Тема уроку : «Харчові звички . Меню. Приготування страв за рецептами.»
Мета уроку: активно вживати вивчені ЛО під час бесіди , вдосконалювати навички аудіювавння , розширювати кругозір , формувати вміння працювати в команді та в парах допомагаючи один одному, сприяти повторенню та активізації граматичних структур.
Задачі:
Освітні : формувати культуру мовлення,розширювати кругозір здобувачів освіти, навчати мовленнєвої взаємодії по комунікації в парах , учити застосовувати отримані знання в конкретній ситуації .
Розвиваючі: розвивати навички усного та писемного мовлення ,читання та аудіювання , розвивати активність,увагу,логічне мислення.
Виховні: мотивувати та підтримувати до вивчення іноземної мови, толерантно та шанобливо ставитись до іншої культури , виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань щодо кулінарних традицій світу,
Тип уроку: застосування умінь,знань та навичок.
Обладнання:підручник, картки із завданнями , картки з новими ЛО, додатковий матеріал , зошит .
Procedure
I Introduction
1 Greetings
T. Good morning. I’m glad to see you . How are you today? I think you’re well. I hope we’ll have a wonderful time together. Let’s begin our lesson. .” So, today we are going to talk about Ukrainian and British cuisine, learn how to cook some dishes, and practice Conditional sentences.
2Warm-up
Sort out the Words
T. Ask students to sort out the word according to the part of the speech .
Food ,soup, fry, tasty, small, cut , ham, fresh, rich, add, onion, mix, cook, serve .
Noun Verb Adjective
Food fry tasty
Soup cut small
Work in pairs.
Ask each other about traditional dishes in your families and your favourite once.
II Main part
1 Listening
A Pre-listening
Do the questionnaire in pair. Ex.2 p.97
Can you cook?
Who cooks in your house?
What is your favourite dish ?
Do you know how it is cooked?
Get some information
Ex. p.97 - read
B Listening
Listen to the radio programme and say what ingredients a pancake consist of.
Be attentive while listening and get ready to do the tasks. After listening your task will be give instruction about cooking pancakes to a partner.
Say if the statement below are true or false.
1 This is e recipe.
2 It is very hard .
3 You need 4 eggs and 400 ml. of milk.
4 Mix lemon with flour and slowly mix with milk and oil.
2 Вивчення нового матеріалу.
Vocabulary
Now we are going to learn how to cook . But first of all we’ll learn new vocabulary items. Repeat the words after me:
Raw [r :] сирий
Spicy ['spaisi] приправлений спеціями
To peel [pi:l] чистити
Parsley ['pa:] петрушка
Bunch [b nt ] пучок
Broth [br θ] м’ясний суп
Sieve [siv] сито, просівати
Lard [la:d] смалець
To drain [drein] стікати
Pork [p :k] свинина
Dill [dil] кріп
Smooth [smu: ] однорідний
Garlic ['ga:lik] часник
Minced [minst] січений
Who wants to read the words?
3 Writing
Translate the sentences into English using new vocabulary items:
1.Коли я готую салат, я завжди додаю трохи сиру та оливкову олію.
2. Українці люблять їсти борщ та хліб з смальцем та спеціями .
3.К упити трохи петрушки і часнику.
4. Наріжте картоплю та посмажте її.
4 Reading
Now open your books at p.98. Read and translate.
4 Divide into 3 groups and choose one of the three reciples and read your recipe .Then act out how you had cook the dish you read about .
5 Grammar practice
Now try to cook rise soup. Use the structure on the board to say what you would add to it.
If I had to cook rise soup I would add …
What kind of sentence is it? What other types of conditionals do you know?
Write down 5 sentences using the 2nd conditionals .
6 Summarizing
Our lesson is coming to the end and it’s time that you made some conclusions. Look at the board, there are the beginnings of the sentences. Continue the sentences.
1.Оцінювання.
Your marks are ….. Thank you for your work.
2 Home task
Your hometask for the next time will be: learn vocabulary items for dictation, write the recipe of your favourite dish.