Тема: Технологічний процес обробки крайок деталей пазлів.
Мета: навчальна: засвоєння знань про прийоми обпилювання фанери рашпілем, надфілем наждачною шкуркою; формування вміння виконувати операції обпилювання та шліфування;
Розвиваюча:розширювати політехнічний світогляд; розвивати навички остаточної обробки виробів;
Виховна: виховування елементів культури праці (організованість, дотримання технології обробки)
Обладнання: Рашпіль, надфіль, наждачний папір, деталі виробів.
Тип заняття: Формування практичних вмінь і навичок.
Хід заняття:
І. Організація учнів до уроку
Привітання. Перевірка присутніх. Призначення чергових
ІІ. Мотивація навчально - трудової діяльності.
Виріб буде якісним , якщо він матиме належний естетичний вигляд. Для цього його піддають остаточній обробці: обпилюванню, шліфуванню, та оздобленню.
Сьогодні ми ознайомимось з обпилюванням та шліфуванням деталей виробів.
ІІІ. Оголошення теми і мети заняття.
Вчитель записує на дошці тему уроку, а учні в зошитах.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Технологічний процес обробки поверхонь деталі за допомогою рашпілів називають обпилюванням.
При виготовленні багатьох виробів з поверхні заготовки знімають шар деревини за допомогою різального інструменту – рашпіля.
Рашпіль – це металевий загартований брусок певного профілю з великою кількістю гострих горбиків – насічок. Насічки за формою являють клин. Цими насічками знімається шар деревини.
Рашпілем знімають нерівності після пиляння, обробляють різні уступи, криволінійні поверхні, тобто виконують чорнове зачищення деталей.
Для обпилювання невеликих поверхонь і розпилювання отворів різної форми застосовують надфілі. Столярні вироби зачищають (після процесу обпилювання) шліфувальною шкуркою.
Шліфувальна шкурка – це цупкий папір, або тканина з наклеєним абразивним порошком.
Абразивний порошок являє собою подрібнений камінь (наждак) або порошкоподібне скло. Залежно від величини зерен абразивного порошку, є різні номери шліфувальних шкурок. Шкурка з найбільшим зерном робить великий подряпини і знімає великий шар матеріалу. Шкурки з найдрібнішим зерном застосовують перед поліруванням, та лакуванням.
Під час пояснення вчитель показує , як виконується та чи інша операція.
2. Перед початком роботи перевірити чи добре тримається ручка на хвостовику. Без ручки забороняється працювати. Під час обпилювання та шліфування стежити , щоб пальці рук не потрапляли у проміжок між інструментом та оброблювальною деталлю. Бути уважним, не відволікатись під час роботи.
V. Практична робота.
Завдання 1.
Обпиляти заготовки виробів рашпілем, надфілями.
Завдання 2.
Зачистити і пошліфувати деталі виробів шліфувальною шкуркою.
Вступний інструктаж.
У ході демонстрації звернути увагу учнів на такі моменти:
Поточний інструктаж
Вчитель здійснює поточне колективне та індивідуальне інструктування учнів. Повторний показ прийомів обпилювання та шліфування.
Під час виконання учнями другого завдання звернути їх увагу на те, щоб :
Заключний інструктаж
Вчитель перевіряє правильність виконання практичної роботи. Вказує на помилки, допущені в процесі роботи учнів, їх причини та способи усунення.
VI. Підсумок заняття
Метод “Мікрофон”
Керівник просить кожного учня повідомити яким чином отриманні знання можна використати в домашньому господарстві.
VII. Домашнє завдання
Замалювати рекламу готового виробу.