КОНСПЕКТ ОНД з пріоритетом мовленнєвого, художньо- естетичного розвитку для дітей старшого дошкільного віку на тему: «Засідання клубу любителів творчості В.О.Сухомлинського»

Про матеріал

Організована навчальна діяльність з пріоритетом мовленнєвого, художньо- естетичного розвитку з використанням інноваційних технологій для дітей старшого дошкільного віку на тему: «Засідання клубу любителів творчості В.О.Сухомлинського»

Перегляд файлу

КОНСПЕКТ

Організованої навчальної діяльності з пріоритетом  мовленнєвого,  художньо- естетичного розвитку з використанням інноваційних технологій для дітей старшого дошкільного віку  на тему:

 «Засідання клубу любителів творчості В.О.Сухомлинського»

 

Програмові завдання: викликати у дітей бажання на основі знань творів В.О.Сухомлинського створити разом концептуальну карту у вигляді колективної стінгазети.

Закріпити знання дітей про твори В.О.Сухомлинського, їх моральну цінність; дати розуміння того, що вони несуть в собі повчальний характер.

Продовжувати формувати уявлення дітей про пріоритети загальнолюдських цінностей: доброти, чесності, щедрості, чуйності, турботи, сміливості, дружелюбності тощо;

Вправляти в умінні оцінювати проблемні ситуації, робити свої висновки а також давати аргументовану відповідь, висловлюючи власну думку при їх розв’язанні.

Розвивати образне та аналітичне мислення дітей, зв'язне мовлення, вміння давати чіткі відповіді на запитання. Заохочувати до демонстрації різних точок зору, щодо подальших подій в літературному творі (технологія «слухання з передбаченням»).

Виховувати цікавість до творів В.О.Сухомлинського, бажання виявляти доброзичливість до оточуючих людей, бережливість до навколишнього середовища, спонукати дітей до прояву позитивних емоцій.

 

 

 

Хід заняття

Я усіх дітей гукаю,

Та до себе закликаю!

Будемо ми разом грати,

Заняття вже час почати.

Психогімнастика "Сонячні промінці"

Станьмо в коло і простягнемо руки вперед, з’єднаємо їх в центрі кола. Тихо постоїмо у такій позі, намагаючись відчути себе теплим сонячним промінцем. А від сонячного проміння стає всім тепло, затишно і добре.

Сподіваюсь, що і нам із вами на сьогоднішньому занятті буде так само затишно і добре.

Діти, сьогодні я запрошую вас на засідання клубу «Любителів творчості Василя Сухомлинського». На цьому засіданні нам з вами необхідно згадати все, що ми знаємо про В. Сухомлинського і створити стінгазету, яка якнайкраще розповість про творчість великого педагога і вченого.

Стінгазета - це така газета, яка створюється своїми руками і вішається на стіні.

(В нашому випадку, - на ватмані створюємо концептуальну карту)

  • Пригадайте, ким був В. О. Сухомлинський? (вчителем, директором, письменником...) —>
  •       Що писав Василь Олександрович? (вірші, оповідання, казки )
  •       Про кого і про що він писав? (про людей, про природу)
  •       Про людей якої вікової категорії? ( дорослих і дітей) —>

- Які об’єкти природи були героями казок ? ( птахи, комахи, тварини, дерева, квіти, явища неживої природи)

 

Д/гра «Впізнай казку за предметом»

 

Вам необхідно за предметом, що знаходиться в скрині, визначити про яку казку іде мова: метелики - «Два метелики», бджілка - «Мед в кишені», «Бджілка і акація», «Як бджола стала золота», яйце - «Курчатко», телятко і кролиця - «Велике і мале», їжачок - «їжачок», горішок - «Куди поспішали мурашки», горобина - «Зайчик і горобина»...

Молодці, ви гарно справились із цим завданням. Та повернемось до нашої газети.

  •      Для кого писав свої твори Василь Сухомлинський? (для дітей) —>
  •      Як ви гадаєте , чи можуть оповідання письменника вас чомусь навчить? {так, його твори несуть в собі повчальний зміст) —»
  •      Чого вчать казки Василя Олександровича? (бути добрими, чуйними, ввічливими, хоробрими, щедрими, товариськими, вихованими тощо ).

Зараз ми перевіримо, як ви можете розрізнити добрі і погані вчинки героїв казок В. Сухомлинського.

Гра «Добре - погано».

Свою відповідь ви будете давати за допомогою сигнальних карток: зелена

  •      добре, червона - погано.
  •      Білий метелик говорить: - Мої крильця найкрасивіші. А червоний метелик і собі хвалиться. («Два метелики»)
  •      А я і не катався на велосипеді. Хлопці каталися і дівчатка. («Мишків велосипед»)

Вискочив мокрий і брудний. Чалапає додому. Соромно йому. («Як котові соромно стало»)

  •      Поклав Юрко пляшечку меду в кишеню. Щоб у лісі на самоті з’їсти. («Мед в кишені»)
  •      Спасибі тобі, струмок. («Для чого кажуть спасибі»)
  •      Такий смачний борщ, що про сіль і не подумали. («Бабусин борщ»)
  •      Йди до мене жити цвіркуне. («їжачок»)

Вправа «Оціни вчинок»

Робота із сюжетними картинками демонстраційні.

Розгляньте сюжетні картинки у вас на столах. Оцініть вчинки дітей і поставте біля гарного вчинку зелену фішку, а негарного - червону. Поясніть свій вибір.

Діти, як ви гадаєте, яким краще бути: добрим, ввічливим, вихованим чи можливо злим, невихованим? Чому? {тому що людину з гарними якостями завжди поважають, з нею хочуть дружити і спілкуватися).

Діти, поміркуйте, а якщо так трапилося - друзі посварилися, що необхідно зробити? ( попросити вибачення і помиритися)

Давайте станемо в пари і пригадаємо мирилку Мир миром,

Пиріжки із сиром Варенички в маслі,

Ми дружечки красні.

Обнімімося.

Запрошую вас пограти в гру карусель і сказати один одному гарні слова або компліменти.

Гра «Карусель компліментів»

Молодці, гарні компліменти ви сказали один одному.

І хочу вас, діти, познайомити іще із одним оповіданням В. О. Сухомлинського

«Петрик, собака і кошеня» ( слухання з передбаченням)

Маленький хлопчик Петрик ішов стежкою в саду. Бачить, біжить назустріч кудлатий собака.

Як ви гадаєте, що було далі? (припущення дітей)

Петрик злякався, хотів тікати. Та раптом до його ніг притулилось маленьке кошеня. Воно втекло від собаки й просило Петрика: захисти мене, хлопчику, від цього страшного звіра. Стоїть Петрик, дивиться на кошеня, а воно підняло голівку і жалібно нявчить.

Як ви гадаєте, що було далі?(припущення дітей)

Петрикові стало шкода кошеняти. Він узяв його на руки і хоробро пішов собаці назустріч.

Як ви гадаєте, що було далі?(припущення дітей)

Пес зупинився, злякано глянув на Петрика і сховався у кущах.

Обговорення оповідання.

  •       Кого зустрів в саду на стежці Петрик?
  •       Який був собака?
  •       Що хотів спочатку зробити Петрик?
  •       Чому ж він не втік?
  •       Про що просило кошеня Петрика?
  •       Чому хлопчик засоромився?
  •       Як він захистив кошеня?
  •       Як ви гадаєте, чому собака злякався Петрика?
  •       А чи були у вашому житті такі випадки?
  •       Як ви поводились перед небезпекою?

Отже, чому вас навчає це оповідання? {бути сміливими)

Ось і закінчилося наше заняття. Погляньте яку чудову газету ми створили. Гадаю кожен, хто буде її розглядати почерпне море інформації про В. О. Сухомлинського.

Учасники стоять в колі, взявшись за руки. Під команду педагога всі рухаються всередину кола, де сідають. Педагог: «Уявіть, що ми всі один бутон квітки, яка повільно починає розпускатися з початком дня». Діти встають і розходяться. «Кожен з вас пелюстка цього єдиного квітки. Квіти приносять людям радість і щастя. Я сподіваюся і ви будите радувати своїх рідних і друзів. До наступного заняття».

 

doc
Додано
7 січня 2019
Переглядів
1030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку