Вогонь очищає і спалює все негативне, що прилипає до аури людини і накопичується, відбиваючись на біополі. Свічка очищає, знімає втому, злість і образи, вбираючи весь негатив в себе. Душевний біль покидає тіло, забираючи разом з собою і біль фізичну, адже всі ми знаємо, що багато хвороб від нервів. Полум'я вогню дарує людям спокій і душевну рівновагу. Полум'я свічки несе величезний заряд позитивної енергії, а глибокі, іноді химерні тіні, надають простору таємничості…
Тема. Натюрморт із свічкою.
Мета: навчитись виконувати натюрморт із свічкою; розвивати аналітичне мислення, уміння та навички побудови натюрмортів; виховувати ціннісне ставлення до навколишнього світу, його різноманіття.
Матеріали та приладдя:
для вчителя – презентація, зразки натюрмортів із свічкою;
для учнів – альбом, матеріали для графіки та живопису .
Тип уроку. Комбінований.
Хід уроку.
1.Організаційна частина.
Добрий день, юні друзі!
По-різному горять свічки життя:
Одна - лиш мерехтить, друга - палає.
А ще в житті й по іншому буває:
Ледь загорівшись, свічка затухає,
Не залишаючи свого сліда.
По-різному горять свічки життя:
Одні - для інших, інші - лиш для себе.
Одні горять, бо звикли, так вже треба,
Другим горіти - це уже потреба,
Бо - це минуле наше й майбуття. (Радченко)
Сьогодні ми знову попрактикуємося у зображенні натюрморту, але внесемо у нього певну утаємниченість.
2. Актуалізація опорних знань.
Та перед тим, як зайнятись творчістю, прошу пригадати :
3. Уведення в тему уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Чотири свічки спокійно горіли і потихеньку танули... Було так тихо, що чулося як вони розмовляють.
Перша сказала: "Я - СПОКІЙ. Нажаль, люди не вміють мене зберегти... Думаю, мені не залишається нічого іншого як згаснути!..." І вогник цієї свічки згас.
Друга сказала: "Я - ВІРА. Нажаль, я нікому не потрібна. Люди не хочуть нічого слухати про мене, тому нема сенсу мені горіти далі..." Ледве сказала таке - подув легкий вітерець і загасив свічку.
Дуже засмутившись, третя свічка вимовила: "Я - ЛЮБОВ... У мене немає більше сил горіти далі... Люди не цінують мене і не розуміють. Вони ненавидять тих, які їх люблять найбільше - своїх близьких..." Довго не ждала і ця свічка - згасла.
Раптом... в кімнату зайшла дитина і побачила три свічки, що перестали горіти. Злякавшись, вона закричала:
- Що ви робите?!... Ви ПОВИННІ горіти!!! Я боюся темряви!... Промовивши це, вона заплакала.
Схвильована четверта свічка сказала: "Не бійся і не плач! ПОКИ Я ГОРЮ, ЗАВЖДИ МОЖНА ЗАПАЛИТИ ІНШІ ТРИ СВІЧКИ... Я - НАДІЯ!!!"
Отже, поглиблюючи знання з натюрмортного жанру, ми сьогодні навчимося виконувати натюрморт, де головним елементом буде палаюча свічка. А також будемо продовжувати розвивати аналітичне мислення, уміння та навички по формуванню натюрмортів з уяви.
4. Подання нового матеріалу.
Робота над тематичним натюрмортом з уяви починається із задуму майбутнього твору. Адже, ми самі розміщуємо вибрані предмети: пересуваємо їх, міняємо місцями, замінюємо один предмет іншим, доки не вийде те, що нам здається найкрасивішим.
Дивлячись на твори старих і сучасних майстрів натюрморту, можна помітити важливу закономірність: усі речі, зображені на натюрморті, об’єднані спільним змістом, темою. Підбір речей - не випадковість. Кожна річ за змістом має доповнювати інші, як голос у хорових співах.
Ми мусимо ретельно відбирати предмети, адже вони мають співвідноситися також за розмірами і кольором. Маленькі предмети недоцільно малювати поруч з дуже великими, їх просто не буде видно.
Малюючи ці речі, ми намагаємося передати форму, об’єм предметів, матеріал, з якого вони зроблені. Кількість предметів має бути обмеженою, щоб натюрморт не був переповненим чимось зайвим.
5. Пояснення послідовності виконання завдання.
Робота носить творчий характер (натюрморт з уяви). Тож зберігаючи загальні правила побудови натюрморту, повторені на початку уроку, розглянемо найбільш важливі прийоми досягнення поставленої мети.
Вчитель демонструє зразки натюрмортів із свічкою.
6. Практична діяльність учнів.
Учні працюють у довільній графічній чи живописній техніках. Учитель слідкує за їх роботою і, в разі потреби, консультує школярів.
7. Підсумок уроку.
Добігає кінця урок.
Пам’ятаймо, що вогонь очищає і спалює все негативне, що прилипає до аури людини і накопичується, відбиваючись на біополі. Свічка очищає, знімає втому, злість і образи, вбираючи весь негатив в себе. Душевний біль покидає тіло, забираючи разом з собою і біль фізичну, адже всі ми знаємо, що багато хвороб від нервів. Полум'я вогню дарує людям спокій і душевну рівновагу. Полум'я свічки несе величезний заряд позитивної енергії, а глибокі, іноді химерні тіні, надають простору таємничості…
Але це ще не кінець.
8. Домашня підготовка до наступного уроку.
Ставимо поверх своєї роботи чистий аркуш і через вікно дублюємо контур.
Оригінал роботи готуємо до гратографії (натираємо свічкою, ґрунтуємо чорною тушшю чи гуашшю з мильним розчином).