Конспект майстер-класу «Нетрадиційні фізкультурні заняття – засіб рухової активності та оздоровлення дітей» за слайдами
1 слайд
Тітулка
2 слайд
Доброго дня, шановні колеги!
Мене звуть Лешева Валентина Миколаївна, працюю я в Краноградському ДНЗ (яслах-садку)№17, інструктором з фізкультури, маю вищу кваліфікаційну категорію, на даній посаді працюю 7 років. Загальний педагогічний стаж 20 років
3 слайд
До вашої уваги представляю майстер-клас на тему: «Нетрадиційні фізкультурні заняття – засіб рухової активності та оздоровлення дітей»
Мета:
-Підвищувати рівень проінформованості педагогів про здоровий спосіб життя
-Вправляти у вмінні добирати форми фізкультурно-оздоровчої роботи
Завдання:
-Поширити педагогічний досвід щодо застосування здоров'язберігаючих технологій
-Розкрити значення здоров'язберігаючих технологій
4 слайд
Вправа «Очікування»
(На столі у вас знаходяться площині зображення рибок, на яких ви напишете свої очікування від майстер-класу, і причепите в ту половину моря, яка відповідає вашому настрою(туди де сонечко, сонечко за хмаркою, хмарка))
5 слайд
Найбільше багатство – здоров’я людини
А люди здорові – багатство країни,
А будуть здоровими діти рости,
То буде країна багатством цвісти!
6 слайд
Звуки швидкої допомоги
7 слайд
Голос: «Знову захворів» - такі слова можна почути кожного дня, майже у кожній родині.
8 слайд
Звуки смс
9 слайд
Лист надійшов
Доброго дня!
Мене турбує здоров’я мого малюка.
Він часто застуджується, хоча я піклуюся про нього –
тепло одягаю, вчасно даю ліки….
Допоможіть!
10 слайд
Скайп
11 слайд
Відео
12 слайд
(знак питання)
Перші роки на посаді інструктора з фізкультури були для мене дуже важкими:
- невтішні результати анкетування батьків, вихованців, моніторингу захворюваності дітей
- електроні листи від батьків, колег, які ви щойно бачили на екрані, з проханням допомогти залучити дітей до рухової активності, бо рух – здоров’я, а здоров’я – це життя!
Проаналізувавши всю цю інформацію, я довго міркувала і переді мною постала така картина.
13 слайд
Потопаючий корабель, який дуже схожий на малюка, який мало рухається, вільний час проводить біля комп’ютера, телевізора; його поглинають хвороби, гіподенамія тягне на дно, з якого важко вибратися. Це «Корабель хвороби». Я зрозуміла – це проблема актуальна. Треба негайно шукати рішення.
14 слайд
І я поставила перед собою мету:
-Виявити користь використання альтернативних фізкультурних занять в фізкультурно-оздоровчій роботі з дітьми.
-Створити комфортні умови для фізичного розвитку.
-Забезпечити задоволення дітей від їх рухової діяльності.
15 слайд
Виходячи з мети поставила перед собою завдання:
1.Вивчити стан проблеми використання альтернативних фізкультурних занять в науково-методичній літературі.
2.Вивчити досягнення науки та передового педагогічного досвіду.
3.Характеризувати альтернативні фізкультурні заняття регулярно працюючи з дітьми дошкільного віку
4.Розробити та втілити нові нетрадиційні форми, методи оздоровлення дошкільників (з урахуванням побажань батьків);
5. Організувати раціональне предметне середовище для різних форм, видів рухової активності, створити сприятливі умови для позитивних емоційних та морально-вольових проявів дітей;
6. Залучити батьків до активної участі в навчально-оздоровчій роботі.
16 слайд
Для вирішення завдань необхідно:
- Аналіз отриманих результатів
- Вивчення та аналіз виконання дітьми основних рухів
- Вивчення медичної документації вихованців для виявлення дітей з вадами здоров`я
- Вивчення досвіду педагогів України з фізичного виховання
- Анкетування батьків
17 слайд
Провівши необхідні дослідження я з’ясувала, що здоров’я дітей залежить від рухової активності, а рухова активність в свою чергу залежить від педагогів та батьків, які створюють необхідні умови та впроваджують інтерактивні форми роботи.
Шановні колеги ми з’ясували, що здоров’я дітей залежить від їх рухової активності. А яким чином її досягти будемо з’ясовувати далі.
І так у нас є потопаючий корабель – «Корабель хвороби» і наше сьогодні завдання: підняти його і відпустити у дальнє плавання.
У кожного з Вас на столах є кораблики, схожі на наш «Корабель хвороби», бо такі ж нерухомі, а для того, щоб вони змогли пливти ми до них будемо причіпляти вітрила.
Вітрила будемо причіпляти в тому випадку, якщо знайдемо рішення проблеми і ви зі мною будете згодні.
18 слайд
Досвід показує, що здоров’я дітей залежить від рухової активність , яка в свою чергу залежить від педагогів та батьків, які створюють необхідне розвивальне середовище (спортивний майданчик, спортивну залу.
Предметно-розвивальне середовище спортивної зали та спортивного майданчика поповнене різноманітним традиційним і нетрадиційним фізкультурним обладнанням, атрибутами для рухливих ігор. У роботі з дітьми використовуються нові форми роботи, які доповнюють і збагачують традиційні, впроваджую в практику інноваційні методики з фізичного розвитку дошкільників. І так рухова активність залежить від розвивального середовища.
Якщо ви зі мною згодні, напишіть на вітрилі розвивальне середовище і причепіть до кораблика.
19 слайд
Створивши необхідні умови, я почала впроваджувати нетрадиційні заняття.
Ігрові заняття, побудовані на основі рухливих ігор, ігор – естафет. Для цього заняття я використовую власні авторські ігри.
20 слайд
Заняття, побудоване на одному русі - це тренувальні заняття.
Для вправ в основних рухах відбирається лише один з видів (наприклад, лазіння), діти вправляються у різних його видах.
21 слайд
Заняття з використанням нетрадиційного обладнання - за допомогою використання нестандартного обладнання поряд з руховою активністю розвивається вправність, увага, спритність, самостійність, збільшується моторна щільність занять. Закріплюються досягнення корекційно-відновлювальної роботи у дітей з особливими освітніми потребами (ООП), бо вони дуже люблять вправлятися на такому обладнанні, тому на кожному занятті я намагаюся їм демонструвати, щось новеньке.
22 слайд
Шановні колеги, я бачу, що ви засиділися, тому пропоную вам виготовити нетрадиційне фізкультурне обладнання із пластикових пляшок.
23 слайд
Заняття за картками. На індивідуальних картках зображені тварини чи предмети, під якими закодоване певне обладнання, з якими треба дитині виконувати основні рухи.
Також картки використовую з дітьми з особливими освітніми потребами (ООП), діти з вадами слуху виконують певні рухи за допомогою карток. (Наприклад, під час стрибків – я демонструю картку із малюнком (дитина стрибає, або зайчик)…
24 слайд
Заняття з одним посібником - цікаве тим, що у такому занятті у педагога є можливість продемонструвати дітям використання будь-якого спортивного предмета у різних напрямах (стрибках, бігу, метанні, лазінні, рівновазі).
25 слайд
Заняття, побудовані на танцювальному матеріалі, на музично-ритмічних рухах –проводжу під час гуртка «Танцювальний калейдоскоп», роботу якого я планую за власною парціальною програмою.
26 слайд
Колове тренування – принцип організації такого заняття досить простий: вступна і заключна частини заняття проводять у традиційній формі. В час, відведений для загальнорозвиваючих вправ і основних рухів, організовується колове тренування.
27 слайд
Сюжетно-ігрове заняття – побудоване на казковій чи реальній основі. Беручи в основу класичну структуру заняття, зміст рухової діяльності цілком узгоджується з сюжетом. Тематика таких занять має відповідати віковим можливостям дітей, враховуючи їх науковий рівень: репортаж зі стадіону, цирк, поїздка до батьків, казкові сюжети тощо. Такі заняття поєднуються із завданнями з навчання спортивному орієнтуванню, розвивати мову тощо.
28 слайд
Заняття з використанням ІКТ - вихованці всіх вікових груп, а також діти
з ООП виконують певні рухи чи вправи, згідно картинкам, діям персонажів, імітують рухи.
29 слайд
Заняття із серії «Піклуюсь про своє здоров'я» проводяться щонайменше
3-4 кожного місяця. На цих заняттях діти навчаються прийомам розслаблення, аутотренінгу, самомасажу...
Я гадаю, що форми альтернативних фізкультурних занять впливають на рухову активність дітей та їх оздоровлення, якщо ви зі мною згодні, напишіть на вітрилі нетрадиційні форми роботи і причепіть до кораблика.
30 слайд
Під час альтернативних занять впроваджую такі нетрадиційні форми: дихальна гімнастика, самомасаж, мімічна гімнастика, психогімнастика, релаксація з ароматерапієй.
31 слайд
Шановні колеги, пропоную вам стоун-терапію. У вас на столах знаходяться морські камінці, візьміть по 2 і повторюйте рухи за мною.
- над бровами колові рухи камінцями;
- біля скроней;
- біля пазух носа коловими рухами;
- коловими рухами стопи.
32 слайд
Масаж з прищіпками
Білизняною прищіпкою на ударні склади вірша по черзі «кусаємо» нігтьові фаланги: від вказівного до мизинця і назад.
(Перевірте на собі, щоб прищіпки були не надто тугими.)
Кусається сильно кошеня,
Воно думає: це не палець, а мишеня.
-Але я ж граю з тобою, маля!
-А будеш кусатися - скажу тобі «гайда!».
Я гадаю, що нетрадиційні форми теж впливають на рухову активність дітей та їх оздоровлення, якщо ви зі мною згодні, напишіть на вітрилі нетрадиційні форми роботи і причепіть до кораблика.
33 слайд
І так наш «Корабель Здоров’я» готовий давайте запустимо його в путь – хай хай його несуть хвилі життя і дітки не хворіють, ростуть здоровими, активними, щасливими. І ви несіть свої «Кораблики Здоров’я» в свої заклади, діліться досвідом із своїми колегами.
34 слайд
І в завершенні майстер-класу я пропоную вам помедитувати.
Давайте знайдемо своє серце, притиснемо обидві руки до грудей, і прислухаємося, як воно стукає: «тук, тук, тук». А тепер уявіть, що у вас у грудях замість серця шматочок ласкавого сонечка. Яскраве і тепле світло його розливається по тілу, руках, ногах. Його стільки, що він вже не вміщається в нас. Давайте посміхнемося і подаруємо один одному трохи світла і тепла свого серця.
35 слайд
Вправа «Скеля»
(Колеги у вас на столах є восьминіжки, візьміть їх і причепіть на скелю, якщо ваші очікування спрадилися – на вершині скелі, якщо не зовсім – посередині, якщо зовсім не справдилися – внизу.)
36 слайд
Дякую за увагу!
1