Конспект логопедичного заняття з використанням технології «синквейн», диференціація звуків [Л], [Л'] в словах, реченнях, ігра

Про матеріал
Диференціація правильної вимови звуків [Л], [Л'] в словах, реченнях, іграх, з використанням технології "синквейн". Мета: закріплювати правильну вимову звуків [Л], [Л'] в словах, реченнях, іграх; вчити розрізняти звуки [Л], [Л']; розвивати фонематичний слух, пам'ять, увагу, логічне мислення, уяву, навички зв’язного висловлювання, навички самоконтролю; сприяти підвищенню мотивації навчання; формувати пізнавальні інтереси учнів, вміння учнів порівнювати, узагальнювати, робити висновки; виховувати вміння слухати один одного, працювати в команді; виховувати ввічливе ставлення до товариша; сприяти активізації пасивного словника, спонукати учнів до самостійних висловлювань на задану тему.
Перегляд файлу

               Конспект логопедичного заняття з використанням        технології «синквейн», диференціація звуків [Л], [Л'] в словах,   

                                             реченнях, іграх                   

Тема: Диференціація правильної вимови звуків [Л], [Л'] в словах, реченнях, іграх, з використанням технології синквейн.

Мета: закріплювати правильну вимову звуків [Л], [Л'] в словах, реченнях, іграх; вчити розрізняти звуки [Л], [Л']; розвивати фонематичний слух, пам'ять, увагу, логічне мислення, уяву, навички зв’язного висловлювання, навички самоконтролю; сприяти підвищенню мотивації навчання; формувати пізнавальні інтереси учнів, вміння учнів порівнювати, узагальнювати, робити висновки; виховувати вміння слухати один одного, працювати в команді; виховувати ввічливе ставлення до товариша; сприяти активізації пасивного словника, спонукати учнів до самостійних висловлювань на задану тему.

Обладнання: конверти з завданнями, кружечки (синій, зелений), схема звуків [Л], [Л'], картинки – смайлики, таблиця малюнків-дієслів, схеми речень, модель синквейну, картинки для складання синквейну, розрізний синквейн, маркери.   

                                              Хід заняття

І. Організаційний момент: 

Давайте подивимося на смайлики. Визначимо з яким настроєм ми прийшли на заняття і що сьогодні ми будемо робити?

image 

Ми прийшли з хорошим настроєм, будемо тихо себе вести, думати та уважно слухати, відповідати на запитання.

Девіз уроку:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

ІІ. Повідомлення теми заняття.

     До нас у гості прийшли дівчатка. Давайте відгадаємо як їх звати.

imageimageСкласти слово з перших букв зображень: (Леся, Ліда).image

-         Як звуть дівчаток? Назвіть перший звук в іменах дівчаток. 

-         В імені Леся звук [Л] твердий чи м’який? (відповіді дітей). 

-         В імені Ліда звук [Л] твердий чи м’який? (відповіді дітей). 

-         Ви здогадались, які звуки нас запросили на заняття?

-         Сьогодні ми будемо говорити про звуки  [Л], [Л'].

1.   Характеристика звуків [Л], [Л'].

-         Розкажіть про звук [Л].  

image

голосний

 

image

 

приголосний

 

 

 

 

 image

 image

 

image

 

 

image

твердий 

 

image

     м’який 

 

-         Вимовляємо звук [Л]. Що помітили? (В роті є перешкода для повітря, отже звук [Л]- приголосний).

-         Закрили вушка. Що чути: більше шуму чи голосу?(Більше голосу, отже звук [Л]- дзвінкий).  

-         Як позначаємо дзвінкість звука? (Дзвіночком).

-         Ще що можна сказати? (Звук [Л]в імені Леся – твердий). 

-         Яким кольором  позначаємо твердість звука. (Синім кольором). 

-         Аналогічно проводимо роботу над звуком [Л']. 

-         Дайте характеристику звукам [Л], [Л']. (Звук[Л]- приголосний, дзвінкий, твердий; звук [Л']- приголосний, дзвінкий, м’який).

2.   Гра «Закодуй слова». 

На ігровому полі малюнки. Потрібно закрити малюнки кружечками (синім, якщо у слові є звук  [Л], а зеленим - [Л']). 

 image

 

image 

image

image

 image

 image

image

 image

 image

 

3.   Гра «Хто? Що?». 

Допоможи дівчинці спіймати кульки. До зображень на кульках, що  відповідають на питання хто? проведи зелену лінію, а до кульок, які  відповідають на питання що? – червону. Назвати зображення та визначити  місце звуків [Л], [Л'] у словах.

 

 

 

image

4.   Гра «Інтелектуальна розминка». 

Подумайте дайте відповіді на запитання: Який? Яка? Яке? Підбирання ознаки до предмета. (Зображення: лимон, верблюд, яблуко, апельсин,школа). 

ü  Який лимон? (Кислий, овальний,жовтий,маленький,запашний… ).

ü  Який верблюд ( Великий,домашній, витривалий, горбатий…).  

ü  Яке яблуко? (Солодке, велике, зелене, червоне, маленьке…).

ü  Який апельсин? (Круглий, золотистий, солодкий, соковитий…). ü Яка школа? (Світла, велика, простора, гарна…). 

5.   Фізкультхвилинка.

Прокинувся метелик вранці, Потягнувся, посміхнувся.

Раз – росою він умився,

Два – красиво покрутився.

Три – нагнувся та присів. На чотири – полетів.

Біля річки зупинився,

Над водою покрутився.

6.   Гра «Хто придумає більше речень». 

Скласти речення відповідаючи на питання «Що роблять Леся та

Ліда?» 

-         Скласти схему речення, яке сподобалось.

 

 

 

 

image

 image

 image

image

image

image

image

 image

image

 image

image

image

 

7.   «Синквейн».  

Леся та Ліда написали вірш, але у ньому щось не так. Давайте послухаємо. Визначити місце звука у слові (Білка). Дати визначення твердий чи м’який звук у слові. (Учні дають відповіді).

Білка.

Руда, клишонога.

Стрибає, гризе, кричить.

Білка живе у дуплі.

Дика тварина. 

-         «Синквейн – загадка».  

На основі існуючих рядків необхідно визначити про що йдеться у вірші.

.....

Світла, простора.

Навчають, пишуть, займаються.

Діти йдуть до ..... .

Учитель.   (Школа)

-         «Синквейн – мозаїка». 

Готовий синквейн, надрукований великим шрифтом, розрізаний на слова.

Завдання для учнів: опираючись на схему, відновити та прочитати вірш. (Кожному учню дається малюнок, розрізаний синквейн, схема синквейну.

 image

image    Ялинка.                                

    Зелена, колюча.                                    

    Росте, стоїть, радує.

    Головна прикра на Новий рік.

    Дерево.

 Апельсин.

Солодкий, круглий.

Висить, дозріває, лежить у вазі.

Мені подобається апельсин.

Тюльпан.

Красивий, ніжний.

Росте, розпускається, прикрашає.

Зацвіли красиві тюльпани.

 

Лебідь.

Красивий, білосніжний.

Літає, плаває, зачаровує.  Подобається мені лебідь.

ІІІ. Підсумок уроку.

-         Чи сподобалось вам сьогодні на занятті?

-         Що цікавого ви дізнались на занятті?

Домашнє завдання: намалювати малюнок, щоб у назві малюнка був звук

[Л]. Скласти синквейн. 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мартинюк Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
26 жовтня 2022
Переглядів
810
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку