Конспект корекційно-розвивального заняття
з учнями початкової коли
«Долаємо страхи»
МЕТА: Забезпечити психологічний комфорт і налаштувати дітей на позитивний настрій, знайомство зі способами подолання страхів
ОБЛАДНАНИЙ МАТЕРІАЛ: папір, олівці, фарби, пензлі, баночки з водою, мультимедійна дошка.
ОЧІКУВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ: Діти усвідомлено говорять про свої страхи, називають причини його виникнення, та знають як побороти страх, якщо він виник знов.
ВІК : 6-10 років
ЧАС ЗАНЯТТЯ: 45хв.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Звучить спокійна, релаксаційна музика.
Практичний психолог – Добрий день, найсміливіші та найкмітливіші діти у світі! Ой, які ви голосні! Ми щойно привіталися з вами голосом, а тепер я пропоную вітатися за допомогою обіймів, давайте обіймемо один одного та станемо у круг, візьміть один одного за руки ( усі учні стають у коло та беруть за руки один одного). Тепер потисніть руки один одному і побажаємо по черзі кожному гарного дня та настрою.
Практичний психолог – починає говорити ( теплі слова) учні продовжують. Під вправу вітання грає мелодія з відомого мультфільму «Фіксики».
Практичний психолог – Діти, зараз я пропоную сісти зручніше на килимі.
Перегляд відео
Уривок з мультфільму «Корпорація монстрів»
Практичний психолог – Діти а ну ж погляньте на обличчя дівчинки. Бачите вона дуже - дуже налякана. Вам вже відома така емоція? І ви напевно знаєте, що таке страх. Давайте розкажемо й дівчинці про це дивне відчуття. Чому і коли воно виникає?
Вправа « МІЙ СТРАХ»
Мета: створення довірливої атмосфери у класі, підтримка кожної дитини.
Діти по колу передають (іграшку, м’яч, кубик) і розповідають чого саме вони бояться, що вони роблять коли виникає страх. ( Діти почали перераховувати свої страхи)
Час виконання – 7-10ха.
Практичний психолог – почуття страху супроводжує кожну людину протягом всього його життя: від народження і до смерті ми відчуваємо тривожні відчуття жаху, переляку, страху і побоювань. «Ніщо не страшно тільки дурневі!» - напише поет Р. Гейне. Але ми можемо навчитися контролювати свої страхи, або взагалі перестати боятися того чого боїмося. Спробуємо?
Вправа « ЗАКІНЧИ РЕЧЕННЯ»
Час виконання -5 хв.
Психолог кидає дитині м’яча і починає речення, а дитина ловить та продовжує речення:
Діти іноді бояться…
Дорослі іноді бояться…
Мами і тата іноді бояться…
Практичний психолог: ось бачите діти, що страхи є у кожного і у дорослих і у малих.
Зараз я пропоную вам сісти на свої місяця.
Вправа « ДОЛАЄМО СТРАХ»
Мета: мотивація до подолання власного страху, зниження агресивності, замкнутості. Розвиток мислення, уяви.
Час виконання -15хв.
Практичний психолог – пропоную вам на аркуші паперу намалювати свій страх, або те, що спонукає вас на страх, тривожність. Обирати можна і олівці або фарбу, за бажанням. ( І пам’ятайте малювати можна все, так як ви уявляєте навіть якщо це буде не зрозумілий малюнок). Головне, щоб ви спробували намалювати те, що вас бентежить. Або хмурить, що викликає неприємні емоції. Відтворюйте свої емоції щодо вашого страху на папері.
Звучить релаксаційна мелодія
Діти обирають різноманітні кольори коли малюють свої страхи, та роблять надписи щоб було зрозуміло, що саме їх тривожить.
Хвилинка релаксації «У страху очі – великі»
Час виконання - 5 хв.
Практичний психолог – Діти пропоную вам лягли на килим, та уявити свій страх перед очима і не боятися його, а навпаки відкрити перед ним очі ширше і поглянути йому у вічі. Тим часом звучить мелодія. А психолог зачитує страхи дітей.
( Наприклад Катя не бійся павуків - відкрий перед ним очі. Катя відкриває перед своїм страхом очі ширше і голосно йому кричить - не боюсь і т.д.)
Зворотній зв’язок
Практичний психолог – діти сьогодні ви гарно попрацювали, але на жаль наше заняття закінчується. Давайте згадаємо, що ми сьогодні з вами робили? Про, що говорили? Не засмучуйтесь ми продовжимо наступного разу.
(Діти відповідають: страхи, тривожність, малювали страхи, грали.)
До нових зустрічей.
Дякую за увагу!