Новоушицька спеціальна школа
Хмельницької обласної ради
КОНСПЕКТ КОПЛЕКСНОГО ЗАНЯТТЯ
З РОЗВИТКУ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ
«ВЕСНЯНА РОЗВАГА З ЛИСИЧКОЮ»
Підготувала вчитель-дефектолог Гудзенко Н.Г.
2023
Мета:
- розвивати пізнавальну діяльність;
- ознайомлення та закріплення властивостей сухого піску (сиплеться);
- з властивостями води і інших матеріалів;
- проводити масаж пальців, використовуючи масажні м ячики;
- розвивати координацію обох рук, рухливість пальців;
- розвивати навичку нанизування намистин на шнур (мотузочку);
- розвивати рухливість кистьового суглоба;
- розвивати вміння набирати воду спринцівками і "пускати струмочки" в певне місце;
- розвивати дихання, глибокий вдих і тривалий видих в певному напрямку.
Обладнання: Картинки з весною; сонечко на стіні або на шторі; мольберт для
картинок; мотузочки та стрічки для гри "Струмочок"; іграшка Лисичка ; шнурки
на кожну дитину для бус; макарони, пісочниця з сухим піском ; тарілочки; миска
з водою; спринцівки; мочалки; масажні м' ячики; дрібні гумові іграшки;
крупи: квасоля,горох.
Хід заняття.
Діти входять в групу. Вітаються. Сідають на стільчики. На мольберті картинки про весну, на стіні сонечко променисте (приклеєне або намальоване).
Вчитель декламує.
Весна, весна на вулиці,
Весняні деньочки.
Дзвенять і розбігаються
По полю струмочки.
Проводиться гра з стрічками і мотузками "Струмочки" - діти викладають мотузочки-струмочки змійкою на парті та скручують стрічки- струмочки.
Вчитель: - Дітки, яка зараз пора року на дворі?
Діти: -Весна!
Вчитель: - А що відбувається на дворі навесні?
Діти : - Сніг тане, калюжі з'являються, сонечко світить яскравіше, листя розпускається.
Вчитель: - Ось і до нас завітало сонечко? (Вчитель показує малюнок сонечка)
- Яке воно?
Діти: - Жовте, кругле, сумне.
Вчитель: - Як ви гадаєте, чому сонечко сумне?
Діти: - Бо у нього немає промінців.
Вчитель: - Давайте, подаруємо сонечку промінчики.
Проводиться гра з прищепками « Сонечко» - діти прищеплюють прищепки до макета сонця.
Вчитель: - Яке свято було у нас навесні? Гарне, сонячне і ми готували подарунки?
Діти : - Мамине свято!
Вчитель: - Давайте пригадаємо, які листівочки ми дарували любим матусям. Проводиться гра з квасолею « Листівка для матусі» : діти з квасолі викладають квіточку на аркуші картону.
Сюрпризний момент: стук у двері. З'являється Лисиця-іграшка. Ошатна, з бантиком на голові, сумна з шнурами від бус (на кожну дитину).
Лисиця: - Здрастуйте, діти!
Діти: - Здрастуй, Лисичко!
Вчитель: - Лисичко, ти така ошатна, а сама сумна, чому?
Лисиця: - Я подарунок для мами приготувала, намисто красиве! Але по берегу гуляла, у пісочку намисто загубила. Мені без намиста до дому не можна,
допоможете мені, друзі, намисто знайти!?
Вчитель: - Дітки, допоможемо Лисиці намисто в пісочку знайти і надіти на ці шнурки?
Діти: - Так, допоможемо!
Гра з сухим піском, шнурками і макаронами « Намисто для лисички»
Діти підходять до столу, закріплюють властивість піску ( сиплеться), шукають в пісочниці з сухим піском «намистинки» і викладають на свої тарілочки. Потім нанизують на шнурки, шнурки зав'язуються між собою.
Лисиця: - Ой, спасибі вам дітки! Я дуже люблю свою матусю. Я їй намисто подарую. Намисто дуже гарне. Подивіться, малята!
Лисиця знову плаче.
Вчитель: - Чому ти т плачеш знову, Лисичко?
Лисиця: - Я ще хотіла мамі пиріжки спекти. Але я не вмію. Та наварити каші. Але Мишка бігла, хвостиком зачепила і розсипала крупу і вона перемішалась. Я не знаю, що робити.
Вчитель: - Дітки, ми вміємо пекти пиріжки?
Діти: - Так, вміємо!
Вчитель: - Навчимо Лисичку пекти пиріжки?
Діти - Так!
Проводиться гра з масажними м' ячиками "Напечемо пиріжків".
Діти «розкатують тісто» (катають і мнуть м' ячики), «зліплюють пиріжки»
Вчитель декламує.
Ми сьогодні не дітки
Ми сьогодні кухарі!
Ми для мами Лисиці
Напечемо пироги.
Вчитель: - Дітки, що ви напекли?
Діти: - Пиріжки.
Вчитель: - А які у вас руки?
Діти: - Брудні.
Вчитель: - Що треба нам зробити?
Діти: - Помити у воді руки і витерти рушником.
Проводиться масаж рук і пальців « Миємо руки» з використанням горіхового масажу.
Діти граючись з горіхом імітують миття рук з милом, вимивання кожного пальчика, струшування води, витирання долоньок.
Вчитель: - От ми помили та витерли ручки, а тепер переберемо крупу і наваримо каші.
Проводяться ігри з крупами «Попелюшка» і «Круп' яний басейн»
Діти перебирають квасолю і горох і пальчиками ,круговими рухами мішають крупи імітуючи помішування каші.
Вчитель: -Ось наша каша і готова, а яка запашна! Давайте понюхаємо її.
Проводиться дихальна вправа «Запашна каша»
Лисиця: - Ось, спасибі, дітки! Вам за все дякую! А зараз, я хочу пограти з вашими ручками. Я буду говорити "Сонечко-хмаринка", а ви будете зображувати?
Проводиться пальчикова гра "Сонечко-хмаринка", по черзі вимовляючи слова стискати (хмаринка) і розтискати (сонечко) долоньки.
Лисиця: - Ай, які ви молодці!
Вчитель: - Лисичко, залишайся з нами. Ми ще будемо струмочки пускати! І тебе навчимо. Навчимо Лисичку, дітки?
Діти : - Так, навчимо!
Проводиться гра з водою "Струмочки"-пускати струмки спринцівкою по дошці в миску. Потім викручуючи мочалки долити води в миску з великого відра до середини миски.
Проводиться гра «Чарівна торбинка»
Лисиця «дістає» торбинку з іграшками та пропонує дістати їх по одній, назвати і пальчиками обстежити форму та матеріал з якого виготовлені іграшки. Діти називають іграшку, форму,колір,властивість матеріалу (тверда, м' яка).
Далі проводиться гра з водою « Сюрприз від Лисички»
Діти по черзі із зав’язаними очима дістають з води іграшки тактильно обстежують і називають їх.
Вчитель хвалить дітей, пропонує Лисичці залишитися пограти в групі з дітьми.
Заняття закінчено.