Конспект на тему "Мікроскопічні гриби ,що викликають захворювання у рослин"

Про матеріал
Розробка уроку з теми "Мікроскопічні гриби ,що викликають захворювання у рослин"
Перегляд файлу

Тема. Мікроскопічні гриби ,що викликають захворювання у рослин

Мета.: Освітня:  Розширити знання учнів про різноманітність організмів на планеті: ознайомити із мікроскопічними грибами ,що викликають захворювання у рослин; дати їм коротку характеристику; розкрити їх відмінні ознаки у способахпристовання до життя.
Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати будову та процеси життєдіяльності  грибів, робити відповідні висновки та узагальнення; розвивати уміння спостерігати, аналізувати.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до оточуючого середовища, до грибів, лишайників, до рослин рідного краю; сприяти екологічному вихованню.
Тип уроку:комбінований
Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.
2. Репродуктивний. 
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4.Візуальний: складання схем.
5.Релаксопедичний: психологічне розвантаження.
Міжпредметні зв ́язки: історія, медицина, міфологія,географія
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці,ТЗН.
Основні поняття та терміни : паразитичні  гриби.

 ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент.

 Привітання,визначення присутніх,готовності до уроку.(1хв.)

ІІ. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів(10хв)

І.Питання для бесіди

1. Які ознаки є характерними для грибів?

2. Чим гриби відрізняються від рослин?

3. Чим гриби відрізняються від тварин?

4. Яку будову мають шапкові гриби?

5. Які шапкові гриби є їстівними?

6. Які шапкові гриби є отруйними?

ІІ.Графічний біологічний диктант.(Дайте відповіддітак(+),ні-(-)

  1. Мікологія – наука про гриби.
  2. Симбіоз –співжиття двох організмів різних видів.
  3. Міцелій – сукупність гіфів, що утворюють тіло гриба.
  4. Мікориза – спеціалізовані клітини, які відокремлюються від материнського організму та служать для нестатевого розмноження грибів та рослин.
  5. Гриби – евкаріотичні безхлорофільні організми.
  6. Сапротрофи – організми, які живляться рештками речовин мертвого тіла.
  7. Спорангій – орган нестатевого розмноження, який утворює спори.
  8. Грибам властивий активний рух.
  9. Більшість судинних рослин пов’язані з грибами грибокоренями.
  10. Спори – нитчасті утворення, сплетіння яких утворює міцелій.
  11.  З рослинами грибів зближує утворення в організмі запасного продукту – глікогену та наявність сечовини.
  12.  Гриби виступають в ролі «санітарів» планети.

1  2  3  4  5  6   7   8  9  10  11  12

+ +  + –   +  +  +     +           +

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної  діяльності  учнів. (1хв)

                 Визначення теми, мети і завдань уроку
Перегляд відео фрагменту «трутовик»(0.35 сек.)

Як ви вважаєте крім трутовиків рослини мають ще ворогів-грибів?

Саме на уроці ми це вияснимо.

ІV.Вивчення нового матеріалу.(25хв)

Поглиблення теми

Я пропоную  Вам переглянути фільм  «гриби-паразити»

Будьте уважні,зробіть собі відповідні записи в зошити,тобто проаналізуйте фільм і приготуйте  короткий  опис.

Перегляд фільму «гриби –паразити»  (18 хвилин)тривалість

Обговорення по запитаннях:

1.Про які гриби йшла мова?

2.Як  відбувається проникнення грибів – паразитів до рослинного організму?

3.Як рослинни  боряться з а виживання?

4.Які ще факти  про паразитичні гриби ви можете привести в приклалви можете привести в приклад

5.Чим небезпечні гриби – паразити для людини?

Деякі паразитичні гриби є збудниками небезпечних хвороб людини і тварин. Гриб ахорюн, оселяючись на волосистій частині голови, спричинює хворобу паршу. Гриб трихофітон, який уражує волосся, нігті й шкіру, є збудником стригучого лишаю. Дріжджовий гриб сидіум спричинює захворювання слизової оболонки порожнини рота — пліснявку, яка спостерігається переважно у немовлят. Гриби з групи так званих променистих грибів, або актиноміцетів, є причиною низки захворювань, відомих під назвою актиномікозів, що виявляються у вигляді поверхневих нагноєнь або уражень внутрішніх органів.

V.Узагальнення вивченого(2хв.)Отже ми розглянули гриби-паразити.

Гриби-паразити

Ольпідіум капустяний

Нижчі

Чорна ніжка розсади капусти

Фітофтора

Нижчі

Захворювання пасльонових

Трутовики

Вищі

Руйнують деревину дерев

Чага

Вищі

Паразитує на березах, виготовлення ліків проти хвороб шлунково-кишкового тракту, раку

Сажкові гриби

Вищі

Викликають хворобу «сажку» на злакових культурах (кукурудза)

Ріжки

Вищі

Викликають хворобу ерготизм у людей; Виготовляють ліки проти серцево-судинних, психічних хвороб; паразитує на злаках (жито, пшениця)

Іржасті гриби

Вищі

Паразитують на покритонасінних і вищих спорових рослинах, зумовлюючи хворобу іржу

VI. Закріплення знань і вмінь (5хв)

Учні аналізують гриби ,які записані до таблиці.

 

VII. Домашнє завдання (1хв)

1.Опрацювати відповідний параграф підручника,та запитання після нього.

2.Приготувати кросворд з теми  «Гриби»

3.Чому гриби паразити дуже швидко розповсюджуються?*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
28 лютого
Переглядів
241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку