26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Конспект " Натюрморт із свічкою." 6 кл.

Про матеріал

Вогонь очищає і спалює все негативне, що прилипає до аури людини і накопичується, відбиваючись на біополі. Свічка очищає, знімає втому, злість і образи, вбираючи весь негатив в себе. Душевний біль покидає тіло, забираючи разом з собою і біль фізичну, адже всі ми знаємо, що багато хвороб від нервів. Полум'я вогню дарує людям спокій і душевну рівновагу. Полум'я свічки несе величезний заряд позитивної енергії, а глибокі, іноді химерні тіні, надають простору таємничості…

Перегляд файлу

Тема.                   Натюрморт із свічкою.

Мета: навчитись виконувати натюрморт із свічкою; розвивати аналітичне мислення, уміння та навички побудови натюрмортів; виховувати ціннісне ставлення до навколишнього світу, його різноманіття.

Матеріали та приладдя:

для вчителя – презентація, зразки натюрмортів із свічкою;

для учнів – альбом, матеріали для графіки та живопису .

Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку.

1.Організаційна частина.

      Добрий день, юні друзі! 

По-різному горять свічки життя:

 Одна - лиш мерехтить, друга - палає.

 А ще в житті й по іншому буває:

Ледь загорівшись, свічка затухає,

Не залишаючи свого сліда.

По-різному горять свічки життя:

Одні - для інших, інші - лиш для себе.

 Одні горять, бо звикли, так вже треба,

 Другим горіти - це уже потреба,

 Бо - це минуле наше й майбуття.                     (Радченко)

     Сьогодні ми знову попрактикуємося у зображенні натюрморту, але внесемо у нього певну утаємниченість.

2. Актуалізація опорних знань.

Та перед тим, як зайнятись творчістю, прошу пригадати :

  • що називаємо натюрмортом?;
  • які загальні правила виконання натюрморту?;

3. Уведення в тему уроку. Мотивація навчальної діяльності.

     Чотири свічки спокійно горіли і потихеньку танули... Було так тихо, що чулося як вони розмовляють.

     Перша сказала: "Я - СПОКІЙ. Нажаль, люди не вміють мене зберегти... Думаю, мені не залишається нічого іншого як згаснути!..." І вогник цієї свічки згас.

     Друга сказала: "Я - ВІРА. Нажаль, я нікому не потрібна. Люди не хочуть нічого слухати про мене, тому нема сенсу мені горіти далі..." Ледве сказала таке - подув легкий вітерець і загасив свічку.

     Дуже засмутившись, третя свічка вимовила: "Я - ЛЮБОВ... У мене немає більше сил горіти далі... Люди не цінують мене і не розуміють. Вони ненавидять тих, які їх люблять найбільше - своїх близьких..." Довго не ждала і ця свічка - згасла.

Раптом... в кімнату зайшла дитина і побачила три свічки, що перестали горіти. Злякавшись, вона закричала:

- Що ви робите?!... Ви ПОВИННІ горіти!!! Я боюся темряви!... Промовивши це, вона заплакала.

     Схвильована четверта свічка сказала: "Не бійся і не плач! ПОКИ Я ГОРЮ, ЗАВЖДИ МОЖНА ЗАПАЛИТИ ІНШІ ТРИ СВІЧКИ...  Я - НАДІЯ!!!"
    Отже, поглиблюючи знання з натюрмортного жанру, ми сьогодні навчимося виконувати натюрморт, де головним елементом буде палаюча свічка. А також будемо продовжувати розвивати аналітичне мислення, уміння та навички по формуванню натюрмортів з уяви.

 4. Подання нового матеріалу.

      Робота над тематичним натюрмортом з уяви починається із задуму майбутнього твору. Адже, ми самі розміщуємо вибрані предмети: пересуваємо їх, міняємо місцями, замінюємо один предмет іншим, доки не вийде те, що нам здається найкрасивішим.

      Дивлячись на твори старих і сучасних майстрів натюрморту, можна помітити важливу закономірність: усі речі, зображені на натюрморті, об’єднані спільним змістом, темою. Підбір речей - не випадковість. Кожна річ за змістом має доповнювати інші, як голос у хорових співах.

     Ми мусимо ретельно відбирати предмети, адже вони мають співвідноситися також за розмірами і кольором. Маленькі предмети недоцільно малювати поруч з дуже великими, їх просто не буде видно.

     Малюючи ці речі, ми намагаємося передати форму, об’єм предметів, матеріал, з якого вони зроблені. Кількість предметів має бути обмеженою, щоб натюрморт не був переповненим чимось зайвим.

  5. Пояснення послідовності виконання завдання.

     Робота носить творчий характер (натюрморт з уяви). Тож зберігаючи загальні правила побудови натюрморту, повторені на початку уроку, розглянемо найбільш важливі прийоми досягнення поставленої мети.

  • На аркуші паперу скомпонуйте (знайдіть відповідне місце) зображення.
  • Порівняйте пропорції різних частин зображення кожної окремо: довжину до висоти й ширини. Виправте помилки в побудові.
  • Підготуйте малюнок до подальшої роботи: зітріть усі допоміжні лінії, які ви використовували для побудови, зайві лінії.
  • Оскільки джерелом світла є свічка, визначаємо, яка поверхня, частина натюрморту освітлена найяскравіше і як забарвлене тло поруч. Світло від вогню йде зверху, тому на свічці будуть присутні відблиски. Найяскравіше зображення поблизу полум'я, а далі від нього йде поступове затемнення.
  • Розходження світла свічки можна передати концентричними кольоровими площинами, плавно змінюючи відтінки та кольори.
  • Визначаємо  найтемнішу частина натюрморту.
  • На палітрі поруч підберіть колір, який відповідає кольору тла, бо почати роботу фарбами краще з великих площин.
  • Працюємо над цілим натюрмортом, систематично перевіряючи тональні і кольорові співвідношення нових площин з уже прописаними.
  •  Опрацьовуємо поверхні на передньому плані і узагальнюємо затемнені поверхні.
  • Наприкінці роботи подивіться на результат загалом - чи немає якихось деталей, які б заважали сприйняттю роботи з невеликої відстані. Для цього відійдіть на пару кроків і подивіться на роботу. Занадто світлі ділянки пригасіть, занадто темні - трошки висвітліть, якщо побачите, що в ході роботи викривилися пропорції, - виправте.

      Вчитель демонструє зразки натюрмортів із свічкою.

 

6. Практична діяльність учнів.

     Учні працюють у довільній графічній чи живописній техніках. Учитель слідкує за їх роботою і, в разі потреби, консультує школярів.

7. Підсумок уроку.

     Добігає кінця урок.

     Пам’ятаймо, що вогонь очищає і спалює все негативне, що прилипає до аури людини і накопичується, відбиваючись на біополі. Свічка очищає, знімає втому, злість і образи, вбираючи весь негатив в себе. Душевний біль покидає тіло, забираючи разом з собою і біль фізичну, адже всі ми знаємо, що багато хвороб від нервів. Полум'я вогню дарує людям спокій і душевну рівновагу. Полум'я свічки несе величезний заряд позитивної енергії, а глибокі, іноді химерні тіні, надають простору таємничості…

      Але це ще не кінець.

8. Домашня підготовка до наступного уроку.

Ставимо поверх своєї роботи чистий аркуш і через вікно дублюємо контур.

Оригінал роботи готуємо до гратографії (натираємо свічкою, ґрунтуємо чорною тушшю чи гуашшю з мильним розчином).

docx
Додано
18 листопада 2018
Переглядів
294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку