Конспект " Натюрморт із свічкою у техніці гратажу (гратографії)." 6 кл.

Про матеріал

Контраст між чорною поверхнею аркуша і кольорами, які проявляться в процесі роботи, є родзинкою завдання, яке виконується у техніці гратажу (гратографії).

Перегляд файлу

Тема. Натюрморт із свічкою у техніці гратажу (гратографії) .

Мета. Навчитися виконувати натюрморт у техніці  гратажу (гратографії). Розвивати уміння і навички створення графічної композиції. Виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу і готовності його інтерпретації у власній роботі.

Матеріали і приладдя – ґрунтований аркуш, аркуш з дубльованим контуром, інструменти для шкрябання.

Хід уроку.

1.Організаційна частина.

     Юні друзі! На попередньому занятті ви створили творчий натюрморт із свічкою. А дома заховали  своє напрацювання під шар парафіну, воску, та ще замалювали все це чорною тушшю, гуашшю. Сьогодні ми частково зніматимемо чорноту, і кольори, сховані під нею, заграють по - новому.

У чорноті здається усе просто.

У чорноті не має майбуття.

Та в грі зі світлом виникає простір,

Народжуються нові відчуття.

І чорнота уже не владарює,

І не лякає подихом своїм.

Вона лишень свідомо контрастує,

Підкреслює багатство кольорів.

2. Уведення в тему уроку. Мотивація навчальної діяльності.

     Власне, цей контраст між чорною поверхнею аркуша і кольорами, які проявляться в процесі роботи, є родзинкою завдання. Тема нашого уроку «Натюрморт із свічкою у техніці гратажу (гратографії)». Перед нами стоїть завдання навчитися виконувати натюрморт у техніці  гратажу (гратографії). Розвивати уміння і навички створення графічної композиції.

 3. Актуалізація опорних знань.

Оскільки, ми вже не вперше працюємо у техніці гратажу (гратографії), то прошу сказати:

  • Що таке гратаж?  раттаж (від франц. Gratter — шкребти, дряпати) – це спосіб виконання малюнка шляхом процарапуваня гострим інструментом паперу або картону, залитих тушшю або чорною гуашшю. Інша назва техніки – граттографія, воскографія, інколи її також називають царапкою. Твори, виконані в техніці граттаж схожі на гравюри.)

4. Пояснення послідовності практичної діяльності учнів.

Час зайнятися гратажем.

      Етап №1. Підготовка до роботи.

Застеліть парту газетою та закотіть рукави, щоб вберегти їх від забруднення.

     Етап №2. Покладіть  аркуш з дубльованим контуром  на чорний аркуш і сильно натискаючи обведіть контур ручкою.

     Етап №3. Розпочинаємо видряпування від джерела світла (свічки), сміливо знімаючи шар ґрунту.

     Етап №4. Збільшуємо кількість видряпаних площин, формуючи об’єм елементів композиції.

     Етап №5. Падаючі тіні залишаємо чорними.

     Етап №6. Прибираємо з роботи залишки продряпаної свічки, складаємо газету. Здаємо завдання на оцінювання.

Вчитель показує зразки робіт, коментуючи позитивні моменти.

6. Самостійна робота учнів.

     Учні працюють. Учитель слідкує за їх роботою і, в разі потреби, консультує учнів.

7. Підведення підсумків.

     Наш урок добігає кінця. Сьогодні ви ще раз попрактикувались у виконанні гратажу. І виконали в цій техніці зображення натюрморту із свічкою.

   Яке виконання натюрморту -  традиційне (на попередньому уроці) чи у техніці гратографії (сьогодні) було для вас цікавішим, важчим, оригінальнішим ?

docx
Додано
18 листопада 2018
Переглядів
1071
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку