Контраст між чорною поверхнею аркуша і кольорами, які проявляться в процесі роботи, є родзинкою завдання, яке виконується у техніці гратажу (гратографії).
Тема. Натюрморт із свічкою у техніці гратажу (гратографії) .
Мета. Навчитися виконувати натюрморт у техніці гратажу (гратографії). Розвивати уміння і навички створення графічної композиції. Виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу і готовності його інтерпретації у власній роботі.
Матеріали і приладдя – ґрунтований аркуш, аркуш з дубльованим контуром, інструменти для шкрябання.
Хід уроку.
1.Організаційна частина.
Юні друзі! На попередньому занятті ви створили творчий натюрморт із свічкою. А дома заховали своє напрацювання під шар парафіну, воску, та ще замалювали все це чорною тушшю, гуашшю. Сьогодні ми частково зніматимемо чорноту, і кольори, сховані під нею, заграють по - новому.
У чорноті здається усе просто.
У чорноті не має майбуття.
Та в грі зі світлом виникає простір,
Народжуються нові відчуття.
І чорнота уже не владарює,
І не лякає подихом своїм.
Вона лишень свідомо контрастує,
Підкреслює багатство кольорів.
2. Уведення в тему уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Власне, цей контраст між чорною поверхнею аркуша і кольорами, які проявляться в процесі роботи, є родзинкою завдання. Тема нашого уроку «Натюрморт із свічкою у техніці гратажу (гратографії)». Перед нами стоїть завдання навчитися виконувати натюрморт у техніці гратажу (гратографії). Розвивати уміння і навички створення графічної композиції.
3. Актуалізація опорних знань.
Оскільки, ми вже не вперше працюємо у техніці гратажу (гратографії), то прошу сказати:
4. Пояснення послідовності практичної діяльності учнів.
Час зайнятися гратажем.
Етап №1. Підготовка до роботи.
Застеліть парту газетою та закотіть рукави, щоб вберегти їх від забруднення.
Етап №2. Покладіть аркуш з дубльованим контуром на чорний аркуш і сильно натискаючи обведіть контур ручкою.
Етап №3. Розпочинаємо видряпування від джерела світла (свічки), сміливо знімаючи шар ґрунту.
Етап №4. Збільшуємо кількість видряпаних площин, формуючи об’єм елементів композиції.
Етап №5. Падаючі тіні залишаємо чорними.
Етап №6. Прибираємо з роботи залишки продряпаної свічки, складаємо газету. Здаємо завдання на оцінювання.
Вчитель показує зразки робіт, коментуючи позитивні моменти.
6. Самостійна робота учнів.
Учні працюють. Учитель слідкує за їх роботою і, в разі потреби, консультує учнів.
7. Підведення підсумків.
Наш урок добігає кінця. Сьогодні ви ще раз попрактикувались у виконанні гратажу. І виконали в цій техніці зображення натюрморту із свічкою.
Яке виконання натюрморту - традиційне (на попередньому уроці) чи у техніці гратографії (сьогодні) було для вас цікавішим, важчим, оригінальнішим ?