Маленька дитина пізнає світ із відкритою душею й серцем. Яким буде її ставлення до цього світу, чи навчиться вона бути господарем, який любить і розуміє природу – залежить від її виховання.
Метою цього заняття є виховання у дітей екологічно-доцільної поведінки стосовно світу комах, бажання спостерігати за комахами, дізнаватися багато цікавого про життя маленьких мешканців нашої планети. А також, навчити дітей бережно спілкуватись з природою, спостерігати та відчувати її красу й гармонію.
ЗАПОРІЗЬКА МІСЬКА РАДА
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ
ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ ВІДДІЛ ОСВІТИ ДНІПРОВСЬКОГО РАЙОНУ
ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
(ЯСЛА – САДОК) № 151 «КРАПЛИНКА»
ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
Конспект інтегрованого заняття
з ознайомлення з природним довкіллям та ліплення
для дітей молодшого дошкільного віку
«Рідну природу полюбляємо, комах оберігаємо»
Підготувала:
вихователь ДНЗ № 151 «Краплинка»
Логвиненко С. І.
Запоріжжя
2021 р.
Конспект інтегрованого заняття
з ознайомлення з природним довкіллям та ліплення
для дітей молодшого дошкільного віку
«Рідну природу полюбляємо, комах оберігаємо»
Актуальність.
Сьогодні наша планета опинилась у небезпеці. Продукти життєдіяльності людства забруднюють навколишнє середовище, що в решті решт приведе до екологічної катастрофи. Без навколишнього середовища не зможе існувати і сама людина.
Але ми в змозі зберегти та захистити природу, наш рідний дім – планету Земля. Для того, щоб наші потомки і надалі мали можливість любуватися, спілкуватися, насолоджуватись, милуватися неперевершеною красою природи та безпечно використовувати природні ресурси для свого існування, ми повинні піклуватись та оберігати її вже сьогодні.
Маленька дитина пізнає світ із відкритою душею й серцем. Яким буде її ставлення до цього світу, чи навчиться вона бути господарем, який любить і розуміє природу – залежить від її виховання.
Метою цього заняття є виховання у дітей екологічно-доцільної поведінки стосовно світу комах, бажання спостерігати за комахами, дізнаватися багато цікавого про життя маленьких мешканців нашої планети. А також, навчити дітей бережно спілкуватись з природою, спостерігати та відчувати її красу й гармонію.
Отже, активне залучення дітей до спілкування з природою, сприяє зацікавленню в збереженні, примноженні цілісності, чистоти, гармонії навколишнього природнього середовища. А достатній рівень екологічної вихованості у дітей в подальшому дозволить усвідомити, що людина є невід’ємною частиною природи, а світ природи є середовищем існування людини.
Програмовий зміст: поповнювати знання дітей про комах, про їхнє життя; вчити передбачати негативні наслідки втручання в природу (не кривдити комах, не руйнувати мурашники); закріплювати з дітьми правила поведінки на природі; продовжувати вчити розкачувати шматочки пластиліну між долонями; залучати до створення колективної роботи «Мурашник», викликати бажання працювати разом; формувати здатність до творчих перевтілень в ігровий образ; виховувати екологічно-доцільну поведінку стосовно світу комах, бажання піклуватися про природу.
Матеріал і обладнання: демонстраційні картинки «Комахи» та «Правила поведінки у лісі», паперові об’ємні квіти, картонні фігурки метеликів, гумові іграшкові комахи, аркуш паперу формату А3 (мурашник), аудіо запис мелодії К. Желєзневої «Квіточка», пластилін, дощечки, вологі серветки.
Форми активності: пізнавальна, мовленнєва, креативна, художня-естетична, фізична, емоційно-ціннісна.
Попередня робота з дітьми: спостереження, бесіди про комах та правила поведінки в лісі, розглядання картинки «Мурашник в лісі» та ілюстрацій за темою, загадування загадок, вивчення слів і рухів пальчикової гімнастики «Квіточки», читання творів художньої літератури.
Хід заняття
І частина. Комунікативна діяльність
Вихователь: Хочу в подорож вас запросити, малята
Лісом разом будемо мандрувати,
А кого будемо зустрічати,
Тому будемо допомагати!
був дуже засмучений. Він розповів цікаву історію, про те, що він живе у лісі на галявині. І ось одного разу трапилось лихо. Хтось на галявині побував і мурашник зруйнував. І тепер мурахи чекають на допомогу.
ІІ частина. Пізнавальна діяльність
Вихователь:Діти, а чи хотіли б ви допомогти, спробувати полагодити мурашник?
Перш ніж у подорож будемо вирушати,
Правила поведінки в лісі слід пригадати.
Дидактична гра «Можна - неможна»
Вихователь називає правила поводження в лісі, на природі; діти відповідають можна чи неможна це робити.
Вихователь: Молодці!
Правила добре знаємо,
До ліса вирушаємо.
Раз-два, раз-два,
Це крокує дітвора
На галявину прийшла,
Щось цікаве тут знайшла.
На спині краплинки-цятки,
Чорні вуса, голова,
Любить лагідні слова. (Божа корівка)
Над квітками мов літає,
Зелененький молодець –
Зветься…(Коник-стрибунець)
Наче в корабля вітрильця
Він не муха, він не джмелик
Кольоровий він …. (Метелик)
Там живе, де трухлий пень
Тисячі їх в одній хаті
Всі трудящі, не пихаті,
То не риба, і не птаха,
А малесенький ….(Мураха)
Вихователь демонструє картинки із зображення комах
бувають маленькі і великі. Одні літають, інші стрибають, повзають.
Дидактична гра «Кого не стало»
Вихователь разом з дітьми розглядає ілюстрації із зображенням комах. Потім діти закривають очі, а вихователь ховає одну з ілюстрацій і пропонує вгадати якої комахи не стало.
комах? Чому неможна цього роботи? (Комахи живі, вони загинуть в неволі)
позбавити їх життя й свободи? (Висновки, розміркування дітей) За комахами можна спостерігати, милуватися ними.
Фізкультхвилинка «Не лови комах» Н. Забіла
Метелик
Я біжу, біжу по гаю, (Пересування легким бігом)
Я метелика впіймаю, («Хапальні» рухи долонями)
А метелик не схотів –
Геть від мене полетів. (Пересування бігом, змахуючи руками)
Полетів він на лужок,
Заховався між квіток… (Діти присідають, прикривши голівку руками)
Я іду, іду, іду, – (Підіймаються й ідуть в довільних напрямках)
Метелика знайду.
Дидактична гра «Посади метелика на квітку»
Діти «саджають» метеликів на квітки, які однакового кольору з метеликом і говорять: «Жовтого метелика посаджу на жовту квітку» тощо.
Вихователь: Ну що, далі рушаємо в дорогу,
Чекають мурахи на допомогу.
Діти лісовою стежкою и йшли,
Та ось мурашник знайшли.
ІІІ частина. Перетворювальна діяльність
Мотивація.
Вихователь: Діти давайте допоможемо мурахам полагодити мурашник. Зараз ми разом поскладаємо купу гілочок. Тож, хутчіш до роботи.
Колективна робота дітей і вихователя.
Ліплення з пластиліну «гілочок» прийомом розкачування пластиліну між ладонями. Закінчив роботи діти прикріплюють «гілочки» до «мурашника».
Вихователь: Пам’ятайте, ми маємо дбати про природу, адже ми її частка. І природа так само відповідатиме нам добром.
Пальчикова гра «Квіточка» на мелодію К. Желєзньової
Пальчики правої руки зібрані в «пучечок», імітуючи бутон квітки; рука опущена донизу.
Ось квітка на клумбі зростає одна, (піднімає руку вгору, розкриваємо
До себе гостей все чекає вона. пальчики, імітуючи, як росте і
розквітає «квітка»)
До неї жучок погойдатись прибіг – (другим та третім пальчиками лівої
руки імітуємо «павучка», який біжить
по «стебельцю» - по правій руці - до
«квітки» - долоньки правої руки)
Вітрець не жалкує для друзів утіх. (гойдаємо «квітку» з «павучком»)
За медом до квітки летіла бджола (лівою рукою імітуємо політ «бджілки»,
яка сідає на уявну «квітку»)
Ледь-ледь погойдалась, медку набрала. (гойдаємо «квітку» з «бджілкою»)
Та ось відлетіла метелик й бджола, (лівою рукою імітуємо політ «бджілки»
і «метелика» від квітки вліво)
Жучок-павучок у травичку тіка. (пальцями лівої руки імітуємо біг
«павучка» по «стебельцю» - правій руці
від уявної «квітки» - долоньки правої
руки – донизу)
Під сонечком квіточка буде стоять, (уявною «квіткою» - кистю правої
руки – виконуємо «ліхтарик», а
долонькою лівої руки зображаємо уявне
«сонечко» над «квіткою»)
Як сонце зайде - (лівою рукою імітуємо «сонечко», яке
сідає за обрій)
Квітка теж буде спать. (з’єднаємо пальці правої руки, імітуючи
«квітку», яка закривається в бутон, і
Нахиляємо кисть правої руки донизу)
Вихователь: Кругом себе поверніться та в садочку опиніться!
ІV частина. Оцінно-контрольна діяльність
Вихователь: Кругом себе оберніться і в садочок поверніться!
ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА
1