1
Заняття 1
Тема: «Професії. Знайомство з голосним звуком [а] та його символічним зображенням»
Мета: ознайомитися з професіями: пояснити незнайомі професії; вміти співставляти професії та предмети для професійної діяльності; навчитися чітко артикулювати звук [а]; розвивати фонематичне сприйняття звуків; розвивати зв’язне мовлення.
Обладнання: предметні картки «Професії», іграшка, відео ролики гімнастик (артикуляційних, пальчикових, фізкультхвилинка), дзеркало, повітряна кулька, літери.
І. Організаційний етап
1. Вітаю тебе сьогодні в класі
Навчанню вже підходить час
Разом з тобою помандруєм
У світ знань.
На нашому сьогоднішньому занятті, ми помандруємо світом Професій. Чи знаєш ти які небуть професії? Назви їх! (дитина називає, якщо виникають складнощі, то не акцентуємо на цьому увагу і пропонуємо наступну вправу)
2.Вправа «Про яку професію мрію»
І частина.
Для того щоб більше дізнатися про професії запрошую тебе у дитячий садочок, там якраз сьогодні малята розповідатимуть про які професії вони мріють.
(малюк розглядає зображення, називає почергово кожного малюка, потім відшукує ким мріє стати кожен).
По завершенню вправи – учень має розповісти ким він мріє стати в майбутньому і поміркувати, що для цього потрібно робити аби досягти своєї мрії (вчитися наполегливо, уважно).
Вправа «Емоції» )
ІІ частина.
Розглянь малюнки. Добери до зображених професій малюнок – праворуч. (поясни свій вибір).
Ти молодчинока! Все чудово виконав!
ІІ. Тема нашого сьогоднішнього заняття «Професії», та знайомство зі звуком[а].
До нас на урок завітав ось цей песик:
Маршал не пам’ятає назв усіх професій, давай ми з тобою допоможемо йому згадати.
(Беремо картинки з зображенням професій, викладаємо по одній перед учнем. Дитина називає професії які знає. Ті що не знає поки відкладаємо окремо. І кінці порівнюємо яка купка більша. Пояснюємо незнайомі професії). НЕЗАБУВАЄМО, що це гра, тому якщо учень захоче щоб називав професії Маршал, то чому б і ні!). (у мене під час заняття дитина була за Маршала)
Приклад карток.
Серед карток має бути професія Актор… (діти 5 річного віку не завжди знають назву цієї професії)
ІІІ. Характеристика звуків за акустичними та артикуляційними ознаками.
Зараз для виконання наступних завдань ми маємо підготувати наш ротик до роботи. Трошки потренувати наш язичок, губки, щічки.
Маршалу стало цікаво- а який же перший звук у назві професії?
- Давай разом зі мною вимовимо цю професію співаючи перший звук – АААААААк тор.
Маршал: - а як у нас виходить вимовляти звуки?
Щоб краще дитина зрозуміла свій ротик з середини, пропоную проілюструвати їй «профіль звуку [а]», так би мовити – заглянемо у наш ротик з середини.
Маршал : - Я зрозумів ! Звуки ми вимовляємо ротиком. Звук [а] ми вимовляємо за допомогою тільки голосу! Хм… то звук [а] ми можемо назвати – голосним?!.
Гра «Впіймай звук [а]»
(берем повітряну кульку, називаємо слово, і потім кидаємо кульку дитині. Дитина має ловити кульку тільки тоді коли чує в слові звук [а])
Мама, тук, так, сіль, сон, сани, лин, лак і т.д.
Вправа «Мавпочка»
(Повторювати чітко вимовляючи перший звук)
https://www.youtube.com/watch?v=4z0EgD2segE
Фізкультхвилинка
У країні звуків є три замки:
Давай з тобою поміркуємо – в якому з замків мешкає звук [а] ?
- Правильно – в червоному, тому що цей звук довго можна співати і він вимовляється тільки голосом. (даємо дитині літеру «А». Нагадуємо, що літера «А» позначає голосний звук [а], прикріплюємо літеру до віконця замку.
Гра «Знайди літеру»
( в кімнаті розмістити літери «А» і попросити віднайти їх разом з Маршалом)
Аа Аа Ааа А
А Аа ААА аа А аа
Ось вона яка -
Розбійниця морська!
Всіх би проковтнула
Зажерлива… (акула)
ІV. Підсумок заняття.
Хочу подякувати тобі за приємний хід заняття, мені було з тобою дуже приємно працювати. Час сплинув дуже швидко.
Давай підсумуємо нашу роботу:
Гуцанова О.П.