Тема: однорічні рослини - рослини, що ростуть один рік від весни до осені.
Їх коротка характеристика
Мета: збагачувати уявлення дітей прооднорічні квіткові рослини. Вчити працювати в парах. розвивати самостійність у виконанні практичних завдань; дрібну моторику рук в процесі висівання насіння. Збагачувати словниковий запас. виховувати позитивні риси особистості: старанність, охайність.
Обладнання, знаряддя праці: демонстраційні картки, ілюстрації, пам’ятка, пакетики з насінням, відро, кружки, сапи.
Словникова робота: дезінфекція, марганцівка.
Хід уроку
І. Організація класу.
Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація знань, умінь, навичок.
Опитування.
Які весняні роботи проводяться на квітниках?
На яку глибину перекопують грунт навесні?
Пригадайте правила безпечної роботи з лопатою
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності.
"Ти поїхав, а квіти, посаджені тобою, залишились і ростуть. Я дивлюсь на них, і мені приємно подумати, що мій синочок залишив після себе щось хороше - квіти." Так писав наш великий письменник О. М. Горький своєму синові - Максиму. І ви, діти, вирощуйте красиві квіти, щоб люди згадували вас добрим словом.
Сьогодні на уроці ми будемо вивчати однорічні квіткові рослини та навчимося висівати насіння чорнобривців у підготовані рядки.
ІV. Робота над новим матеріалом. Пояснення вчителя. Робота в зошиті.
Записати дату і тему уроку
Деякі квітково-декоративні рослини живуть тільки одне літо. Восени, як тільки в них дозрівають плоди з насінням, рослини жовтіють і засихають. Такі рослини називаються однорічними трав'янистими рослинами.
Ознайомимося з деякими із них (ілюстрації: чорнобривці, петунії, айстри).
Коротка розповідь про чорнобривці.
Намалювати в зошиті квітку чорнобривців.
Пам'ятка "Однорічні рослини живуть один рік від весни до осені" записати в зошит пам'ятку та назви однорічних квіткових рослин
V. Практична робота.
Полив підготованих рядків із кружки. Посів насіння чорнобривців у підготовані рядки.
Пригадайте інструкцію №10 з ТБ під час роботи на навчально-дослідній ділянці. Робота в парах:
Каменев В., Клімашевський К.,
Філімонов Р., Балог І.,
Самарський Г., Красков Д., за зразком вчителя
VІ. Закріплення нового матеріалу.
1. Гра "Мікрофон"
VІІ. Заключна частина.
Розповідь учнів про те, що робили на уроці
Де ми можемо використати ці знання?
Оцінка роботи учнів.
Прибирання робочого місця.
КЗ "Таврійська спеціальна школа-інтернат І-ІІ ступенів"
Херсонської обласної ради
Урок з квітникарства
4-А клас
Підготувала
вчитель-дефектолог
Кононенко І. Л.
2013-2014 н.р.