Конспект комплексного заняття для дітей молодшої групи
МАНДРІВКА ДО ОСІННЬОГО ЛІСУ
Підготувала вихователь :Каверіна В.П.
Мета:Узагальнити знання дітей про ознаки осені, про зміни які відбуваються в природі з приходом осені. Вдосконалювати вміння дітей відповідати на запитання вихователя , складати невеличкі описові розповіді з використанням елементів символів, закріплювати вміння декламувати не великі вірші, розвивати зв’язне мовлення. Підтримувати у дітей гарний настрій,бажання милуватися красою осінньої природи, прослуховування музичних творів та спонукати до створення творчих робіт відповідно до теми. Виховувати любов до рідної природи.
Обладнання: їжачок іграшка, д/г «Який сік?», «Добре чи погано?»магнітна дошка,ілюстрації Левітан «Осінь золота», відеоплеєр, відеоролик, жовте листя, кошик з овочами, музичний зал оформлений як ліс восени,пензлі,клей, клейонка, серветки, фарби,.
Хід заняття
Вихователь:Малята,запрошую вас на незвичну прогулянку до осіннього лісу. Сьогодні невиходячи із групи ми з вами помандруємо чарівними стежками, та може побачимо щось цікаве.
-
Ось подивіться яка гарна стежинка!
Йдем по листю золотому ,
Мов по килиму мякому .
Застилає листям сад,
Здрастуй місяць листопад. (Діти проходять на «лісову галявину» та сідають на стільці)
-
Діти, подіться ,як гарно навкруги . Куди це ми потрапили?(в ліс)
Ліс — це диво, ліс — цеказка.
То ж ходімо в ліс, будь ласка.
В лісі є кущі і квіти,
В нім сплели дерева віти.
Трави, ягоди й грибочки.
-
Як ви думаєте, яка пора року панує зараз в лісі? (осінь)
-
А чи знаєте ви, що відбувається в лісі, коли настає осінь?
-
Якого коольору стало листя на деревах? Що з ними сталося?
-
Чи змінився колір трави?
-
Чи так само дзвінко співають свої пісні птахи?(ні) Чому ?(бо птахи відлетіли у теплі краї)
-
Чи змінилася погода з приходом осені? (так)
-
Яких днів більше восени?(похмурих чи сонячних)
-
Якого кольору небо, хмари? (сіре, біле сине)
-
А чи змінюється одяг людей восени? Який він?(теплий та зручний, беруть з собою парасольку)
-
Діти подивіться тут хтось забув парасольку? Для чого вона потрібна?(її беруть коли йде дощ)
-
Який дощик восени теплий чи холодний?(холодний,тривалий)
-
А чи любите ви коли йде дощик?
Дидактична гра«Добре чи погано»
-
Добре бо можна гуляти під дощем з парасолькою
-
Добре бо після дощу буває веселка
-
Восени після дощу багато грибів
-
Добре бо можна ходити у черевиках по калюжах та пускати кораблики
-
Погано бо можно промочити одяг та взуття
-
Погано бо багато багнюки
-
Погано бо дощ заливає вулиці та будинки
-
Добре бо дощ потрібен рослинам.
-
Дуже цікаво, а я знаю ще веселу гру яка називається «Сонечко і дощик»
Гра «Сонечко і дощик»
Сонечко весело виграває
Дітвора в лісі гуляє(під спокійну музику ходять по залу)
Загримів жахливий грім
Дощ у лісі йде густім (діти ховаються під парасольку)
-
Молодці малята ніхто не промок і ніжки не замочив.
Осінь гарна пора року про її красу написано багато віршів оповідань та музичних творів. Ми з вами те ж знаємо гарні вірші про неї
Як гарно в лісі восени!
Кленову гілочку торкни -
Вона здригається, бринить,
Немов струни сталева нить.
Осінь, осінь, листопад,
Жовтелистя стелить сад,
За моря в країдалекі
Відлетіли вже лелеки.
Хмари небо затягли,
Вітер віє з-за гори,
Ходить осінь листопадом,
Жовте листя стелить садом.
-
Я хочу вам запропонувати послухати та подивитися відеоролик , як красу осінньої природи відобразив композитор Ф.Шопен.(слухання музики)
-
Чи сподобалась вам ця мелодія?
-
Яка вона весела чи сумна?
-
Швидка чи повільна? Які емоції вона викликає?
-
Діти ви чуєте хтось тут вовтузиться?(під музику на ширмі зявляється їжачок
-
Їжачок: –Добрий день малята! Подивіться, яка гарна, золота осінь у лісі. Скрізь пахне жовтими листочками і грибочками, але в лісі кипить робота.Усі звірі готуються, збирають запаси на зиму. Ось я хотів допомогти білочці та зайчику бо осінь щедра пора подивіться як багато дарунків вона приготувала.(дістає кошик з овочами)
Так їжачку гарний ти кошик назбирав давайте діти подивимось що в ньому?(діти дістають овочі називаючі їх та описують їх)
Дидактична гра «Опиши овоч»
-
Якого вона кольору,форми, що з неїготують?
-
Це капуста вона зелена та кругленька, тверда солодкувата, росте на городі, з неї готують салати та борщі. А тепер ви діти спробуйте самі.
-
А це діти що гриб? Це теж овоч? ні - це дарунки лісу. Треба бути обережним бо не всі гриби можна збирати.
-
З овочів не тільки роблять салати та варять супи з них ще роблять сік.
Дидактична гра «Який сік?»(виставляю на мольберті картки з зображенням соку діти називають який сік)
Їжачок:- І я вам приготував подарунок (дістає пачку соку)
-
Діти чи знаєте ви якийсь веселий таночок про осінь?
Танок «Осінь, осінь наступила»
Їжачок:
-
Ой щось я зовсім засумував, позіхає.
Вихователь:
-
Я знаю що з тобою їжачок просто тобі вже час засинати на зиму.
-
Діти а які ще тварини лягають на зиму спати?(ведмідь)
-
А як інші готуються до холодів ?(міняють свою шубку на більш теплішу, а деякі змінюють колір шубки що б бути менш помітним на снігу.
-
Діти подивіться наш їжачок вже задрімав.
-
Давайте ми з вами підемо до нашої майстерні підемо та відтворимо свої враження від своєї мандрівки до свого осіннього лісу у свої творчих роботах
-
Ті кого вразила краса золотого лісу малюватимуть листочки на гілочках дерев(техніка малювання пензлем з жорстким ворсом)
-
А ті кому сподобалась зустріч з веселим їжачком зроблять аплікацію «Яблука для їжачка»
-
Самостійна робота розгляд та аналіз робіт.
-
Понад нашим гаєм
У височині
Осінь пропливає
В золотім човні.
Засинають равлики
В листі на землі,
І летять журавлики
У вечірній млі...
-
На цьому наша мандрівка закінчується нам час поспішати до себе у групу.