Тема уроку: Відстань від прямої до паралельної їй площини, відстань між паралельними площинам.
Мета уроку: формувати поняття відстані від прямої до паралельної площини, відстані між паралельними площинами; вчити учнів розв’язувати задачі практичного змісту, застосовуючи вище задані поняття; розвивати уяву, логічне мислення; виховувати культуру записів у зошитів, графічну культуру, професійно-орієнтаційні навички учнів, уміння застосовувати знання даного матеріалу у житті, знайомити з історичними довідками по даній темі.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
Слайд № 1.
«Мало мати хороший розум, головне – добре його застосовувати»
Рене Декарт
Ми живемо у стереометричних фігурах, ми будуємо стереометричні фігури, ми користуємось у побуті стереометричними фігурами, тому вивчати стереометрію потрібно досконало, щоб вміти застосовувати її в житті.
Перед вами на столах знаходяться бланки оцінювання кожного етапу уроку, де ви під час уроку будете вписувати свої зароблені бали. Візьміть і підпишіть свій бланк.
Вид роботи |
Мак. бал |
Власна оцінка |
Оцінка вчителя |
Домашнє завдання |
1 б. |
|
|
«Глибина знань»(Усні вправи) |
1 б. |
|
|
Розв’язування кросворда |
1 б. |
|
|
«Потренуємо мозок» (розв’язування задач) |
1 б |
|
|
«Знайди невідоме» (самостійна робота) |
2 б |
|
|
«Схованки пам'яті» (повторення) |
2 б. |
|
|
Завдання на випередження |
3 б. |
|
|
Прийом "Неоголошена тема"
Універсальний прийом ТРИЗ, спрямований на створення зовнішньої мотивації вивчення теми уроку. Даний прийом дозволяє залучити інтерес учнів до вивчення нової теми, не блокуючи сприйняття незрозумілими термінами.
Учитель записує на дошці слово «Тема», витримує паузу до тих пір, поки всі не звернуть увагу на руку вчителя, яка не хоче виводить саму тему.
Учитель: Хлопці, вибачте, але моя рука відмовилася написати тему уроку, і, здається, невипадково! Вам належить проаналізувати і довести, з точки зору корисності, відсутність теми на початку уроку! Але починати урок нам все одно треба, і почнемо з добре знайомого матеріалу...
Слайд № 2
Учитель: «Щодо плану уроку, то спочатку ми разом захопимося глибокими знаннями – а для цього проведемо маленький усне опитування. Потім спробуємо відповісти на деякі питання, які стосуються нашої теми уроку. Потім потренуємо мозок – розв’яжемо декілька задач. І, нарешті,витягнемо зі схованок пам'яті дещо цінне про паралельність і перпендикулярність прямих».
Слайд № 3
Усні вправи
Слайд № 4
Учитель: А от щоб записати тему сьогоднішнього уроку, ми з вами розгадаємо кросворд.
Слайд № 5.
В |
і |
д |
р |
і |
з |
о |
к |
||||||||||||||
п |
р |
о |
е |
к |
ц |
І |
я |
|
|||||||||||||
п |
е |
р |
п |
е |
н |
Д |
и |
к |
у |
л |
я |
р |
|
|
|
|
|
||||
С |
т |
е |
р |
е |
о |
м |
е |
т |
р |
і |
я |
||||||||||
|
к |
у |
Т |
|
|||||||||||||||||
п |
о |
х |
и |
л |
А |
|
|||||||||||||||
|
о |
с |
Н |
о |
в |
а |
|
||||||||||||||
н |
у |
л |
Ь |
|
|||||||||||||||||
Слайд № 6.
Учитель: Отже, тема нашого уроку «Відстань від прямої до паралельної їй площини, відстань між паралельними площинам»
Слайд № 7, 8.
Хлопці, так як ви думаєте, з точки зору корисності, чи потрібна тема на початку уроку?
Слайд № 9.
Учитель: Для чого потрібна математика автослюсарю?
План викладення матеріалу
Слайд № 10.
Відстанню від прямої до паралельної їй площини називається довжина перпендикуляра, проведеного з будь-якої точки цієї прямої до площини.
Слайд № 11.
Відстанню між паралельними площинами називається довжина перпендикуляра, проведеного з будь-якої точки однієї площини до іншої.
Слайд № 12.
Дуже важливо навести якомога більше прикладів відстані від прямої до паралельної їй площини та відстані між паралельними площинам, які можна побачити на предметах з інтер’єру, споруд, автомобілів, їх деталей, тощо.
Слайд № 13.
Слайд № 14, 15.
Слайд № 16.
Слайд № 17.
Слайд № 18.
1. § 33,34; № 220.
2. Створити презентацію на тему: «Паралельні прямі і площини в автомобілях».
Слайд № 19.