Підсумковий урок
по темі: "Чотирикутники
Мета: повторити і узагальнити знання учнів з теми "Чотирикутники, розвивати логічне мислення, просторову уяву, вміння знаходити вихід із нестандартної ситуації, виховувати увагу, акуратність, самостійність, потяг до знань.
Фронтально перевіряю д/з, учні - консультанти доповідають про
виконання д/з у класі.
Учні класу об'єднані в домашні групи, кожна з яких захищає
певний вид чотирикутника.
Вчитель: Сьогодні ми проведемо підсумковий урок із теми
"Чотирикутники".Спочатку повторимо всі види опуклих
чотирикутників, їхні властивості і ознаки.
(Повторення проводимо у формі "Мікрофон")
Вчитель: У Математики - цариці є дві доньки яснолиці.
І красиві, і вродливі, і розумні, й справедливі.
Ой, забула, як їх звуть ...
Що робити, як тут буть?
Ви мені допоможіть і швиденько підкажіть!
Учні: Алгебра і Геометрія.
Вчитель: У геометрії сестриці
Завжди лад був у світлиці.
Але якось (ах! та ох!)
Стався там переполох.
Паралелограм:
Тихіше!
Розбалакалися як!
І Я у царстві чотирикутників не будяк.
Бачимо що ти не будяк!
Та ж ти нам знайомий!
Підкажіть колеги:
Як він зветься і чому?
Дать означення йому.
Учні: Це - паралелограм.
Паралельних маю більше,
Тож від чотирикутників
Я не гірший!
А про мене ви забули?
Чи, можливо, і не чули?
Учні: Це - прямокутник.
Ромб: Незвичайну маю форму
Та вкладаюся у норму!
Учні: Це - ромб.
Квадрат: Я для всіх вас старший брат. Знаєте хто я?
Учні: Квадрат.
Вчитель: Дайте шану і йому.
Старший зве себе. Чому?
( Учні однієї групи задають питання учням інших груп.)
1 .Довести властивість діагоналей ромба. (Діагоналі перпендикулярні)
2.Довести, що діагоналі прямокутника рівні.
3.Довести, що діагоналі паралелограма точкою перетину діляться
пополам.
4.Діагоналі квадрата є бісектрисами його кутів.
Ви, фігури, не сваріться
А швиденько помиріться
Йде війною на нас цар -
чужоземний господар.
І таку він має вдачу;
Любить всім давать задачі.
Хто розв'яже - тих милує,
А хто ні - той пожалкує.
Роздаю кожній групі завдання для роботи в групі.
Периметр прямокутника дорівнює 32 см, а одна із його сторін
на 8см довша за іншу. Знайти площу прямокутника.
Є
8
1.Діагональ паралелограма утворює з його сторонами кути 35° і
45°. Знайти кути паралелограма.
1.Сторони прямокутника відносяться, як 7 : 3, а його периметр
дорівнює 60см. Знайти площу прямокутника.
І.Одна із сторін паралелограма втричі довша за іншу. Знайти
сторони паралелограма, якщо відомо, що його периметр дорівнює
48см.
2.Сума двох кутів ромба дорівнює 240°. Знайти кути ромба.
(Розв'язок однієї із задач учні коментують.)
Вчитель: Впоралися, як годиться,
Та цареві не сидиться.
Таку погану має вдачу,
Що прислав ще нам задачу.
1. Бісектриса тупого кута паралелограма ділить протилежну
сторону навпіл. Менша сторона паралелограма дорівнює 4см. Знайти
периметр паралелограма.
(Колективне розв'язування задачі.)
а) Що скажете про АВМ?
и А = х°, то /АВМ = 90° - §-)
б) Як знайти АМВ?
(180°-(х + 90°-!)= 180°- І - 90° - 90° - §)
в) Який вид а АВМ?
(рівнобедрений)
г) Який висновок з цього випливає?
(АВ = АМ = 4см.)
д) Чому дорівнює сторона АО?
(АО = 2x4 = 8см.)
е) Чому дорівнює периметр паралелограма?
(Р= 2 (4 + 8) = 24см.)
Відповідь: 24см.
Про ваш емоційний стан я можу судити з виразу вашого
обличчя. А тепер хочу почути, що вам сподобалося на
сьогоднішньому уроці, а що можна змінити на краще.