Шановні батьки, сьогодні заняття «Рідна мова»
Конспект логопедичного заняття
Тема: Яскраві пригоди язичка і пальчиків
Мета: розвивати дрібну моторику технікою «Пальцевий живопис», розвивати рухливість артикуляційних органів, фонематичне сприймання, силу голосу та зв'язне мовлення. Збагачувати активний та пасивний словник. Формувати уміння узгоджувати між собою слова в граматичних категоріях. Виховувати самостійність, допитливість, інтерес до заняття.
Хід заняття:
1. Організаційний момент:
– Давай привітаємося один з одним. Можна це робити носиками, щічками, долоньками, за ручку. Посміхнемося один одному.
2. Основна частина:
Артикуляційна гімнастика: https://www.youtube.com/watch?v=2M0I-CX1BpM
(Дорослий пропонує сісти перед дзеркалом)
Сідаймо перед дзеркалом,
В нього подивимся.
Підморгнем хитренько,
Потім- усміхнемося.
Та й почнемо старанно із дзеркалом заняття.
Вправа «Усмішка» (затримати губи в посмішці, ховаючи зубки)
Рожеві губки посміхаються, біленькі зубки ховаються.
Вправа «Хоботок» (витягнути губи вперед і утримувати в такому положені кілька секунд)
Витягни губи, зроби хоботок.
Будеш, як бджілка, шукати медок.
Почергове виконання вправ «Усмішка» - «Трубочка».
Вправа «Неслухняний язичок» (легенько покусати кінчик язичка і сховати)
Неслухняний язичок, покусаю я зубами. Ляж, у роті, і мовчок, не балакай з нами!
Вправа «Лоша» (поклацати за верхніми зубами. Спочатку повільно, потім-швидше)
За верхніми зубами, поклацав язичок.
Біжить лоша за нами: чок-чок, чок-чок.
Дорослий: Будемо із дзеркалом дружити - воно допоможе нам правильно говорити.
Гра «Ехо».
Дорослий: Синок (донька), я буду «кидати» тобі звуки, а ти «повертати» мені склади (використовується м'яч). Один раз промовляємо пошепки, другий раз − голосно.
«с», «а» - «са»; «м», «а» - ....
«с», «и» - «си»; «м», «о» - ....
«с», «у» - «су»; «м», «у» - ....
«с», «о» - «со»; «м», «і» - ....
Гра «Повтори за мною».
Дорослий: я називаю слова, а ти повтори за мною:
мак, лак, вовк, їжак, сова, олень, лисиця, ведмідь, зайчик....
Гра «Скажи який? Яка? Яке?» https://www.youtube.com/watch?v=iJM0_jVJJIo
небо - ........
сонечко -.......
весна -.........
листочок - .......
Фізкультхвилинка.
Станем струнко, руки в боки!
Прилетіли дві сороки.
Дві сороки - білобоки,
стрибу - стрибу, скоки - скоки!
А тепер як жабенята,
хочем трішки поскакати,
Ква - ква, ква - ква,
щоб спочила голова.
Гра «Назви слова-дії».
(Дитина розглядає малюнки, на яких зображено дії людей, тварин, машин).
Дорослий: пропоную дитині назвати слова-дії, а не мовленнєвим діточкам показати пальчиком відповідну картинку.
3. Заключна частина.
Дрібна моторика. «Квітка для мами» - листівка з серветок.
Матеріал: четверта частина картону, жовті і рожеві серветки, олівець, інструменти для аплікації.
Підведення підсумків. Похвала за працю на занятті.