Конспект колективної праці по вирощуванню рослин
Мета: створення умов для посадки та подальшого вирощування городніх рослин, формування розуміння необхідності доглядати за рослинами.
Завдання:
Для вирощування розсади насіння сіють у приміщенні у горщики. Вирощену розсаду висаджують на грядки, коли мине небезпека заморозків.
Підготовча робота: підготовка стаканчиків із землею; спостереження за сезонними змінами, станом рослин; Досліди, що доводять необхідність для рослин світла, тепла, вологи, живлення.
Попередня робота: догляд за кімнатними рослинами у куточку природи; підготовка «ґрунту, насіння, насіння відомих дітям рослин
Матеріал та обладнання:
ящики із землею, стаканчики, палички, совочки, лійки, насіння розсади.
Хід заняття:
Звучить тиха музика (звуки природи)
Придумано кимось просто та мудро
При зустрічі вітати
Доброго ранку!
Доброго ранку сонцю і птахам,
Доброго ранку – усміхненим особам!
І кожен стає добрим, довірливим
Нехай доброго ранку триває до вечора.
Дітки! Давайте посміхнемося один одному і скажемо Доброго ранку!
(Музика стає трохи голосніше)
Дітки! Чуєте яка прекрасна музика звучить, пташки цвірінькають, немов кажуть нам про прихід весни.
А як ми з вами визначили, що до нас у гості вже настала весна.
(Діти називають ознаки весни).
Весна – це час, коли прокидається, розквітає природа.
Але й турбот у людей навесні багато. Потрібно проростити насіння, підготувати грядки, посадити картоплю, цибулю, посіяти кріп, петрушку, моркву. У саду – обкопати дерева, обрізати сухі сучки, а на клумбах висадити гарні квіти. Тоді і літо буде гарне, і осінь із урожаєм, а зима – із запасами.
Вихователь: Весною природа оживає. Прокидається насіння, що потрапило восени в землю, воно починає проростати. А ви знаєте, що насіння у рослин буває за розміром найрізноманітніші
Вихователь: Я думаю, ви відразу ж здогадалися, про що сьогодні у нас з вами піде розмова.
- Як ви думаєте, про що ми говоритимемо на сьогоднішньому занятті? (Відповіді дітей)
– Ми спробуємо дізнатися, що таке насіння, яке воно буває? Подумайте і скажіть із чого, чи вирощують розсаду? (Відповіді дітей)
– Насіння – це з чого починається рослина та чим закінчується.
– Дітки, що треба зробити, щоб насіння дало початок новій рослині? (Посадити в землю, полити, поставити ближче до світла).
- Ой, дивіться, скільки багато конвертиків. Цікаво, що там таке! Давайте розкриємо та дізнаємося. Давайте спонукаємо маленькими садівниками.
1,2,3,4,5-
Починаємо чаклувати!
Наші діти змінилися-
На садівників перетворилися!
Що потрібно, щоб насіння добре росло? (Полив, світло, тепло).
Вихователь: - Скажіть, чому навесні насіння сіють у горщиках, а не висаджують на город?
Діти: - Тому що на вулиці ще холодно
Вихователь: Поторкайте руками, ґрунт який(колір, сухий чи мокрий)?
Діти: - Ґрунт сухий, коричневого кольору.
Вихователь: - А тепер візьміть лійки та полийте. Поторкайтеся, розгляньте. Який став ґрунт?
Діти: - Ґрунт потемнів, став мокрим, липким, склеюється в грудочки. Вихователь: - Так, правильно!
Згадаймо правила посадки:
- Взяти склянку, підписати її, щоб не забути, де буде чия розсада. Совочком акуратно насипати землю з пакета до мірки.
- Полити землю і розділити стекою на рядочки, щоб потім сходи були рівними.
- Паличкою - стекою зробити лунки на відстані мірки один від одного, щоб рослинам не було тісно.
- У лунку покласти по одному насіння.
- Присипати сухою землею, вона легка, у ній багато простору (дірочок, насіння буде легше прорости).
Вихователь: - Дітки, зараз кожен з вас вибере насіння, яке ви хотіли б виростити.
Дітям надається можливість вибрати для посадки насіння. Під керівництвом вихователя сіють насіння.
Вихователь: - Ось і посадили ми з вами насіння для розсади, а тепер спостерігатимемо за тим, як вони проростатимуть, і доглядатимемо за ними, виростимо міцну і здорову розсаду.
Вихователь: – Чим сьогодні займалися? Що вам найбільше сподобалося? (Відповіді дітей)
Вихователь: - Молодці!