Конспект майстер-клас на тему «Формування ключових компетентностей учнів початкових класів з використанням методу візуалізації».

Про матеріал
Під час дистанційного уроку української мови у 3 класі на тему «Чергування голосних у коренях слів. Складання речень» продемонстровано практичне застосування педагогічної ідеї «Формування ключових компетентностей учнів початкових класів з використанням методу візуалізації» з використанням прийомів лепбук, ізографи (ребуси) та скрайбінг у форматі майстер-класу для колег.
Перегляд файлу

МАЙСТЕР-КЛАС

  •  Добрий день, шановні колеги! Мене звати Марчук Наталія Іванівна. Під час уроку української мови у 3 класі на тему «Чергування голосних у коренях слів. Складання речень» я продемонструю Вам практичне застосування педагогічної ідеї «Формування ключових компетентностей учнів початкових класів з використанням методу візуалізації».

Візуалізація – це процес подання певних даних у вигляді зображення з метою максимальної зручності їхнього розуміння, заснований на принципі наочності, що дозволяє подавати інформацію цікаво, сприяє позитивній мотивації до навчання.

Серед великої кількості прийомів методу візуалізації я обрала лепбук, ізографи, скрайбінг.

 

На уроці учні будуть створювати частину сторінки лепбука «Ліс». Вона включає 5 різних видів міні-книжок. Ми заповнимо 2 – «Звірі» та «Ребуси».

Лепбук  - це саморобна інтерактивна папка, де збираються і яскраво оформлюються різноманітні пізнавальні матеріали з певної теми, що вивчається (демонструю сторінку).

 

Діти виконують завдання від лісових мешканців, назви яких зашифровані в ребусах.

 

Ізографи – картинки, на яких зображені різні предмети, цифри або слова, схожі на предмет, який в них зашифрований. Різновидом ізографів є ребус – загадка, в якій слова або фрази, що розгадуються, зображено у вигляді комбінацій малюнків з літерами та іншими знаками.

  • Відгадайте ребус:

  • Перший персонаж – ведмідь.

Використовую слово для пояснення нового матеріалу

Ведмідь – ведмеді, ведмідь – ведмедик.

Виділіть корінь, що відбулося в корені? (Чергування голосних.)

  • Завдання від ведмедя – прочитати пари слів вправи 1, які чергування відбулися в коренях.

 

  • Назвіть тварину, яка допомагала чумакам возити сіль. (Віл.)

Показую, як скласти ребус віл.

 

  • Прочитайте текст «рибками» про те, як чумаки возили сіль.

Зачитайте пари слів,  у яких відбувається чергування.

Домашнє завдання:

І група – списати перші 5 речень, розкриваючи дужки.

ІІ група – виписати слова – власні назви, дібрати до них спільнокореневі слова.

 

  • Шановні колеги складіть, будь ласка, за зразком самостійно ребус вовк.

– Завдання від вовка – записати слова парами.

 

 

 

  •  Наступний персонаж – родичка лісового мешканця зі скоромовки відгадаєте:

Лелеча ходило лісом

І зустріло раптом лиса.

У гнізді і мама, й тато,

Лиш немає лелечати.

 

  •  Щойно я продемонструвала вам практичне застосування  прийому скрайбінг. Скрайбінг – спосіб розповіді чи пояснення, що супроводжується паралельним створення схематичних малюнків, які відтворюють ключовий зміст сказаного. Використовую програму Microsoft PowerPoint.
  • Пропоную Вам створити скрайбінг – малюнок за віршем за віршиком:

Індик водить індичат

В дитсадочок до качат

І навчились індичата

Розмовляти, як качата.

  •  Завдання від лисички – скласти речення про попередніх персонажів лісі, щоб іменники вживалися у множині за схемою.

У лісі живуть ведмеді, вовки, лисиці.

Назвіть слово, в якому відбулося чергування, які голосні чергуються.

Вказані прийоми дають можливість комплексно працювати над формуванням всіх 10 ключових компетентностей.

Спілкування державною мовою.

Спілкування іноземною мовою: футбол.

Математична грамотність.

Компетентності в природничих науках і технологіях: збір даних природничого змісту.

Інформаційно-цифрова компетентність.

Уміння навчатися впродовж життя: здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, оцінювання власних результатів, навчатися впродовж життя.

Соціальні і громадянські компетентності: уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів у парах, групах.

Підприємливість: уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя.

Загальнокультурна грамотність: глибоке розуміння власної національної ідентичності.

Екологічна грамотність і здорове життя: уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами.

  •  Дякую Вам за увагу і прощаюся з Вами за допомогою ребуса, який складається з двох слів:

 

(До побачення.)

docx
Додано
26 липня 2023
Переглядів
648
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку