Урок "Відстань від прямої до паралельної їй площини, відстань між паралельними площинами"

Про матеріал
Урок з геометрії на тему "Відстань від прямої до паралельної їй площини, відстань між паралельними площинами"
Перегляд файлу

Тема уроку: Відстань від прямої до паралельної їй площини, відстань між паралельними площинам.

Мета уроку: формувати  поняття  відстані від прямої  до паралельної площини, відстані між паралельними площинами;  вчити  учнів  розв’язувати  задачі  практичного  змісту, застосовуючи  вище  задані  поняття; розвивати  уяву, логічне  мислення; виховувати  культуру  записів  у  зошитів, графічну  культуру, професійно-орієнтаційні  навички  учнів, уміння  застосовувати  знання  даного  матеріалу  у  житті, знайомити  з  історичними  довідками  по  даній  темі.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

http://sagevg.files.wordpress.com/2012/03/d0bdd0bed0b2d18bd0b9-d180d0b8d181d183d0bdd0bed0ba-18d18ed18e.jpgХід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Вступне слово вчителя.

Слайд № 1.

«Мало мати хороший розум, головне – добре його застосовувати»

Рене Декарт

Ми живемо у стереометричних фігурах, ми будуємо стереометричні фігури, ми користуємось у побуті стереометричними фігурами, тому вивчати стереометрію потрібно досконало, щоб вміти застосовувати її в житті.
Перед вами на столах знаходяться бланки оцінювання кожного етапу уроку, де ви під час уроку будете вписувати свої зароблені бали. Візьміть і підпишіть свій бланк.

Вид роботи

Мак.

бал

Власна

оцінка

Оцінка вчителя

Домашнє завдання

1 б.

 

 

«Глибина знань»(Усні вправи)

1 б.

 

 

Розв’язування кросворда

1 б.

 

 

«Потренуємо мозок» (розв’язування задач)

1 б

 

 

«Знайди невідоме»

(самостійна робота)

2 б

 

 

«Схованки пам'яті» (повторення)

2 б.

 

 

Завдання на випередження

3 б.

 

 

  1. Перевірка домашнього завдання.    (в кінці уроку учні здають зошити для перевірки домашнього завдання)
  2. Актуалізація опорних знань.

Прийом "Неоголошена тема"
Універсальний прийом ТРИЗ, спрямований на створення зовнішньої мотивації вивчення теми уроку. Даний прийом дозволяє залучити інтерес учнів до вивчення нової теми, не блокуючи сприйняття незрозумілими термінами.

Учитель записує на дошці слово «Тема», витримує паузу до тих пір, поки всі не звернуть увагу на руку вчителя, яка не хоче виводить саму тему.

Учитель: Хлопці, вибачте, але моя рука відмовилася написати тему уроку, і, здається, невипадково! Вам належить проаналізувати і довести, з точки зору корисності, відсутність теми на початку уроку! Але починати урок нам все одно треба, і почнемо з добре знайомого матеріалу...

Слайд № 2

Учитель: «Щодо плану уроку, то спочатку ми разом захопимося глибокими знаннями – а для цього проведемо маленький усне опитування. Потім спробуємо відповісти на деякі питання, які стосуються нашої теми уроку. Потім потренуємо мозок – розв’яжемо декілька задач. І, нарешті,витягнемо зі схованок пам'яті дещо цінне про паралельність і перпендикулярність прямих».

Слайд № 3

Усні вправи

  1. Які основні фігури є в стереометрії?
  2. Які прямі називаються паралельними? А перпендикулярними?
  3. Які площини називаються паралельними? А перпендикулярними?
  4. Що таке перпендикуляр? Похила?
  5. Що у житті навколо нас дає нам уявлення про перпендикулярні прямі?
  6. Назвіть оточуючі нас у класі площини?

Слайд № 4

Учитель: А от щоб записати тему сьогоднішнього уроку, ми з вами розгадаємо кросворд.

  1. Пряма, яка має початок і кінець, називається …
  2. Відрізок, що сполучає кінець перпендикуляра і похилої до прямої, проведених з однієї точки, називається
  3. Відрізок, проведений під прямим кутом, називається …
  4. Розділ геометрії, що вивчає фігури у просторі, називається …
  5. Геометрична фігура, утворена двома променями, називаються…
  6. Пряма, що перетинає іншу пряму під кутом, відмінним від прямого, називається …
  7. Як називається точка, в яку опущено перпендикуляр?
  8. Число, від додавання або віднімання якого нічого не змінюється, називається..

Слайд № 5.

 

 

 

 

 

В

і

д

р

і

з

о

к

п

р

о

е

к

ц

І

я

 

п

е

р

п

е

н

Д

и

к

у

л

я

р

 

 

 

 

 

С

т

е

р

е

о

м

е

т

р

і

я

 

к

у

Т

 

п

о

х

и

л

А

 

 

о

с

Н

о

в

а

 

н

у

л

Ь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд № 6.

Учитель: Отже, тема нашого уроку «Відстань від прямої до паралельної їй площини, відстань між паралельними площинам»

Слайд № 7, 8.

Хлопці, так як ви думаєте, з точки зору корисності, чи потрібна тема на початку уроку?

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Слайд № 9.

Учитель: Для чого потрібна математика автослюсарю?

  1. Сприймання  і  усвідомлення  нового  матеріалу.

План викладення матеріалу

Слайд № 10.

  1. Поняття відстані від прямої до паралельної їй площини.

Відстанню від прямої до паралельної їй площини називається довжина перпендикуляра, проведеного з будь-якої точки цієї прямої до площини.

Слайд № 11.

  1. Поняття відстані між паралельними площинам.

Відстанню між паралельними площинами називається довжина перпендикуляра, проведеного з будь-якої точки однієї площини до іншої.

Слайд № 12.

Дуже важливо навести якомога більше прикладів відстані від прямої до паралельної їй площини та відстані між паралельними площинам, які можна побачити на предметах з інтер’єру, споруд, автомобілів, їх деталей, тощо.
 

  1.     Застосування знань, формування умінь і навичок.

Слайд № 13.

  • Розв'язування вправ;

Слайд № 14, 15.

  • Завдання на випередження (задача про розвал коліс).

Слайд № 16.

  • Самостійна робота на 2 варіанти;

Слайд № 17.

  1. Підведення підсумків уроку  (Оцінювання діяльності учнів на уроці)
  1. Учні здають свої бланки оцінювання.
  2. Коротенька  презентація  на  перпендикулярність прямої  і  площини  (готують учні).
  3. Повторити означення  та  ознаку перпендикулярності прямої  і  площини.

Слайд № 18.

  1. Домашнє завдання.

1. § 33,34; № 220.

2. Створити презентацію на тему: «Паралельні прямі і площини в автомобілях».

 

Слайд № 19.

  1. Закінчення уроку. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
28 лютого 2019
Переглядів
5186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку