Конспект колективної творчої справи "Український віночок"

Про матеріал
Конспект містить матеріали щодо закріплення знань учнів про художню техніку- паперопластика, колаж, аплікація, витинанка для виготовлення кількох колективних композицій із кольорового паперу «Український віночок». Розкриття учням емоційно-смислового задуму композицій та широкі можливості втілення його художніми засобами, поняття необхідності взаємозв’язку частин в єдиному цілому. Виховування художніх інтересів, смаків, морально-естетичних ідеалів, потреби у художньо-творчій самореалізації та духовно-естетичного самовдосконалення відповідно до вікових можливостей.
Перегляд файлу

Дегтярьова Людмила Володимирівна,

учитель початкових класів

Дмитрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Каховської районної ради

Херсонської області

Тема: Колективна композиція з кольорового паперу. «Український віночок»

Мета: Повторити і закріпити знання учнів про таку художню техніку, як паперопластика, колаж, аплікація, витинанка. Виготовити кілька колективних композицій з кольорового паперу «Український віночок». Розкрити учням емоційно-смисловий задум композицій та широкі можливості втілення його художніми засобами та поняття необхідності взаємозв’язку частин в єдиному цілому.

Розкривати художні та загальні здібності учнів; стимулювати художньо-образне мислення.

Виховувати художні інтереси, смаки, морально-естетичні ідеали, потреби у художньо-творчій самореалізації та духовно-естетичного самовдосконалення відповідно до вікових можливостей.

Обладнання: Плакат із зображення дівчини – весни, плакат із зображенням дівчат, що танцюють у лузі і закликають весну. Репродукція картини Катерини Білокур. Казковий персонаж – лялька Оленка.

Кольоровий папір, клей, ножиці, картон. Намисто. Листи із завданням. Великі квіти

                                                   Перебіг уроку

I. Організація класу

Урок розпочинає казкова лялечка Даринка.

-Доброго дня, діти! Як мені приємно знову зустрітись з вами. Я бачу, що у вас урок незвичайний. Так багато гостей сьогодні до вас прийшло.

-Дітки, я чула як гарно ви співали на уроці. Багато пісень знаєте. І дійсно гарний віночок з пісень ви сплели. Його можна назвати пісенним віночком. А я вважала, що віночок можна плести лише з квітів. А хто з вас вміє плести віночок з квітів?

 Дівчатка, хлопчики, а може спробуємо сплести віночок з квітів зараз на уроці!

–Але у нас немає квітів.

Вчитель: Погляньте на парти. Що ви підготували до уроку? (клей, ножиці, кольоровий папір і картон). Так, з цих матеріалів можна зробити квіти.

II. Актуалізація інтелектуально-психологічного потенціалу учнів.

Вчитель: Заплющить очі, поміркуйте і уявіть собі квіти (одна хвилина). Вони тендітні, різнобарвні, ніжні, привабливі, ароматні, красиві, пахучі, веселі. Вони ваблять нас, милують і тішать своєю красою. А тепер відкрийте очі і скажіть квіти які ви бачили.

 ( Хтось з дітей може сказати, що він побачив квіти в лузі, хтось лісові квіти. Хтось уявив квіти, що зображені на репродукціях картин Катерини Білокур. Хтось пригадав квіти, які зображені на листівках, на конвертах. Хтось може сказати, що квіти можна зробити з паперу.)

- Молодці! Ваша пам’ять і уява створила прекрасні образи квітів. Ви ще згадали про видатну українську художницю Катерину Білокур, яка понад усе любила малювати квіти. Отже, я хочу запропонувати вам невеличку вікторину за репродукціями її картин. (Вчитель показує репродукції, а учні називають їх).

- До якого виду образотворчого мистецтва відносяться ці картини?

( До живопису)

- У яких жанрах виконано ці картини? (У жанрі пейзажу та натюрморту)

- Яку техніку використовувала майстриня? (Вона працювала масляними фарбами.

Оленка: Діти, погляньте, а що це таке написано? Що це означає? (показує дітям надруковані слова: Аплікація; Витинанка; Колаж;  Паперопластика.) Це різні художні техніки.

Аплікація – виготовлення художніх зображень нашиванням або наклеюванням на щось різнокольорове клаптиків тканини або паперу.

Витинанка – витинання різних візерунків з паперу, який складений відносно центру або осі в кілька разів.

Колаж – така техніка в образотворчому мистецтві за якою на певну основу наклеюють різні за кольором та формою матеріали.( можна використовувати друковані малюнки).

III.Повідомлення   теми уроку.

Даринка :  Молодці, діти. Мені здається, що ви справжні мистецтвознавці. То ж віночок ви виготовите із паперових квітів. А коли виготовити віночок, то і зможете заспівати і затанцювати « Подоляночку». Вибрати потрібно буде дівчинку – подоляночку і їй одягнути найкращого віночка.

IV. Робота над новим матеріалом.

1. Вступна розповідь учителя. На свята дівчата завжди одягали віночок. Так і казали: «Який вінок, такий і голосок!», « Хто віночок вміє вити, той життя вміє любити». Старенькі бабусі казали, що вінок оберігає дівчину, бо в ньому є чаклунська сила, що знімає біль і береже волосся. А плели віночки в Україні з живих або з штучних квітів. Перший віночок одягала дівчинка в три роки. А плела його для донечки мати. Вона намочувала його в росах клала до скрині. У віночок мама вплітала ромашку, волошки, чорнобривці, барвінок, калину, як казали бабусі кожна квіточка лікувала або щось допомагала дівчинці.

    Чорнобривці – щоб головонька не боліла;

     Ромашка – заспокоювала серце;

      Барвінок – розвивав зір;

      Калина – то дівоча врода;

      Мак – спокій і врівноваженість.

Вчитель:  Діти, перш, ніж почати роботу, порадьтесь у якій техніці ви будете працювати.

Даринка: Щоб вам було легше працювати сама Весна вам буде допомагати. Вона передала вам красивий малюнок і чарівні листи (діти називають техніку і одержують відповідний лист. У листах роздруковані схеми та послідовність виконання виробів.)

2. Хід виконання роботи.

2.1. Аплікація. Потрібно акуратно витяти з кольорового паперу квіти, правильно їх розташувати і охайно наклеїти.

2.2. Витинанка. Скласти папір (квадрат) вертикально. Нанести малюнок. Вирізати так, щоб в місці згину не було розтинів. Розкласти. Наклеїти на картон або на плакат.

2.3. Колаж. Охайно витяти квіти, композиційно-правильно розташувати їх на основі.

2.4. Паперопластика. Витяти з кольорового паперу силуети квітів маку, волошок, барвінку,ромашки.                

           Розрізати і склеїти.

Пелюстки ромашок і волошок легенько вигнути ножицями.

Всі квіти наклеїти на основу.

2.5. Паперопластика. Віночок – корона.

 Діти, ви всі гарно маєте постаратись і виготовити як найкраще віночки, щоб вистачило усім дівчаткам, які є ось тут на плакаті. От лише віночки художник не встиг домалювати.

V. Музична пауза (хвилина відпочинку)

VI. Самостійна робота учнів.

     Вчитель підходить до груп учнів і при потребі допомагає їм.

VII. Підсумок уроку.

       Виставка дитячих робіт на плакаті.

    Одна дівчинка з класу одягає на голівку вінок – корону, промовляючи такі слова:

                      « Я на свято прийшла

                          Та й віночок знайшла

                         Що ж тепер мені робити?

                          Треба з того радіти.

                          А тепер ось який

                          Той віночок ясний

                           На голівці лежить.

                           Буде радість в нім жить!»

Діти виконують танок і пісню « Подоляночка» разом з казковою лялькою Даринкою.

   Вчитель:  - Ось і уроку нашому кінець, а хто віночок сплів, той молодець! А коли інших будете навчати вінки виплітати, то про науку цю чур не забувати.

 

docx
Додано
27 серпня 2019
Переглядів
2438
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку