Ліки від природи маємо - про своє здоров`я дбаємо

Про матеріал
Природа - джерело навчання і розвитку дошкільників. В ігровій та пізнавальній формі можна зацікавити дітей до експерименту з рослинами.
Перегляд файлу

Мета: формувати у дітей ціннісне ставлення до свого здоров’я; вчити розуміти взаємодію організму людини з навколишнім середовищем; розширювати уявлення дітей про лікарські рослини, їх цілющі властивості для здоров’я та розвитку людини, значення в житті людини та методи їх застосування; вчити розпізнавати рослини за зовнішніми ознаками, вміти їх називати, знати  лікувальні властивості; розвивати спостережливість; виховувати дбайливе ставлення до живої природи; естетичний смак та бажання підтримувати своє здоров’я, опікуватися тими, хто захворів.

Матеріал: картки із зображеннями лікарських рослин, іграшка ведмедик, ліжко іграшкове, плоди лимону, дві банки з водою, лупи, серветки, гілка ялинки, шматочок живиці, шишки ялинки, дощечки, ягоди калини, аудіозапис «Мелодія природи».

 

Хід заняття

(Вихователь привертає увагу дітей до куточка кімнати, у якому на ліжку лежить ведмедик  з компресом на горлі).

Вихователька. Я прийшла вранці в нашу групу і почула, як хтось плаче. Дивлюся, а це ведмідь. Він наївся снігу і захворів: болить голова, горло, кашляє, закладений ніс.

(Біля ліжка ведмедя лежить сопілка).

Вихователька. Ведмедику, а для чого тобі сопілка?

(Вихователь від імені ведмедя відповідає).

-Хочу грати і співати, а не можу, тому що болить горло і голова.

Вихователька. Діти, ведмедик просить його полікувати. Допоможемо ведмедику? (Відповіді дітей).

Вихователька. Будемо лікувати, але не ліками з аптеки, а ліками, які подарувала нам природа – рослинами.

(Вихователька заздалегідь готує три столи, на яких розміщені матеріали для виконання практичних завдань).

1 стіл

Пізнавальна бесіда «Що ми знаємо про лимон?»

Вихователька. Лимони ростуть на дереві.

-Подумайте, а чи ростуть лимони у вашому саду? (Відповіді дітей).

Вихователька. Лимонні дерева ростуть в Грузії, Індії, Азії, а плоди лимонів привозять до нас на Україну. Плоди мають багато соку. Сік дуже кислий. Лимони мають приємний запах. (Вихователь дає дітям дольки лимона, щоб відчули його аромат).

Робота в парах

Вихователька. -Яка на дотик шкірка лимону? (Діти обстежують лимон за допомогою лупи і відповідають).

Дослід «Тоне - не тоне»

(Вихователька кладе в одну банку з водою лимон в шкірці, а в другу – без шкірки).

Обговорення результату досліду

Гра-міркування «Я думаю, що…».

Вихователька. Шкірка лимону має багато клітинок, які заповнені повітрям, а повітря утримує на воді (наче камера дитину на воді), тому лимон в шкірці не тоне.

А ще з допомогою лимона лікують нежить і біль у горлі.

2 стіл

Пізнавальна бесіда

(Вихователька показує дітям гілку ялинки)

Вихователька. -З якого дерева гілка? -Чим ялинка відрізняється від інших дерев? -Як пахнуть гілки?

Гілки ялинки виділяють ефірне масло, і коли вдихати аромат, то можна полікувати нежить, ніс легко і вільно дихає.

-Хто пам’ятає, що це таке? (Показує грудочку ялинкової живиці).

-Яка на дотик, як пахне? (Відповіді дітей).

 Мовленнєва вправа «Ялинка яка?»

 (Діти називають прикметники, образні вирази).

Вихователька. -Що росте на ялинці? (Відповіді дітей).

В шишках є насіння; якщо насінина впаде в грунт , то з неї може вирости ялинка.

«Масаж долоньок»

(Діти качають у долонях шишки).

Вихователька.  -Що відчули долоньки? (Відповіді дітей).

Дослідження «Де сховане насіння?»

(Діти стукають шишками по дощечках і з них висипається насіння).

-Якого кольору насіння?

-Якого розміру, форми?

Вихователька. -А зараз уявімо, що ми – насінини.

Музичний етюд «Ми – насінини» (у супроводі релаксаційної музики).

(Вихователька коментує рухи).

  • Уявімо, що насінину посадили в грунт і вона спить тихо і солодко. (Діти низько присідають, обхопивши себе руками за коліна).
  • А коли пригріло сонечко, насінина почала проростати. (Діти трохи підводяться).
  • Пішов теплий дощик – і росточок, що виткнувся з землі, підріс іще. (Діти стають на коліна, піднімають руки вгору і тягнуться вверх).
  • На його стеблі виросли молоді листочки. (Діти стають на ноги і розставляють у сторони зігнуті в ліктях руки).
  • Вітерець хитає листочками. (Діти піднімають руки вгору і хитаються вліво-вправо).
  • Знову пішов дощик і полив рослину. (Діти нахиляються, ніби черпають і п’ють водичку, а потім знову піднімаються вверх).
  • Деревце раділо сонечку і простягало до нього свої гілки. (Діти стають на носочки і піднімають руки вверх, ніби тягнуться до сонечка).

3 стіл

(Вихователька показує гілку калини з ягодами).

Вихователька. Діти, як називається ця рослина? (Відповіді дітей).

Калина  є лікарською рослиною. Вона лікує кашель.

Восени ягоди гіркі на смак, а коли взимку їх приморозить мороз, то стають солодкими. А всередині  в ягідці є насінина. Яка вона?

Емоційно-творча гра «Знайди сердечко»

(Діти роздушують ягоду калини і виймають насінину-сердечко, обстежують).

Вихователька. На що схожа насінина? (Відповіді дітей).

Психогімнастика

Вихователька. А у вас добре серце? (Відповіді дітей).

(Вихователька пропонує дітям повторити вірш).

Вірш «Добре серденько»

У мене добре серденько:

Тук, тук, тук…

Тепле і ласкаве, наче сонечко,

Гріє всіх навкруг.

Підсумкова бесіда

(Вихователь підходить до тієї чи іншої дитини і дає їй знак (грає на сопілці), щоб відповідала).

-Про що дізналися на занятті?

-Чому лимона, ялинку, калину називають лікарськими?

-Які хвороби вони лікують?

Дидактична гра «Відгадай за запахом»

(У різних мішечках з тканини знаходяться ягоди калини, гілки ялинки, дольки лимону. Діти беруть один з мішечків і за запахом відгадують, яка рослина знаходиться в ньому).

Вихователька. Нагадайте ведмедику, чи можна їсти сніг; чому не можна?

Психологічний етюд

Вихователька.

-Діти, ми зробили сьогодні добрі справи?

-Які справи, назвіть?

Вихователька. Серце у вас одне-однісіньке, а любові його має вистачати для багатьох.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 грудня 2021
Переглядів
561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку