Конспект практичного заняття "Рух по азимуту"

Про матеріал

Конспект практичного заняття "Рух по азимуту" рекомендується застосовувати для заняття на відкритій місцевості, шкільному дворі чи парку. У конспекті містяться завдання для виконання у групах, парах та індивідуально. Може застосовуватися для проведення гурткових занять або уроків географії у 6 класі

Перегляд файлу

Практичне заняття «Рух по азимуту»

Мета:

  • Розширити та поглибити знання про азимут та  рух по азимуту;
  • Формувати практичні навички та вміння визначати азимути, рухатися по азимуту на місцевості та по карті, визначати своє місцезнаходження (привязуватися на місцевості) ;
  •  

Обладнання: компас, курвіметр, транспортир, простий олівець, блокнот для записів, сантиметрова стрічка чи рулетка, топографічна карта

Хід заняття

  1.                   Організаційний етап

Доброго дня діти.

Тема сьогоднішнього заняття рух по азимуту.

Метою даного практичного заняття є розширити та поглибити знання про азимут; формувати практичні навички та вміння визначати азимути, рухатися по азимуту на місцевості та по карті.

Перш ніж ми приступимо до практичного заняття проведемо інструктажзтехніки безпекипід час практичного заняття на природі ( у лісі)

Інструктаж

Перед початком заняття:

Перевірити в учнів одяг, щоб він не сковував рухів і відповідав порі року і погоднім умовам.

На екскурсію діти повинні виходити в міцному взутті і спортивних костюмах, щоб захистити ноги від механічних пошкоджень сучками, хмизом, колючими рослинами, гострим камінням, осколками скла, а також від укусів отруйних тварин (наприклад, змій). Категорично заборо­няється знімати взуття і ходити босоніж.

Одяг має бути зручним, легким і просторим без тугих ременів і шну­рівок. На випадок дощу треба мати плащ.

Заборо­няється одягати різного роду прикраси (кільця, перстені, сережки, значки).

 

Звернути увагу на самопочуття, стан здоров’я учнів.

Під час заняття:

Не варто брати в рот будь-яку травинку, листочки, колоски — їх випадково можна зірвати з отруйної речовини.

Не можна дітям пити воду з відкритих водоймищ,

Під час руху до об’єкта учні по­винні уважно дивитись під ноги, щоб не впасти, та беззаперечно викону­вати всі розпорядження керівника групи.

Під час мандрівки не слід залишати сміття, на пунктах відпочинку для цього є відведені місця.

 Руки в учнів мають бути вільними, для цього блокнот (для замалювання чи записів) і простий олівець утримуються на мотузці.

 Найбільш цікаве, несподіване бачить у лісі той, хто ходить тихо, не шумить, не галасує.

При отриманні травми, погіршенні самопочуття негайно повідомити вчителя.

 

  1. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

Азимут поняття, яке використовується в багатьох науках та галузях. Азимут необхідний у мореплаванні і туризмі, у астрономічних дослідження і у військовій сфері. Саме тому сьогоднішнє заняття важливе для Вас як для туристів, так і може стати у пригоді у дорослому житті.

 

  1.                   Актуалізація опорних знань

 

Поняття про азимут для Вас уже знайоме. На попередніх заняттях ми вже ознайомилися з приладами, за допомогою яких можна визначити азимут, та їх будовою.

То ж давайте ще раз пригадаємо:

  1. Що таке азимут?
  2. Два основні види азимутів?
  3. За допомогою яких приладів можна виміряти азимут?
  4. Яку будову має компас?
  5. Основні правила визначення азимутів.
  6. Яким є азимут предмета розміщеного на північному сході?
  7. За яким азимутом треба іти до предмета, розміщеного на півдні?
  8. Поняття про прямий і зворотній азимут?
  9. За яким азимутом учень повертатиметься зі школи до дому, якщо школа розташована за азимутом 0?

 

  1.                   Формування умінь та навичоктивація навчально-пізнавальної діяльності ; простий олівець, блокнот для записів, сантиметрова стрічка чи 1111111111111111111111

Перш ніж приступити до виконання практичних завдань разом ще раз пригадаємо як правильно визначати азимут за допомогою компаса

Завдання 1. Завдання у групах.

Завдання полягає у русі групи з місця проведення №1 до місця проведення №2(основного). Групи рухаються за азимутом, що позначений на табличці у місці роздоріжжя чи перехрестя. (Як підказка, якою саме дорогою чи стежиною потрібно рухатися). Всього на маршруті 7 зупинок (підказок).

Обладнання: компас.

Отже, прошу Вас об’єднатися у 3 малі групи (по 4 учні у кожній).

 

Завдання 2. Завдання виконується у парах.

Завдання №2

 

Точка

Азимут

Відстань

Точка 1

 

 

Точка 2

 

 

Точка 3

 

 

Точка 4

 

 

Точка 5

 

 

 

 

Завдання полягає у русі між заданими об’єктами (точками), під час якого учні повинні виміряти відстані між об’єктами та напрямки руху (азимути). А результати вимірів записати.

Обладнання: компас, рулетка та блокнот.

Перевірка та обговорення завдання.

 

Завдання 3. Індивідуальне завдання. Виконується кожним гуртківцем самостійно.

Завдання полягає у описі заданого на топографічній карті маршруту. Учні повинні описати напрямки та відстані на протязі всього маршруту.

Обладнання: транспортир, лінійка, нитка, курвіметр.

Перевірка та обговорення завдання.

 

  1.                   Підсумок заняття
  • обґрунтування гуртківцями можливості використання отриманих знань, умінь, навичок;
  •  загальний підсумок заняття із зазначенням його позитивних та негативних моментів;
  • визначення найактивніших учнів.

 

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
1419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку