Конспект комплексно-хвильового уроку. Тема: "Українська абетка. Звуки та букви. Слова, які відповідають на запитання хто? що?. Тварини лісу."

Про матеріал
Нестандартний урок. Конспект комплексно-хвильового уроку Тема. Українська абетка. Звуки та букви. Слова, які відповідають на запитання хто? що? Тварини лісу.
Перегляд файлу

Конспект комплексно-хвильового уроку

Тема. Українська абетка. Звуки та букви. Слова, які відповідають на запитання хто? що?. Тварини лісу.

Мета: закріплювати знання учнів про українську абетку, назви літер за абеткою; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати навички робити звуко-буквений аналіз слів; розвивати вміння розпізнавати іменники (не вживаючи термін) – назви істот та неістот; розширити знання учнів про лісових тварин; розвивати асоціативне мислення, спостережливість; виховувати бережливе ставлення до тварин.

Тип уроку: комбінований.

Освітні галузі: мовно- літературна, природнича.

Обладнання: картки із зображенням рослин та тварин, загадки, вправа на картках, презентація, музичний супровід, ноутбук.

Хід уроку

Протягом уроку звучить музика лісу.

І. Організаційний момент.

Вчитель:

Діти, сьогодні в нас урок незвичний, до нас завітали гості, давайте привітаємося:

Слайд 2.

Діти: (відео на екрані)

Доброго ранку – сонце привітне!

 Доброго ранку – небо блакитне!

Доброго ранку – в небі пташки!

Доброго ранку – зелені дубки!

 Доброго ранку – люди привітні!

Ми всім бажаємо, щоб посмішки квітли!

Вчитель:

-         Ось з такими посмішками ми розпочнемо наш урок.

ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу.

«Мозковий штурм»

– Закінчіть речення.

Звуки ми … (чуємо і вимовляємо).

Букви ми …(пишемо і бачимо).

Українська абетка налічує (…33 букви)

Голосних букв є (..10)

Голосних звуків є (..6), назвіть їх (а, о, у, е, и, і)

Приголосних звуків (..22)

Приголосні звуки бувають (.. дзвінкі та глухі)

Яка буква не позначає звука? (..ь)

Слова складаються із …(звуків).

Речення складаються із …(слів).

Що ми ставимо в кінці речення? (Розділові знаки: крапку, знак оклику, знак питання).

Слайд 3. Відгадайте ребус. (Білка)

Слайд 4. Зі словом білка складіть речення за схемою.

_____  _____  _  _____.

Слайд 5. Відгадайте ще один ребус. (Лисиця)

Слайд 6. Складіть питальне речення зі словом лисиця.

_____   _____  _____ ?

Учитель:

-         Які слова відповідають на питання хто? (Назви істот)

-         Які слова відповідають на питання що? (Назви предметів, явищ)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Читання загадок.

– До відгадок ставимо запитання хто? або що?

Слайд 7. Лиш торкнись до колючок -

Він згортається в клубок.

Не вгадаю я ніяк. Підкажіть…

Та це ж … (їжак).

Слайд 8. Біля річки, де трава,

Хтось виспівує: «Ква-ква»,

Заховалась під ромашку.

Це зелена мокра … (жабка)

Учитель:

– Діти, а зараз можна побачити ромашку? Чому?

– Яка зараз пора року? А коли квітує ромашка?

Слайд 9

Сірі вушка у траві

На пухнастій голові:

Заховалось біля пня

Довговухе… (зайченя).

Слайд 10

Я – красуня хитрувата.

Вбрана пишно, як на свято.

Стережіться, зайченята,

Коли вийду полювати. (Лисиця)

Слайд 11

Це – невтомниця відома,

Не сидиться їй удома:

З гілочки стриба на гілку,

Носить в дім горішки… (білка).

Слайд 12

Буркотливий, вайлуватий

В лісі ходить звір патлатий,

Одягнувши кожушину,

Мед шукає та малинку. (Ведмідь)

Слайд 13

На голові його корона з гілля,

Копитця топчуть буйне зілля.

На спинці плямки білі, наче день,

Звірятко звати це … (олень)

Учитель:

– Чому до всіх відгадок ви поставили запитання Хто?

IV. Оголошення теми, завдань уроку.

Молодці, діти, ви вже гарно вмієте ставити питання до слів – назв предметів.

А сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання про букви та звуки, а також будемо удосконалювати вміння робити звуко – буквений аналіз слів.

V. Повторення, узагальнення і систематизація знань.

  1. Робота в зошитах

Учитель:

– Розгорніть зошити (дотримання гігієнічних норм під час письма).

– Запишіть дату та вид роботи.

– Діти, а як ви думаєте, чому я на дошці написала такими кольорами? Так – це кольори осіннього листя.

А ви знаєте, як восени тварини готуються до зими ?

2. Каліграфічна хвилинка

Зз за ає яєць заєць

Зробіть звуко- буквену модель слова заєць

– Скільки букв та звуків у цьому слові? (Пояснення учнів)

– Яке питання ми поставимо до цього слова? Чому?

– Де живе заєць? Запишіть це речення у зошит.

– Що ви знаєте про цю тварину?

-         Хто полює на зайця?

-         Зробіть звуко – буквений аналіз слова лисиця.

-         Скільки в слові лисиця дзвінких приголосних звуків (1), а скільки глухих? (2)

– Які ще тварини живуть у лісі?

Утворіть від цих слів назви маленьких тваринок. Які питання ми поставимо до цих слів? (хто?) (Заєць – зайченя, олень – оленя, кабан – кабанчик, лисиця – лисеня, вовк – вовченя…)

Запис назв тварин та їх діток у зошит. (Вчитель записує на дошці)

Слайд 14

Фізкультхвилинка «Танцюємо з їжачком»

 

3.Робота з вправою.

Вправа надрукована на картках.

Учитель:

-         Діти, прочитейте текс, який ви бачите на картках. (Один учень читає, а інші слідкують)

На уроці учні малювали диких тварин. Дмитрик намалював ведмедя. Боря – вовка. А Вітя намалював корову. Хто неуважно слухав завдання?

-         Які слова написані з великої літери? Чому?

-         Хто з дітей неуважно слухав завдання?

-         Випишіть з тексту слова, які відповідають на питання хто? в алфавітному порядку.

Учитель:

Які слова ви виписали? (Боря, Вітя, Дмитрик, корову, тварин, учні.)

4.Творча робота зі словами.

(На дошці будинок і кошик, на них надписи хто? що?

У кожної дитини картка, на ній зображення тварин або їжа, якою живляться ці тварини. Діти розподіляють картки за запитаннями.)

Учні, які отримали картку з назвами тварин, розповідають цікавинку про тварину.

(Олень, зайчик, лисиця, ведмідь, білка, синиця, сіно, трава, гілки дерев, капуста, морква, мед, малина, риба, зерно, гриби, горобина, горіхи)

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

Учитель:

– Шановні діти, всі тварини та рослини потребують бережного ставлення, тому що деякі види рослин та тварин на межі зникнення. В яку книгу вони занесені? Тож оберігайте своїх менших братів.

-         Про кого розмовляли на уроці?

-         Яке питання ставимо до істот?

-         Яке питання ставимо до предметів?

-         Який настрій маєте?

-         Що найбільше сподобалося на уроці?

 

 

 

 

 

 

Олені скидають роги щороку, після чого відрощують нові. Винятком з цього правила є водяні олені, у яких рогів немає зовсім. Молоді оленячі роги покриті шкірою і волоссям, але в міру росту рогів шкіра на них засихає і лущиться. Саме тому олені по мірі росту своїх рогів так часто труться ними об дерева.

 

У зайців на протязі всього життя ростуть зуби. Вони постійно стираються внаслідок того, що тварини вживають тверду їжу, але рости не перестають. Люди, які вважають, що зайців називають косими через косоокість, дуже помиляються. Так тварин прозвали через те, що під час бігу заєць, петляючи, заплутує свої сліди.

 

Хвіст для лисиці дуже важливий орган. Під час бігу він допомагає їй тримати рівновагу, а взимку служить додатковим захистом від холоду.

 

Якщо бурий ведмідь вчасно не нагуляє достатню кількість запасів жиру, він може взагалі не впадати в сплячу. Такі ведмеді бродять цілу зиму по лісі і в народі їх називають «шатунами». Тварина в такому випадку, через відсутність достатньої кількості їжі, стає дуже агресивною та небезпечною для людей.

Білки линяють двічі на рік, але на хвості в них шерсть оновлюється вдвічі рідше. Хвіст для білки служить кермом – під час стрибків вона за його допомогою керує своїм польотом. Чутливі вібриси у білок є не тільки на вушках, а й на передніх лапках.

 

  • Синиця – корисна пташка. Влітку середньостатистична синиця за день з'їдає 300-400 гусениць, тобто з'їдає за день їжі стільки ж, скільки важить сама.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На уроці учні малювали диких тварин. Дмитрик намалював ведмедя. Боря – вовка. А Вітя намалював корову. Хто неуважно слухав завдання?

 

На уроці учні малювали диких тварин. Дмитрик намалював ведмедя. Боря – вовка. А Вітя намалював корову. Хто неуважно слухав завдання?

 

На уроці учні малювали диких тварин. Дмитрик намалював ведмедя. Боря – вовка. А Вітя намалював корову. Хто неуважно слухав завдання?

 

На уроці учні малювали диких тварин. Дмитрик намалював ведмедя. Боря – вовка. А Вітя намалював корову. Хто неуважно слухав завдання?

 

На уроці учні малювали диких тварин. Дмитрик намалював ведмедя. Боря – вовка. А Вітя намалював корову. Хто неуважно слухав завдання?

 

На уроці учні малювали диких тварин. Дмитрик намалював ведмедя. Боря – вовка. А Вітя намалював корову. Хто неуважно слухав завдання?

 

На уроці учні малювали диких тварин. Дмитрик намалював ведмедя. Боря – вовка. А Вітя намалював корову. Хто неуважно слухав завдання?

 

На уроці учні малювали диких тварин. Дмитрик намалював ведмедя. Боря – вовка. А Вітя намалював корову. Хто неуважно слухав завдання?

 

docx
Додано
15 жовтня 2023
Переглядів
106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку