«Чарівна квітка прав дитини»
продовжувати розширювати знання дітей про їх права, що відображені у «Конвенції про права дитини»; формувати в дітей уявлення про себе самого як окрему, неповторну особистість.
Закріплювати знання про те, що від дня народження дитина має своє ім'я і є громадянином своєї країни.
Розвивати вміння аналізувати ситуації казкових персонажів з погляду прав дитини,комунікативні навички,образне мислення, пам'ять, увагу.
Активізувати словник поняттями «право», «обов'язки», «правила». Продовжувати розвивати пояснювальне мовлення.
Виховувати у дітей доброту, щедрість, почуття власної гідності, повагу до себе самого і людей, які оточують.
КОНСПЕКТ
заняття з правового виховання для дітей старшого дошкільного віку на тему:
«Чарівна квітка прав дитини»
Програмовий зміст: продовжувати розширювати знання дітей про їх права, що відображені у «Конвенції про права дитини»; формувати в дітей уявлення про себе самого як окрему, неповторну особистість.
Закріплювати знання про те, що від дня народження дитина має своє ім’я і є громадянином своєї країни.
Розвивати вміння аналізувати ситуації казкових персонажів з погляду прав дитини, комунікативні навички, образне мислення, пам'ять, увагу.
Активізувати словник поняттями «право», «обов’язки», «правила». Продовжувати розвивати пояснювальне мовлення.
Виховувати у дітей доброту, щедрість, почуття власної гідності, повагу до себе самого і оточуючих.
Матеріал: макет сонечка без промінців і вирізані завчасно долоньки дітей для ранкової зустрічі в колі, різнокольорові пелюстки із зображеними на них знаками-символами прав дитини, ілюстрація на тему «Моя родина», ігрове поле і набір роздаткового матеріалу до гри «Я і моя сім'я» , три контейнери із крупою і набір іграшок для гри «Відгадай яке право зашифроване», набір пазлів за сюжетами казок, іграшкова сова, аудіо запис звуків птахів і руханки «Якщо щасливий ти..», нагороди для дітей – медаль «Маленькі правознавці»
Попередня робота: читання казок, у яких порушено права казкових героїв.
Розглядання ілюстрацій до казок. Вивчення прислів'їв і приказок, віршів.
Проведення серії занять, що формують у дітей початкові знання на основі Конвенції ООН про права дитини
Хід заняття
Ранкова зустріч у колі: діти, погляньте, хто до нас завітав? Сонечко.
А чого йому не вистачає? Промінців.
Ви зараз кожен поділитеся із сонечком своїми промінцями - долоньками, тому що кожен із вас це промінчик нашої групи «Барвінок», дитячого садочка «Джерельце».
Та спочатку пропоную вам таку гру: ми будемо по колу передавати один одному «Доброго ранку» і побажання на сьогоднішній день. (Діти вітаються)
Ось тепер ми приклеїмо промінці до сонечка. (Приклеюють)
Покладіть ручки до нашого сонечка і візьміть від нього трішечки тепла.
Чи стало вам тепліше, затишніше? А веселіше?
Так від сонячного проміння завжди стає тепліше і поліпшується настрій.
Погляньте: чомусь лише одна квітка залишилась сумна. (На ватмані намальована квітка без пелюсток). Цікаво, що трапилось? Підійдемо до квітки і дізнаємося, що трапилося.
Ця квітка, діти, незвичайна. Це - квітка прав дитини. Але недобрі люди забрали у неї всі пелюстки. І для того, щоб квітка засяяла своїми барвами, нам із вами треба повернути їй пелюстки, а для цього необхідно пригадати, які ви знаєте права дитини і виконати багато завдань.
Чи готові працювати, завдання виконувати?
Діти, що таке право? (Право – це закон, який ніхто не повинен порушувати. І права дитини особливо. Адже діти маленькі і вони не можуть захистити самі себе, а про них турбуються дорослі, політики, державні діячі, щоб діти росли здоровими і щасливими)
Як називається документ, в якому прописані права дитини? (Конвенція про права дітей)
Тож прийшов час повернути квітці прав дитини першу пелюстку. А для цього відгадайте загадку:
Як маленьке немовля
У світ двері відчиня,
То дарують йому слово –
Слово це – його…(ім’я).
Поміркуйте, чи в кожної людини є ім’я?
А для чого людині ім’я? (Щоб люди могли звертатись один до одного)
Кожне ім'я звучить по-своєму, особливо.
Пограємо в гру «Відгадай хто я»
Діти стоять у півколі, одна дитина стоїть спиною до інших. Названа дитина промовляє слова: - Відгадай, відгадай,
Хто гукнув тебе впізнай.
Оленко, це я! Відгадай моє ім’я?
Чи сподобалась вам гра? Чи приємно вам було чути коли вас називали по імені?
Як необхідно звертатись до людей? (Їхні імена необхідно промовляти з повагою).
Діти, запам’ятайте, кожна дитина має право на ім’я а також бути громадянином якої – небудь країни.
Як називається країна, в якій ми живемо? Хто ви по національності?
Отже, ви і є громадянами України.
Ось ми і повернули квіточці першу пелюстку. Запам’ятайте: кожна дитина має право на ім’я і громадянство.
Продовжуємо працювати далі. Подивіться на картинку: хто зображений на ній. (Сім׳я)
Хто для вас найрідніший? Хто піклується про дітей в сім׳ї? Чи може дитина жити сама? Чому?
Діти, поміркуйте тільки дорослі виконують всі обов’язки в сім'ї чи можливо і у вас маленьких діточок є певні зобов’язання? Що ви робите для своєї родини?
Пограємо в таку гру, я починаю речення, а ви продовжуєте.
Вправа «Продовж речення»
Кожна дитина в сім'ї єдина і неповторна. І щоб довести це, ми пограємо із вами в гру «Я і моя сім'я».
Перед вами ігрове поле. Вам необхідно вибрати зображення дитини, яке відповідає вашому власному «Я» і розмістити в центрі поля. В одному віконечку розмістити стільки зірочок, скільки вам років, в другому стільки сердечок, скільки у вас членів сім'ї, в третьому – ваш улюблений колір, а в четвертому – улюблену іграшку. І розповісти про себе.
Пам’ятайте, кожна дитина має право на сім׳ю. І ми повертаємо квітці наступну пелюстку.
Звучать звуки природи. Прилітає сова.
Подивіться, хто до нас завітав? (Мудра тітонька Сова).
Діти переходять в іншу зону, до контейнерів із крупою.
Мудра Сова прилетіла неспроста. Вона вирішила нам допомогти повернути пелюстки квітці але незважаючи на те, що Сова мудра, поважна, вона полюбляє і гратися із дітьми. І всі підказки заховала ось в цих контейнерах із крупою. Вам необхідно знайти, що заховано в крупі і здогадатися, яке право зашифроване за цим предметом.
Крупо терапія і гра в асоціації «Відгадай, що зашифровано»
А іще мішечок із навушниками і книжками – право на отримання інформації.
То які права зашифрувала тітонька Сова за цими предметами?
І ми повертаємо нашій квітці відразу три пелюстки: право на навчання, право на медичну допомогу і право на повноцінне харчування.
Тітонька Сова буде за нами спостерігати, а нам годі вже працювати, час прийшов ….. відпочивати.
Діти виконують веселу руханку «Якщо щасливий ти». Сідають за столи
Що ви діти щойно робили? Так відпочивали.
І ми повертаємо наступну пелюстку нашої квітки – це право на відпочинок, на дозвілля.
А щоб останню пелюстку повернути, ви повинні скласти пазли. Назвати яка це казка, яке право порушене і хто допоміг казковому герою вийти із скрутного становища.
Гра «Склади пазли»
Отже, діти, запам’ятайте; в світі є як хороші, добрі люди так і недобрі, злі, ті. які можуть нашкодити іншим людям. Для того, щоб ніхто не зміг завдати шкоди дітям і є право на захист.
Ми повернули останню пелюстку чарівній квітці прав дитини. Погляньте, як засяяла вона всіма веселковими барвами і смутку, як і не було (поміняти сумну серединку на веселу).
Чи сподобалося вам сьогодні заняття? Що сподобалося найбільше?
А мудра тітонька Сова не дарма за нами спостерігала. Їй сподобалося, як ви працювали, як ви знаєте свої права і обов’язки і приготувала вам ось такі медалі «Маленьких правознавців» (нагороджуються діти)
Дякую. Бажаю всім успіху!