Тема: Причини виникнення емоцій
Мета: зрозуміти механізм прояву емоцій, сприяти вмінню правильно виражати свої емоції за допомогою кольору, активізувати позитивні емоційні стани, усвідомлення своєї індивідуальності, розвиток уяви, пам’яті, сприйняття, виховувати навички спілкування.
Обладнання: фарби, кольорові олівці, піктограми емоційного стану, шкала насторою.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Вправа «Привітання»
Педагогг пропонує дітям назвати кожному своє ім’я та висловитися про свій нинішній стан (настрій, самопочуття).
Повідомлення теми заняття
ІІ. Основна частина
Вправа «Чарівні фарби»
Мета: навчитися називати емоції, розвиток фантазії, усвідомлення емоційного стану
Хід вправи: Діти подивіться на столі перед вами знаходяться фарби, але це не прості фарби, а чарівні. Вони містять у собі знання та навички. Кожна фарба означає якусь емоцію. Давайте ми звами визначимо яка фарба, позначає ту чи іншу емоцію. Педагог пропонує дітям зафарбувати піктограми емоційного стану відповідного кольору.
Вправа «Кольорові емоції»
Мета : навчитися говорити про свої почуття та емоції, усвідомлювати й називати емоції, здатність до саморефлексії.
Хід вправи: Учням пропонується вибрати три кольори, що відповідатимуть частоті виникнення емоцій (часто, інколи, (майже) ніколи): цими кольорами діти замальовують відповідні комірки таблиці, створюючи «кольоровий ключ до емоцій». Далі учням пропонується прочитати 20 назв емоційних станів у колах й овалах, і поміркувати, наскільки часто вона відчуває той чи інший стан, а зрештою – розмалювати кола й овали відповідними кольорами з таблиці.
Поміркуй: Що спричиняє появу емоцій?
Вправа «Причини виникнення емоцій»
Учневі пропонують прочитати словосполучення, що характеризують або не характеризують причини виникнення емоцій. Завдання учня обвести лише, і які є причиною виникнення емоцій.
Вправа «Мій настрій»
Мета: вчитися визначити настрій і чи потребує він покращення, краще розуміти себе, вчитися брати на себе відповідальність.
Хід вправи : Учням пропонується позначити рівень свого настрою на шкалі, вибравши одну з трьох позначок. Потім потрібно прочитати список дій і позначити ті, що, на думку учнів, допоможе покращити настрій (або підтримувати його на високому рівні). Також учні можуть пропонувати свої варіанти дій для покращення настрою.
ІІІ. Підведення підсумків
Вправа «Рефлексія»
Педагог пропонує закінчити речення та думки:
- Сьогодні цікавим було.....
- Важко мені було коли….
- Що нового, корисного ви дізнались на сьогоднішньому занятті?
- Опишіть свої враження.