Тема: Побутові прилади та їхнє значення в житті сучасної людини. Безпечне користування побутовими електроприладами
Мета: Навчальна: забезпечити засвоєння учнями знань про побутові електроприлади, їх різновиди, призначення та правила користування ними; навчитися визначати пошкодження електропобутових приладів; формувати практичні вміння читати паспортні дані електроприладів;
Розвивальна: розвивати пам’ять, технічне мислення; спостережливість; формувати відповідальність і реально оцінювати можливу небезпеку;
Виховна: виховувати бережливе ставлення до електроприладів, вміння робити висновки, культуру праці.
Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, мультимедійна презентація, Інструкція з техніки безпеки користування побутовими електроприладами, роздатковий матеріал.
Ключові поняття: побутовий електроприлад, паспортні дані.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку:
І. Організація учнів до уроку
Привітання. Перевірка наявності учнів, підготовленості їх до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів
Прийом “Вільний мікрофон”
Учням дається можливість вільно висловлювати свої думки на запитання: “Навіщо нам потрібні електроприлади?”.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Мотиваційні запитання
Учитель організовує визначення учнями особистих цілей на цей урок та сприяє проведенню діагностики рівня готовності працювати на уроці.
Мої особисті цілі на урок:_______________________
Ствердження для самоаналізу |
Моя відповідь(+) |
Дії, які можу зробити для покращення рівня готовності працювати на уроці |
Перша група стверджень |
||
Я готовий вивчати побутові електроприлади |
|
|
Мені зараз складно зосередитися на вивченні чогось нового |
|
|
Друга група стверджень |
||
Я готовий працювати на уроці в повну силу |
|
|
Я не маю бажання працювати на уроці |
|
|
Третя група стверджень |
||
Я дуже хочу навчитися читати паспортні дані електроприладів |
|
|
Я не розумію, навіщо мені вивчати електроприлади |
|
|
Мій висновок |
||
Я повністю готовий до уроку |
|
|
Я потребую допомоги вчителя |
|
IV. Повідомлення теми, мети й завдань уроку
Тема сьогоднішнього уроку з’явилася на слайді презентації. Учні записують в зошити тему. Сьогодні ви дізнаєтеся про побутові електроприладі, їх різновиди, вивчите правила користування побутовими електроприладами та навчитеся читати паспортні дані електроприладів.
V. Вивчення нового матеріалу
Прийом “Придумай визначення”
Учитель пропонує учням розглянути два поняття електроприлад і на основі їх придумати власне.
Електроприлад – це пристрій, який працює за допомогою електроенергії, перетворюючи її на будь – яку іншу енергію(наприклад, механічну).
Електроприлад2 – це технічний пристрій, що приводиться в дію за допомогою електрики і виконує певну корисну роботу, яка може виражатися у вигляді механічної роботи, виділення теплоти та ін.., або призначене для забезпечення роботи інших електроприладів.
Електроприлад3 – (придумав учень)______________________________ .
Розповідь з елементами демонстрації комп’ютерної презентації
Електричний струм потрапляє до електропроводів за допомогою розетки та вилки.
Найпоширенішими типами побутових електроприладів за принципом дії є:
Робота в групах:
Кожна з груп ознайомлюється з інформацією по певному типу приладів та робить відповідні висновки.
1 група:
До електроосвітлювальних приладів відносяться торшер – напільний освітлювальний прилад, бра – настінний прилад, а прилад, що допомагає вчити уроки – це настільна лампа. Працюють всі ці прилади за рахунок електричної енергії, освітлюючи приміщення.
2 група:
До електронагрівальних приладів відносяться електроплита, праска, чайник, кип’ятильник. Електрична енергія допомагає нагрівати елементи, що передають тепло на інші частини предмета.
3 група:
До електромеханічних приладів відносяться електром’ясорубки, кухонні комбайни, пральні машини та багато інших. У кожному з них є елемент, який від електричної енергії приводить в дію двигун пилососа, електропилочку, барабан пральної машини.
4 група:
До Аудіо – відео техніки відносять магнітофон, телевізор, комп’ютер, телефон. Електрична енергія допомагає людям здобути необхідну кількість інформації, спілкуватися на великій відстані, збільшити обсяг побаченого.
Х |
О |
Л |
О |
Д |
И |
Л |
Ь |
Н |
И |
К |
|
|||
|
|
|
М |
І |
К |
С |
Е |
Р |
|
|||||
Н |
О |
У |
Т |
Б |
У |
К |
||||||||
|
Ф |
Е |
Н |
|
||||||||||
|
Т |
Е |
Л |
Е |
В |
І |
З |
О |
Р |
|
||||
|
Е |
Л |
Е |
К |
Т |
Р |
О |
П |
Л |
И |
Т |
А |
||
|
Т |
Е |
Л |
Е |
Ф |
О |
Н |
|
||||||
Е |
Л |
Е |
К |
Т |
Р |
О |
Ч |
А |
Й |
Н |
И |
К |
||
|
|
Ш |
В |
Е |
Й |
Н |
А |
|
||||||
|
М’ |
Я |
С |
О |
Р |
У |
Б |
К |
А |
|||||
“Мікрофон”
Вода і металеві поверхні пропускають електричний струм. Тому потрібно знати правила поводження з електроприладами, щоб запобігти лиху.
Побутові електроприлади несуть не тільки користь, а й небезпеку. Перш ніж використовувати їх, потрібно добре засвоїти елементарні правила безпеки.
У вас на партах лежить інструкція поводження з побутовими електроприладами. Розгляньте її. Який висновок можна зробити, прочитавши правила?
Зробимо висновок “5 не можна”
Для того, щоб перевірити, чи уважно ви читали правила користування побутовими електроприладами, я покажу вам текст, в якому навмисне зроблені помилки. Хто швидше і більше їх знайде.
“не Можна одночасно вмикати багато електроприладів. Вони не будуть усі справно працювати. Залишати їх не можна на довгий час, вони самі не вимикаються. Можна користуватися електроприладами без присутності дорослих, адже ми вже п’ятикласники”.
Паспортні дані
На корпусі електроприладу є технічний паспорт – металева пластинка, на якій зазначено робочу напругу, потужність, номер стандарту, дату випуску й завод – виготовлювач. До кожного побутового електроприладу додається інструкція – паспорт, де зазначено:
Прийом “Ілюстрація - загадка”
Розгляньте уважно ілюстрацію і спробуйте відгадати що означає цей знак
.
VI. Закріплення вивченого матеріалу
Прийом “Лінійний кросворд”
Е |
П |
П |
О |
Т |
У |
Л |
А |
С |
І |
Н |
Ж |
Е |
С |
Т |
Ч |
К |
И |
К |
П |
Ь |
А |
Й |
Н |
Т |
О |
П |
Р |
К |
А |
Р |
Р |
Т |
А |
С |
Д |
О |
П |
Р |
И |
Л |
А |
Відповідь: Електроприлад, паспорт, потужність, праска, чайник.
VII. Практична робота
Вступний інструктаж
Повторення правил техніки безпеки поводженн в кабінеті трудового навчання.
Пояснення послідовності виконання практичної роботи.
Завдання 1. Виписати із запропонованого списку у три колонки назви електроприладів: тостер, холодильник, магнітофон, пральна машинка, міксер, електрогриль, ел. м’ясорубка, електродриль, соковижималка, ноутбук, мультиварка, телефон, блендер, електроплита, духова шафа, пилосос, паяльник, електрокавоварка, телевізор, шуруповерт, електропраска:
Прилади для прибирання кімнати та приготування їжі |
Аудіо та відеотехніка |
Прилади для ремонту квартири |
|
|
|
Завдання 2. Зібрати паспортні дані різних електроприладів.
ТЕЛЕВІЗОР
МОНІТОР
ПИЛОСОС
Поточний інструктаж
Перевірка організації робочого місця.
Індивідуальне консультування учнів
Перевірка правильності виконання завдання
Заключний інструктаж
Емоційна підтримка учнів, які допускали помилки під час виконання завдання. Обговорення досягнень учнів під час виконання практичної роботи. Спільне знаходження помилок у роботі.
VIIІ. Підбиття підсумків уроку
Робота в групі “Загадки на кубиках”
На гранях кубика є картинка з електроприладом. Кожна група кидає кубик. Потрібно пригадати або придумати загадки про той прилад, який випав і загадати її іншій групі.
Рефлексія
Що нового дізналися на уроці?
Що навчилися?
Чи здійснилися ваші очікування?
Мотивація оцінок за урок, виставлення їх в журнал, щоденники
ІХ. Домашнє завдання
Намалювати плакат правила користування побутовим електроприладами(вибрати один)