КОНСПЕКТ
інтерактивного уроку з легкої атлетики
для учнів 10-го класу
Тема: Легка атлетика.
Мета: Сприяти формуванню стійкого інтересу до олімпійського виду спорту – легкої атлетики – провідника миру, духовності, єдності.
Завдання уроку:
1.Розвиток фізичних якостей з легкої атлетики за методом «Коло ідей».
2.Повторити техніку передачі естафетної палички та закріпити у змагальній естафеті.
3.Закріпити вивчені елементи з волейболу у двосторонній грі з суддівством.
Інвентар: заготовлені картки, секундомір, естафетні палички, волейбольний м'яч, лінійка, прапорці.
Місце проведення: спортивний шкільний майданчик.
Час проведення: 45 хвилин.
Очікувані результати після цього уроку:
За допомогою інтерактивних технологій кооперативного навчання «робота в малих ґрупах», «коло ідей» учні зможуть:
пояснювати, якими вправами розвиваються фізичні якості з легкої атлетики.
За допомогою технологій колективно-ґрупового навчання «навчаючи учусь», учні зможуть:
взяти участь у передачі своїх знань при повторенні передачі естафетної палички;
висловлювати власну думку до техніки і тактики гри у волейбол.
КОНСПЕКТ
інтерактивного уроку з легкої атлетики
для учнів 10-го класу
Тема: Легка атлетика.
Мета: Сприяти формуванню стійкого інтересу до олімпійського виду спорту – легкої атлетики – провідника миру, духовності, єдності.
Завдання уроку:
Інвентар: заготовлені картки, секундомір, естафетні палички, волейбольний м’яч, лінійка, прапорці.
Місце проведення: спортивний шкільний майданчик.
Час проведення: 45 хвилин.
Очікувані результати після цього уроку:
За допомогою інтерактивних технологій кооперативного навчання «робота в малих ґрупах», «коло ідей» учні зможуть:
За допомогою технологій колективно-ґрупового навчання «навчаючи учусь», учні зможуть:
№ п/п |
Зміст заняття |
Дозування (хв.) |
Організаційно-методичні примітки |
І. Підготовча частина 14 хв. |
|||
1. |
Шикування, рапорт, привітання. |
30 сек. |
Перевірити готовність учнів до уроку, самопочуття. |
2. |
Оголошення мети, завдань уроку та очікування навчальних результатів. |
1 хв. |
Забезпечити розуміння учнями зміст їхньої діяльності, чого вони повинні досягти на уроці. |
3. |
Мотивація: Один з найцікавіших найемоційніших видів легкої атлетики – це естафета. Легка атлетика – це «королева» видів спорту. Заняття спортом древніх греків було невід’ємною частиною їх високо розвинутої культури. Горацій казав: «якщо ти не бігаєш, коли здоровий, прийдеться побігати, коли захворієш». Коротке життя ми не одержуємо, а робимо його таким. Не бідні ми життям, а користуємося ним, як попало. Життя довге, якщо ним вміло користуватися. |
2 хв.
|
Промова вчителя: психологічна пауза, що дасть можливість усвідомити, що учні почнуть вивчати, робити. Сфокусувати увагу учнів на завданні й викликати інтерес до уроку.
|
4. |
Короткий інструктаж з легкої атлетики. Виміряти ЧСС за 10 сек. |
30 сек. |
Звернути увагу на учнів, у котрих 120 уд./хв. і більше. |
5. |
Стройові та організуючі вправи на місці: повороти праворуч, ліворуч, кругом. |
15 сек. |
Звернути увагу на чітке виконання поворотів. |
6. |
Різновиди ходьби:
|
45 сек. |
Слідкувати за поставою, виконувати з різним положенням рук. |
7. |
Біг та спеціальні бігові вправи з легкої атлетики:
|
1 хв. 30 с. |
Біг спокійний, з рівномірним диханням.
Частота рухів та мінімальне просування.
Ноги у колінах прямі.
|
8. |
ЗРВ у русі на відновлення дихання. |
1 хв. |
Поточний метод, дистанція два кроки, стежити за поставою та диханням. |
9. |
Комплекс вправ у парах на розтягування: а) В.п.- стоячи обличчям один до одного, кисті разом. 1-2. Піднімаючись на носки, руки урізнобіч-вгору. 3-4. Опускаючись на п'ятки, руки урізнобіч-вниз. б) В.п.- обличчям один до одного, руки на плечах. 1. Мах лівою ногою ліворуч. 2. В.п. 3. Мах правою рукою праворуч. 4. В.п. в) В.п. - те саме. 1-2. Напівприсід і послідовний мах лівою ногою назад. 3-4. В.п. 5-6. Напівприсід і послідовний мах правою ногою назад. 7-8. В.п. г) В.п.- обличчям один до одного, руки на плечах, ноги на ширині плечей. 1-2-3. Нахил тулуба вперед, руками підсилюючи нахил. 4. В.п. ґ) В.п. - те саме. 1. Нахил тулуба уперед. 2. Поворот тулуба ліворуч. 3. Поворот тулуба праворуч. 4. Випрямитись у В.п. д) В.п.- стоячи спиною один до одного, ноги на ширині плечей, руки в сторони, кисті разом. 1. Нахил тулуба ліворуч. 2. В.п. 3. Нахил тулуба праворуч. 4. В.п. е) В.п. - те саме, руки вгору, кисті разом. 1. Випад з лівої вперед, прогнутись. 2. В.п. 3. Випад з правої вперед, прогнутись. 4. В.п. є) В.п. – те саме. 1. Випад з лівої ноги ліворуч. 2. В.п. 3. Випад з правої ноги праворуч. 4. В.п. ж) В.п. – те саме. 1. Нахил тулуба вперед (партнер спиною опирається на спину партнера). 2. В.п. 3. Нахил тулуба назад (спиною опиратись на спину партнера). 4. В.п. з) В.п. - спиною один до одного, взявшись руками під лікті в «замок». 1-2. Присісти. 3-4. В.п. і) В.п. - присід обличчям один до одного, кисті разом. 1-2. Перенесення центру ваги (перекат) з правої ноги на ліву. 3-4. Перенесення центру ваги (перекат) з лівої ноги на праву. |
7 хв.
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
|
Пари підібрати приблизно за зростом та масою тіла. Прогнутись вгору.
Мах виконувати з максимальною амплітудою.
Мах виконувати з максимальною амплітудою.
Глибокий нахил уперед.
Повороти виконувати якомога далі.
Нахили виконувати з макс. амплітудою.
Глибокі випади вперед, прогнутись назад.
Випади виконувати глибокі.
Нахили виконувати невеликі, партнера різко не тягнути.
Одночасне присідання, спина рівна.
При перекаті з ноги на ногу тримати рівновагу. |
ІІ. Основна частина 27 хв. |
|||
1. |
Вправи з легкої атлетики – інтерактивні технології кооперативного навчання «Коло ідей» Етапи по колу: а) стрибок у довжину з місця; б) підйом тулуба у сід; в) біг на швидкість (30 м.) з оцінюванням; г) підйом зігнутих ніг до грудей у висі; ґ) підтягування на низькій перекладині; д) стрибок у довжину з розбігу способом «прогнувшись»; е) вис на прямих руках |
9 хв.
2 спроби 2х15 разів
15-20 разів
15-20 разів
15 сек. |
1 хв. виконувати завдання, 30 сек. на перехід до наступної станції. Виконувати завдання по картках.
|
2. |
Виміряти ЧСС. |
15 сек. |
|
3. |
Повторити техніку передачі естафетної палички: а) на місці; б) у русі; в) змагальний естафетний біг. |
8 хв. |
Дві команди, біг 4х80 м. Паличка передається правою рукою в ліву у коридорі для передачі. Слідкувати за диханням. |
4. |
Закріпити вивчені елементи з волейболу у двосторонній грі з суддівством. |
10 хв. |
Суддівство, правила гри, виправлення помилок.
|
ІІІ. Заключна частина 4 хв. |
|||
1. |
Шикування. Презентація та рефлексія результатів, підведення підсумків уроку:
|
3 хв. |
Усвідомлення отриманих результатів, колективне обговорення, оцінити, порівняти свій рівень досягнень, виявити переможців естафети. Кожний по черзі лаконічно висловлюється, які фізичні якості розвивають ті чи інші вправи з легкої атлетики, техніка передачі естафетної палички, біг по дистанції. |
2. |
Домашнє завдання: Вправи на розтягування, спеціальні вправи бігуна, рівномірний біг до 1,5 км з вимірюванням пульсу. |
1 хв. |
Щоденно виконувати завдання. |
1