Донецький дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №1
Донецької селищної ради Балаклійського району
Харківської області
Тема заняття: Чарівний зимовий ліс
(друга молодша група)
Мета: розвивати мовлення, спостережливість, уяву; формувати навички естетичного сприймання картин зимової природи; виховувати любов до природи та подорожей взимку до лісу; розширити та узагальнити знання дітей про мешканців лісу, про диких тварин (назви, зовнішній вигляд), вміння виділяти й характеризувати особливості зовнішнього вигляду, способу їх життя. розвивати психічні процеси дітей: увагу, пам'ять, мислення; сприяти розвитку зв'язного мовлення, формувати вміння використовувати різні способи отримання інформації; виховувати цікавість та гуманне ставленні до живих істот.
Обладнання: картинки диких звірів, сніжинки, іграшка-сніговик, макети ялинок та дерев
Хід заняття:
Психогімнастика: «Бажаємо Всім»
Підніміть но оченята і погляньте навкруги
До нас гості завітали привітаємо ми їх
До гостей всі поверніться
Добрий день, добрий день усім
Щастя і здоров’я ми бажаємо всім
А щоб щастя отаке, а здоров’я отаке!
Вихователь: Мої друзі, ви любите подорожувати?
- Сьогодні ми з вами вирушимо у чарівний зимовий ліс. Хочете?
- Але спочатку давайте пригадаємо лісові правила.
Якщо у ліс прийшов гуляти, свіжим повітрям дихати
Тільки ти не забувай, що в лісі не можна шуміти,
Ти в лісі лише гість.
Вихователь: Діти, закрийте оченята і уявіть, що ми в справжньому лісі. Тиша. Лише вітер посвистує. Ось, десь почулося пташине: «кар». Зарипів сніжок. І знову тиша, спокій. Лише верхівки дерев погойдуються від вітру.
Вихователь: А тепер відкрийте оченята. Ось ми і в чарівному зимовому лісі.
— Подивіться навкруги, яка зараз пора року? (Зима.) Які опади найчастіше бувають взимку? (Сніг.) А ще де лежить сніг? (Відповіді дітей.)
Дидактична гра «Розкажи про сніг»
Вихователь: Що це за красуня на галявині росте? Правильно, це ялинка. А що ж біля ялинки на гілках? А якого кольору? А хто мені скаже, якщо доторкнутись ялинкової гілочки, яка вона?
Вихователь: Ялиночка засумувала, бо пустотливий вітерець дмухнув і розвіяв всі сніжинки і їй холодно!
Вправа на дихання «Зігріємо ялинку»
Уявіть, що ви вітерець, а у вас на долоньках маленькі сніжинки, наберіть носиком повні легені повітря і потім повільно видихаємо ротиком повітря, щоб сніжинки впали на ялинку.
Дидактична гра «Тварини»
Із запропонованих малюнків – карток діти обирають диких тварин, обгрунтовують свій вибір, називаючи ознаки, за якими визначили диких тварин ( живуть у лісі, самостійно знаходять їжу) і окремо тварин, які живуть разом з людьми.
Вихователь: А зараз пропоную вам присісти і розглянути лісових мешканців.
- А яких звірів ви взимку не зустрінете в лісі?
- Чому взимку не можна зустріти їжака і ведмедя?
- А як виглядає зайчик?
-А хто знає чим живиться заєць взимку? (корою дерев).
- Де спить заєць? (у сніговій ямці).
«Вдень заєць спить, а вночі виходить добувати собі їжу».
- Подивіться уважно, хто це? ( лисиця).
- Розкажіть про неї, яка вона? (красива, рижа, хитра, з пухнастим хвостом).
- А кого може шукати лисиця? (мишей)
- А хто це? ( вовк)
- Який він?
- На кого полюють вовк та лисиця?
- Як ви думаєте, знайдуть лисиця та вовк зайця? (ні, у зайця біла шуба, він тікає, заплутує сліди).
Дидактична гра «Знайди маму»
Діти знаходять дитинчат і мам на предметних картинках і об’єднують їх.
Дидактична гра «Відгадай хто лісом ходить»
(імітація рухів тварин, а діти відгадують)
Вихователь: Молодці малята , ми з вами сьогодні багато подорожували, вже сонечко зайшло за небосхил. І мабуть нам вже час повертатися додому.
Вихователь: : Дітки ось і завершилась наша подорож, ми повернулись із вами у наш садочок. Вам сподобалась наша подорож?