КОНСПЕКТ КОПЛЕКСНОГО ЗАНЯТТЯ З РОЗВИТКУ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ «ВЕСНЯНА РОЗВАГА З ЛИСИЧКОЮ»

Про матеріал
У конспекті комплексного заняття розкрито прийоми роботи з дітьми з тяжкими порущеннями мовлення з розвитку дрібної моторики. В процесі проведення заняття раціонально використано зміну видів діяльності, чергування навантаження. вчителем, організовано різні форми роботи - групову, підгрупову, індивідуальну.проведення таких занять дають змогу розвивати координацію рук, рухливість, розвивати дихання.
Перегляд файлу

             

Новоушицька спеціальна школа

Хмельницької обласної ради

 

 

 

КОНСПЕКТ  КОПЛЕКСНОГО  ЗАНЯТТЯ

 

З РОЗВИТКУ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ

 

«ВЕСНЯНА РОЗВАГА З ЛИСИЧКОЮ»

Підготувала вчитель-дефектолог Гудзенко Н.Г.

 

 

                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2023

                   "Весняна розвага з Лисичкою"                                            

Мета: 
- розвивати пізнавальну діяльність; 

- ознайомлення та закріплення властивостей сухого піску (сиплеться);

- з властивостями води і інших матеріалів;

 - проводити масаж пальців, використовуючи масажні м ячики; 

- розвивати координацію обох рук, рухливість пальців; 

- розвивати навичку нанизування намистин на шнур (мотузочку); 

- розвивати рухливість кистьового суглоба;  

- розвивати вміння набирати воду спринцівками і "пускати струмочки" в певне   місце; 

- розвивати дихання, глибокий вдих і тривалий видих в певному напрямку. 


Обладнання:  Картинки з весною;  сонечко на стіні або на шторі;  мольберт для

картинок;  мотузочки та стрічки для гри "Струмочок"; іграшка Лисичка ;  шнурки

на кожну дитину для бус; макарони, пісочниця з сухим піском ;  тарілочки; миска

з водою;  спринцівки; мочалки; масажні м' ячики; дрібні гумові іграшки;

крупи: квасоля,горох.                            

                                                Хід заняття. 

Діти входять в групу. Вітаються. Сідають на стільчики. На мольберті картинки про весну, на стіні сонечко променисте (приклеєне або намальоване). 
 

Вчитель декламує. 
Весна, весна на вулиці, 
Весняні деньочки. 
Дзвенять і розбігаються 

По полю струмочки. 


Проводиться гра з стрічками і мотузками "Струмочки" - діти викладають мотузочки-струмочки змійкою на парті та скручують стрічки- струмочки.

Вчитель:  - Дітки, яка зараз пора року на дворі? 
Діти:  -Весна! 
Вчитель:  - А що відбувається на дворі навесні? 
Діти : - Сніг тане, калюжі з'являються, сонечко світить яскравіше, листя розпускається. 

Вчитель: - Ось і до нас завітало сонечко? (Вчитель показує малюнок сонечка)

             - Яке воно?

Діти: - Жовте, кругле, сумне.

Вчитель: - Як ви гадаєте, чому сонечко сумне?

Діти: - Бо у нього немає промінців.

Вчитель: - Давайте, подаруємо сонечку промінчики.

Проводиться гра з прищепками « Сонечко» - діти прищеплюють прищепки до макета сонця.

Вчитель:  -  Яке свято було у нас навесні? Гарне, сонячне і ми готували подарунки? 
Діти :  - Мамине свято! 
Вчитель:  - Давайте пригадаємо, які листівочки ми дарували любим матусям. Проводиться гра з квасолею « Листівка для матусі» : діти з квасолі викладають квіточку на аркуші картону.

Сюрпризний момент: стук у двері. З'являється Лисиця-іграшка. Ошатна, з бантиком на голові, сумна з шнурами від бус (на кожну дитину). 
Лисиця:  - Здрастуйте, діти! 
Діти:  - Здрастуй, Лисичко! 
Вчитель:  - Лисичко, ти така ошатна, а сама сумна, чому? 
Лисиця:  - Я подарунок для мами приготувала, намисто красиве! Але по берегу гуляла, у пісочку намисто загубила. Мені без намиста до дому не можна, 
допоможете мені, друзі, намисто знайти!? 
Вчитель: -  Дітки, допоможемо Лисиці намисто в пісочку знайти і надіти на ці  шнурки? 
Діти:  - Так, допоможемо!

Гра з сухим піском, шнурками і макаронами « Намисто для лисички»

Діти підходять до столу, закріплюють властивість піску ( сиплеться), шукають в пісочниці з сухим піском «намистинки» і викладають на свої тарілочки. Потім нанизують на шнурки, шнурки зав'язуються між собою. 
 

Лисиця:  - Ой, спасибі вам дітки! Я дуже люблю свою матусю.   Я їй намисто подарую. Намисто дуже гарне. Подивіться, малята! 
 

Лисиця знову плаче. 
Вчитель:  - Чому ти т плачеш знову, Лисичко? 
Лисиця:  - Я ще хотіла мамі пиріжки спекти. Але я не вмію. Та наварити каші. Але Мишка бігла, хвостиком зачепила і розсипала крупу і вона перемішалась. Я не знаю, що робити.
Вчитель:  - Дітки, ми вміємо пекти пиріжки? 
Діти:  - Так, вміємо! 
Вчитель:  - Навчимо Лисичку пекти пиріжки? 
Діти  - Так! 
 
 Проводиться гра з масажними м' ячиками "Напечемо пиріжків".

Діти «розкатують тісто» (катають і мнуть м' ячики), «зліплюють пиріжки»

Вчитель декламує. 

Ми сьогодні не дітки 
Ми сьогодні кухарі! 
Ми для мами  Лисиці 
Напечемо пироги.


Вчитель:  - Дітки, що ви напекли? 
Діти:  - Пиріжки. 
Вчитель:  - А які у вас руки? 
Діти: - Брудні. 
Вчитель:  - Що треба нам зробити? 
Діти:  - Помити у воді руки і витерти рушником.

Проводиться масаж рук і пальців « Миємо руки» з використанням горіхового масажу.

Діти граючись з горіхом імітують миття рук з милом, вимивання кожного пальчика, струшування води, витирання долоньок.

Вчитель:  - От ми помили та витерли ручки, а тепер переберемо крупу і наваримо каші.

Проводяться ігри з крупами «Попелюшка» і «Круп' яний басейн»

Діти перебирають квасолю і горох і пальчиками ,круговими рухами мішають крупи імітуючи помішування каші.

Вчитель: -Ось наша каша і готова, а яка запашна! Давайте понюхаємо її.

Проводиться дихальна вправа «Запашна каша»


Лисиця:  - Ось, спасибі, дітки!  Вам за все дякую! А зараз, я хочу пограти з вашими ручками. Я буду говорити "Сонечко-хмаринка", а ви будете зображувати? 

Проводиться пальчикова гра "Сонечко-хмаринка", по черзі вимовляючи слова стискати (хмаринка) і розтискати (сонечко) долоньки. 

Лисиця:  - Ай, які ви молодці! 
Вчитель:  - Лисичко, залишайся з нами. Ми ще будемо струмочки пускати! І тебе навчимо. Навчимо Лисичку, дітки? 
Діти :  - Так, навчимо! 

Проводиться гра з водою "Струмочки"-пускати струмки спринцівкою по дошці в миску. Потім викручуючи мочалки  долити води в миску з великого відра до середини миски. 

 Проводиться гра «Чарівна торбинка»
Лисиця «дістає» торбинку з іграшками та пропонує дістати їх по одній, назвати і   пальчиками обстежити форму та матеріал з якого виготовлені іграшки. Діти називають іграшку, форму,колір,властивість матеріалу (тверда, м' яка).

Далі проводиться гра з водою « Сюрприз від Лисички»

Діти по черзі із зав’язаними очима дістають з води іграшки тактильно обстежують і називають їх.                                                                                             

Вчитель хвалить дітей,  пропонує Лисичці залишитися пограти в групі з дітьми.

Заняття закінчено. 

 

docx
Додав(-ла)
Gudzenko Nadiya
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
1 травня 2023
Переглядів
1090
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку