Конспект комбінованого заняття "Подорож у країну професій"

Про матеріал
Дане заняття призначене для дітей з ООП старшого дошкільного віку. Дану розробку можна використовувати як підсумкове заняття за темою "Професії" для збагачення словника, подальшого ознайомлення зі словами, що означають назви дій, якостей, властивостей предметів, речей. Розуміти і використовувати в мовленні узагальнені поняття. Автоматизація чіткої вимови звука " Р".
Перегляд файлу

КОМБІНОВАНЕ ЗАНЯТТЯ « Подорож у країну  професій»

Корекційно – навчальні завдання: розширити та конкретизувати знання дітей про різні  професії ; зокрема –  перукар,  будівельник,  швачка, кухар. Активізувати  словник відповідно до теми « Професії» ; домагатися  чіткої  вимови сонорного ( Р). Вчити дітей утворювати відносні прикметники від іменників, узгоджувати прикметники з іменниками, вправляти                                     в практичному вживанні прийменників З; ЗІ, ІЗ.

Корекційно – розвивальні завдання : розвивати артикуляційну та дрібну моторику; мовне, звукове та слухове сприйняття та увагу; логічне мислення.  Вміння логічно висловлювати свою думку.

Корекційно – виховні завдання : виховувати повагу до праці людей різних професій та їхньої діяльності. Вміння працювати з дидактичним матеріалом, уважно слухати один одного.

 

 

Хід заняття                                                                                                       

 

Дефектолог:  Діти , в нас сьогодні ніби  свято

Гостей сьогодні в нас багато

Треба дружно привітатись

Дружно й голосно сказати

«Добрий день!»

 

 Сьогодні я вас хочу запросити у подорож до країни професій.

Діти а на чому ми можемо відправитися у подорож?

Діти ( на машині , автобусі , поїзді )

Дефектолог :  Ось наш автобус готовий їхати , а хто його поведе?

Діти ( водій). За допомогою лічилки вибираємо водія.

 Дефектолог -кондуктор роздає білети і запрошує пасажирів зайняти свої місця.

 Дефектолог  : Пригадаймо правила поведінки в автобусі:

                Не шуміти, не  штовхатись .

                Чемно й лагідно триматись

                Без білета, знає кожен,

                Їхати у транспорті не можна.

ЗВУЧИТЬ МУЗИКА « КОЛЕСА  АВТОБУСА КРУТЯТЬСЯ»

 Дефектолог:  Скоро вихід, не штовхайся,

                        Потихеньку піднімайся

 Перша зупинка « ПЕРУКАРНЯ».

Діти, подивіться куди ми приїхали  ?  Так, це перукарня.

Діти а ви в перукарні колись були?  (Так були.)

 А з якою метою ви туди ходили ? ( зачіски робили, підстригалися )

А хто там працює?  (перукар)

 А що ще там роблять ? (підстригають волосся, вкладають зачіски, фарбують волосся, нігті , брови,  роблять маски для обличчя.)

 Діти а як називаються інструменти якими користується перукар? Назвіть їх ? (Ножиці, фен, бігуді, лак, шампунь, люстерко, гребінець.)

   Так, ви правильно назвали.

А ось   і він наш перукар!

Дитини перукар:

                                       Я художник від природи

                                       З почуттям краси і вроди

                                       Підстрижу і пофарбую.

                                       Гарний настрій подарую

                                       Золоті у мене руки

                                       Роблю  зачіски , перуки.

 Дефектолог:  Діти, давайте спробуємо побути перукарями !

Ось в нас є  такі ляльки. Їм  потрібно  заплести кіски, щоб вони  були  заплетені.

(діти сідають до столиків та заплітають косички лялькам)

Дитина перукар:  Добре ви впорались з цим завданням.  Молодці!

Дефектолог:  Діти, нам час далі вирушати в подорож.

     Звучить музика « Колеса  автобуса крутяться»

Дефектолог:  Діти, наша зупинка.

 Подивіться уважно на екран.  

                     Слайд «БУДІВНИЦТВО»

На будівництві працює багато людей, крім того, ще й спеціальна техніка. Чи обійшлись би будівельники без машин?  Як називаються ці машини?  Чому?

 

Перегляд слайдів із зображенням машин спеціального призначення.

 

Дефектолог:  Зверніть увагу на машину, яка називається баштовий підйомний кран. Хто ним керує?  Як кран допомагає людям?

( Підйомний кран піднімає та пересуває цеглу, важкі блоки, з яких складають будинок. Керує роботою крана кранівник – він сидить високо в своїй кабіні. )

Дефектолог:  Усі блоки слід  міцно з’єднати один з одним, аби будинок простояв багато років. Для цього використовують розчин з піску, цементу та води. Його привозить сюди спеціальна машина бетономішалка. Бачите таку машину там вдалині?

 Зверніть увагу на ось цих людей. Як ви вважаєте, яку роботу вони виконують? ( На слайді зображені мулярі, які вкладають цеглу)

  Про що ми з вами ще не розповіли?

На будівництві працюють будівельники. Вони одягнені в спеціальний робочий одяг, а на головах вони мають каски.  Каски - це спеціальні головні убори для будівельників, виготовлені із твердого матеріалу - пластмаси (пояснення  дефектолога). А для чого вони потрібні? Щоб захистити голову від небезпеки.

 Всі ви повинні знати і пам’ятати, що дітям ходити на будівництво не можна!

 Місце, де ведуться будівельні роботи, обнесено  спеціальною огорожею.                           Там має бути застережливий знак «Небезпечно для життя».  Діти, але нічого не існує саме по собі. Усе з чимось пов’язане. Скажіть, чи може існувати машина без водія, панель без крана, кран без кранівника, зварка без зварювальника?

Діти дають відповіді: Машиною керує водій, кранівник керує краном і кран піднімає або опускає панель, зварювальник зварює панелі.

Дефектолог: Отже,  ми дізналися, як будується будинок  і хто його будує.   Як ви думаєте, який настрій у будівельників?

Діти.  Настрій у будівельників радісний, веселий.

Дефектолог:   Чому?

Діти: Тому що у будинках, збудованих ними будуть жити люди. Їхня праця корисна і потрібна людям.

Дефектолог Діти у вас на столах лежать  конверти із завданням,  їх потрібно виконати. ( діти сідають і виконують завдання за столами .

Завдання «Будівельники»

Пропонується віднайти та з’єднати ілюстрацію інструменту з його тінню.

Дефектолог Молодці, а  нам вже час вирушати далі.

Дитина водій:  Вибачте я поспішив і не перевірив автобус а він щось не заводиться.

(звучить шум мотора і знову глохне )

Дефектолог Не засмучуйся так ! Ми тобі допоможемо? Так діти?

Діти  Да!   (Діти стають півколом)

            Фізхвилинка « Водії»

Перевіримо як працюють двірники  по черзі   лівою, правою рукою шух-шух.

Перевіримо кермо – повороти  тулуба вліво-вправо, руки вперед.

Підкачаємо шини – нахил тулуба вперед до правої та лівої ноги почергово, руки  вниз уверх. Промовляючи  с-с-с-с-с . до кожної ноги.

Наливаємо пальне до бензобаку – буль буль.

Та закриваємо – коловими рухами рук закручуємо кришку на бензобаку чік-чік.

Та спробуємо завести моторчик

КРА_КРО_КРУ_КРЕ_КРИ_КРІ

ГРА_ГРО_ГРУ_ГРЕ_ГРИ_ГРІ

БРА_БРО_БРУ_БРЕ_БРИ_БРІ

ПРА_ПРО_ПРУ_ПРЕ_ПРИ_ПРІ

ДРА_ДРО_ДРУ_ДРЕ_ДРИ_ДРІ

ТРА_ТРО_ТРУ_ТРЕ_ТРИ_ТРІ

Дефектолог  Ось ми перевірили наш автобус і можемо вирушати в дорогу.

Звучить шум мотора 

Дитина водій  Сідайте зручніше  ми вирушаємо!

Звучить музика   КОЛЕСА  АВТОБУСА КРУТЯТЬСЯ

 

НАСТУПНА ЗУПИНКА   «АТЕЛЬЄ»

Слайд із зображенням  роботи  ательє.

Діти, що тут роблять? Відповіді  дітей:  шиють одяг , в’яжуть ,вишивають.

А хто тут працює? (швачка)

Назвіть  матеріал яким користується швачка під час роботи. ( ножиці, голки, тканина, викройки , гудзики)

Дитина  швачка:  Хто одежу шиє всім,

                              І дорослим , і малим,

                             Дружить з голкою й тканиною,

                             Строчить швейною машинкою?

                             Хто на спеку й день холодний

                             Робить людям одяг модний?

                            Так  тут виготовляють одяг.

А який буває одяг?

Відповіді дітей: святковий, спортивний, професійний, літній, зимовий, дитячий,  дівчаток і хлопчиків, жіночий і чоловічий)

 Давайте пограємо в гру « З чого шиють одяг?»

Що це за тканина ? Хутро .

Що  з хутра шиють? Шубку .

Шубку шиють із хутра ,отже вона хутряна.

Сукню з шовку, вона шовкова,  сорочку шиють із ситцю- ситцева, куртку зі шкіри – шкіряна, шарф плетуть із вовни –вовняний.

Молодці нам час вирушати далі.

Звучить музика КОЛЕСА У АТОБУСА КРУТЯТЬСЯ.

НАСТУПНА ЗУПИНКА  «ЇДАЛЬНЯ»

Дефектолог: А хто працює в їдальні. ( кухар )

А що йому потрібно для роботи, яким інструментом він користується?

Дитина кухар:  Хто на кухні хазяйнує?

                         Хто каструлями керує

                          І з  ножем працює вправно?

                         Хто смачні готує страви,

                         Пиріжки пече рум’яні,

                         Варить борщ смачний, духмяний,

                         Не відтягнеш і за вуха?

                         Хто цей майстер? Звісно , кухар.

Ну що допоможемо кухарю наварити суп та кашу.

Мовленнєва гра  « СУП КАША»

За ілюстрацією діти повинні назвати страву.

Суп з горохом – гороховий суп.

Суп з рисом – рисовий суп.

Суп з овочами – овочевий суп.

Каша з пшона – пшоняна каша.

Каша з гречки – гречана каша.

Каша з геркулесом – геркулесова каша.

Мовленнєва гра «ПИРІЖКИ»

За ілюстрацією діти повинні назвати з якою начинкою пиріжки.

Пиріжки з грибами, пиріжки з абрикосами, сливами, яблуками, з картоплею, з яйцем, з капустою.

Дефектолог :  Ну що, сподобалось вам грати?

Діти, ось і закінчилася наша подорож.

А як ви думаєте, яка професія найважливіша?  Чому?( припущення дітей)

Так, всі професії важливі, і всі дуже потрібні.

А ким ви хочете  бути в майбутньому? ( припущення дітей)

Що вам сподобалося під час нашої подорожі?

І на згадку про нашу подорож я хочу  вам подарувати ось ці цікаві книжки

  в яких ви більше зможете дізнатися про професії .

На все добре.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДІТИ а ви хочете щось приготувати ?

Давайте помиємо ручки та приготуємо печиво.

Діти миють руки, одягають фартушки, ковпаки.

У кожного на столі  дошка з тістом  форма для печива .

Діти а ви знаєте що потрібно робити ? так потрібно формочкою видавити тісто так щоб утворилося печиво. І що вже можна їсти? (ні ) чому ? так його ще треба спекти.

ВИКЛАДАЄМО на пательню і віднесу поставлю в духову шафу де воно спечеться.

Діти йдуть миють руки.

Ось і закінчилась наша подорож по  країні професій .

 

 

 

 

Мета

Закріпити знання про працю водія, кондуктора перукаря , будівельника швачки, кухаря . Закріпити правила поведінки  в автобусі, (заходити в автобус  спокійно, не штовхаючись, поводитись  чемно, не кричати, не шуміти, виходити обережно, за чергою ) В перукарні , на будівництві , на кухні (правила гігієни )

Розвивати інтерес до  діяльності людей різних професій, пізнавальну активність, прагнення до спілкування одне з одним та з з дорослими, виховувати повагу до праці інших, цілеспрямованість, культуру поведінки.

Корекційно мовленнєва мета

Закріпити правильну вимову  звука ( Р) у складах , словах реченнях. Розвивати  мовленнєве дихання під час говоріння ,виразність мовлення.

Вчити утворювати відносні прикметники від іменників, узгоджувати прикметники  з іменниками чоловічого роду і жіночого роду.  Вправляти  дітей в практичному вживанні прийменника з (зі).Розширити словниковий запас  з теми  «Фрукти. Ягоди . Овочі.» « Продукти харчування .»

Корекційно виховна мета

Формувати бажання вільно спілкуватись, контролювати свою вимову, виховувати доброзичливість, співпрацю в колективі.

 

ОБЛАДНАННЯ

Ляльки для плетіння  ,  відео лист, пісенька  «Колеса у автобуса крутяться».

docx
Додано
26 грудня 2021
Переглядів
1222
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку