Конспект на тему: "Економне розмічання на фанері обраним способом. Добір матеріалів, інструментів та пристосувань для виготовлення пазлів. Випилювання основи. Наклеювання малюнка "

Про матеріал
Конспект заняття в 5 класі до проекту "Пазли" на тему: "Економне розмічання на фанері обраним способом. Добір матеріалів, інструментів та пристосувань для виготовлення пазлів. Випилювання основи. Наклеювання малюнка пазлів на основу ". Основна технологія: технологія обробки деревинних матеріалів(ДВП, фанера). Додаткова технологія: технологія декупажу
Перегляд файлу

Тема: Економне розмічання на фанері або ДВП обраним способом. Добір матеріалів, інструментів та пристосувань для виготовлення пазлів. Випилювання основи. Наклеювання малюнка пазлів на основу.

Мета: навчальна: ознайомитися із способами виконання економного розмічання на фанері або ДВП; закріпити поняття про графічні зображення (ескіз, графічне зображення) та особливості їх виконання із застосуванням різних типів ліній; Формувати вміння розмічати вироби плоскої форми;  забезпечити засвоєння знань про матеріали й інструменти для виготовлення пазлів; формувати уявлення про технологію пиляння фанери лобзиком; виробити навички пиляння фанери лобзиком;

Розвиваюча: розвивати технічне мислення; розвивати вміння працювати за зразком та за вказівкою вчителя;

Виховна: формування позитивного ставлення до праці; виховувати вимогливість до точності вимірювання, акуратність та бережливість.

Ключові поняття: ескіз, креслення, вимірювання, розмічання, шаблон.

Обладнання: масштабна лінійка, циркуль, олівець, шаблон, зображення виробів, лобзик, копіювальний папір, “Технологія безпечної роботи лобзиком”.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку:

І. Організація учнів до уроку

Привітання з учнями. Перевірка присутніх. Призначення чергових.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Завдяки чому фанера міцна?

З чого утворена фанера?

Що таке ескіз? Креслення?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вироби з деревинних матеріалів, як правило, виготовляють за графічним зображенням( кресленням, ескізом). Кожна деталь повинна відповідати розмірам і формі, які передбачено відповідним графічним зображенням. Для отримання деталі точних розмірів і форми, забезпечення міцного і надійного зєднання деталей, економного використання конструкційного матеріалу призначено розмітку. Будь – яка неточність виконання цього прийому призводить до браку деталі або виробу в цілому.

IV. Оголошення теми уроку

Вчитель записує тему уроку на дошці,а учні в зошитах.

V. Вивчення нового матеріалу

Бесіда з елементами демонстрації

  1. Економне розмічання на фанері.

Виготовленню деталей з фанери передує операція розмічання.

Розмічання – це нанесення ліній на матеріал, які дають можливість виготовити деталь точно за задумом.

Перед розмічанням слід уважно оглянути фанеру на наявність дефектів (сколених країв, розшарування, сучки, криволінійні краї тощо) та розмістити деталь якомога ближче до країв заготовки. (учні розглядають дефекти фанери за роздатковим матеріалом). На фанері найчастіше використовують розмічання за допомогою копіювання або шаблону.

Шаблон -  це пристосування, яке має контури деталі та її елементів. Шаблон розміщують на фанері та обводять добре загостреними олівцем.

Припуск — додатковий шар матеріалу відносно розмірів майбутнього виробу для подальшої більш точної обробки.   Між контурами деталей на фанері слід залишати декілька міліметрів вільного місця для того, щоб можна було випиляти деталі та не зачепити контури. Також залишають припуск на шліфування країв деталі після випилювання. 

Вчитель демонструє правильне розмічання виробу.

Учням необхідно бути уважними під час роботи, адже від точності розмічання залежить якість виробу. Розмічання слід робити так, щоб з однієї заготовки виходило якомога більше деталей.

Щоб виготовити велику кількість однакових деталей(особливо складної форми), використовують шаблон – пристрій, форма і розміри якого відповідають кресленню (ескізу). А ескіз ми замальовували з вами на минулому уроці.  Виготовляти  шаблони для поодиноких деталей або невеликої їх кількості недоцільно, бо часу на виготовлення шаблону піде більше, ніж на саму розмітку.

Розмічати деталі можна методом перенесення малюнка на заготовку за допомогою копіювального паперу та методом клітинок.

d:\Users\admin\Desktop\trafarety_pazlov_iz_fanery_dlja_vypilivanija.jpg

d:\Users\admin\Desktop\1078.004.png

Розмічати заготовки слід економно, тому потрібно визначитися з максимально щільним розміщенням деталей задля використання мінімальної площі матеріалу.

  1. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення пазлів

Для виготовленя пазлів нам необхідно добре оволодіти такими інструментами,  як лобзик, напилок, шліфувальний папір.

Прийом визначення потреби в знаннях

 

 

Інструменти

 

Чи розумію я будову цього інструмента

Наскільки добре я розумію призначення та прийоми роботи з інструментом?

Як можна оцінити мій досвід використання цих інструментів?

Лобзик

 

 

 

Напилок

 

 

 

Шліфувальний папір

 

 

 

Висновок

Мені слід дізнатися більше про ___________________________

 

 

Для того щоб вибрати найбільш підходящий матеріал для нашого виробу ми заповнимо табличку Вибір деревинного матеріалу

 

Матеріал

Естетичні властивості матеріалу/ технологічні властивості матеріалу

Наскільки матеріал підходить під концепцію мого виробу?

ДВП

 

 

ДСП

 

 

Фанера

 

 

  1. Технологія безпечної  роботи лобзиком

Розповідь учителя разом з демонстрацією.

Для випилювання слід правильно закріпити пилочку та натягнути її. Міцно закріпити пилочку у рамці лобзика, при цьому зубчики пилочки мають бути спрямовані донизу. Для натягування пилочки використовують пристосування – стискають рамку лобзика, закріплюють пилочку спочатку біля ручки потім у верхньому затискачі та знімають пристосування. Пилочка після правильного кріплення має бриніти. В інакшому випадку буде важко керувати напрямком випилювання.

Виготовляють деталі за допомогою лобзика  на столику для випилювання, який кріпиться до верстака або стола. Столик має трикутний виріз, в якому  і розташовується зона пиляння. Фанеру із зусиллям притискають до столика та за необхідності повертають. Під час пиляння пилочка має бути перпендикулярно до листа фанери. Слід уникати значного натиску на пилочку в процесі роботи. Випилюють деталь максимально близько до ліній розмічання. Під час зміни напрямку пиляння повертають фанеру, а не лобзик. Якщо поворот різкий, то під час повороту лобзиком рухають уверх та вниз на одному місці. Гострі кути деталі виконують випилюючи додаткову петлю поза контуром.

Якщо виникає потреба у випилюванні отвору всередині контуру, то слід недалеко від контуру отвору шилом утворити отвір та вставити в нього пилочку, натягнути пилочку.

Перед роботою слід уважно оглянути лобзик. Ручка має бути без тріщин та міцно закріплена. Гайки мають добре фіксувати пилочку в затискачах. Столик має бути міцно закріпленим.

VI. Закріплення нового матеріалу

Прийом Лінійний кросворд

Д

Ф

Л

О

Б

З

Е

А

Н

І

В

И

Р

Н

О

Ж

К

К

Е

Е

Р

А

А

П

В

И

Н

А

Д

В

М

Я

С

Е

Н

Л

А

Т

Е

Р

І

А

Відповідь: деревина, фанера, лобзик, ножівка, матеріал, ДВП, ясен.

VII. Практична робота

Вступний інструктаж

Інструктаж з правил безпечної праці під час виготовлення виробу з деревини.

Пояснення порядку виконання практичної роботи з елементами демонстрації.

Забезпечення безперервного самостійного виконання практичної роботи учнями.

Завдання 1. За шаблоном виконати розмічання для виконання тренувальних вправ з урахуванням дефектів фанери та такого розміщення деталей, при якому було б найменше відходів.

Завдання 2. Випилювання основи

Завдання 3. Наклеювання наперед підготовленого малюнка на основу пазлів.

Поточний інструктаж

Допомога учням у разі виникнення труднощів під час виконання практичної роботи. Надання індивідуальних консультацій. Провітрювання приміщень.

Заключний інструктаж

Перевірка виконаного завдання. Визначення досягнень учнів.

VIII. Підбиття підсумків уроку

Перевірка результатів виконання практичного завдання. Демонстрація кращої роботи. Характеристика типових помилок та шляхи їх усунення.

Виставлення та аналіз оцінок.

IX. Домашнє завдання

Повторити та закріпити вивчений матеріал шляхом складання в робочому зошиті памятки Економне розмічання виробу.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ковальчук Володимир Юрійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 березня 2019
Переглядів
5011
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку