КОНСПЕКТ організованої навчальної діяльності з використанням інноваційних технологій для дітей старшого дошкільного віку на тему: «Мала академія наук»

Про матеріал

Організована навчальна діяльність з пріоритетом пізнавального, мовленнєвого, логічного та художньо- естетичного розвитку з використанням інноваційних технологій для дітей старшого дошкільного віку на тему: «Мала академія наук»

Перегляд файлу

КОНСПЕКТ

Організованої навчальної діяльності з пріоритетом  пізнавального, мовленнєвого, логічного та  художньо- естетичного розвитку з використанням інноваційних технологій для дітей старшого дошкільного віку  на тему:

 «Мала академія наук»

 

Програмовий зміст. Закріпити знання дітей про Україну, державну і народну символіку, рідне місто і дитячий садок.

 Продовжувати вчити дітей швидко користуватися коректурною таблицею під час розв’язання пізнавальних, інтелектуальних, мовно-мовленнєвих завдань; закріплювати вміння орієнтуватися в просторі інформаційно-ігрового поля.

 Закріплювати знання про дні тижня, місяці. Вправляти в умінні розв’язувати приклади, задачі, завдання логічного характеру.

 Розвивати пам'ять, увагу, кругозір, окомір, дрібну моторику під час виконання орігамі, художньо-естетичні здібності.

 Виховувати патріотичні почуття і повагу до нашої країни, державних символів, товариське ставлення одне до одного, естетичний смак.

 

Матеріали і обладнання. Лист-запрошення, макет «Дерево-рішень», квіти для дерева, коректурні таблиці «Йдемо до школи», загадки про шкільні речі, набір карток «Запам’ятаємо» із серії «Скоро до школи», картки із прикладами і задачами, головоломки, відео-ролик про метеликів, пісня Н.Май «Добрі люди».

 Для виконання орігамі: папір, пензлик, клей, серветки.

 

 

Хід заняття

Діти, сьогодні вранці на вашу адресу надійшов лист -  запрошення від вчителів Малої академії наук.  Зачитаємо його?

«Шановні діти!

Зараз у вас дуже цікава і відповідальна пора. Ви стали майже дорослими дітьми. І  незабаром  будете  випускниками дитячого садочку.  Тож  запрошуємо вас  стати учнями Малої академії  наук.

Для цього вам необхідно скласти іспити із математики, грамоти, логіки, мислення, тощо.

З нетерпінням чекаємо на вас».

 Учнями Малої академії наук   можуть бути тільки розумні, кмітливі, наполегливі,  уважні, дружні,  добрі, виховані діти. Чи є у вас бажання ними стати? Не лякають труднощі?

 Подивіться перед вами малюнок великого,  могутнього дерева. Це не просто дерево, а дерево – знань, які потрібні для того, щоб стати учнями Малої академії наук.

  « Дерево рішень».

Які зміни відбуваються у житті дерев навесні? (Розпускаються бруньки, з’являються листочки, зацвітають квіти).

 Так і на цьому дереві після  кожного вдало виконаного завдання   розпускатимуться диво – квіти, які символізуватимуть ваші знання.

 Перший  іспит розминка . «Мозковий штурм»

 На  мої запитання ви повинні відповідати чітко, швидко і обов’язково правильно.

  • Як називається країна в якій ми живемо?
  • Столиця нашої держави?
  • Як називається  наше місто?
  • Яка велика річка протікає в Україні?
  • Як називається  наш дитячий садок?
  • На якій вулиці знаходиться наш  дитячий садочок?
  • Якою мовою ми розмовляємо?
  • Назвіть національні символи України.
  • Назвіть кольори прапору України? Що вони означають?
  • Який герб України? Що він означає?
  • Які ви знаєте народні символи України?

Молодці,  перший іспит ви скали на відмінно. На нашому дереві розквітла перша квітка.

 Запросити когось із дітей приклеїти квітку на дереві.

 Наступний іспит для діток – розумничків. Працюємо з таблицею «Йдемо до школи».

 Робота з коректурною таблицею «Йдемо до школи».

Розгляньте уважно предмети зображені на таблиці.

  • Знайдіть предмети, назви яких починаються із голосного звука;
  • Знайдіть предмети, назви яких  починаються із звуків [к], [п];
  • Назвіть предмети, назви  яких складаються із двох складів;
  • Назвіть предмети, назви яких складаються із трьох складів;
  • Назвіть предмет, в назві якого найменше звуків і складів;
  • Назвіть  предмети, які складають у пенал;
  • Що знаходиться зліва від зошита;
  • Що знаходиться справа від пеналу;
  • Фішками накрийте предмети, які потрібні на уроках читання;
  • Фішками накрийте предмети, які потрібні на уроці малювання;
  • Накрийте фішками предмети, які потрібні на уроці математики;
  • Накрийте фішками меблі класної кімнати;
  • Назвіть номер картинки з відгадкою до загадки:

 

В кожній школі він живе,

На уроки діток зве.

Поки вчаться він мовчить,

А перерва – кричить.  (Дзвінок)

Різних кольорів бувають,

Деревяний одяг мають,

Намалюють квітку, кішку,

Дід Мороза, сани, шишку. (Олівці)

 

Порахує сантиметри,

А як треба – міліметри!

Рівно лінії проводить,

З олівцем за ручку ходить. (Лінійка)

 

В ньому ми вчимось писати,

Віднімати, додавати.

Одягається в клітинку,

Чи в лінійчату кофтинку.  (Зошит)

 

Відірвалися листочки?

Треба склеїти шнурочки?

Допоможе повсякчас,

Ще й причепиться до нас! (Клей)

 

Кожен день дітей стрічає,

На уроках їх навчає

Математики і букв,

І усіх складних наук. (Вчитель)

Молодці, і цей іспит ви здали на відмінно. На нашому дереві розпускається наступна квітка.

Щоб наступний іспит здати, треба пам'ять тренувати.

Тож уважними діти будьте і нічого не забудьте.

Впродовж 10 – 15 секунд показати  картку із фігурами, буквами, значками. Потім прибрати і запропонувати відтворити на партах за допомогою рахункових паличок побачене.  (картки «Запам’ятаємо» із серії «Скоро до школи»).

 Чудово справились із цим завданням і у нас розквітла іще одна диво – квітка.

  Швидко діти в коло ставайте

  І дні тижня мені називайте.

Дидактична гра: «Дні тижня».

Які ви знаєте зимові  (весняні, літні, осінні) місяці?

Поміркуйте, що ви очікуєте від кожного з них?

Дидактична гра: «Місяці говорять про себе». Метод передбачення.

Уявіть себе на місці кожного місяця і почніть розповідь такими словами: «Я – перший місяць весни…»

Розквітає і наше дерево пишним цвітом.

 Сідають на місця.

Наступний іспит із логіко мудрії.  Уважно на картку подивіться. В кожній рамці зайве знайдіть і накрийте фішкою.

  - Квадрат, коло, трикутник зафарбовані горизонтальними лініями, а ромб вертикальними?

 - Чотири закручених спіралі ( три із них по часовій стрілці і одна проти).

 - Трикутник, коло, квадрат, багатокутник.

Відмінно, діти, виконали і це завдання. Квіточка розквітла.  Зверніть увагу на наше дерево. З кожним виконаним завданням воно стає все красивіше. А це тому, що ви, діти, стаєте все розумніші, мудріші і талановитіші.

 Та не годі  розслаблятись.  На картках приклади візьміть і швиденько розв’яжіть.

Робота з індивідуальними картками.

Наступне завдання – розв’язування  задач. Назвіть із яких частин  складається задача.

Задачі будете розв’язувати в парах.

Інтерактивна технологія «Два, чотири …всі разом».

  У вас на партах картка  із схематичним зображенням задачі.  Вам необхідно  визначитися:  хто буде складати задачу, а хто розв’язувати.

Робота в парах.

Завдання виконане  і квіточки  зацвіли. І не одна, а дві, адже ви працювали в парах.

І знову працюємо в парах.

У вас залишилось  останнє завдання, яке приготували для вас вчителі Малої академії наук – це головоломка для маленьких розумничків.

Підставте в отвори потрібні фігури і прочитайте прислів’я.

Хто знання має, той мур зламає.

Як ви розумієте це прислів’я?

Досить діти працювати,

Час прийшов  відпочивати.

Ви, малеча не сумуйте,

А швиденько потанцюйте.

 Музична пауза. Сідають за столи.

Діти, подивіться на наше дерево. Скільки розквітло на ньому квітів!

Це все завдяки вашому розуму, наполегливості, бажанню вчитися.

А щоб наша картина стала іще яскравішою пропоную вам виготовити метеликів і прикрасити ними  вашу спільну роботу.

Виготовлення метеликів із паперу складеного гармошкою.

Метелики просто чарівні –

Природи казкової діти,

Такі кольорові і дивні –

Літають, сідають на квіти. 

Діти ви з честю і гідністю склали всі іспити, які запропонували вам вчителі Малої академії наук. Показали себе розумними, винахідливими, спостережливими, добрими, дружніми.

А потому вітаю Вас – ви зараховані учнями Малої академії наук. І як приналежність до учнів Малої академії наук прийміть оці шапки-конфедератки.

 

doc
Додано
7 січня 2019
Переглядів
607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку