Заняття на тему: «Цікава зима».

Про матеріал
Мета: розвивати у дітей: допитливість , вміння аналізувати, досліджувати, робити висновки, порівнювати; мову, пам'ять . Закріпити знання про зиму, її явища. Продовжувати вчити дітей: підбирати прикметники , синоніми, порівняння; відгадувати загадки. Викликати позитивні емоції на явища природи, бажання розуміти суть цих явищ, вміння дослідним шляхом визначати їх взаємозв’язки. Виховувати у дітей пізнавальну активність, естетичний смак, любов до природи, почуття доброзичливості, взаємодопомоги.
Перегляд файлу

  

Заняття на тему:

«Цікава зима».

 

Тип :  групове.

    

Мета: розвивати у дітей: допитливість , вміння аналізувати, досліджувати, робити висновки, порівнювати; мову, пам'ять . Закріпити знання про зиму,

 її явища. Продовжувати вчити дітей:  підбирати прикметники , синоніми, порівняння; відгадувати загадки. Викликати позитивні емоції на явища природи, бажання розуміти суть цих явищ, вміння дослідним шляхом визначати їх взаємозв’язки. Виховувати у дітей пізнавальну активність, естетичний смак, любов до природи, почуття доброзичливості, взаємодопомоги.

 

 

 

Матеріал:

демонстраційний :  ілюстрації з зображенням різних зимових явищ; збільшене зображення сніжинок, вирізані сніжинки;

аудіо запис хуртовини; ватман, фломастери.

Роздатковий: миска зі снігом, лопатки, формочки, шматки льоду,  картинки, серветки, паперові сніжинки.

 

 

 

Попередня робота: спостереження за зимовими явищами в природі, розгляд сніжинок під лупою; відгадування загадок про зиму та зимові явища, читання віршів та оповідань; розглядання ілюстрацій та картин на зимову тематику; ліплення зі снігу під час прогулянок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД ЗАНЯТТЯ:

 

В. –Закінчується пора року зима. Якою ви , діти , запам’ятаєте зиму?

   

Д. – Морозною, білою, сніжною, веселою.

 

В. – А які дива ви бачили взимку?

 

Д. – Снігопад, завірюха, хурделиця, іній, узори на склі, сніжинки, бурульки, кучугури снігу.

 

В. – Молодці!  Що таке снігопад?

 

Д. – Коли без вітру падає густий лапатий сніг.

 

В. – А  що таке  завірюха?

 

Д. – Це коли вітер підіймає хмари сніжинок і крутить ними. І ніяк не второпаєш: зверху летять сніжинки чи піднімаються з землі.

 

В. – Так. Ніби взяв вітер віника і давай сніг з доріжок підмітати. А як ще називають це явище?

 

Д. – Заметіль, хуртовина, метелиця, віхола.

 

В. – Яке найкрасивіше явище?

 

Д. – Іній.

 

В. – З’являється іній вранці , після холодної ночі. Ніби пухом вкриває дерева, кущі, електричні дроти. Подивіться на дошку і вкажіть , на якому малюнку зображено іній? Який це жанр живопису?   /пейзаж/.

 

Загадка. Тихо зірка сніжно-біла,

 На рукав мені злетіла.   /Сніжинка/.

 

 

В. – Тихо-тихо опускаються сніжинки. Лягають на дорогу, дерева , кущі, паркани, будинки. На що схожі сніжинки?

 

Д. – На білих мух, пушинки, пір’їнки , метелики, парашутики, зірочки…

 

В. – Які сніжинки?

 

Д. – білі, легенькі, пухнасті, ніжні, блискучі, красиві, тендітні, маленькі.

В. – Всі сніжинки мають промені. /Розгляд збільшеного зображення сніжинок/. Полічимо їх.  /6/. Всі сніжинки різні, немає двох однакових сніжинок. Одні сніжинки схожі на зірочки, інші – на квіточки.

Якщо вміти слухати музику зими, то можна почути, як бринять сніжинки. А коли уважно спостерігати за ними, то можна побачити, як вони танцюють. Сильний вітер – танок швидкий, як полька, немає вітру – танцюють вальс.

-У сильний мороз , коли ми ідемо по сніжку, що ми чуємо?

 

Д. – Сніг рипить.

 

В. – Що відбувається з сніжинками?

 

Д. – Це ламаються промені сніжинок.

 

В. – А сніжинок дуже багато , тому ми чуємо звук .

 

Фізкультхвилинка з елементами дихальної гімнастики. /під музику/.

Діти діляться на дві команди: 1- вітер, 2 – сніжинки.

Вітер роблять коло. Сніжинки стоять в колі.

Вітер – вдихають носом повітря, видихають ротом.

Сніжинки – крутяться навколо своєї осі в різному темпі, руки в сторони.

Потім міняються місцями.

 

Звучить запис хуртовини.

Входить Зима.

З. – Добрий день діти. Знаєте хто я? Почула  вашу розмову і вирішила прийти до вас у гості. Говорили ви по мене, мої дива, явища. І так захотілося з вами зустрітися. Весна вже зі мною зустрічалася і скоро я вступлю їй своє місце, а чи зможете ви мене перемогти. Відгадаєте мої загадки7

Вікторина.

 

В. – Молодці у нас діти, правда Зимонько? Сідай , Зимо, і поспостерігай , як діти розгадають таємниці снігу і льоду.

 

Дослід 1. З чого утворюється сніг?

Діти беруть сніг у руки. Якою стала рука?  Чому?

В-к. Сніг утворюється з води.

На дошці малюють схему

 

   Розмальовки контури Проста сніжинка з паперу

Дослід 2. З чого утворюється лід?

Беруть лід у руку. Якою стала рука?

В-к. Лід утворюється з води.  

Малюють схему   

Лід

В. – Пропоную погратися зі снігом.

Дослід 3. Порівняльна характеристика властивостей снігу і льоду.

Діти беруть форми і ліплять зі снігу пасочки.

З снігу ліпити добре.

Пробуємо зліпити з льоду.

Чому не виходить?

В-к. Лід твердий .

 

Дослід 4. Порівняння снігу і льоду за кольором.

  • Якого кольору сніг?  
  • Білого.
  • А лід?
  • Лід , як і вода кольору не має. Він прозорий. Перевіряємо підклавши під лід картинку. Ми її бачимо. А під снігом ні.

В-к. Сніг має білий колір, а лід безбарвний.

 

Зима. – Розумні, гарні діти. За вашу допитливість я дарую на згадку про себе,  кожному по сніжинці. І до побачення. До зустрічі у наступному році.

 

Д. – До побачення , Зимонько. Дякуємо за подарунок.

 

По закінченні заняття чергові прибирають робочі місця.

 

 

doc
Додано
2 січня 2022
Переглядів
3838
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку