Розпізнаю слова – назви ознак.

Про матеріал
Формувати в учнів уявлення про слова – назви ознак; учити розрізняти їх за питаннями; розвивати зв’язне мовлення, увагу, пошукову діяльність; формувати комунікативну компетентність спілкуватися українською мовою; виховувати любов до рідної мови.
Перегляд файлу

Дата: 09.02.2023 08:50

Клас: 2-Б

Вчитель: Нікітенко С.В.

Урок: українська мова

Тема: Розпізнаю слова – назви ознак.

Мета: формувати в учнів уявлення про слова – назви ознак; учити розрізняти їх за питаннями; розвивати зв’язне мовлення, увагу, пошукову діяльність; формувати комунікативну компетентність спілкуватися українською мовою; виховувати любов до рідної мови.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Електронні ресурси:

                               1) Ютуб-канал:       -    фізкультхвилинка «Гра в сніжки»

-         зорова гімнастика «Сніжинки»

-         навчальне відео  «Мовка і Суржик»

                               2) Презентація до теми уроку Всім.pptx

                               3) Інтерактивний сервіс вправ learningapps.org

                                                                - гра «Впізнай кого ознака»

                                                                - гра «Відшукай пари» (домашнє завдання)

Хід уроку

 

І. Вступна частина.

Організація класу:

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім 2-м класі

Діти — просто молодці!

Перевірка домашнього завдання

- Які пари слів записали, зачитайте.

Гра «Яке слово заховалось»

 

СНІ…..

Сніговик                                                                                   сніжок

                        Сніговий                             сніжинка

 

Каліграфічна хвилинка

- Пропишіть з’єднання і слово «сніжинка»

- А якою може бути сніжинка? (Холодна, біла, мокра, маленька)

- Щоб описати сніжинку ми використали слова-назви ознак.

Оголошення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці вчитимемося розпізнавати слова- назви ознак.

ІІ. Вивчення нового матеріалу

-         У нас в гостях наші друзі - Мовка і Суржик.

Перегляд відео «Уявлення про слова, які називають ознаки предметів (прикметники)»

 

-         Зарядка для очей «Сніжинка»  

 

 Гра «Впіймай слово – ознаку предмета».

– Уважно послухайте загадку. Плесніть у долоні, як почуєте слова-ознаки предметів.

Срібна зірка біла – біла

На долоню теплу сіла.

І як сіла, то й розтала –

Голуба водиця стала.

                                  (Сніжинка)

ІІІ. Основна частина.

Вправа 1. (с. 72)

-         Після канікул друзі знову зустрілись у школі. Кожний розповідав про свій відпочинок. Прочитай, які слова використали у своїх розповідях Читалочка і Щебетунчик. 

Вправа 2. (с.72) Визнач, хто з дітей використав іменники. Поясни, чому ти так вважаєш.

 

Вправа 3. Поєднай слова Читалочки з відповідним словами Щебетунчика. Запиши утворені сполучення слів за зразком.

 

СВЯТО (яке?) ВЕСЕЛЕ, РІК (який?) НОВИЙ, ЯЛИНКА (яка?) КРАСИВА, ПОДАРУНКИ (які) НОВОРІЧНІ

Проведи дослідження.

Перевір себе за правилом. (с. 72)

 

І група:  Вправа 4. Запиши назви світлин у колонку. Добери до них слова – назви ознак і запиши.

СНІЖИНКА (яка?) ЧАРІВНА, РУКАВИЧКИ (які?) ТЕПЛІ, БУРУЛЬКА (яка?) ПРОЗОРА

 

ІІ група Вправа 5.(с.73) Прочитай, де провела канікули Родзинка. Випиши з її розповіді слова – назви ознак.

ЗИМОВІ, ЧУДОВА , ЧИСТЕ , ЛИЖНІ , СМАЧНА , ВЕСЕЛІ , ГАРНИЙ.

Фізкультхвилинка.

Гра «Впізнай кого ознака?»

- Пограємо в гру на освітній платформі learningapps.org «Впізнай кого ознака?»

(https://learningapps.org/display?v=pg49e3ze223 )

Творче завдання

- Спробуйте за ознаками тварин скласти загадку.

ІV. Заключна частина.Підсумок.Рефлексія.

Підсумок уроку. Вправа «Опиши предмет».

-         На які питання відповідають слова - назви ознак?

-         Наведіть приклади таких слів.

-         Погляньте на картину Джуді Гібсон — сучасної американської художниці та спробуйте її описати використовуючи слова – назви ознак

Домашнє завдання.

Вправа 9.(с.73) Пояснення домашнього завдання.

І група: Виписати з поданих слів назви ознак.

 

ІІ група: знайти і записати пари іменників з словами – назвами ознак предметів на освітній платформі learningapps   (https://learningapps.org/9110285 )

 

docx
Додано
16 жовтня 2023
Переглядів
546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку