Конспект колективної праці по вирощуванню рослин

Про матеріал
Матеріал щодо проведення заняття з дітками раннього дошкільного віку 2-3 років по вирощуванню рослин
Перегляд файлу

Конспект колективної праці по вирощуванню рослин

Мета: створення умов для посадки та подальшого вирощування городніх рослин, формування розуміння необхідності доглядати за рослинами.

Завдання:

  • викликати бажання виростити розсаду для городу. Дати знання про те, що вирощують із насіння, звернути увагу на різноманітність їх форми;
  • уточнити уявлення дітей про те, що рослини, які довго ростуть і вимагають для зростання багато світла та тепла, вирощують розсадою.

Для вирощування розсади насіння сіють у приміщенні у горщики. Вирощену розсаду висаджують на грядки, коли мине небезпека заморозків.

  • щеплювати бажання виконувати трудові дії, виявляючи відповідальність, доводити розпочату справу до кінця. Бажання виростити розсаду. Уточнити правила посадки насіння: у неглибокі лунки посадити 2-3 насінини, засипати землею, полити.

Підготовча робота: підготовка стаканчиків із землею; спостереження за сезонними змінами, станом рослин; Досліди, що доводять необхідність для рослин світла, тепла, вологи, живлення.

  • вести поняття «у кожному насіння – маленька майбутня рослина».
  • навчити вирощувати рослини із насіння.

Попередня робота: догляд за кімнатними рослинами у куточку природи; підготовка «ґрунту, насіння, насіння відомих дітям рослин

Матеріал та обладнання:

ящики із землею, стаканчики, палички, совочки, лійки, насіння розсади.

Хід заняття:

Звучить тиха музика (звуки природи)

Придумано кимось просто та мудро

При зустрічі вітати

Доброго ранку!

Доброго ранку сонцю і птахам,

Доброго ранку – усміхненим особам!

І кожен стає добрим, довірливим

Нехай доброго ранку триває до вечора.

Дітки! Давайте посміхнемося один одному і скажемо Доброго ранку!

(Музика стає трохи голосніше)

Дітки! Чуєте яка прекрасна музика звучить, пташки цвірінькають, немов кажуть нам про прихід весни.

А як ми з вами визначили, що до нас у гості вже настала весна.

(Діти називають ознаки весни).

Весна – це час, коли прокидається, розквітає природа.

Але й турбот у людей навесні багато. Потрібно проростити насіння, підготувати грядки, посадити картоплю, цибулю, посіяти кріп, петрушку, моркву. У саду – обкопати дерева, обрізати сухі сучки, а на клумбах висадити гарні квіти. Тоді і літо буде гарне, і осінь із урожаєм, а зима – із запасами.

Вихователь: Весною природа оживає. Прокидається насіння, що потрапило восени в землю, воно починає проростати. А ви знаєте, що насіння у рослин буває за розміром найрізноманітніші

Вихователь: Я думаю, ви відразу ж здогадалися, про що сьогодні у нас з вами піде розмова.

- Як ви думаєте, про що ми говоритимемо на сьогоднішньому занятті? (Відповіді дітей)

– Ми спробуємо дізнатися, що таке насіння, яке воно буває? Подумайте і скажіть із чого, чи вирощують розсаду? (Відповіді дітей)

– Насіння – це з чого починається рослина та чим закінчується.

– Дітки, що треба зробити, щоб насіння дало початок новій рослині? (Посадити в землю, полити, поставити ближче до світла).

- Ой, дивіться, скільки багато конвертиків. Цікаво, що там таке! Давайте розкриємо та дізнаємося. Давайте спонукаємо маленькими садівниками.

1,2,3,4,5-

Починаємо чаклувати!

Наші діти змінилися-

На садівників перетворилися!

Що потрібно, щоб насіння добре росло? (Полив, світло, тепло).

Вихователь: - Скажіть, чому навесні насіння сіють у горщиках, а не висаджують на город?

Діти: - Тому що на вулиці ще холодно

Вихователь: Поторкайте руками, ґрунт який(колір, сухий чи мокрий)?

Діти: - Ґрунт сухий, коричневого кольору.

Вихователь: - А тепер візьміть лійки та полийте. Поторкайтеся, розгляньте. Який став ґрунт?

Діти: - Ґрунт потемнів, став мокрим, липким, склеюється в грудочки. Вихователь: - Так, правильно!

Згадаймо правила посадки:

- Взяти склянку, підписати її, щоб не забути, де буде чия розсада. Совочком акуратно насипати землю з пакета до мірки.

- Полити землю і розділити стекою на рядочки, щоб потім сходи були рівними.

- Паличкою - стекою зробити лунки на відстані мірки один від одного, щоб рослинам не було тісно.

- У лунку покласти по одному насіння.

- Присипати сухою землею, вона легка, у ній багато простору (дірочок, насіння буде легше прорости).

Вихователь: - Дітки, зараз кожен з вас вибере насіння, яке ви хотіли б виростити.

Дітям надається можливість вибрати для посадки насіння. Під керівництвом вихователя сіють насіння.

Вихователь: - Ось і посадили ми з вами насіння для розсади, а тепер спостерігатимемо за тим, як вони проростатимуть, і доглядатимемо за ними, виростимо міцну і здорову розсаду.

Вихователь: – Чим сьогодні займалися? Що вам найбільше сподобалося? (Відповіді дітей)

Вихователь: - Молодці!

docx
Додано
8 лютого 2022
Переглядів
4489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку