Розширити кругозір учнів з вивчених раніше тем; оцінити навчальні досягнення школярів з історії рідного краю, надати їм можливість практично застосувати отримані на уроках знання; удосконалювати уміння працювати в команді; розвивати аналітичне мислення школярів, удосконалювати навички встановлення причинно-наслідкових зв'язків, уміння робити висновки; підвищувати пізнавальну активність учнів, виховувати естетичний смак і толерантне ставлення до історії і культури інших народів. Виховувати в дітей інтерес до історичних подій у своєму краї, до історичних осіб і їх діяльності. Розвивати любов до своєї країни, вчити дітей відтворювати і уявляти історичні події.
Виховного заход з елементами пропедевтичного вивчення історії.
Мій край - історія моя
Мета: розширити кругозір учнів з вивчених раніше тем; оцінити навчальні досягнення школярів з історії рідного краю, надати їм можливість практично застосувати отримані на уроках знання; удосконалювати уміння працювати в команді; розвивати аналітичне мислення школярів, удосконалювати навички встановлення причинно-наслідкових зв'язків, уміння робити висновки; підвищувати пізнавальну активність учнів, виховувати естетичний смак і толерантне ставлення до історії і культури інших народів. Виховувати в дітей інтерес до історичних подій у своєму краї, до історичних осіб і їх діяльності. Розвивати любов до своєї країни, вчити дітей відтворювати і уявляти історичні події.
Очікувані результати: після цього заходу учні зможуть застосувати знання, накопичені під час уроків і при самостійній роботі з додатковою літературою, удосконалять уміння роботи в команді, підвищать пізнавальний інтерес до оволодіння історичними знаннями, удосконалять вміння працювати з історичними джерелами, картами та ілюстративним матеріалом.
Мотивація навчальної діяльності: проведення гри дозволить учням застосувати знання, отримані на уроках і при самостійній роботі з додатковою літературою на практиці, дозволить підвищити пізнавальний інтерес до предмету в учнів з середнім рівнем навчальних досягнень, через залучення їх в роботу в групі сприятиме не тільки підвищенню своєї самооцінки але і надасть упевненість у власних силах.
Обладнання: картки з кросвордом, завдання для груп, плакати та стінгазети, ілюстративні матеріали, таблиці для оцінювання результатів конкурсів.
Хід виховного заходу
1. Мотиваційний аспект.
2. Ознайомлення з правилами гри.
3. Гра «Брэйн-ринг».
1. Привітання
2. Інтелектуальний конкурс-кросворд.
3.Конкурс-презентація стінгазет.
4. «Гра у підказки»
5. Творчий конкурс ( вірш або пісня про рідний край).
6. Конкурс-бліц.
4. Підведення підсумків гри, нагородження переможців.
Заключне слово вчителя.
Мотиваційний аспект: В повсякденному житті навколо нас завжди є багато різних предметів, з яких ми вибираємо ті, що нам потрібні, є багато людей серед яких ми обираємо кількох вірних друзів. Але є такі речі, які дані нам від народження і ніяк не залежать від нашого вибору. Це батьки і Батьківщина. Обов’язком кожної людини є повага та шанобливе ставлення до рідного краю, що неможливо без знання його історії. Ці знання можна отримати різними способами: зайти а Інтернет, прочитати газету, взяти книжку з історії краю у бібліотеці, або навіть послухати спогади родичів. Не варто нехтувати жодним джерелом інформації. Зараз освічена людина повинна знати дуже багато, але просто вивчати купу відомостей важко і нецікаво, тому я пропоную вам започаткувати нову традицію: вчитися граючи. Ви зможете застосувати ті знання, які отримали на уроках, працюючи з літературою, або відшукали в Інтернеті, і, можливо, дізнаєтесь про щось цікаве, дізнаєтесь щось нове. Пам'ятайте, що не так важливо яка з команд отримала більше балів, важливіше, що ви отримаєте нові знання і поділитеся ними з однокласниками. Я бажаю успіху командам. Хай переможуть знання!
1. Привітання
Учитель пропонує учням оголосити назви своїх команд, та пояснити, чим обумовлена така назва. Можливо, що команда приготувала свій символ або плакат. ( До граючої команди входить від 5 до 7 учнів, більша кількість недоцільна.)
2. Інтелектуальний конкурс-кросворд.
Для знавців історії краю Кросворд
1 |
|
|
|
|
||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
Завдання
Розв'яжіть кросворд і прочитайте ключове слово
3.Конкурс-презентація стінгазет.
Протягом двох хвилин кожна команда презентує стінгазету, пояснюючи назву, зміст повідомлень, малюнків тощо.
4. «Гра у підказки»
Командам пропонується з трьох спроб-підказок назвати задумане слово.
1.Назвіть слово:
1) Ця професія дуже поширена в нашому регіоні, друга за популярністю. (3 бали)
2) Це слово ви можете прочитати на синьому трамваї, як рекламу футбольної команди.( 2 бали )
3)Це також назва другого за значенням футбольного стадіону Донецька. ( 1 бал ) ( Металург)
2.Впізнайте назву міста:
1) Це місто - обласний центр, північний сусід Донецька.( 3 бали )
2) Це місто разом з Донецьком, Києвом та Львовом прийматиме Євро 2012. ( 2 бали )
3) Назва цього міста походить від імені козака Харитона, або Харка. ( 1 бал ) ( Харків)
3.Назвіть предмет:
1) Це штучне дерево, яке насправді у нас не росте. ( 3 бали )
2) Це – один із символів Донецька.( 2 бали )
3) Прізвище автора цього шедевра – Мєрцалов.( 1 бал ) ( Пальма )
4.Назвіть рослину:
1) Ця рослина дала назву 30-літній війні в часи середньовіччя. ( 3 бали )
2) Як каштан є символом Києва так і ця рослина символізує Донецьк. ( 2 бали )
3) У 70 – 80-ті роки ХХ ст., коли кількість населення Донецька сягнула мільйону наше місто також називали «містом мільйону …» цих квіток. ( 1 бал ) ( Троянда )
5.Назвіть історичний об’єкт:
1) Ці об’єкти привертають особливу увагу істориків та археологів. ( 3 бали )
2) Тут знаходять прикраси, зброю та безліч різних речей потрібних людині за життя. ( 3 бали )
3) Це насип кочовиків над стародавньою могилою. ( 1 бал ) ( Курган)
5. Творчий конкурс ( вірш або пісня про рідний край).
6. Конкурс-бліц. Складається з 9 запитань для кожної команди.
1. Як називалось наше місто з моменту його заснування.( Юзівка)
2. Перші скотарі кочовики, що заселяли донецькі степи в давнину. (кіммерійці)
3. Як називається наука яка вивчає герби. ( геральдика )
4. Приміщення в якому зберігають археологічні знахідки та предмети давнини.(музей )
5. Яке море омиває нашу область на півдні.( Азовське )
6. Містечко на Донеччині поблизу якого знайдено одну з найдавніших стоянок первісних людей. ( Амвросіївка)
7.Скільки років Донецьку. ( 141 рік )
8. У якому районі міста ми живемо. ( Кіровському )
9. Що вивчає наука топоніміка. ( походження назв місць)
1.Як називалось наше місто в роки великої вітчизняної війни. ( Сталіно )
2. Кочові племена, що заселяли донецькі степи в давнину та залишили по собі велику кількість прикрас, зокрема золоту пектораль та гребінь.( скіфи)
3.Як називається наука яка вивчає печатки. ( геральдика )
4.Приміщення в якому зберігають документи, рідкісні книги.( архів )
5. Яке місто називають морськими воротами Донеччини.( Маріуполь )
6. Місто-курорт, «зелені легені» Донеччини. ( Слов’янськ)
7. Коли ми святкуємо день міста. ( в останню неділю серпня )
8. Прізвище козака, ім'ям якого названо залізничну станцію в нашому місті. (Мандрика )
9.Що вивчає наука етноніміка. ( походження народів)
1. Як звали англійського підприємця – засновника нашого міста.( Джон Юз)
2.Кочові племена, що заселяли донецькі степи в давнину, у яких воїнами були навіть жінки, а їхня назва перекладається «оперезаний мечем».( сармати )
3.Як називається наука яка вивчає монети. ( нумізматика )
4.Приміщення, в якому відбуваються творчі вечори, концерти та вистави. ( театр )
5. Яка річка протікає по Донецьку.( Кальміус )
6. Місто на Донеччині в якому розташована Святоуспенська лавра.( Святогорськ )
7. У якому столітті засновано наше місто. (ХІХ ст.)
8. Назвіть прізвище підприємця на честь якого названо найближчу залізничну станцію. ( Рутченков )
9.Що вивчає наука гідроніміка. ( походження назв річок, озер та ін.)
4. Підведення загальних підсумків гри, визначення та нагородження переможців.
Заключне слово вчителя: кожен народ, колектив, сім’я і навіть клас має певні традиції, яких намагається дотримуватись. Збереження та дотримання традицій робить наше життя більш цікавим та змістовним. Сьогодні ми разом започаткували ще одну: вчитись граючи. Сподіваюсь що сьогоднішня гра була цікавою та корисною для вас. Ви показали, що вмієте використовувати набуті знання у процесі гри, виступати як злагоджена команда. Безперечно, нова інформація допоможе вам стати повноцінними громадянами України, знавцями та справжніми патріотами свого міста. Переконаний, ви пишаєтесь тим, що народились і зростаєте на благодатній донецькій землі. На мій погляд сьогоднішня гра не має переможених, ви всі переможці!