Конспект практичного заняття "Рух по азимуту" рекомендується застосовувати для заняття на відкритій місцевості, шкільному дворі чи парку. У конспекті містяться завдання для виконання у групах, парах та індивідуально. Може застосовуватися для проведення гурткових занять або уроків географії у 6 класі
Практичне заняття «Рух по азимуту»
Мета:
Обладнання: компас, курвіметр, транспортир, простий олівець, блокнот для записів, сантиметрова стрічка чи рулетка, топографічна карта
Хід заняття
Доброго дня діти.
Тема сьогоднішнього заняття рух по азимуту.
Метою даного практичного заняття є розширити та поглибити знання про азимут; формувати практичні навички та вміння визначати азимути, рухатися по азимуту на місцевості та по карті.
Перш ніж ми приступимо до практичного заняття проведемо інструктажзтехніки безпекипід час практичного заняття на природі ( у лісі)
Інструктаж
Перед початком заняття:
Перевірити в учнів одяг, щоб він не сковував рухів і відповідав порі року і погоднім умовам.
На екскурсію діти повинні виходити в міцному взутті і спортивних костюмах, щоб захистити ноги від механічних пошкоджень сучками, хмизом, колючими рослинами, гострим камінням, осколками скла, а також від укусів отруйних тварин (наприклад, змій). Категорично забороняється знімати взуття і ходити босоніж.
Одяг має бути зручним, легким і просторим без тугих ременів і шнурівок. На випадок дощу треба мати плащ.
Забороняється одягати різного роду прикраси (кільця, перстені, сережки, значки).
Звернути увагу на самопочуття, стан здоров’я учнів.
Під час заняття:
Не варто брати в рот будь-яку травинку, листочки, колоски — їх випадково можна зірвати з отруйної речовини.
Не можна дітям пити воду з відкритих водоймищ,
Під час руху до об’єкта учні повинні уважно дивитись під ноги, щоб не впасти, та беззаперечно виконувати всі розпорядження керівника групи.
Під час мандрівки не слід залишати сміття, на пунктах відпочинку для цього є відведені місця.
Руки в учнів мають бути вільними, для цього блокнот (для замалювання чи записів) і простий олівець утримуються на мотузці.
Найбільш цікаве, несподіване бачить у лісі той, хто ходить тихо, не шумить, не галасує.
При отриманні травми, погіршенні самопочуття негайно повідомити вчителя.
Азимут поняття, яке використовується в багатьох науках та галузях. Азимут необхідний у мореплаванні і туризмі, у астрономічних дослідження і у військовій сфері. Саме тому сьогоднішнє заняття важливе для Вас як для туристів, так і може стати у пригоді у дорослому житті.
Поняття про азимут для Вас уже знайоме. На попередніх заняттях ми вже ознайомилися з приладами, за допомогою яких можна визначити азимут, та їх будовою.
То ж давайте ще раз пригадаємо:
Перш ніж приступити до виконання практичних завдань разом ще раз пригадаємо як правильно визначати азимут за допомогою компаса
Завдання 1. Завдання у групах.
Завдання полягає у русі групи з місця проведення №1 до місця проведення №2(основного). Групи рухаються за азимутом, що позначений на табличці у місці роздоріжжя чи перехрестя. (Як підказка, якою саме дорогою чи стежиною потрібно рухатися). Всього на маршруті 7 зупинок (підказок).
Обладнання: компас.
Отже, прошу Вас об’єднатися у 3 малі групи (по 4 учні у кожній).
Завдання 2. Завдання виконується у парах.
Завдання №2
Точка |
Азимут |
Відстань |
Точка 1 |
|
|
Точка 2 |
|
|
Точка 3 |
|
|
Точка 4 |
|
|
Точка 5 |
|
|
Завдання полягає у русі між заданими об’єктами (точками), під час якого учні повинні виміряти відстані між об’єктами та напрямки руху (азимути). А результати вимірів записати.
Обладнання: компас, рулетка та блокнот.
Перевірка та обговорення завдання.
Завдання 3. Індивідуальне завдання. Виконується кожним гуртківцем самостійно.
Завдання полягає у описі заданого на топографічній карті маршруту. Учні повинні описати напрямки та відстані на протязі всього маршруту.
Обладнання: транспортир, лінійка, нитка, курвіметр.
Перевірка та обговорення завдання.