Організована навчальна діяльність з пріоритетом пізнавального, мовленнєвого, логічного та художньо- естетичного розвитку з використанням інноваційних технологій для дітей старшого дошкільного віку на тему: «Мала академія наук»
КОНСПЕКТ
Організованої навчальної діяльності з пріоритетом пізнавального, мовленнєвого, логічного та художньо- естетичного розвитку з використанням інноваційних технологій для дітей старшого дошкільного віку на тему:
«Мала академія наук»
Програмовий зміст. Закріпити знання дітей про Україну, державну і народну символіку, рідне місто і дитячий садок.
Продовжувати вчити дітей швидко користуватися коректурною таблицею під час розв’язання пізнавальних, інтелектуальних, мовно-мовленнєвих завдань; закріплювати вміння орієнтуватися в просторі інформаційно-ігрового поля.
Закріплювати знання про дні тижня, місяці. Вправляти в умінні розв’язувати приклади, задачі, завдання логічного характеру.
Розвивати пам'ять, увагу, кругозір, окомір, дрібну моторику під час виконання орігамі, художньо-естетичні здібності.
Виховувати патріотичні почуття і повагу до нашої країни, державних символів, товариське ставлення одне до одного, естетичний смак.
Матеріали і обладнання. Лист-запрошення, макет «Дерево-рішень», квіти для дерева, коректурні таблиці «Йдемо до школи», загадки про шкільні речі, набір карток «Запам’ятаємо» із серії «Скоро до школи», картки із прикладами і задачами, головоломки, відео-ролик про метеликів, пісня Н.Май «Добрі люди».
Для виконання орігамі: папір, пензлик, клей, серветки.
Хід заняття
Діти, сьогодні вранці на вашу адресу надійшов лист - запрошення від вчителів Малої академії наук. Зачитаємо його?
«Шановні діти!
Зараз у вас дуже цікава і відповідальна пора. Ви стали майже дорослими дітьми. І незабаром будете випускниками дитячого садочку. Тож запрошуємо вас стати учнями Малої академії наук.
Для цього вам необхідно скласти іспити із математики, грамоти, логіки, мислення, тощо.
З нетерпінням чекаємо на вас».
Учнями Малої академії наук можуть бути тільки розумні, кмітливі, наполегливі, уважні, дружні, добрі, виховані діти. Чи є у вас бажання ними стати? Не лякають труднощі?
Подивіться перед вами малюнок великого, могутнього дерева. Це не просто дерево, а дерево – знань, які потрібні для того, щоб стати учнями Малої академії наук.
« Дерево рішень».
Які зміни відбуваються у житті дерев навесні? (Розпускаються бруньки, з’являються листочки, зацвітають квіти).
Так і на цьому дереві після кожного вдало виконаного завдання розпускатимуться диво – квіти, які символізуватимуть ваші знання.
Перший іспит розминка . «Мозковий штурм»
На мої запитання ви повинні відповідати чітко, швидко і обов’язково правильно.
Молодці, перший іспит ви скали на відмінно. На нашому дереві розквітла перша квітка.
Запросити когось із дітей приклеїти квітку на дереві.
Наступний іспит для діток – розумничків. Працюємо з таблицею «Йдемо до школи».
Робота з коректурною таблицею «Йдемо до школи».
Розгляньте уважно предмети зображені на таблиці.
В кожній школі він живе,
На уроки діток зве.
Поки вчаться він мовчить,
А перерва – кричить. (Дзвінок)
Різних кольорів бувають,
Дерев’яний одяг мають,
Намалюють квітку, кішку,
Дід Мороза, сани, шишку. (Олівці)
Порахує сантиметри,
А як треба – міліметри!
Рівно лінії проводить,
З олівцем за ручку ходить. (Лінійка)
В ньому ми вчимось писати,
Віднімати, додавати.
Одягається в клітинку,
Чи в лінійчату кофтинку. (Зошит)
Відірвалися листочки?
Треба склеїти шнурочки?
Допоможе повсякчас,
Ще й причепиться до нас! (Клей)
Кожен день дітей стрічає,
На уроках їх навчає
Математики і букв,
І усіх складних наук. (Вчитель)
Молодці, і цей іспит ви здали на відмінно. На нашому дереві розпускається наступна квітка.
Щоб наступний іспит здати, треба пам'ять тренувати.
Тож уважними діти будьте і нічого не забудьте.
Впродовж 10 – 15 секунд показати картку із фігурами, буквами, значками. Потім прибрати і запропонувати відтворити на партах за допомогою рахункових паличок побачене. (картки «Запам’ятаємо» із серії «Скоро до школи»).
Чудово справились із цим завданням і у нас розквітла іще одна диво – квітка.
Швидко діти в коло ставайте
І дні тижня мені називайте.
Дидактична гра: «Дні тижня».
Які ви знаєте зимові (весняні, літні, осінні) місяці?
Поміркуйте, що ви очікуєте від кожного з них?
Дидактична гра: «Місяці говорять про себе». Метод передбачення.
Уявіть себе на місці кожного місяця і почніть розповідь такими словами: «Я – перший місяць весни…»
Розквітає і наше дерево пишним цвітом.
Сідають на місця.
Наступний іспит із логіко мудрії. Уважно на картку подивіться. В кожній рамці зайве знайдіть і накрийте фішкою.
- Квадрат, коло, трикутник зафарбовані горизонтальними лініями, а ромб вертикальними?
- Чотири закручених спіралі ( три із них по часовій стрілці і одна проти).
- Трикутник, коло, квадрат, багатокутник.
Відмінно, діти, виконали і це завдання. Квіточка розквітла. Зверніть увагу на наше дерево. З кожним виконаним завданням воно стає все красивіше. А це тому, що ви, діти, стаєте все розумніші, мудріші і талановитіші.
Та не годі розслаблятись. На картках приклади візьміть і швиденько розв’яжіть.
Робота з індивідуальними картками.
Наступне завдання – розв’язування задач. Назвіть із яких частин складається задача.
Задачі будете розв’язувати в парах.
Інтерактивна технологія «Два, чотири …всі разом».
У вас на партах картка із схематичним зображенням задачі. Вам необхідно визначитися: хто буде складати задачу, а хто розв’язувати.
Робота в парах.
Завдання виконане і квіточки зацвіли. І не одна, а дві, адже ви працювали в парах.
І знову працюємо в парах.
У вас залишилось останнє завдання, яке приготували для вас вчителі Малої академії наук – це головоломка для маленьких розумничків.
Підставте в отвори потрібні фігури і прочитайте прислів’я.
Хто знання має, той мур зламає.
Як ви розумієте це прислів’я?
Досить діти працювати,
Час прийшов відпочивати.
Ви, малеча не сумуйте,
А швиденько потанцюйте.
Музична пауза. Сідають за столи.
Діти, подивіться на наше дерево. Скільки розквітло на ньому квітів!
Це все завдяки вашому розуму, наполегливості, бажанню вчитися.
А щоб наша картина стала іще яскравішою пропоную вам виготовити метеликів і прикрасити ними вашу спільну роботу.
Виготовлення метеликів із паперу складеного гармошкою.
Метелики просто чарівні –
Природи казкової діти,
Такі кольорові і дивні –
Літають, сідають на квіти.
Діти ви з честю і гідністю склали всі іспити, які запропонували вам вчителі Малої академії наук. Показали себе розумними, винахідливими, спостережливими, добрими, дружніми.
А потому вітаю Вас – ви зараховані учнями Малої академії наук. І як приналежність до учнів Малої академії наук прийміть оці шапки-конфедератки.