30 березня о 15:00Вебінар: Онлайн-тести «На Урок» для дистанційної роботи

Конспект Першого уроку "Європа - цивілізаційний вибір України"

Про матеріал

Дана розробка може допомогти класному керівникові 10-11 класів у проведенні Першого уроку. Також до уроку є презентація.

Мета та завдання: поглиблення знань учнів про Європейський Союз; формування в учнів європейських цінностей, розуміння основних принципів толерантності, міжкультурного діалогу, демократичних перетворень та поваги до верховенства права; виховання поваги до національних, культурних надбань та української ідентичності в родині європейських народів; розвиток громадянської позиції та причетності до європейських цінностей.


Перегляд файлу

Тема: Європа –цивілізаційний вибір України

 

(урок-спілкування для учнів 1-3 курсів)

 

Мета та завдання: поглиблення знань учнів про Європейський Союз; формування в учнів європейських цінностей, розуміння основних принципів толерантності, міжкультурного діалогу, демократичних перетворень та поваги до верховенства права; виховання поваги до національних, культурних надбань та української ідентичності в родині європейських народів; розвиток громадянської позиції та причетності до європейських цінностей.

 

Обладнання: Державний Прапор України, Державний Герб України, Прапор Євросоюзу; карта Європи та України; музичні записи Державного Гімну України та Євросоюзу; ПК, проектор, презентація за темою уроку, відеоролики «Перлина Україна», «Україна-це ти», «Неймовірна краса», «Як влаштований Євросоюз», «Символи ЄС»

 

 

Хід уроку

 

     Слайд 1.  Звучить «Перлина Україна»

      Слайд 2. Вступне слово викладача. Світ на порозі ХХІ століття переживає інтенсивний розвиток інтеграційних процесів постіндустріального суспільства, яке потребує відповідної форми регіональної, політичної та економічної організації. Сучасні демократичні тенденції вимагають від громадянина не лише політичної активності, але й усвідомлення власної ролі і значення в житті суспільства. Важливими умовами демократичного суспільства є громадянська освіченість, компетентність, вміння знаходити компроміси. Сучасна людина повинна толерантно сприймати інші культури, усвідомлювати цілісну картину світу, закономірності і взаємозалежність сучасного економічного та соціального розвитку.

    Слайд ,32. Одним із пріоритетів стратегічного розвитку України визнано інтеграцію нашої держави до Європейського співтовариства. Починаючи із дитинства, ми повинні розвивати в собі основи демократичної культури, формувати політико-правові та соціально-економічні знання. Тому тема сьогоднішнього уроку «Європа –цивілізаційний вибір України», а  епіграфом до нього можуть бути слова:

Слайд 4.  Хто там говорить, що й сам невпевнений

 Ким був я і як я звуся?

Я - українець, я - європеєць

І цим горджуся!

Слайд 5. На згадку про нашу першу зустріч ми хочемо залишити на згадку такі своєрідні емблеми нашого уроку. А тепер пропоную вам гуртом виконати Гімн нашої держави.

Слайд 6. Звучить мінус «Гімн України. Рок-версія»

Слайд 7.  Україна – держава європейська! Сподіваємось  на це не лише тому, що наша країна  розташована на Європейському континенті, а  й тому, що українці прагнуть до Європи,  розпочинають її з себе, адже для того, щоб  змінити щось навколо ми маємо спершу  змінити себе.

 Україна, обравши за стратегічний курс інтеграцію до ЄС, поступово нарощує темпи економічного зростання, крок за кроком прагне влитись в конкурентне середовище Європейського співтовариства.

Основна частина

Викладач.

Проблема цивілізаційного вибору для України знову набула актуальності на початку 90-х років ХХ ст. у зв’язку з розпадом СРСР, трансформацією політичних і соціально-економічних систем країн Східної Європи, новими політичними реаліями у світі. Перший досвід розв’язання подібної проблеми в історії України пов’язаний з вибором Великого князя Володимира Святославича віри для Київської Русі. Як у минулому, так і в наш час це була проблема цивілізаційного вибору, вибору довічного, стратегічного, доленосного. Проблема такого масштабу складна і багатоаспектна. Її розв’язання лежить на перетині інтересів багатьох країн і народів Сходу і Заходу, Півдня і Півночі. У неї є політичні, економічні, історичні і соціокультурні виміри.

Нідерланди - остання країна-член ЄС, яка 30 травня 2017 року ратифікувала Угоду про асоціацію між Україною та ЄС. Процедурно відповідні ратифікаційні грамоти тепер передадуть на підпис королеві Нідерландів.

 

На тепер Угоду про асоціацію України та ЄС ратифікували всі члени Євросоюзу.

 

    Віце-прем’єр України з питань євроінтеграції Іванна Климпуш-Цинцадзе

 

соцмережі Facebook зазначила, що після передачі ратифікаційних документів до Брюсселя асоціація Україна-ЄС «буде затверджена Радою ЄС і угода почне діяти в повному обсязі, а не в режимі тимчасового застосування, як колись».

 

Викладач. Сучасний світ є полем розмаїття культур, міжнаціональних інтересів, співдружністю народів у багатоетнічному суспільстві. Важливо, щоб

 

  •   сучасному світі відбувався міжкультурний діалог, рівноправним учасником якого є Україна. Одним із таких шляхів є знання традицій, культури, історії інших країн.

 

Діалог учителя з учнями:

  •                   Усім знайомий вислів: «І чужому навчайтесь, і свого не цурайтесь».

 

  •                   Хто є автором цих відомих рядків? (Т.Г. Шевченко).
  •                   Як ви розумієте цей вислів?

 

(Серед низки учнівських відповідей необхідно зосередити увагу на таких: для успішного розвитку України, її процвітання необхідно сумлінно працювати, любити Батьківщину, знати та поважати історико-культурні особливості держав-сусідів; вивчати досвід розбудови громадянського суспільства; український народ з його культурною спадщиною, гуманістичною ментальністю достойний зайняти гідне місце в Європі).

 

Слайд 8. Європейський Союз – економічний та політичний союз держав-членів Європейських Спільнот, створений згідно з Договором про Європейський Союз (Маастрихтський Трактат), який підписаний у лютому 1992 року і чинний із листопада 1993 року.

Метою ЄС є створення умов вільного пересування в його межах товарів, послуг, капіталів та робочої сили.


 

 

Слайд 9. Відеоролик  «Як влаштований Євросоюз».

 

Серед інституцій ЄС є Європейська комісія, Рада Європейського Союзу, Європейська рада, Суд Європейського Союзу, Європейський центральний банк, Європейський суд аудиторів та Європейський парламент. Парламент обирається на п’ять років громадянами Європейського Союзу. ЄС є повноправним членом Організації Об’єднаних Націй, Світової організації торгівлі.

 

Основою міжнародної інтеграції є насамперед відповідний рівень економічного розвитку. Членом Євросоюзу має право стати будь-яка європейська держава, що дотримується демократичних принципів суспільного устрою: «принципи свободи, демократії, пошани прав людини і основних свобод, а також принцип правової держави» (ст. 6, ст. 49 Договорів про Європейський Союз).

 

Слайд 10. Для вступу в ЄС існують жорсткі «Копенгагенські критерії», відповідно до яких потенційна країна-член зобов’язана:

 

  • забезпечити стабільність інститутів, що гарантують демократію;

 

  •              володіти ринковою економікою і здатністю справлятися з тиском конкуренції ринковими способами в рамках Союзу;

 

  •             прийняти загальні правила, стандарти і політику, складові основи законодавства ЄС;

 

  •          мати юридичні та адміністративні структури, що сприяють прийняттю і впровадженню європейського права.

 

Початком європейської інтеграції вважається 9 травня 1950 року – підписання Декларації Роберта Шумана, яка пропонувала створити організацію, що контролюватиме видобування вугілля та виробництво сталі у ФРН та Франції.

 

Слайд 11. План Шумана та Моне був реалізований 18 квітня 1951 року підписанням Паризького Договору про створення Європейського Співтовариства Вугілля і Сталі. Членами нової організації стали Франція, ФРН, Італія, Голандія, Бельгія та Люксембург.

 

На початку 70-х років розпочався процес розширення Європейського Співтовариства: з 1 січня 1973 р. до його складу ввійшли Велика Британія, Данія, Ірландія, з 1 січня 1981 р.– Греція, з 1 січня 1986 р. – Іспанія та Португалія.

 

7 лютого 1992 року у м. Маастрихті (Нідерланди) було підписано Договір про Європейський Союз, який набув чинності 1 листопада 1993 року.

 

До складу Євросоюзу продовжували долучатись країни Європи: з 1 січня 1995 р. – Фінляндія, Австрія та Швеція; з 1 травня 2004 р. – Польща, Угорщина,

Чеська Республіка, Словаччина, Словенія, Кіпр, Мальта, Естонія, Литва, Латвія; з 1 січня 2007 р. – Болгарія і Румунія; з 1 липня 2013 р. – Хорватія.

Слайд 12. Сьогодні до Європейського Союзу входить 28 європейських держав з населенням понад 505 млн. У ЄС запроваджується єдина валюта – євро. Столицею Європейського Союзу є Брюссель.

Слайд 13. Робота з географічною картою Європи.

Завдання для учнів: скориставшись картою Європи, визначити географічне положення країн-членів Європейського Союзу та їх столиці.

Учень. Для вступу до складу Європейського Союзу необхідний досить високий рівень економічного розвитку і здійснення правової реформи. Потрібно привести внутрішнє законодавство держави-кандидата у відповідність з нормами права Європейського Союзу.

 

Викладач. Зважаючи на зазначені вище вимоги, держави, що претендують на членство у ЄС умовно поділяються на країни-кандидати, які подали заявки до вступу в ЄС: Ісландія, Македонія, Сербія, Туреччина, Чорногорія, Албанія.

 

 

Учень. Сьогодні країни усього світу дивляться на нас, сподіваючись, що наш незламний дух реалізується в конкретних справах, які підвищують авторитет і значення України у світі.

 

Викладач. Ми повинні діяти, як європейці: послідовно та наполегливо впроваджувати європейські стандарти життя, втілювати європейські цінності у нашій державі.

Давайте поговоримо про Україну. Перше, що завжди мене вражає у моїй землі – це її краса.

Слайд 14. Відеоролик «Неймовірна краса».

Географічно Україна є центром Європи.

 

Україна – єдина країна Європи, яка має спільний кордон із сімома країнами-сусідами.

 

Слайд 15. Робота з географічною картою Європи та України.

Завдання для учнів:

 

  •          скориставшись географічною картою України та Європи, визначте географічний центр Європи (с. Ділове Рахівського району Закарпатської області).

 

  •          визначте країни, з якими межує Україна. Які з них є членами ЄС? (Російська Федерація, Республіка Білорусь, Польська Республіка (ЄС), Словацька Республіка (ЄС), Угорщина (ЄС), Румунія (ЄС), Республіка Молдова).

 

Слайд 16. Викладач.  Окрім сусідніх держав вздовж кордону по суші, є ще сусіди морем. Південну частину омивають води Чорного і Азовського морів.

 

Назвіть ці країни. (Учні показують на карті Туреччину, Болгарію (ЄС), Грузію).

 

Викладач. Молдова та Грузія країни, що підписали Угоду про Асоціацію з ЄС, як і наша Україна.

 

 

 

Слайд 17. Учень. Угода про Асоціацію засвідчила наміри нашої країни формувати та розвивати європейські цінності – це мир і свобода, толерантність і повага людської гідності, рівність і демократія, справедливість і відсутність дискримінації, повага до верховенства права і дотримання прав людини.

 

Сьогодні великого значення набуває міжкультурний діалог – шлях, на якому шукаються способи спільних рішень, розвитку співпраці, обміну та партнерства. Це діалог культур та традицій, толерантна взаємодія між людьми різних соціальних, етнічних та вікових груп.

 

Толерантність – повага, сприйняття та розуміння різноманіття культур нашого світу, форм самовираження та самовиявлення людської особистості і, передусім, активна позиція, що формується на основі визнання прав і свобод людини та сприяє культурі миру.

 

Толерантність – це єдність у різноманітті. Цей принцип став пріоритетним для всіх країн-членів ЄС.

Викладач. Євросоюз союз незалежних демократичних країн має свої символи.

Слайд 18. Відеоролик «Символи ЄС».

Слайд 19. Гімн ЄС «Ода до радості».  

Пропонуємо вам декілька цікавих завдань.

 

Вправа «Мовна розминка».

Слайд 20. Викладач. Кожна країна-член ЄС має свою державну мову. Наразі, 24 мови рівноправно використовуються та визнані офіційними мовами Європейського Союзу.

 

Завдання для команд. Учні об’єднуються в команди. Кожна команда отримує картки, на яких написані іноземними мовами слова: «доброго дня», «так», «ні», «будь ласка», «дякую». Необхідно визначити, до якої мови вони належать.

а….ська

Hello

Yes

No

Please

Thank you

д…. ка

Hej

Ja

Nej

Ma jegbedeom

Tak for det

ф…..ка

Hei

Kylla

Ei

Ole hyva

Kutos

ф…….ка

Salut

Oui

Non

Silvous plait

Merci

г….ка

Yasoo

Nai

Ochi

Parakalo

Eucharisto

і……ка

Hola

Si

No

Por favor

Gracias

н…….. ка

Hallo

Ja

Nee

Alsjeblieft

Dank je wel

н….. ка

Hallo

Ja

Nein

Bitte

Danke

п……..ська

Ola

Sim

Nao

Por favor

Obrigada

ш…..ка

Hej

Ja

Nej

Tack

Tack

і…….ка

Ciao

Si

No

Per Favore

Grazie

п….. ка

Czesc

Так

Nie

Prosziе

Dziеkujе

 

Вправа «Страви європейських країн».

 

Слайд 21. Кожна держава має свої особливості народної кухні та традиційні страви, які стали своєрідними візитками країн.

 

Завдання для команд. Кожна команда отримує картки, на яких вказані назви країн та їх традиційні страви. Необхідно скласти картки попарно з урахуванням відповідності країни та її страви.

 

УКРАЇНА

БОРЩ

УГОРЩИНА

ГУЛЯШ

ПОЛЬЩА

БІГОС

ІТАЛІЯ

ПІЦА

ЧЕХІЯ

КНЕДЛИКИ

ІСПАНІЯ

ПАЕЛЬЯ

ФРАНЦІЯ

СЛИМАКИ

БЕЛЬГІЯ

КАРТОПЛЯ ФРІ

НІМЕЧЧИНА

КАРТОПЛЯНИЙ САЛАТ

АНГЛІЯ

ЧАЙЗ МОЛОКОМ

НІДЕРЛАНДИ

СИР

ЛИТВА

ЦЕПЕЛІНИ

КІПР

ГОЛУБЦІ У ВИНОГРАДНОМУ ЛИСТІ

 

Вправа «Пізнаємо Європу»

 

Слайд 22 – 24. Завдання для команд. Один представник команди зачитує слова, що розташовані на картках навколо зірки, а всі члени команди мають 1 хвилину, щоб назвати іменник, який пов’язаний з цими словами.

 

Усі слова пов’язані з назвами країн, міст та регіонів Європейського Союзу та його функціонуванням (Швейцарія, прапор ЄС, Португалія, Бенілюкс, паспорти громадян країн-членів  ЄС, Швеція, Брюссель, Лондон (Англія), Іспанія, Ірландія) .


Слайд 25. Викладач. Усього на території Європи розташовано 45 незалежних країн, економіка і культура яких тісно пов’язані. Україна, маючи великий природний, економічний, культурний, інтелектуальний потенціал, спроможна посісти належне місце серед народів Європи і світу в цілому.

 

Кожен повинен пам’ятати, що настав час, коли все залежить від спільної взаємодії та співпраці громадян держави Україна – дорослих і молоді.

 

      Майбутнє залежить від кожного з нас!

      Слайд 26. Відеоролик «Україна-це ти».

 

Список використаних джерел

  1.                Сіденко  В.  Розширення  Європейського  союзу на  схід:  наслідки  для

 

України / В. Сіденко // Національна безпека та оборона. – 2009. – № 9. – С. 25-29.

  1.                Сльозко О. Європейський вибір України в контексті інтеграції в ЄС /

 

  • Сльозко // Україна у світовому економічному просторі / Ін -т економіки упр. та госп. права. – К. : Таксон. – 2008. – 246 с. – С. 63-81.

 

  1.          Фіалко А. Проблеми і перспективи інтеграції України до ЄС [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://vwvw.uceps.org.ua/ua/ .

 

  1.          Хто є хто в Європейському Союзі [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.europa.eu. int/comm/igc2000/dialogue/info/offdoc .
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1.  Inna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
28 липня 2018
Переглядів
444
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку