ТЕМА УРОКУ. Модуль «Баскетбол»( 9 клас).
Формування та розвиток рухових якостей, вмінь і навичок в учнів.
ЗАВДАННЯ УРОКУ:
Інвентар, обладнання: баскетбольні м'ячі, секундомір, свисток, картки з теоретичними завданнями, комп’ютер, проектор.
Тип уроку: комбінований
Місце проведення: спортивна зала
Перебіг уроку
№ з/п |
Зміст уроку |
Дозу-вання |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Презентація уроку з використанням ІКТ |
||||
І. Підготовча частина (15 хв.) |
||||
1. |
Шикування в одну шеренгу, привітання. Повідомлення завдань уроку.
|
30 с. |
Перевірити наявність та охайність спортивної форми, самопочуття учнів. |
|
2.
3. |
Правила поведінки та техніки безпеки на уроці.
Перевірка домашнього завдання «Мозковий штурм»
|
30 с.
1хв. |
1.Виконувати вправи за командою вчителя чітко й правильно. 2.Не можна без дозволу вчителя заходити до спортивної зали, брати інвентар, виконувати будь – які вправи. 3. На уроці фізичної культури спортивна форма та спортивне взуття обов’язкові. 4. Учень без дозволу вчителя не має права виходити із спортивної зали, навіть, після дзвоника. 5. Під час уроку не можна порушувати дисципліну, штовхатися, підставляти підніжки. 6. Баскетбольний м’яч не можна бити кулаками, ногами, головою. 7. Під час занять баскетболом не можна мати довгі нігті, незібране волосся та різні прикраси. 8. Не можна виконувати передачу м’яча на гравця, який не дивиться на вас. Кошик, м’яч
США 5 З середини поля з розіграшу спірного кидка між гравцями протилежних команд Суддя жестами показує кількість штрафних кидків, від 1 до 3, і так само жестами визначає номер гравця. Отож, щоб уникнути плутанини і ввели це правило |
|
3. |
Вимірювання ЧСС за 10 с. |
15 с. |
Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом. |
|
4. |
Організаційні вправи:
|
30 с. |
Виконувати вправи за командою вчителя чітко й правильно. |
|
5. |
Різновиди ходьби по залі з баскетбольним м’ячем:
|
30 с. |
Дотримання дистанції, правильність виконання вправ, постави. |
|
6.
7. |
Бігові вправи з м’ячем:
Перешикування у дві шеренги. |
4 хв. |
Дихання рівномірне. Зміну напрямку руху виконувати за сигналом учителя. Почергово винос прямих рук з м’ячем уперед.
Почергово винос прямих рук з м’ячем уперед.
Не торкатися м’яча коліном.
Не торкатися м’яча ногами.
Дотримуватись дистанції.
Дотримуватись дистанції.
Дотримуватись дистанції. Не хлопати по м’ячу рукою. Дотримуватись дистанції. Не хлопати по м’ячу рукою.
|
|
8. |
Загальнорозвивальні вправи з б/м’ячем. а) В. п. – стійка ноги нарізно, м’яч в зігнутих руках перед грудьми. 1 – 2. Перекидання м’яча пальцями рук з лівої руки у праву. 3 – 4. Теж саме. б) В. п. – стійка ноги нарізно, руки в гору з м’ячем. 1 – 2. Перекидання м’яча з лівої руки на праву. 3 – 4. Теж саме. в) В. п. – ліва нога вперед, м’яч у руках. 1. Підкидання правою рукою м’яча у гору з випрямленням руки. 2.Ловіння м’яча. 3 – 4. Теж саме. г) В. п. – стійка ноги на ширині плеч, м’яч у руках. Підкидання і ловіння м’яча з обертами д) В. п. – стійка ноги нарізно, м’яч у руках. 1 – 4. Рух м’ячем навколо голови вправо. 5 – 8. Теж саме вліво. е) В. п. – стійка ноги нарізно, м’яч у руках. Опускання м’яча з потилиці вздовж спини, ловіння і перекид вперед є) В. п. – стійка ноги нарізно, м’яч у руках. 1 – 4. Рух м’ячем навколо тулуба вправо. 5 – 8. Теж саме вліво. ж) В. п. – випад лівою вперед, м’яч у руках. 1 – 4. Рух м’ячем навколо стегна. 5 – 8. Теж саме – випад правою вперед. з)В. п. стійка ноги нарізно, напів- присядці. 1 – 4. Перекладання м’яча з руки у руку між ногами зліва (змійкою). 5 – 8. Теж саме справа. і) В. п. – ноги нарізно, нахил тулуба уперед, м’яч у руках. 1 – 4. Перекат м’яча пальцями рук зліва між ногами (змійкою). 5 – 8. Теж саме з права. к) упор лежачи м’яч у руках. |
7хв.20с.
10с.
|
Спина пряма. Робота пальцями рук.
Спина пряма. Робота пальцями рук.
Обов’язково зловити м’яч, не сходячі з місця.
Спина пряма.
Одна нога пряма.
Стопу не піднімати.
Робота пальцями рук, ноги прямі. |
|
8. |
Вимірювання ЧСС за 10 с |
15 с. |
Готовність учнів до основної частини. |
|
II. Основна частина (25 хв.) |
||||
1. |
- від грудей, стоячи на місці. 2. Робота в парах: Зустрічні ведення б/м’яча з перешкодою (учня).
|
2 хв.
2 хв. 3 хв. |
Виконувати вправи у баскетбольній стійці. Індивідуально вказати на помилки, які учні допустили, виконуючи передачу м'яча з відскоком від підлоги. |
|
3. |
|
3 хв.
3 хв. |
Звернути увагу на виконання подвійного кроку. Звернути увагу на точність передачі м’яча різними способами партнеру. |
|
4. |
Робота в групах (4 групи).
|
6 хв.
6 хв. |
Дотримуватись техніки безпеки та правил гри у баскетбол. Правильно виконати завдання.
Дотримуватись техніки безпеки та правил гри у баскетбол. Правильно виконати завдання.
|
|
III. Заключна частина (5 хв.)
|
||||
1. |
Шикування класу в одну шеренгу. |
1 хв. |
Перешикування від першого до останнього. |
|
2. |
Вимірювання ЧСС за 10 с. |
30 с. |
Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом. |
|
3. |
Підведення підсумків уроку.
|
2 хв. 30с. |
Вказати на помилки, які найчастіше трапляються на уроці. Відзначити кращих учнів. |
|
4. |
Домашнє завдання. |
30 с. |
Згинання та розгинання рук від підлоги 2х30 - 40 р. |
|
5. |
Організований вихід із залу.
|
30 с. |
Дотримуватись дистанції. |
|
Додаток до уроку
КАРТКА №1.
У гру, схожу на баскетбол, грали ще стародавні майя, і називалася вона «пок-та-пок». Дві команди намагалися закинути чотирикілограмовий каучуковий м’яч у кам’яне кільце, яке висіло прямо на стіні.
Правда, на відміну від сучасного баскетболу, майянським спортсменам заборонялося закидати м’яч руками. Зате можна було робити це ліктями, ногами, спиною і навіть головою. Перемога команди очікувала вельми своєрідна нагорода: всіх її гравців приносили в жертву богам (у майя це вважалося дуже почесним).
У сучасного баскетболу є точно встановлений день народження — 15 грудня 1892 року. Саме тоді викладач одного з спрингфілдскіх коледжів Джеймс Нейсміт опублікував у місцевій газеті правила цієї гри. Цікаво, що деякі з них діють і досі, наприклад, висота до баскетбольного кільця складає 3,05 метра, як у перших правилах Нейсміта.
Баскетбольний Зал Слави розташовується в Спрінгфілді, штат Массачусетс — на батьківщині Джеймса Нейсміта. Згідно з першими баскетбольним правилами ведення м’яча заборонялося, дозволялися лише кидки в кошик і перепасовка. Цікаво, що перші баскетбольні кошики були звичайними кошиками для персиків, тому після кожного закинутого голу доводилося зупиняти гру, щоб дістати м’яч.
У першому зводі баскетбольних правил їх було всього 13, у сучасному — понад 200. Спочатку спеціальних баскетбольних м’ячів не передбачалося — грали звичайними футбольними.
У 20-ті роки минулого століття американські баскетбольні майданчики за правилами огороджувались металевими сітками, як сучасні ринги для змішаних єдиноборств. Постійні сутички з сіткою постійно приводили до поранень гравців, тому в 1929 році сітки навколо баскетбольних майданчиків були ліквідовані. Тим не менш, баскетболістів в США ще довго називали «гравцями в клітці».
В баскетболі вважається порушенням, якщо гравець більше п’яти секунд не випускає м’яч із рук.
Рекорд за кількістю набраних очок в NBA належить Каріму Абдул-Джаббару, за 20 сезонів набрав більше 38000 очок.
КАРТКА №2.
Найвідоміша баскетбольна організація в світі — це Національна баскетбольна асоціація США (НБА). Цікаво, що до 1949 року в Сполучених Штатах існувало дві незалежні організації — Баскетбольна Асоціація Америки і Національна Баскетбольна Ліга — які в підсумку об’єдналися в НБА.
2 березня 1962 центровий Уілт Чемберлен набрав 100 очок у грі проти NewYorkKnicks. Цей рекорд ніким не побитий дотепер. Чемберлен зіграв Бомбату в кінофільмі «Конан-руйнівник».
Легендарний гравець Шакіл О’Ніл за всю кар’єру в НБА зумів закинути лише один-єдиний триочковий. Цікаво, що протягом своєї ігрової кар’єри «Шак» намагався зробити триочкові кидки всього 22 рази.
У Північній Кореї баскетбольні правила відрізняються від тих, які прийняті в іншому світі. Наприклад, дальні кидки приносять командам не 3, а 4 очки. Успішне закидання м’яча зверху кошика (слемданк) оцінюється в 3 очки. В останні 3 хвилини останньої чверті кожен вдалий кидок коштує 8 очок. Що цікаво, по ходу гри очки можуть відбиратися, приміром, за нереалізований штрафний кидок.
Найвищий баскетболіст в історії — це лівієць Сулейман Алі Нашнун, зріст якого становить 2,45 метра. А ось найменшим баскетболістом вважається американець Тайрон Куртіс Богза, чий зріст усього 160 сантиметрів.
Цікаво, що невеликий зріст не завадив Богзу стати одним з рекордсменів за НБА кількістю перехоплень м’яча. За вміння віртуозно «красти» м’яч, користуючись своїм ростом, Богза отримав прізвисько «Маггс» — зменшувальне від англійського слова грабіжник — «злодюжка».
Якби не баскетбол, можливо, ми б ніколи не почули про співака Мікі Джагеррі (RollingStones). Мік грав у баскетбол ще в школі, і під час одного з матчів врізався в суперника з такою силою, що відкусив шматок власного язика. Після того, як рана зажила, голос Джагерра придбав «фірмове» звучання.
Сергія Гладиря , нашого земляка, миколаївця, який виступає за іспанський клуб "Монако", називають найуспішнішим проектом України в Європі. За гру він набирає в середньому 8 очок.