КОСМІЧНА МАНДРІВКА Конспект заняття з ознайомлення з природним довкіллям для дітей старшої групи

Про матеріал
Мета.Ознайомити з природним середовищем планети Земля та Всесвітом, як цілісним організмом, у якому взаємодіють повітря, вода, грунт, рослини, тварини, люди, планети сонячної системи.Вчити проводити пошукову діяльність, робити висновки про взаємозв’язок природних чинників та життя на Землі. Розвивати увагу, мислення, пам’ять, сенсорні здібності. Виховувати цікавість, спостережливість, допитливість, любов до природи.
Перегляд файлу

КОСМІЧНА МАНДРІВКА

 

Конспект заняття з ознайомлення з природним довкіллям для дітей старшої групи

 

Мета. Ознайомити з природним середовищем планети Земля та Всесвітом, як цілісним організмом, у якому взаємодіють повітря, вода, грунт, рослини, тварини, люди, планети сонячної системи. Вчити проводити пошукову діяльність, робити висновки про взаємозв’язок природних чинників та життя на Землі. Розвивати увагу, мислення,  пам’ять, сенсорні здібності. Виховувати цікавість, спостережливість, допитливість, любов до природи.

Матеріал:

Д: фланелеграф, площинні фігури Сонця, планет, карта сонячної системи, піктограма.

Р: картки Д/в “З’єднай цифри по порядку,” Намалюй все що знаєш кругле ; “ Домалюй, чого не вистачає “ ; “Карта сонячної системи”(познач планети). Дослід з водою: посуд на кожну дитину з водою, камінці, колба з водою , равлик.

 

Хід заняття

1. Слухання вірша М. Коросницької

               Моя Україна

Моя Україна – широкі простори:

Поля і левади, долини і гори.

Молитва і пісня, і слово натхнення, -

З чого почалася Україна для мене!

- Як називається країна, у якій ми живемо?

- Хто ми з вами? (українці)

- Як називається наше місто?

(перегляд слайд презентації)

- Наше місто – маленька піщинка на нашій планеті. Щоб воно було завжди гарне – ми повинні піклуватися про нього.

2. Ігрова, мотиваційна ситуація.

- Діти, ви любите подорожувати?

- А на чому можна подорожувати?

- Чи хотіли б ви відправитись в космічну подорож на зорельоті?

- Ну тоді займайте свої місця. Для того щоб полетіти треба виконати декілька завдань:

Перше: увімкніть свої комп’ютери. Треба швидко з’єднати всі цифри по порядку від 1 до 10.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Друге: на комп’ютерному екрані з’явилися якісь геометричні фігури, що це?

- круги.

- Скільки їх? Ці круги повинні перетворитися на різні круглі предмети, які є на нашій землі.

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка №3 , що зображено на ній? Домалюй чого не вистачає.

 

 

 

 

 

 

 

 

       ?

 


Завдання виконано.

Починаємо відлік.

2. А зараз приготуйтеся, обхопіть голову руками, пригніться ми залишаємо гравітаційне поле Землі, (звучить космічна музика)


3. Бесіда про сонячну систему.

Ось ми і у відкритому космосі . Прямо перед нами в центрі галактики на екрані величезна розпечена куля.

Загадка: 

- Все від нього навкруги

Набирається снаги:

Тільки ранок настає.

Виглянь у віконце!

Всім воно життя дає

 Променисте (сонце)

- З чого складається сонце ? ( з газів)

- Як ви думаєте, яка температура на сонці. ( дуже висока)

- Так температура дуже висока, навіть, камінь не долітаючи до сонця перетворюється в пару і зникає.

Але навколо сонечка обертаються планети. їх так і називають - планети сонячної системи. Кожна з них обертається навколо сонця на певній відстані. Найближча до сонця планета.

Вірші про планети:

  1.  Завжди лише спека Та й спека!

Зітхає найближча

до сонця планета. (Меркурій)

  1.  У хмари одягнена сиві Планета ця дуже красива Найближча сусідка Землі Та дуже несхожі вони Де гори моря чи печери?

      Нема їх ,на жаль, у (Венери)

  1.  Напевно , вам назва відома Планети де всі ми удома Озера ліси та поля - Звичайно, це наша (Земля).
  2.  Грізний Марс немов вогонь, сяє нам вночі

       з ким ти посварився що почервонів.

  1.  Колись долетить і ракета На цю величезну планету Бурани, тумани та вітер.

       Хвилюють планету (Юпітер)

  1.  Ми на планеті Що має кільця.
  2.  Далеко від сонця та світла Планета цієї орбіта

      Зі снігу та льоду кургани Вкрили поверхню (Урану).

  1.  Планети цієї ім’я Дарунок морського царя Живе в океані чаклун

       А зветься планета (Нептун).

  1.  А ця планета маленька Занадто від сонця далеко Холодний космічний сон.

      Сповив всю планету (Плутон).

- Скільки всього планет. Діти рахують.

- Яка планета найдалі від сонця?

- А яка найближча. (Плутон)

- Як ви думаєте, яка планета швидше обертається навколо Сонця? Хочете дізнатися Тоді приготуйтеся.

- Закрийте очі . Поміняти карти. Погляньте на карту нашої галактики. Тут зображені орбіти планет. А хто знає, що таке орбіта? Так це шлях, яким вона рухається. Давайте визначимо за який час рухаються планети? Тренінг.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Гра «Парад планет»

Діти вибирають сонце, яке стоїть в колі. Вітаються з ним.

Здрастуй, сонце ясне, 

                                                    Я вас теж дуже люблю, але близько не підходьте, бо спалю

Здрастуй, сонце красне

 Здрастуй, сонце, друже

Ми любимо тебе дуже.

Планети (діти з макетами планет) рухаються по колу кожна по своїй орбіті. Правила гри - не наближатися до сонця бо згорять. Після гри діти сідають на місце.

5. Дослідницька лабораторія.

-  А тепер заповніть свою карту зоряного неба.

  •  Діти, ви повинні занести в пам’ять свого комп’ютера карту нашої сонячної системи. Ось вона перед вами. Кожну планету помічаємо лише першою буквою. І так, яка перша планета Меркурій, знайшли її надрукуйте букву М і так далі.
  •       Яка планета сподобалася найбільш?

Наш зореліт наближається до однієї з планет.

 

З’являється піктограма  планети, яка плаче. Планета чомусь в сльозах. Треба сісти на її поверхню і дослідити її. В експедицію нам треба відрядити самих сміливих та досвідчених астронавтів.

 Астронавтилюди які досліджують планети. Ви повинні зібрати докази, чи на цій планеті є життя.

 Поки астронавти виходять на поверхню планети, діти утворюють дослідницьку лабораторію. На столах посуд з водою, квітка.

 Діти приносять камінці, граніт, ракушняк, воду.

Вперше ми перевіримо чи є на цій планеті повітря. Як ми це можемо зробити? Пригадаймо дослід коли ми дули через трубочки у воду, що нам з’являлося? Повітряні бульбашки. Як же можна зараз використати дослід? Опустити в воду камінці, які знайшли на поверхні планети. Спочатку досліджує вихователь, потім діти. Роблять висновок, що на планеті є повітря.

Ще нам хлопчики принесли якусь рідину. Яка вона? Прозора і рідка. Що вона робить9 (Ллється). Чи має вона запах? Дати понюхати (ні). Як же перевірити, що це? Капнути крапельку на листочок, потім полити рослинку, вкинути равлика. Що з ними сталося?

Нічого. Значить виходить це вода? Висновок на планеті є повітря та вода. А чи є на ній світло і тепло?

6.  Розшифруйте ім’я планети : ЛЯЗЕМ

Вірш про Землю

Крутити глобус: як же нам потрапити до дому. Як називається наша частина світу?

ПАЄВРО

країна — країнаУ

область — ськоМиколаїв

місто — ськПерво

вулиця — на корабель

№ будинку — 13а

назва установи — д/с “Гвоздичка”

група — «Веселка»

Так це наша рідна матінка Земля. Діти, давайте скажемо їй компліменти, щоб нарешті Вона розвеселилась. Поміняти піктограму 

 

 

7. Діти повертаються додому, обмінюються враженнями.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 листопада 2021
Переглядів
710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку