Тема. Вчимося додавати і віднімати числа.
Мета уроку: формувати обчислювальні навички додавання і віднімання; здійснювати підготовку до навчання розв'язування задач.
Дидактична мета: закріпити розуміння суті додавання і віднімання; вчити складати схему та вираз до сюжетного малюнка; формувати навички додавання і віднімання чисел в межах 10; закріпити знання складу чисел і вміння подавати число у вигляді суми двох доданків; закріпити навички складання рівностей за схемами.
Розвивальна мета: розвивати в учнів логічне мислення.
Виховна мета: виховувати почуття взаємодопомоги.
Обладнання: індивідуальні картки доміно ,олівці,зошит, прищіпки,ілюстрація сонечка,малюнки з виразами, сигнальні картки (+, -), картки самооцінювання, м*ячик, підручник.
Тип уроку: узагальнення і систематизація отриманих знань.
Хід уроку
І. Організація класу
Кличе нас дзвінок до класу. Наш урок почнем відразу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо , як ви думаєте, чим займатись? (Показую схематичні малюнки) Рахувати.
Нам 2+3=5(рівності) потрібно скласти й розв’язати
З (показую трикутник)…(геометричним матеріалом) працювати.
То ж всі запам’ятайте:
Щоб багато знати ,треба вправно …(працювати).
Тож візьмемо на урок …(старання і вміння),увагу й терпіння.
ІІІ. Актуалізація опорних знань і способів дій.
1.Робота з геометричним матеріалом.
- Розгляньте геометричні фігури, подані на дошці (чергуються трикутники різні за розміром та кольором). Назвіть кожну фігуру.
Робота за сходинками складності. Перша сходинка: назвіть кожну фігуру червоного кольору; назвіть хоча б одну фігуру синього кольору. Яка спільна ознака в усіх фігур? Що ви знаєте про трикутник?
Друга сходинка: визначте правило, за яким змінюється ознака.
Третя сходинка: продовжте послідовність.
Самооцінювання (в таблиці ставлять +(легко) , ? (складно))
Офтальмологічна хвилинка
2.Усний рахунок
Гра «Доповни число до 10»Давайте розвеселемо наше Сонечко,що розгубило промінчики.
Перший ряд візьміть дві прищіпки, другий ряд три прищіпки, третій чотири прищіпки та прикріпіть до сонечка. Доповніть промінчики до 10.(1хвилина).
Скільки промінчиків подарували сонечку 1-й. 2-й, 3-й ряд? Молодці! Розвесилили Сонечко.
Самооцінювання (в таблиці ставлять +(легко) , ? (складно))
3.Каліграфічна хвилинка (за вибором)
А)Запишіть в зошитах ряд чисел від 1 до 10.
Б) Запишіть в зошитах ряд чисел від 10 до 1.
Намагайтеся цифри писати каліграфічно. Пам’ятаємо про правила сидіння під час письма
(Самоперевірка з дошки )
Робота у парі.
– Оберіть цифру, яка у вашого сусіда написана найкраще і намалюйте над нею корону.
Самооцінювання (в таблиці ставлять +(легко) , ? (складно))
Самостійна робота. Вправа «Доміно» (час 2 хвилини)
1 ряд викладає кісточки доміно на склад числа 4.
2 ряд – склад числа 5.
3 ряд склад числа 6.
Руханка
ІУ. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.
1. Робота з підручником.
Формування вміння складати рівності за схемами. Рівності записують до зошита.
2.Робота в зошиті з друкованою основою.
А) розв*язування рівностей(коментування)
Б)Обрання виразів до малюнків.(фронтально)
Самооцінювання (в таблиці ставлять +(легко) , ? (складно))
VІ.Підсумок уроку.Рефлексія
Діти опрацьовують таблицю Успіху.
- Просигналізуйте ,будь ласка, кому працювалось легко ? складно?
Передають м*ячик Досягнень («Я знаю …», «Я вмію …») .
Беруть прищіпки і визначають настрій після уроку.