22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Конспект по темі: "Чотирикутники"

Про матеріал
Підсумковий урок, яким допомагаю учнм повторити і узагальнити знання з теми "Чотирикутники, розвивати логічне мислення, просторову уяву, вміння знаходити вихід із нестандартної ситуації, виховувати увагу, акуратність, самостійність, потяг до знань.
Перегляд файлу

Підсумковий урок
по темі: отирикутники

Мета: повторити і узагальнити знання учнів з теми "Чотирикутники, розвивати логічне мислення, просторову уяву, вміння знаходити вихід із нестандартної ситуації, виховувати увагу, акуратність, самостійність, потяг до знань.

Хід уроку:

  1. Перевірка домашньої роботи.

Фронтально перевіряю д/з, учні - консультанти доповідають про
виконання д/з у класі.

  1. Актуалізація опорних знань.

Учні класу об'єднані в домашні групи, кожна з яких захищає
певний вид чотирикутника.                                                           

Вчитель: Сьогодні ми проведемо підсумковий урок із теми
"Чотирикутники".Спочатку повторимо всі види опуклих
чотирикутників, їхні властивості і ознаки.
(Повторення проводимо у формі "Мікрофон")

Вчитель: У Математики - цариці є дві доньки яснолиці.

І красиві, і вродливі, і розумні, й справедливі.
Ой, забула, як їх звуть ...
Що робити, як тут буть?
Ви мені допоможіть і швиденько підкажіть!

Учні: Алгебра і Геометрія.

Вчитель: У геометрії сестриці

Завжди лад був у світлиці.
Але якось х! та ох!)
Стався там переполох.

Паралелограм:

Тихіше!

Розбалакалися як!

І Я у царстві чотирикутників не будяк.

Учень:

Бачимо що ти не будяк!
Та ж ти нам знайомий!
Підкажіть колеги:
Як він зветься і чому?
Дать означення йому.

Учні: Це - паралелограм.

  1. Паралелограм - це чотирикутник, протилежні сторони
    попарно паралельні.
  2. У паралелограма протилежні сторони рівні.
  3. Протилежні кути рівні.
  4. Діагоналі точкою перетину діляться пополам.

Паралелограм:

Паралельних маю більше,
Тож від чотирикутників
Я не гірший!

Прямокутник:

А про мене ви забули?
Чи, можливо, і не чули?

Учні: Це - прямокутник.

  1. Прямокутник - це паралелограм, у якого всі кути прямі.
  2. У прямокутника діагоналі рівні.
  3. Діагоналі точкою перетину діляться пополам.
  4. Протилежні кути рівні.
  5. Протилежні сторони рівні.
  6.                              Його площа - 8 = ахЬ
  7. Його периметр - Р 2 х+ Ь)

 

Ромб: Незвичайну маю форму
Та вкладаюся у норму!

Учні: Це - ромб.

  1. Ромб - це паралелограм, у якого всі сторони рівні.
  2. У ромба протилежні кути рівні.
  3. Діагоналі перпендикулярні.
  4. Діагоналі точкою перетину діляться пополам.
  5. Діагоналі ділять кути пополам
  6. Його периметр - Р = 4 X а

Квадрат: Я для всіх вас старший брат. Знаєте хто я?

Учні: Квадрат.

Вчитель: Дайте шану і йому.

Старший зве себе. Чому?

Учні:

  1. Квадрат - це прямокутник, у якого всі сторони рівнв.
  2. Квадрат - це ромб, у якого всі кути рівні.
  3. Квадрат - це паралелограм, у якого всі сторони рівні і всі кути
    прямі.
  4. У квадрата діагоналі перпендикулярні.
  5. Всі кути рівні.
  6. Діагоналі рівні.
  7. Діагоналі точкою перетину діляться пополам.
  8. Його площа - 8 а"
  9. Його периметр - Р =
    1. Робота "експертних груп".

( Учні однієї групи задають питання учням інших груп.)
1 .Довести властивість діагоналей ромба. (Діагоналі перпендикулярні)

2.Довести, що діагоналі прямокутника рівні.

3.Довести, що діагоналі паралелограма точкою перетину діляться
пополам.

4.Діагоналі квадрата є бісектрисами його кутів.

  1.   Розв'язування задач і вправ.

Ви, фігури, не сваріться
А швиденько помиріться
Йде війною на нас цар -

чужоземний господар.
І таку він має вдачу;
Любить всім давать задачі.
Хто розв'яже - тих милує,
А хто ні - той пожалкує.
Роздаю кожній групі завдання для роботи в групі.

І група.

Периметр прямокутника дорівнює 32 см, а одна із його сторін
на 8см довша за іншу. Знайти площу прямокутника.

Є

  1. Дано: АВСБ - ромб; ^ СОК = 70°.
    Знайти: АВС.
  2. 8


 

  1. група:

1.Діагональ паралелограма утворює з його сторонами кути 35° і
45°. Знайти кути паралелограма.

  1.         

1.Сторони прямокутника відносяться, як 7 : 3, а його периметр
дорівнює 60см. Знайти площу прямокутника.

  1. група:

І.Одна із сторін паралелограма втричі довша за іншу. Знайти
сторони паралелограма, якщо відомо, що його периметр дорівнює
48см.


2ума двох кутів ромба дорівнює 240°. Знайти кути ромба.

IV група:

  1. Одна із сторін прямокутника на Зсм коротша за другу. Знайти
    сторони прямокутника, якщо його периметр дорівнює 26см.
  2. У ромбі АВСО точка О - точка перетину діагоналей. Відомо,
    що кут АВО дорівнює 40°. Знайти кути ромба

(Розв'язок однієї із задач учні коментують.)

Вчитель: Впоралися, як годиться,
Та цареві не сидиться.
Таку погану має вдачу,
Що прислав ще нам задачу.

Задача:

1. Бісектриса тупого кута паралелограма ділить протилежну
сторону навпіл. Менша сторона паралелограма дорівнює 4см. Знайти
периметр паралелограма.
(Колективне розв'язування задачі.)


 

а) Що скажете про АВМ?

и А = х°, то /АВМ = 90° - §-)

б) Як знайти АМВ?

(180°-(х + 90°-!)= 180°- І - 90° - 90° - §)

в) Який вид а АВМ?
(рівнобедрений)

г) Який висновок з цього випливає?
(АВ = АМ = 4см.)

д) Чому дорівнює сторона АО?
(АО = 2x4 = 8см.)

е) Чому дорівнює периметр паралелограма?
(Р= 2 (4 + 8) = 24см.)

Відповідь: 24см.

 

Домашнє завдання.

  1. Вправа: 128, 129*, 1116; ст.38 - 39
  2. Зобразити себе за допомогою геометричних фігури.

 

Підсумок уроку.

Про ваш емоційний стан я можу судити з виразу вашого
обличчя. А тепер хочу почути, що вам сподобалося на
сьогоднішньому уроці, а що можна змінити на краще.

  •      Що ми робили на уроці?
  •      Що нового навчилися?
  •      Навіщо це робили?

  •      Чи досягли очікуваних результатів?
  •      Чи сподобався вам спосіб проведення сьогоднішнього уроку?
  •      Що сподобалось особливо під час уроку? Що не сподобалось?
  •      Що могло бути організовано краще, корисніше?

 

doc
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
20 лютого
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку