Конспект підготовчого заняття.

Про матеріал
Конспект підготовчого заняття з 5- річкою. Містить: ігрові, артикуляційні вправи. Цікавість уроку залежить від вчителя, як ви його відчуєте так він і пройде. Конспект є лише основою, а чим доповнити або що виключити вирішувати Вам). Критику сприймаю. )
Перегляд файлу

1

 

Заняття  1

Тема: «Професії. Знайомство з голосним звуком [а] та його символічним зображенням»

Мета: ознайомитися з професіями: пояснити незнайомі професії; вміти співставляти професії та предмети для професійної діяльності; навчитися чітко артикулювати звук [а]; розвивати фонематичне сприйняття звуків; розвивати зв’язне мовлення.

Обладнання: предметні картки «Професії», іграшка, відео ролики гімнастик (артикуляційних, пальчикових, фізкультхвилинка), дзеркало, повітряна кулька, літери.

 

І. Організаційний етап

 

1. Вітаю тебе сьогодні в класі

    Навчанню вже підходить час

    Разом з тобою помандруєм

    У світ знань.

 

   На нашому сьогоднішньому занятті, ми помандруємо світом  Професій. Чи знаєш ти які небуть професії? Назви їх! (дитина називає, якщо виникають складнощі, то не акцентуємо на цьому увагу і пропонуємо наступну вправу)

 

2.Вправа «Про яку професію мрію»

  І частина.

Для того щоб більше дізнатися про професії запрошую  тебе у дитячий садочок, там якраз сьогодні малята розповідатимуть про які професії вони мріють.
(малюк розглядає зображення, називає почергово кожного малюка, потім відшукує ким мріє стати кожен).

   По завершенню вправи – учень має розповісти ким він мріє стати в майбутньому і поміркувати, що для цього потрібно робити аби досягти своєї мрії (вчитися наполегливо, уважно).

 

Вправа «Емоції» )

  • Яке обличчя мають діти коли розповідають про свою мрію? (радісне).
  • Відтвори на своєму обличчі радісну емоцію, сум, гнів, плач, спокій.
  • Чудово!

 

 ІІ частина.

Розглянь малюнки.  Добери до  зображених професій   малюнок – праворуч. (поясни свій вибір).

Ти молодчинока! Все чудово виконав!

 

ІІ. Тема нашого сьогоднішнього заняття «Професії», та знайомство зі звуком[а].

Marshall - Firepup (с изображениями) | Детские рисунки, Рисунки ...До нас на урок завітав ось цей песик:

 

  • Як його звати? (маршал)
  • Яка в нього професія?
  • Що роблять пожежники?
  • Які знаряддя їм потрібні для їхньої роботи?
  • Що їм допомагає швидко дістатися до місця пожежі? (машина)
  • Як називається ця машина? (пожежна)
  • Якого кольору форма у пожежників?

 

Маршал не пам’ятає назв усіх професій, давай ми з тобою допоможемо йому згадати.

 

  1. Вправа «Назви професії»

(Беремо картинки з зображенням професій, викладаємо по одній перед учнем. Дитина називає професії які знає. Ті що не знає поки відкладаємо окремо. І кінці порівнюємо яка купка більша. Пояснюємо незнайомі професії). НЕЗАБУВАЄМО, що це гра, тому якщо учень захоче щоб називав професії Маршал, то чому б і ні!).   (у мене під час заняття дитина була за Маршала)     

Приклад карток.

Серед карток має бути професія Актор… (діти  5 річного віку не завжди знають назву цієї професії)

 

ІІІ. Характеристика звуків за акустичними та артикуляційними ознаками.

Зараз для виконання наступних завдань ми маємо підготувати наш ротик до роботи. Трошки потренувати наш язичок, губки, щічки.

  1. Артикуляційна гімнастика. https://www.youtube.com/watch?v=VwWV_CbysEQ

 

  1. Ось перед нами є картка на якій зображено професію Актор…

Маршалу стало цікаво-  а який же перший звук у назві професії?
- Давай разом зі мною вимовимо цю професію співаючи перший звук – АААААААк тор.

  • Маршал, повторюй за нами!  ААААААк тор..
  • Які ви молодці, все так гарно виходить!
  • І знову у Маршала виникло питання. Ми тебе слухаємо.

Маршал:  - а як у нас виходить вимовляти звуки?

  • Гарне питання Маршал, давайте разом розглянемо наш ротик  у дзеркалі, під час вимови звуку [а] . (беремо люстерко і вимовляючи звук коментуємо, що у нас при вимові цього звуку язичок лежить спокійно, ротик широко відкритий, з горла під час видиху чути тільки голос, який виривається з ротика без перешкод).

  Щоб краще дитина зрозуміла свій ротик з середини, пропоную проілюструвати їй  «профіль звуку [а]», так би мовити – заглянемо у наш ротик з середини.

 

Маршал :  - Я зрозумів ! Звуки ми вимовляємо ротиком. Звук [а] ми вимовляємо за допомогою тільки голосу!  Хм… то звук [а] ми можемо назвати – голосним?!.

  • Так, Маршал, ти просто розумничок. Дійсно звуки які вимовляються тільки голосом називаються – голосними.
  • А ще у голосних є один секрет – їх можна довго тягнути, співати. Давайте разом спробуємо поспівати звук [а]. (Робимо глибокий вдих носом і під час видиху тягнемо, співаємо звук [а])
  • У мене виникло питання?!
    -  А чи бачимо ми звуки?!!
  • ННІІІІІ, звуки ми тільки вимовляємо і чуємо.

Гра «Впіймай звук [а]»

(берем повітряну кульку, називаємо слово,  і потім кидаємо кульку дитині. Дитина має ловити кульку тільки тоді коли чує в слові звук [а])

 Мама, тук, так, сіль, сон, сани, лин, лак і т.д.

 

 

Вправа «Мавпочка»

(Повторювати чітко вимовляючи перший звук)

https://www.youtube.com/watch?v=4z0EgD2segE

Фізкультхвилинка

 

  1. Маршал: зі звуками все зрозуміло, а якщо я хочу зобразити звук [а] на папері, як мені це зробити?!
  • Для позначення звуків на письмі використовують спеціальні символи «Літери»
  •  Звук [а]  позначається літерою «А» (демонструємо літеру «А»)

 

У країні звуків є три замки:

  1. Синій – в ньому живуть звуки які не можливо проспівати і твердо вимовляти.
  2. Червоний – в ньому живуть співучі звуки – голосні.
  3. Зелений – в ньому мешкають не співучі, але м’які звуки, як мають  пару з синього будиночку.

 

Давай з тобою поміркуємо – в якому з замків мешкає звук [а] ?
- Правильно – в червоному, тому що цей звук довго можна співати і він вимовляється тільки голосом. (даємо дитині літеру «А». Нагадуємо, що літера «А» позначає голосний звук [а], прикріплюємо літеру до віконця замку.

 

Гра «Знайди літеру»

( в кімнаті розмістити  літери «А» і попросити віднайти  їх разом з Маршалом)

  1. А зараз давай спробуємо почитати
    а  А  а  А  А А

Аа Аа Ааа А

А Аа ААА аа А аа

 

  1. Відгадай загадку - добавлянку.

Ось вона яка -

Розбійниця морська!

Всіх би проковтнула

Зажерлива… (акула)

 

  1. Вправа на розвиток співвідношення почутого з побаченим, розвиток пам’яті.

 

ІV. Підсумок заняття.

Хочу подякувати тобі за приємний хід заняття, мені було з тобою дуже приємно працювати. Час сплинув дуже швидко.

Давай підсумуємо нашу роботу:

  • Які назви професій стали для тебе відомими?
  • Як називаються звуки, які вимовляються голосом?
  • Звук [а] ми вимовляємо голосом , отже за способом вимови він - .....(голосний)
  • Якою літерою позначається звук [а]?
  • Що тобі найбільше сподобалось?
  • Який настрій ти маєш на кінець заняття?

 

Гуцанова О.П.

 

docx
Додано
5 червня 2020
Переглядів
945
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку