КОНСПЕКТ УРОКУ
з предмета «Фізична культура»,
для учнів 8-В класу
Модуль: Баскетбол
Тема: Розвиток фізичних якостей шляхом використання засобів спортивних та рухливих ігор.
Завдання:
Освітні:
1. Повторити комплексу ЗРВ з м’ячем у русі.
2. Повторити техніку виконання ведення та передачі м’яча у баскетболі.
3. Повторити техніку виконання кидків у кошик з відскоком від щита.
Оздоровчі: 1. Сприяти формуванню правильної постави при виконанні комплексу ЗРВ з м’ячем.
2. Сприяти розвитку фізичних якостей: спритності, координації, швидкості.
Виховні: 1. Формувати вміння спілкуватися в різних ситуаціях, нівелювати конфлікти. Дотримуватись правил чесної гри.
2. Виховувати ініціативність, активність, відповідальність, відвагу, усвідомлення важливості співпраці під час ігрових ситуацій.
Тип уроку: тренувальний.
Обладнання та інвентар: м’ячі баскетбольні, стійки, м’ячі тенісні, обручі, м’яч для регбі, г/лави, фліпчарт.
Місце проведення: спортивна зала, гімназія №107 міста Запоріжжя
Дата проведення: 26.04.2018 р.
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
ЗМВ |
І. |
Підготовча частина уроку |
14хв |
|
1. |
Організаційний момент: вхід до спортивної зали, шикування, привітання, повідомлення завдань уроку. БЖД. |
2хв |
Шикування в шеренгу. Клас поділений на дві команди. Правила Т.Б. під час проведення рухливих ігор. |
2. |
Вимірювання ЧСС за 10” |
20” |
Звернути увагу на дітей з з підвищеним пульсом. Пульс не повинен бути більшим ніж 75-90 уд./хв. |
3. |
Перешикування в дві колони. |
20” |
Поворотом у русі. Дистанція 2м. У першої команди баскетбольний м’ячі, у другої – тенісні. Вздовж середньої лінії учні міняються м’ячами та продовжують рух у своєму напрямку. |
4 |
Ходьба та її різновиди: |
1хв. |
|
|
звичайна; |
8-10м |
Темп середній |
|
на носках, м’яч вгору; |
8-10м |
Слідкувати за правильною |
|
на п’ятках, м’яч за голову; |
8-10м |
поставою. |
|
на зовнішній стороні стопи, м’яч вперед; |
8-10м |
Дистанція – 2 кроки. |
5 |
Комплекс ЗРВ у русі з м’ячем: |
3хв. |
|
|
|
20м |
Чотири оберти праворуч, чотири - оберти ліворуч. |
|
1- поворот тулуба праворуч, м’яч у лівій руці; 2 - В.п, 3-4 теж саме праворуч. |
20м |
Амплітуда максимальна |
|
|
20м |
Темп високий, слідкувати за поставою |
|
|
20м |
М’яч передається з однієї руки в іншу. |
|
|
20м |
Середній темп. |
|
м’яч вперед. |
20м |
Спина пряма. |
5. |
Біг з веденням м’яча: - правою
|
|
Дистанція два кроки, темп середній. |
5. |
Перешикування в дві шеренги. |
30’’ |
|
6. |
Спеціальні вправи з м’ячем: |
3хв. |
Учні виконують спеціальні вправи у зустрічних шеренгах, тримаючи м’яч двома руками. За 3 метри до середньої лінії, гравці виконують передачу міняючись м’ячами . ( перша команда виконує передачу з відскоком від підлоги – друга передачу однією рукою знизу у гору.) |
|
|
10-12м |
Середній темп |
|
|
10-12м |
Стегно піднімається до кута 90*, спина пряма. |
|
|
10-12м |
Узгоджувати рухи з партнером. |
|
|
10-12м |
Імітація передачі двома руками від грудей. |
|
|
10-12м |
Імітуємо підбір м’яча у баскетболі. |
|
|
10-12м |
Темп швидкий. |
7. |
Гра «Займи місце» - ведення м’яча з притисканням до підлоги; - перекатування під ногою - «вибивання» мелодії;
|
3хв.
|
Гравці розташовуються по всьому майданчику.
Гравці виконують вправу яку пропонує вчитель, за сигналом учні повинні зайняти місце у обручі прийнявши баскетбольну стійку. Хто не встиг – штраф |
8. |
Вимірювання ЧСС за 10’’ |
20’’ |
ЧСС не повинно перебільшувати 120-140 уд./хв. |
9. |
Зміна інвентарю та перешикування. |
30” |
У кожного гравця – баскетбольний та тенісний м’яч. Учні розташовуються хаотично, використовуючи увесь баскетбольний майданчик. Дистанція та інтервал 3 метри.
|
ІІ. |
Основна частина уроку |
27хв. |
|
1. |
Гра «Дивись на мене!»
лівою;
|
6’. 3-4р. 7-8р. 3-4р. 3-4р. 7-8р. 30’’
30” |
За сигналом учителя учні беруть м’яч під контроль, займають стійку баскетболіста, не даючи вчителю заволодіти своїм м’ячем. Під час виконання вправ гравець повинен дивитись на вчителя, тобто виконувати вправи майже без зорового контролю. |
2. |
Гра «Автобус» Умови місця в автобусі:
|
7хв.
1р. 1р. 1р. 1р. |
Учні виконують завдання вчителя. За сигналом учні повинні зайняти місце в автобусі (сісти на підлогу один за одним, автобус – обруч) . У транспорті є лише три Місця. Хто не встиг – штраф. |
3. |
Гра «Кріт» ( баскетбол+регбі) |
6хв. 4р. |
Перша команда шикується на лицеву лінію, друга – на центральну. М’ячі між командами в ряд. Гравець першої команди якомога сильніше кидає м’яч для регбі на половину суперника; його команді необхідно підібрати м’ячі, влучити в будь-який кошик та повернутись з м’ячем у руках у вихідне положення. У цей час друга команда ловить регбійний м’яч, виконує одну передачу, шикується у колону, передає м’яч між ногами, останній гравець біжить з м’ячем до лицевої лінії суперника. Команда, що зробить свою вправу швидше, отримує бал. |
4. |
Гра «Пограбування» (швидкий відрив) |
7хв. 3р. |
Команди діляться на групи: одна група виконує інтерактивне завдання, інша практичне, потім міняються. Під час гри у кожній команді є дві ролі: Грабіжники (5) та Полісмени (2). Завдання полісменів м’ячем Зупиняти грабіжників, завдання грабіжників – забрати м’яч (золото) з трьох секундної зони та повернути його на свою половину. Грабіжник, до якого доторкнулись, виходить за бокову лінію. Грабіжнику можна винести з банку лише один м’яч. Полісмену не можна знаходитись у трьох секундній зоні. Хто вкрав більше золота, той і переміг.
|
5. |
Перешикування в одну шеренгу. |
1хв. |
|
III. |
Заключна частина |
4хв. |
|
1. |
Вимірювання ЧСС за 10” |
20” |
ЧСС не повинен бути більшим ніж 140-165 уд./хв. Звернути увагу на дітей з підвищеним пульсом. |
2. |
Гра на відновлення та увагу «зроби навпаки» |
1хв. |
Учні займають стійку баскетболіста та виконують рухи в іншому напрямку від того, що пропонує вчитель. |
3. |
Підведення підсумків, виявлення кращих учнів на уроці. |
1хв. |
Нагородження оплесками команди переможця. |
4. |
Вимірювання ЧСС за 10” |
20” |
ЧСС 100 уд./хв. |
5. |
Домашнє завдання |
1’ |
Вправи з малим м’ячем без зорового контролю: - підкидання; - перекочування; - жонглювання. Вигадати свою вправу з малим м’ячем і навчити робити її інших. (вмієш сам – навчи іншого). |
6. |
Прощання та організований вихід із залу. |
2 20’’ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Вчитель: Ненашев М.Ю. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|