КОНСПЕКТ ПОКАЗОВОГО ЗАНЯТТЯ В СЕРЕДНІЙ ГРУПІ
,,АЛЬОНУШКА ТА БРАТИК ІВАНУШКА,,
МЕТА:Закріпити знання дітей про цифри в межах п`яти; вміти співвідносити цифру з числом;вміти розрізняти й називати геометричні фігури;розвивати логічне мислення;вміти відгадувати математичні загадки;закріпити поняття широкий-вузенький;розвивати вміння за допомогою символів упізнавати головних героїв казки і правильно визначати її назву;розвивати логічне мислення,творчу уяву,фантазію,виховувати дружні стосунки,бажання прийти на допомогу ближньому.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Діти заходять у групу і помічають дівчинку,що плаче - Ти хто така і чого плачеш?
-Я-Оленка. Мої батьки поїхали на базар. До мене прийшли подружки і ми побігли гратися. А коли я повернулася братика вже не було,а лежав тільки цей конверт. Що мені тепер робити?Хто мені допоможе знайти братика?
ВИХ:Діти,допоможемо Оленці знайти братика? Давай, дівчинко,конверта - подивимося що там?
Ой які дивні знаки,якісь чарівні,я навіть сказала б казкові. А може тут зашифрована назва казки ?Яка це казка? А яка це?Чому ви так вирішили?Герої якої казки могли викрасти хлопчика?( гуси-лебеді) І куди ж вони могли його подіти? (відповіді дітей)
- Ну,що ж ,діти, вирушаємо на пошуки хлопчика. Куди спочатку нам потрібно іти?(відповідь дітей-ДО ПІЧКИ-)
- Ось і пічка. Пічко-пічко,куди гуси – лебеді полетіли,допоможи підкажи нам.
- Пічка сказала,що допоможе але спочатку необхідно правильно вирішити її завдання, які лежать,ось у цьому конверті
1 КОНВЕРТ Д/Г ,,ЧИСЛОВИЙ РЯД,,
2.Картки «точками – цифрами» діти повинні з єднати по порядку цифри.
- Молодці, діти!Справилися з завданням. Пічка дає нам чарівний ключ і каже ,що далі нам треба йти до яблуньки.
- Ось і яблунька -« Яблунька-яблунька,допоможи нам, підкажи, куди гуси-лебеді полетіли».
1.Яблунька натрусила багато яблук і просить Вас допомогти їх зібрати. Ось тут картки з цифрами--- Ви повинні зібрати стільки ж яблук – скільки написано у Вас на к арці і принести і покласти у цей кошик.
2.Яблунька підготувала ще й математичні – загадки будьте уважні і рахуйте.
ЗАГАДКИ
1.Два веселих ведмежат ,почали разом співати. А одне чомусь мовчало ,бо поганий настрій мало Скільки ж їх було усіх і співочих й мовчазних?(3) співало 2? А мовчало 1? 2+1=3
2.По дорозі зайчик біг,ніс ,,5,, яблук на обід Одне впало,покотилось скільки яблук залишилось(4) скільки ніс зайчик 5? Скільки упало1? 5-1=4
3.Два ведмеді по малину,пішли в сонячну годину Двоє-там вже ласувало Скільки всіх ведмедів стало?(4) Скільки пішло ведмедів2? Скільки вже ласувало2? 2+2=4
4.Сонечко відкрило очі бо настав ранковий час Їжаченята спать не хочуть із нори розбіглись враз Всюди бігають, фиркочуть ,,мамо,ти знайди всіх нас!,, Почала тут їжачиха своїх діток рахувать. Двоє в ямці,троє-в нірці.Ну а разом всього? (5) скільки було в ямці 2 ? а скільки в нірці 3? 2+3=5
- Молодці , дітки! Яблунька задоволена,каже,що треба далі йти до річечки і дає Вам чарівний ключ.
Ось і річечка «Річка-річечка,допоможи нам,скажи,куди гуси-лебеді полетіли.»
Ви справилися з завданням і річка дає нам чарівний ключ і каже,що вже недалеко будиночок Баби-Яги саме туди гуси понесли хлопчика. Але щоб потрапити до будиночка дівчатка повинні перейти через вузький місточок, а хлопчики через широкий.
-А ось і хатинка на курячих ніжках Баби-Яги саме нема вдома. Де вона може бути?(міркування дітей ) Давайте швиденько шукати Іванка,поки нема хазяйки.
- Куди Баба-Яга,могла подіти хлопчика? (міркування дітей) На полу стоїть величезний сундук на ньому замки (от віри геометричні фігури) Діти повинні підібрати ключі відповідно замку. Діти відкривають сундук і знаходять хлопчика – від дають дівчинці. Оленка дякує дітей та поспішає назад додому.
ВИХ: Діти скажіть будь ласка яку справу мі зробили ДОБРУ ЧІ ПОГАНУ?
( відповідь дітей) Чи сподобалась вам подорож? Що цікавого запам’яталось ? Які завдання вам сподобались?