1 квітня о 15:00Вебінар: Викладання іноземної мови в умовах дистанційного та онлайн-навчання

Практична робота. "Технологічний процес виготовлення виробу: запилювання в стуслі"

Про матеріал
Практична робота. "Технологічний процес виготовлення виробу: запилювання в стуслі" для учнів 6 класу Проект . Рамка для фото Технологія . Технологія ажурного випилювання
Перегляд файлу

Інструкційна картка

Практична робота №2

Тема: Практична робота. Технологічний процес виготовлення виробу: запилювання в стуслі

Мета: вдосконалити навички роботи з ножівкою та в стуслі

Порядок виконання

1. Підготувати до роботи робоче місце Розмітити рейку згідно ескізу

2. Підготувати до роботи ножівку та стусло

http://bouw.ru/userfiles/318_11.jpg3. Розмітити рейку згідно ескізу (кут 45)

4. Рейку покласти в стусло, як показано на малюнку, притиснути її рукою. Ножівку поставити в пази, які обрізають заготовку під кутом 45 (як показано на малюнку)

5. Відпиляти по розміченій лінії

Перегляд файлу

Національний університет «Чернігівський колегіум»

імені Т.Г.Шевченко

 

Технологічний факультет

 

 

  Кафедра технологічної

освіти та інформатики

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ З ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

для 6-го класу

Проект 17. Рамка для фото

Технологія 17. Технологія ажурного випилювання

Тема: «Практична робота. Технологічний процес виготовлення виробу: запилювання в стуслі»

 

 

                                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чернігів - 2018

Тема: Практична робота. Технологічний процес виготовлення виробу: запилювання в стуслі

Мета:

навчальна: ознайомити з процесом запилювання в стуслі; розглянути будова стусла; вдосконалити навички роботи з ножівкою;

розвиваюча:розвивати пам'ять, уяву, просторове та логічне мислення;

виховна:виховувати почуття прекрасного, охайність, повагу та культуру праці.

Тип уроку: комбінований

Обладнання, інструменти: рейка, пилка по дереву, стусло, банк ідей, матеріали для шліфування, олівець.

Структура уроку:

  1.                Організаційна частина
  2.            Актуалізація опорних знань
  3. Повідомлення теми, цілей і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів
  4. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу
  5. Узагальнення і систематизація знань
  6.         Практична робота
  •                Вступний інструктаж;
  •                Поточний інструктаж;
  •                Заключний інструктаж.

VIІ. Домашнє завдання

Хід уроку

I.Організаційна частина.

  • Привітання з учнями;
  • Перевірка готовності учнів до уроку;
  • Перевірка присутніх.

II.Актуалізація опорних знань.

1.Які конструкції рамок ви знаєте?

2.Розгляньте банк ідей і фото №2. Яким способом з’єднана дана рамка?

3.Яким чином можна розмітити на заготовці кут 45?

III.Повідомлення теми, цілей і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

( тема та мета записані на дошці)

Учням повідомляється завдання уроку:

  • ознайомити з поняттями: запилювання в стуслі;
  •  вдосконалити навички роботи з ножівкою;

IV.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

{Подача навчального матеріалу здійснюється через презентацію}

Давайте згадаємо, що таке технологічний процес?

Технологічний процес  це впорядкована послідовність взаємопов'язаних дій та операцій, що виконуються над початковими даними до отримання необхідного результату.

Яким чином можна розмітити на заготовці кут 45?

  1. Намітити на заготовці олівцем місце, де кути будить сходитись
  2.  Провести перпендикулярну лінію
  3. Заміряти ширину рейки
  4. Провести другу перпендикулярну лінію, яка буде розміщуватись по довжині, що дорівнює ширині рейки

5.   Провести діагональ в потрібному напрямку

Даний спосіб використовуєтья, тоді коли в наявності не має спеціального пристрою - СТУСЛА

Стусло – інструмент, призначений для різання деревини під кутом 45 і 90

Будова стусла:дно, боковини, заготовка, ножівка

Процес пиляння в стуслі

Для точного і чистого поперечного розпилювання (оторцовку) деталей під прямим кутом і під кутом 45 ° (на вус) застосовують пильне стусло (розпилювальний ящик), показане на рис. 5. оторцовку в стусле виробляють дрібнозубой пилкою з незначним розлученням зубів або зовсім без розлучення. Така пила дає чистий пропил і не псує прорізів стусла. Деталі по одній або по кілька штук закладають в стусло. Під час перепилювання їх притискають долонею і великим пальцем лівої руки до протилежного (від столяра) борту стусла.

Погляньте на зображення. Чи працювали ви ножівкою, якимось із цих способів?

На малюнку №1 показано пиляння лучковою пилкою з використанням упору. Так само, зазвичай при поперечному розпилюванні (малюнок №2), можна придавити дошку вільною рукою (малюнок №6) до верстата або ногою до табурету (малюнок №2). Але краще затиснути заготовку в лещата на верстаті (малюнок №3) або скористатися струбциною (малюнок №4). Щоб ножівку не затиснуло, треба забити клин (малюнок № 5).

 

V.Узагальнення і систематизація знань.

Проводжу фронтальне усне опитування учнів, задаю питання:

  1. Що таке стусло?
  2. Згадайте послідовність запилювання деревини в стуслі?
  3. Назвіть конструкційні матеріали?

VI.Практична робота

Вступний інструктаж

Перед кожним з вас лежить  рейка. Ваше завдання розмітити  кут 45 для кожної відпиляної вами рейки на минулому уроці, з обох сторон. Далі необхідно взяти ножівку, покласти рейку в стусло і розпиляти по розміченій лінії, за рахунок правильно підібраних пазів мтусла

Давайте згадаємо правили роботи з ножівкою.

По виконанню завдання, вам необхідно взяти щліфпапір та надати вашому виробу прямолінійності та зменшити шороховатість

Поточний інструктаж

Учні працюють індивідуально. Кожен отримав своє завдання.

В ході роботи я ходжу по класу, спостерігаю за роботою учнів, проводжу бесіди, вказую, що потрібно виправити.

Заключний інструктаж

1.   Оголошення про закінчення практичної роботи.

2. Оцінка рівня виконання практичної роботи кожного учня.

3. Запитання учням:

А) чи все встигли виконати?

Б) які нові знання здобули? Чого нового навчилися?

4.  Аналіз типових помилок.

5. Оцінка виконаних робіт. Акцентування уваги на кращих роботах.

VII.Підсумки уроку.

 Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»

Запитання

  1.          Що сподобалось чи не сподобалось на уроці?
  2.          Чи дізнались про щось нове, цікаве?
  3.          Чого навчились? Що очікували від себе та інших?
  4.          Що вдалось, а що ні?
  5.          Чи взяли з цього уроку щось корисне для себе?
  6.          Чи застосовуватимете набуті знання в майбутній практичній діяльності?

VIII.Домашнє завдання.

Повторити конспект, записаний у зошиті.

 

 

zip
Додано
29 серпня 2019
Переглядів
133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку