Конспект на тему: Технологічний процес обробки крайок деталей пазлів.

Про матеріал
Тема заняття: Технологічний процес обробки крайок деталей пазлів. Конспект розроблений до проекту "Пазли" 5 клас. Основна технологія: технологія обробки деревинних матеріалів(ДВП, фанера). Додаткова технологія: технологія декупажу
Перегляд файлу

Тема: Технологічний процес обробки крайок деталей пазлів.

Мета: навчальна: засвоєння знань про прийоми обпилювання фанери рашпілем, надфілем наждачною шкуркою; формування вміння виконувати операції обпилювання та шліфування;

Розвиваюча:розширювати політехнічний світогляд; розвивати навички остаточної обробки виробів;

Виховна: виховування елементів культури праці (організованість, дотримання технології обробки)

Обладнання: Рашпіль, надфіль, наждачний папір, деталі виробів.

Тип заняття: Формування практичних вмінь і навичок.

Хід заняття:

І.  Організація учнів до уроку

Привітання. Перевірка присутніх. Призначення чергових

ІІ.  Мотивація навчально - трудової діяльності.

Виріб буде якісним , якщо він матиме належний естетичний вигляд. Для цього його піддають остаточній обробці: обпилюванню, шліфуванню, та оздобленню.

Сьогодні ми ознайомимось з обпилюванням та шліфуванням деталей виробів.

ІІІ. Оголошення теми і мети заняття.

Вчитель  записує на дошці тему уроку, а учні в зошитах.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1.               Ознайомлення з інструментами  та матеріалами  для зачищення виробів з деревини
  2.               Правила безпечної праці.

Технологічний процес обробки поверхонь деталі за допомогою рашпілів називають обпилюванням.

При виготовленні багатьох   виробів з поверхні заготовки знімають шар деревини за допомогою різального інструменту – рашпіля.

Рашпіль – це металевий загартований брусок певного профілю з великою кількістю гострих горбиків – насічок. Насічки за формою являють клин. Цими насічками знімається шар деревини.

Рашпілем знімають нерівності після пиляння, обробляють різні уступи, криволінійні поверхні, тобто виконують чорнове зачищення деталей.

Для обпилювання невеликих поверхонь і розпилювання отворів різної форми застосовують надфілі. Столярні вироби зачищають (після процесу обпилювання) шліфувальною шкуркою.

Шліфувальна шкурка – це цупкий папір, або тканина з наклеєним абразивним порошком.

Абразивний порошок являє собою подрібнений камінь (наждак) або порошкоподібне скло. Залежно від величини зерен абразивного порошку, є різні номери шліфувальних шкурок. Шкурка з найбільшим зерном робить великий подряпини і знімає великий шар матеріалу. Шкурки з найдрібнішим зерном застосовують перед поліруванням, та лакуванням.

Під час пояснення вчитель показує , як виконується та чи інша операція.

2. Перед початком роботи перевірити чи добре тримається ручка на хвостовику. Без ручки забороняється працювати. Під час обпилювання та шліфування стежити , щоб пальці рук не потрапляли у проміжок між інструментом та оброблювальною деталлю. Бути уважним, не відволікатись під час роботи.

V. Практична робота.

Завдання 1.

Обпиляти заготовки виробів рашпілем, надфілями.

Завдання 2.

Зачистити і пошліфувати деталі виробів шліфувальною шкуркою.

Вступний інструктаж.

У ході демонстрації звернути увагу учнів на такі моменти:

  •    інструмент повинен рухатись паралельно горизонтальній площині деталі і трохи під кутом до лінії кромки деталі, щоб не зривати верхні шари фанери.
  •    Обпилюючи торці слідкувати щоб інструмент знаходився перпендикулярно до оброблювальної поверхні.
  •    Зусилля обох рук під час руху інструменту від себе розподіляти так, щоб він не завалювався вниз.
  •    При зворотньому русі інструменту на себе тиснути на нього не треба.

Поточний інструктаж

Вчитель здійснює поточне колективне та індивідуальне інструктування учнів. Повторний показ прийомів обпилювання та шліфування.

Під час виконання учнями другого завдання звернути їх увагу на те, щоб :

  •         Під час зачищення шкуркою рука не повинна торкатись поверхні виробу.
  •         Горизонтальну площину деяких деталей виробу необхідно зачищати шліфувальною шкуркою закріпленою на бруску.

Заключний інструктаж

Вчитель перевіряє правильність виконання практичної роботи. Вказує на помилки, допущені в процесі роботи учнів, їх причини та способи усунення.

VI. Підсумок заняття

Метод “Мікрофон”

Керівник просить кожного учня повідомити яким чином отриманні знання можна використати в домашньому господарстві.

VII. Домашнє завдання

Замалювати рекламу готового виробу.

 

docx
Додано
16 березня 2019
Переглядів
2134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку