Тема: Завершення технологічного процесу виготовлення пазлів. Захист проекту
Мета: навчальна:формування в учнів навиків проектної діяльності, уміння здійснювати аналіз та оцінку технологічних об'єктів;
Розвиваюча: розвиток в учнів творчого та критичного мислення, бажання самовираження, формування моральних якостей та художньо-естетичних смаків;
Виховна: виховання бажання працювати на кінцевий результат, поваги до традицій українського народу.
Обладнання: творчі проекти, інструкційні картки; готовий виріб
Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь і навичок.
Хід уроку:
І. Організація учнів до уроку
Привітання. Перевірка наявності необхідного для уроку. Призначення чергових.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Метод опитування
Творче поєднання різних елементів узору(композиція)
Працівник, який створює (конструює вироби)(конструктор)
Спрощене відображення об'єкта, виконане в масштабі(модель)
Графічне зображення предмета, виконане від руки, з умовними позначеннями, без застосування креслярських документів(ескіз)
Шаблон деталі виготовлений з цупкого паперу для креслення кривих ліній(лекало)
Копія зменшеного чи збільшуваного зразка деталі чи виробу. Відображає зовнішній вигляд об'єкта(макет)
Створення конструкцій виробу відповідно до проекту або розрахунків(конструювання).
Кінцевий продукт технологічної діяльності людини(виріб)
Модель торсу людини, яку використовують під час примірювання та пошиття одягу(манекен).
Сукупність окремих технологічних процесів, спрямованих на виготовлення виробу(технологія)
Етап прикрашання одягу(оздоблення).
Графічне зображення деталі або виробу, виконане на папері за
допомогою креслярських інструментів(креслення).
ІІІ. Повідомлення теми і мети урок
Кожен з вас працював над творчим проектом. Завдання не із легких. Настав час звітувати про виконання вашої роботи. Тема сьогоднішнього уроку «Захист творчих проектів». Сьогодні , кожен із вас повинен поставити собі за мету якнайкраще захистити проект, довести значимість його виконання.
IV. Мотивація навчальної діяльності
Ви приклали багато зусиль. Вивчали літературу по даній темі, шукали історичний матеріал, що стосується обраної теми. Довелось розглянути не один можливий варіант виконання практичної частини проекту, розробити власну конструкцію виробу та необхідну документацію на виготовлення виробу. Старались якісно виготовити виріб і оформити проект.
І сьогодні від вашого захисту залежить оцінка результату вашої навчальної діяльності.
V. Захист проектів
Вам роздано картки «Орієнтовний план захисту проекту», якими можете скористатись при презентації своїх робіт.
Орієнтовний план захисту проекту
Мета проекту (аргументування вибору теми; собівартість виробу;
обґрунтування потреби)
Розв'язувані задачі
(конструктивні:
відповідність конструкції призначенню виробу;
міцність і надійність виробу; зручність у використанні;
вибір конструкційних матеріалів; організація робочого місця.
технологічні:
виконання практичної частини проекту за вибраною технологією та послідовністю;
самоконтроль діяльності, дотримання безпеки та культури праці, технологічної дисципліни; оригінальність форми; декоративність; кольорове рішення).
технологічні:
(виконання практичної частини проекту за вибраною технологією та послідовністю; самоконтроль діяльності, дотримання безпеки та культури праці, технологічної дисципліни).
естетичні:
(оригінальність форми; декоративність; кольорове рішення.)
екологічні:
(не забруднення навколишнього середовища; використання відходів виробництва)
Економічна доцільність виготовлення виробу.
Коротка історична довідка з теми проекту.
Використана література.
Якість оформлення пояснювальної записки
Висновки.
Власна оцінка роботи над проектом.
Робота над темою уроку
Учні захищають свій проект перед класом , демонструють виготовлений виріб. Контроль якості виготовлення виробів ведеться візуально. Однокласники висловлюють свою думку про якість та доцільність виконання представлених проектів.
VI. Підсумок уроку.
Формування виставки учнівських робіт.
Вчитель оцінює вироби учнів, правильність заповнення пояснювальної записки та виступ учнів.
Рефлексія
Чи досягли ви позитивних результатів у процесі виконання проекту?
У чому причина ваших помилок? Що ви хотіли б змінити у своєму проекті? З якою метою?