Конспект майстер-класу «Нетрадиційні фізкультурні заняття – засіб рухової активності та оздоровлення дітей» за слайдами

Про матеріал
Пропонований майстер-клас на тему: «Нетрадиційні фізкультурні заняття – засіб рухової активності та оздоровлення дітей» підвищує рівень проінформованості педагогів про здоровий спосіб життя, правляє у вмінні добирати форми фізкультурно-оздоровчої роботи, поширює педагогічний досвід щодо застосування здоров'язберігаючих технологій, розкриває значення здоров'язберігаючих технологій.
Перегляд файлу

Конспект  майстер-класу «Нетрадиційні фізкультурні заняття – засіб рухової активності та оздоровлення дітей» за слайдами

1  слайд

Тітулка

 

2  слайд

Доброго дня, шановні колеги!

Мене звуть Лешева Валентина Миколаївна, працюю я в Краноградському ДНЗ (яслах-садку)№17, інструктором з фізкультури, маю вищу кваліфікаційну категорію, на даній посаді працюю 7 років. Загальний педагогічний стаж 20 років

 

3 слайд

До вашої уваги представляю майстер-клас на тему: «Нетрадиційні фізкультурні заняття – засіб рухової активності та оздоровлення дітей»

Мета:

-Підвищувати рівень проінформованості педагогів про здоровий спосіб життя

-Вправляти у вмінні добирати форми фізкультурно-оздоровчої роботи

Завдання:

-Поширити педагогічний досвід щодо застосування здоров'язберігаючих технологій 

-Розкрити значення здоров'язберігаючих технологій

 

4 слайд

Вправа «Очікування»

(На столі у вас знаходяться площині зображення рибок, на яких ви напишете свої  очікування від майстер-класу, і причепите в ту половину моря, яка відповідає вашому настрою(туди де сонечко, сонечко за хмаркою, хмарка))

 

5 слайд

Найбільше багатство – здоровя людини

А люди здорові – багатство країни, 
А будуть здоровими діти рости,
То буде країна багатством цвісти!

 

6 слайд

Звуки швидкої допомоги

 

7 слайд

Голос: «Знову захворів» - такі слова можна почути кожного дня, майже у кожній родині.

 

8 слайд

Звуки смс

 

9 слайд

Лист надійшов

Доброго дня!

Мене турбує здоров’я мого малюка.

Він часто застуджується, хоча я піклуюся про нього –

тепло одягаю, вчасно даю ліки….

Допоможіть!

 

10  слайд

Скайп

 

11 слайд

Відео

 

12 слайд

(знак питання)

Перші роки на посаді інструктора з фізкультури були для мене дуже важкими:

- невтішні результати анкетування батьків, вихованців, моніторингу захворюваності дітей

- електроні листи від батьків, колег, які ви щойно бачили на екрані, з проханням допомогти залучити дітей до рухової активності, бо рух – здоров’я, а здоров’я – це життя!

Проаналізувавши всю цю інформацію, я довго міркувала і переді мною постала така картина.

 

13 слайд

Потопаючий корабель, який дуже схожий на малюка, який мало рухається, вільний час проводить біля комп’ютера, телевізора; його поглинають хвороби, гіподенамія тягне на дно, з якого важко вибратися. Це «Корабель хвороби». Я зрозуміла – це проблема актуальна. Треба негайно шукати рішення.

14 слайд

І я поставила перед собою мету:

-Виявити користь використання альтернативних  фізкультурних занять в фізкультурно-оздоровчій роботі з дітьми.

 -Створити комфортні умови для фізичного розвитку.

-Забезпечити задоволення дітей від їх рухової діяльності.

 

15 слайд

Виходячи з мети поставила перед собою завдання:

1.Вивчити стан проблеми використання альтернативних фізкультурних занять в науково-методичній літературі.

2.Вивчити досягнення науки та передового педагогічного досвіду.

3.Характеризувати альтернативні фізкультурні заняття регулярно працюючи з дітьми дошкільного віку

4.Розробити та втілити нові нетрадиційні форми, методи оздоровлення дошкільників (з урахуванням побажань батьків);

5. Організувати раціональне предметне середовище для різних форм, видів рухової активності, створити сприятливі умови для позитивних емоційних та морально-вольових проявів дітей;

6. Залучити  батьків до активної участі в навчально-оздоровчій роботі.

 

16 слайд

Для вирішення завдань необхідно:

- Аналіз отриманих результатів

- Вивчення та аналіз  виконання дітьми основних рухів

- Вивчення  медичної документації вихованців    для  виявлення дітей з вадами  здоров`я

- Вивчення досвіду  педагогів України з фізичного виховання

- Анкетування батьків

 

17 слайд

Провівши необхідні дослідження я з’ясувала, що здоров’я дітей залежить від рухової активності, а рухова активність в свою чергу залежить від педагогів та батьків, які створюють необхідні умови та впроваджують інтерактивні форми роботи.

Шановні колеги ми з’ясували, що здоров’я дітей залежить від їх рухової активності. А яким чином її досягти будемо з’ясовувати далі.

І так у нас є потопаючий корабель – «Корабель хвороби» і наше сьогодні завдання: підняти його і відпустити у дальнє плавання.

У кожного з Вас на столах є кораблики, схожі на наш  «Корабель хвороби», бо такі ж нерухомі, а для того, щоб вони змогли пливти ми до них будемо причіпляти вітрила.

Вітрила будемо причіпляти в тому випадку, якщо знайдемо рішення проблеми і ви зі мною будете згодні.

 

18 слайд

Досвід показує, що здоров’я дітей залежить від  рухової активність , яка в свою чергу залежить від педагогів та батьків, які створюють необхідне розвивальне середовище (спортивний майданчик, спортивну залу.

Предметно-розвивальне середовище спортивної зали та спортивного майданчика поповнене різноманітним традиційним і нетрадиційним фізкультурним обладнанням, атрибутами для рухливих ігор. У роботі з дітьми використовуються нові форми роботи, які доповнюють і збагачують традиційні, впроваджую в практику інноваційні методики з фізичного розвитку дошкільників. І так рухова активність залежить від розвивального середовища.

Якщо ви зі мною згодні, напишіть на вітрилі розвивальне середовище і причепіть до кораблика.

 

19 слайд

Створивши необхідні умови, я почала впроваджувати нетрадиційні заняття.

Ігрові заняття, побудовані  на основі рухливих ігор, ігор – естафет. Для  цього заняття я використовую власні авторські ігри.

 

20 слайд

Заняття, побудоване на одному русі - це тренувальні заняття.

Для   вправ в основних рухах відбирається лише один з видів (наприклад, лазіння), діти вправляються у різних його видах.

 

21 слайд

Заняття з використанням нетрадиційного обладнання - за допомогою використання нестандартного обладнання поряд з руховою активністю розвивається вправність, увага, спритність, самостійність, збільшується моторна щільність занять. Закріплюються досягнення корекційно-відновлювальної  роботи у дітей  з особливими освітніми потребами (ООП), бо вони дуже люблять вправлятися на такому обладнанні, тому на кожному занятті я намагаюся їм демонструвати, щось новеньке.

 

 

22 слайд

Шановні колеги, я бачу, що ви засиділися, тому пропоную вам виготовити нетрадиційне фізкультурне обладнання із пластикових пляшок.

 

23 слайд

Заняття за картками. На індивідуальних картках зображені тварини чи предмети, під якими закодоване певне обладнання, з якими треба дитині виконувати основні рухи.

Також картки використовую з дітьми з особливими освітніми потребами (ООП), діти з вадами слуху виконують певні рухи за допомогою карток. (Наприклад, під час стрибків я  демонструю картку із малюнком (дитина стрибає, або  зайчик)…

 

24 слайд

 Заняття з одним посібником - цікаве тим, що у такому занятті у педагога є можливість продемонструвати дітям використання будь-якого спортивного предмета у різних напрямах (стрибках, бігу, метанні, лазінні, рівновазі).

 

25 слайд

 Заняття, побудовані на танцювальному матеріалі, на музично-ритмічних рухах –проводжу під час гуртка «Танцювальний калейдоскоп», роботу якого я планую за власною парціальною програмою.

 

26 слайд

Колове тренування – принцип організації такого заняття досить простий: вступна і заключна частини заняття проводять у традиційній  формі. В час, відведений  для загальнорозвиваючих вправ і основних рухів, організовується колове тренування.

 

27 слайд

Сюжетно-ігрове заняття – побудоване на казковій  чи реальній основі. Беручи в основу класичну структуру заняття, зміст рухової діяльності цілком узгоджується з сюжетом. Тематика таких занять має відповідати віковим можливостям дітей, враховуючи їх науковий рівень: репортаж зі стадіону, цирк, поїздка до батьків, казкові сюжети тощо. Такі заняття поєднуються із завданнями з навчання спортивному орієнтуванню, розвивати мову тощо.

 

 

 

28 слайд

Заняття з використанням ІКТ -  вихованці всіх вікових груп, а також діти

з ООП виконують певні рухи чи вправи, згідно картинкам, діям персонажів, імітують рухи.

 

29 слайд

Заняття із серії «Піклуюсь про своє здоров'я» проводяться щонайменше

3-4 кожного місяця. На цих заняттях діти навчаються прийомам розслаблення, аутотренінгу, самомасажу...

Я гадаю, що форми альтернативних фізкультурних занять  впливають на рухову активність дітей та їх оздоровлення, якщо ви зі мною згодні, напишіть на вітрилі нетрадиційні форми роботи і причепіть до кораблика.

 

30 слайд

Під час альтернативних занять впроваджую такі нетрадиційні форми: дихальна гімнастика,  самомасаж, мімічна гімнастика, психогімнастика, релаксація з ароматерапієй.

 

31 слайд

Шановні  колеги, пропоную вам стоун-терапію. У вас на столах знаходяться морські камінці, візьміть по 2 і повторюйте рухи за мною.

- над бровами колові рухи камінцями;

- біля скроней;

- біля пазух носа коловими рухами;

- коловими рухами стопи.

 

32 слайд

Масаж з прищіпками

Білизняною прищіпкою на ударні склади вірша по черзі «кусаємо» нігтьові фаланги: від вказівного до мизинця і назад.

(Перевірте на собі, щоб прищіпки були не надто тугими.)

Кусається сильно кошеня,

Воно думає: це не палець, а мишеня.

-Але я ж граю з тобою, маля!

-А будеш кусатися - скажу тобі «гайда!».

Я гадаю, що нетрадиційні форми теж впливають на рухову активність дітей та їх оздоровлення, якщо ви зі мною згодні, напишіть на вітрилі нетрадиційні форми роботи і причепіть до кораблика.

 

 

 

 

33 слайд

І так наш «Корабель Здоров’я» готовий давайте запустимо його в путь – хай хай його несуть хвилі життя і дітки не хворіють, ростуть здоровими, активними, щасливими. І ви несіть свої «Кораблики Здоров’я» в свої заклади, діліться досвідом із  своїми колегами.

 

34 слайд

І в завершенні майстер-класу я пропоную вам помедитувати.

Давайте знайдемо своє серце, притиснемо обидві руки до грудей, і прислухаємося, як воно стукає: «тук, тук, тук». А тепер уявіть, що у вас у грудях замість серця шматочок ласкавого сонечка. Яскраве і тепле світло його розливається по тілу, руках, ногах. Його стільки, що він вже не вміщається в нас. Давайте посміхнемося і подаруємо один одному трохи світла і тепла свого серця.

 

35 слайд

Вправа «Скеля»

(Колеги у вас на столах є восьминіжки, візьміть їх і причепіть на скелю, якщо ваші очікування спрадилися – на вершині скелі, якщо не зовсім – посередині, якщо зовсім не справдилися – внизу.)

 

36 слайд

Дякую за увагу!

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Волошок Оксана Юріївна
    Дякую, багато нових прийомів роботи з педагогами. Цікаво та оригінально.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Майстер-класи
Інкл
Додано
15 січня 2019
Переглядів
3426
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку