«Весела мандрівка
з казкою»
Підготувала і провела:
вихователь
Ірина Житнік
Сарни 2023 р.
Мета: вчити дітей уважно слухати, розуміти й емоційно сприймати казку, та її героїв.
Зв’язне мовлення: сприяти відтворенню за допомогою запитань педагога окремих фраз, частин художнього тексту, вчити передавати діалог героїв,повторювати окремі фрази з тексту; вступати в розмову і підтримувати її; заохочувати до моделювання казки з іграшками; стимулювати дітей супроводжувати свої дії словами; вчити користуватися засобами інтонаційної виразності мовлення, ставити запитання; формувати вміння виразно читати напам’ять малі фольклорні жанри;
Словник: вчити утворювати від поданих іменників прикметники, поповнити активний словник дітей повторами, звертаннями;
Звукова культура: розвивати діалогічне мовлення, активний словник, артикуляційний апарат дітей, мовне дихання.
Розвивати дрібну моторику.
Виховувати старанність, рішучість, пізнавальний інтерес.
Матеріали: казка «Як звірята дощику раділи», театр на дисках, м’які іграшки (борсучок, жабка, лисичка, їжачок, мишка),парасолька, презентація, комп’ютерна гра «Збери казку», загадки, заклички, іграшкові рибки, жабки, відеоматеріали, паперові кораблики.
Попередня робота: розучування закличок, розфарбовування паперових корабликів.
Хід заняття:
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки.
Працюють голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви. Бажаю вам я!
Презентація із Хмаринкою.
Хмаринка: Привіт, ви мене впізнали?
Так – я маленька хмаринка,
І хочу запросити вас у казку.
Вихователь: діти, хочете потрапити у казку? Але спочатку ми перевіримо чи знаєте ви, якими можуть бути казки.
Мовна гра «Казка, яка?»
- Якщо в казці є чудо ,то вона ...(чудова)
- Якщо в казці є загадка ,то вона...(загадкова)
- Якщо в казці є мудрість ,то вона ...(мудра)
- Якщо в казці є дива ,то вона ...(дивовижна)
- Якщо в казці є добро,то вона...(добра).
Вихователь: що ж молодці, бачу ви добре знаєте якими бувають казки. То ж давайте всі сядемо та послухаємо нову казочку, яка зветься «Як звірята дощику раділи».
Розповідання казки з використанням театру на дисках «Як звірята дощику раділи».
Бесіда за змістом казки:
Хмаринка: а у мене для вас є цікава гра. Все просто вам треба розібратися з казковими героями та повернути на місця героїв моєї казочки.
Комп’ютерна дидактична гра «Збери казку».
Вихователь: ви молодці, добре запам’ятали казочку. Але щось наші звірята засумували. Давайте ми з ними трішечки пограємося. (Залучити дітей до обігрування казки з м’якими іграшками. Діти ведуть діалог за сюжетом казки.)
Хмаринка: дітки, відгадайте мою загадку.
Коли немає,всі чекають…
Коли іду , усі втікають.
Хмаринка: а ви хотіли б погратися під дощем? То ж гайда гратися!
Вихователь: а давайте ми всі разом пограємося .
Але щось дощику немає, що ми можемо зробити? Так, покликати його.
Іди, іди дощику.
Зварю тобі борщику
У новому горщику.
Тобі каша, а нам борщ
Щоб ішов густенький дощ.
А ось і дощик починається. Давайте ми покажемо як він крапає дощик.
Пальчикова гімнастика «Дощик крап, крап, крап».
Фізкультхвилинка «Сонечко і дощик».
Хмаринка: що весело вам? Ну ви і мене повеселили. Ахто знає, що утворюється після дощику?
Вихователь: а й справді, погляньте, утворилася калюжка. А в ній хтось сховався. Кого ви тут бачите?
Артикуляційна вправа «Рибка і жабка».
Хмаринка: молодці, а у мене для вас подарунок. Мої донечки – краплинки утворили для вас справжнісіньку калюжу.
Вихователь: а ми з вами запустимо на неї свої кораблики, які ми прикрашали у групі.
Дихальна гімнастика «Кораблик».
Хмаринка: дякую вам за цікаву подорож .
Вихователь: і тобі хмаринко дякуємо за казку.
А давайте ми з вами вже сонечко покличемо.
Сонечко, сонечко
Виглянь у віконечко
Там дітки гуляють,
весну зустрічають.
Вихователь: А я знаю, що звірята підготували вам гостинці.