Конспект інтерактивного уроку з футболу 6 клас

Про матеріал

КОНСПЕКТ

інтерактивного уроку з футболу

6 клас

Тема: Футбол

Мета: Удосконалення навичок технічних елементів з футболу.

Завдання уроку:

1. Повторити історію футболу, елементарні правила гри та суддівства.

2. Удосконалювати техніку виконання різновидів зупинки м'яча з подальшою передачею різними частинами стопи.

3. Відпрацювати техніку фігурного ведення м'яча та технічні прийоми жонглювання правою, лівою ногами.

4. Сприяти комплексному розвитку фізичних якостей футболіста засобами ігор та естафет з елементами футболу.

Інвентар: футбольні м'ячі, фішки, секундомір, картки для теоретичного завдання.

Місце проведення: спортивна зала.

Перегляд файлу

 

 

Інтерактивний урок з футболу

 

 

 

 

 

 

Вчителя фізичної культури

Чернігівської загальноосвітньої

школи І–ІІІ ступенів №3

Шаповаленко Валентини Іванівни

 

 

 

 

2017

 

Футбол

 

Футбол вдало поєднує в собі:

біг, стрибки, боротьбу і метання. Для

того ,щоб створити хорошу команду,

 потрібен  колектив! Ти сам взмозі

провести удар. Але твій товариш у

більш вигідному положенні, і ти

 віддаєш йому м'яч. У цій грі один

за всіх і всі за одного.

П'єр де Кубертен

 

Футбол вчить, залежно від обставин,

вміти діяти самому,або, навпаки, підкорити

свої дії колективу, виправляти помилки

 товариша. Як не назвати найвищою гру,

яка виховує такі якості?

 П'єр де Кубертен,

засновник сучасних Олімпійських ігор.

 

Історія футболу

Назва ця пішла від англійських слів "фут" – ступня і "бол" – м'яч.

У 265 році до н. е.- вперше була гра подібна на футбол при дворі імператора Кемарі у Японії.17-18 ст. до н. е. у Китаї була теж подібна на футбол гра-це вдалося з'ясувати з настінних малюнків.   Древні греки грали у футбол.

Легіонери Юлія Цезаря також грали (воєвниче заняття). Староданій Рим.

У Мексиці схожа гра-ганяли м'яч на декілька кілометрів.

М'яч знайшли у гробниці фараона.

6 ст. до н. е. У Флоренції зустрічалися дві команди по 27 чоловік у різних сукнях, розмір поля 100м x 50м.

11-12 ст. Грали у Франції. 14 ст. - забивали м'яч у обід бочки.

А в Англії були такі ігри по футболу,що доводили до кровопролиття і жертв.

У 1313 році вперше слово "футбол" з'являється у протоколах.

Королі 1389 року за гру в футбол страчували людей.

1603 рік - не дозволялося грати в футбол.

1660 рік - розквіт футболу.

1681 рік - перший матч з футболу.

Удосконалення футболу взяли на себе англійські учні-вони встановили   розміри поля і правила гри.

1863 рік - у Лондоні (Англія) народився сучасний футбол.

Історія розвитку українського футболу

У 18 столітті відомо,що в футбол грали запорозькі козаки.

Сучасний футбол на Україні

1878 р. - В Одесі англійці створили футбольний клуб.

1901 р. - Перший матч у м. Київ (чехи грали з київською збірною).

1911 р. - Київ-Харків.

1913 р. - Чемпіонат Росії.(перемогли одесити).

1921 р. - Перший Чемпіонат України - перемогла збірна з Харкова.

1925 р. - Вперше збірна виїхала за кордон у Німеччину.

Функції гравців:

3 - нападаючі, 4 - захисники, 3 - напівзахисники, 1 - воротар.

Поле: довжина 90 м. -120 м,  ширина - 45 м.- 90 м.

Ворота: довжина – 7,32м, висота  - 2,44м.

М'яч: діаметр 68 - 71 см.,вага 396 – 453 гр.,тиск 0,6 – 1,1 атм.один.

Гравці: не більше 11, не менше 7, технічна поразка 3:0

Видатні Українські футболісти:

Олег Блохін 70-80 р., Сергій Ребров «Динамо», Андрій Шевченко «Д», «Мілан», Олекс. Шовковський – голкіпер «Д», Андрій Гусін, Олег Гусєв, Олег Лужний, Влад Ващук, Андрій Ярмоленко, Андрій Несмачний, Андрій Воронін «Леверкузен», Анатолій Тимощук «Шахтар», Андрій Пятов – голкіпер, Вячеслав Шевчук, Євген Коноплянка «Дніпро».

Найкраща 10 світового футболу, на думку FourFourTwo. 

1. Ліонель Мессі ("Барселона")
2. Кріштіано Роналду ("Реал")
3. Неймар ("Барселона")
4. Роберт Левандовські ("Баварія")
5. Луїс Суарес ("Барселона")
6. Томас Мюллер ("Баварія")
7. Мануель Нойер ("Баварія")
8. Гарет Бейл ("Реал")
9. Серхіо Агуеро ("Манчестер Сіті")
10. Ар'єн Роббен ("Баварія")

 

КОНСПЕКТ

інтерактивного уроку з футболу

6 клас

 

Тема: Футбол

 

Мета: Удосконалення навичок технічних елементів з футболу.

 

Завдання уроку: 

1. Повторити історію футболу, елементарні правила гри та суддівства.

 2. Удосконалювати техніку виконання різновидів зупинки м’яча з подальшою передачею різними частинами стопи.

 3. Відпрацювати техніку фігурного ведення м’яча та технічні прийоми жонглювання правою, лівою ногами.

 4. Сприяти комплексному розвитку фізичних якостей футболіста засобами ігор та естафет з елементами футболу.

 

Інвентар:   футбольні м’ячі, фішки, секундомір, картки для теоретичного завдання.

 

Місце проведення:   спортивна зала.

 

№ п/п

Зміст заняття

Дозування (хв.)

Організаційно-методичні примітки

І. Підготовча частина 16 хв.

1.

Шикування, рапорт, привітання.

1 хв.

Перевірити готовність учнів до уроку, самопочуття.

2.

Оголошення мети, завдань уроку та очікування навчальних результатів.

1 хв.

Забезпечити розуміння учнями зміст їхньої діяльності, чого вони повинні досягти на уроці.

3.

Мотивація: “Футбол вдало поєднує в собі: біг, стрибки, боротьбу і метання. Для того, щоб створити хорошу команду потрібен колектив! Ти сам в змозі провести удар. Але твій товариш у більш вигідному положенні і ти віддаєш йому м’яч. У цій грі один за всіх і всі за одного. П’єр де Кубертен

Футбол – це гра для розумного, а пристрасть для дурня.

Технологія Мікрофоні

 

 

 

 

Незакінчене речення

Запитання:

1. Від яких слів походить футбол і що вони означають?

2. Скільки гравців беруть участь у грі?

3. Скільки важить футбольний м’яч?

4. Назвіть видатних українських футболістів.

5. Чи можуть жінки бути суддями в   футболі?

6. Що таке неспортивна поведінка?

7. Чи можна під час гри оскаржувати рішення судді?

8. Коли призначають штрафний удар?

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

2 хв.

Промова вчителя: Сфокусувати увагу учнів на завданні й викликати інтерес до уроку

 

 

 

 

 

 

 

Всі по черзі лаконічно розповідають все. Що знають про футбол – історію, правила гри, суддівство.

 

Вчитель починає речення, а учень закінчує, чи вчитель задає запитання, а учні відповідають.

4.

 Короткий інструктаж з футболу. Виміряти ЧСС за 10 сек.

20 сек.

Звернути увагу на учнів у котрих 120 уд/хв. і більше.

5.

Стройові та організуючі вправи на місці: повороти праворуч, ліворуч, кругом.

15 сек.

Звернути увагу на чітке виконання поворотів.

6.

Різновиди ходьби:

  • звичайна;
  • на носках;
  • на п’ятах;
  • на зовнішньому боці стопи;
  • на внутрішньому боці стопи.

45 сек.

Слідкувати за поставою, виконувати з різним положенням рук.

7.

Біг та спеціальні бігові вправи футболіста:

  • звичайний – “змійкою”;
  • біг з високим підніманням стегон;
  • біг із закиданням гомілок назад, у сторони з торканням руками стоп;
  • біг спиною вперед;
  • біг приставним кроком правим, лівим боком уперед з імітацією удару головою.

 

1 хв. 30 с.

Біг спокійний, з рівномірним диханням.

8.

ЗРВ у русі на відновлення дихання:

 

а) 1-2 – руки дугами назовні вгору – вдих;

3-4 – руки через сторони вниз – видих.

б) В.п. руки на поясі.

1-8 – нахил голови вперед-назад

9-16 – нахил голови вліво-вправо

в) 1 – поворот тулуба ліворуч;

2 – В.п.;

3-4 – поворот тулуба праворуч.

г) В.п. – руки зігнуті в ліктях.

1-2 крок лівою з відведенням зігнутої правої ноги вперед – назовні (в сторону);

3-4 аналогічні дії з правої ноги.

д) В.п. – нахил вперед.

1 – крок лівою, пальцями торкнутись носків ніг;

2 – В.п.;

3-4 – аналогічні дії з правої ноги.

е) В.п. – руки вперед-всторони

1 – крок лівою ногою;

2 – мах правою;

3-4 – аналогічно з правої ноги.

2 хв.

 

 

3 рази

 

 

 

4 рази

 

 

4 рази

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

Поточний метод, дистанція два кроки, стежити за поставою та диханням.

Стежити за поставою та диханням.

 

 

 

 

 

Вправи виконувати на кожен крок.

 

Виконувати з максимальною амплітудою

 

 

 

Ноги прямі в колінах не згинати.

 

 

 

Махи ногами якомога вище з максимальною амплітудою.

 

9.

Спеціальні вправи у парах з футбольним м’ячем під музичний супровід.

Перешикування послідовними поворотами в русі з колони по одному в колону по два.

а) В.п. – о.с., обличчям один до одного тримаючись за м’яч , ноги на ширині плечей.

1-2 – кожен силою тисне м’яч на себе;

3-4 – розслабити руки.

б) В.п. – те саме.

1 – випад ліворуч, тримаючись за м’яч;

2 – в.п.

3-4 – аналогічні дії праворуч.

в) В.п. – те саме, нахил вперед.

1 – поворот тулуба ліворуч, а товариш – праворуч;

2 – в.п.

3-4 – аналогічні дії праворуч.

г) В.п. – о.с., спиною один до одного, руки з м’ячем вгору.

1 – передача м’яча назад з руки в руки;

2 – прийом м’яча за головою.

д) В.п. – спиною один до одного

1-2 – поворот ліворуч, передача та прийом м’яча з руки в руки;

3-4 – поворот праворуч, передача та прийом м’яча з руки в руки.

е) В.п. – те саме, м’яч у руках над головою.

1 – випад з лівої ноги вперед, нахил назад;

2 – в.п.;

3-4 – аналогічні дії з правої.

є) В.п. – те саме, м’яч притиснутий на рівні пояса між партнерами, руки в сторони тримаючись кистями.

1-2 – присісти;

3-4 – піднятись у в.п.

ж) В.п. – о.с., присівши обличчям один до одного, ліву ногу в сторону, тримаючись за м’яч.

1-2 – перенесення ваги тіла з ноги на ногу вліво;

3-4 – аналогічні дії вправо.

з) В.п. – упор лежачи, м’яч на підлозі між партерами.

1-4 – заходження переступаючи ногами ліворуч, партнер – праворуч;

5-8 – аналогічні дії в іншу сторону.

и) В.п. – о.с., боком один до одного.

1-2 – згинаючи ногу зовнішньою стороною стопи підняти м’яч вгору;

3-4 – опускаючи ногу, опустити м’яч на підлогу;

5-8 – аналогічні дії з іншої ноги.

4 хв. 30 с.

 

 

15 с.

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

6–8 разів

 

 

 

 

6 разів

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

3 рази

 

 

 

 

 

 

3 рази

 

 

 

Дистанція два кроки.

 

 

М’яч різко на себе не тягнути.

 

 

 

 

При випаді триматись за м’яч двома руками.

 

 

 

Виконувати з максимальною амплітудою

 

 

 

Швидкі, точні передачі м’яча.

 

 

 

При повороті ноги не відривати від підлоги, точна передача м’яча в руки.

 

Якомога більше прогнутись назад.

 

 

 

 

Спину тримати прямо, одночасно робити присід.

 

 

 

 

Пряму ногу на п’ятку, носок на себе, виконувати повільно.

 

 

 

При заходженні боком, долоні від підлоги не відривати.

 

 

 

 

Тримати рівновагу та відчувати партнера.

10.

Виміряти ЧСС.

 

 

ІІ. Основна частина 24 хв.

1.

Робота у парах

Різновиди зупинки м’яча та ударів по м’ячу:

 

- імітація вправи без м’яча;

- зупинка м’яча підошвою та передача м’яча внутрішньою частиною підйому;

- зупинка внутрішньою частиною стопи та передача нерухомого м’яча внутрішньою стороною стопи;

- передача м’яча з кроку;

- зупинка та передача м’яча, що котиться вперед внутрішньою стороною стопи;

- ведення м’яча внутрішньою та зовнішньою частинами підйому по прямій до партнера й назад;

- передача м’яча внутрішньою стороною стопи.

6 хв.

 

 

 

20 с.

1 хв.

 

 

1 хв.

 

 

 

1 хв.

1 хв.

 

 

1 хв.

 

 

40 с.

Фронтальний метод.

Робота в парах, один футбольний м’яч на двох, відстань 4-6 м.

По черзі виконують удари по м’ячу та зупинку м’яча.

Звернути увагу на опорну ногу.

 

 

 

 

 

Стежити за положенням тулуба.

2.

Жонглювання м’ячем:

- жонглювання м’ячем правою ногою;

- лівою ногою;

- почергово – правою, лівою;

- довільне жонглювання головою, частинами тіла.

5 хв.

Фронтальний метод, перші номери виконують, другі вистрибують з напівприсяду вгору.

Не спішити;  виконувати м’яко.

3.

Зімкнутись у дві колони.

Фігурне ведення м’яча поміж фішок, застосовуючи ведення зовнішньою та внутрішньою частиною підйому.

20 с.

4 хв. 10 с.

Інтервал 3 м.

4.

Естафети з елементами футболу:

а) фігурне ведення м’яча на швидкість внутрішньою та зовнішньою частиною підйому;

б) ведення м’яча по прямій, обвести фішку повернутись назад за 3-4 м. виконати передачу партнеру. Той зупиняє м’яч підошвою й продовжує далі;

в) виконати човниковий біг    4х9 м., після цього зробити удар по воротах внутрішньою стороною підйому.

г) ведення м’яча внутрішньою стороною підйому до обруча де лежать папірці з різними написами, команді треба принести тільки ті, які мають відношення до футболу.

8 хв.

2 хв.

 

 

2 хв.

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

2 хв.

Змагальний метод.

 

 

 

Перемагає той хто швидше виконає вправу.

ІІІ. Заключна частина 5 хв.

1.

Гра на відновлення дихання та увагу:

ходьба в повільному темпі –

один свисток – зупинка;

два свистка – присісти.

 

1 хв.

 

Дотримуватись дистанції два кроки, останній хто виконує вправу стає в кінець колони.

2.

Аутотренінг для приведення організму у спокійний стан.

Промова: Дуже добре працювати, відпочивали і навчались, а тепер тихенько в клас, щоб усі вас поважали і здоров’я було у вас.

1 хв.

По центру зали стати в коло взявшись за руки, закрити очі і рівномірно дихати, відкрити очі, а вчитель закінчує промовою.

3.

Шикування та підведення підсумків уроку.

 

Рефлексія (обговорення) результатів учнями.

1 хв.

 

 

1 хв. 30 с.

Оцінити, виділити найкращих, зробити зауваження.

Усвідомлення отриманих результатів, колективне обговорення, порівняти свій рівень досягнень.

4.

Домашнє завдання:

жонглювання м’ячем і вправи вивчені на уроці.

30 с.

Щоденно виконувати завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
30 липня 2018
Переглядів
2225
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку