Конспект прогулянки по ознайомленню з довкіллям та екологічному вихованню для дітей ІІ молодшої групи "Весна іде, радість нам усім несе"

Про матеріал
Конспект прогулянки по ознайомленню з довкіллям та екологічному вихованню для дітей ІІ молодшої групи "Весна іде, радість нам усім несе" . Розробила вихователь КЗДО № 257 Токар Тетяна Миколаївна. Використання конспекту можливе педагогами дошкільних закладів, студентами ВУЗів.
Перегляд файлу

 

           Відділ освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради

                   Комунальний дошкільний навчальний заклад № 257

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  Конспект  прогулянки

           по ознайомленню з довкіллям

             та екологічному вихованню

              для дітей молодшої  групи

                                на тему:

  « Весна іде, радість нам усім несе»

 

 

 

 

                                Підготувала:

       Вихователь гр. № 4 КДНЗ № 257

                            Токар Т.М.
 

 

 

 

                                                                              

                                                                    

 

 

 

 Програмовий зміст: систематизувати уявлення дітей про весну як пору року за основними     суттєвими ознаками.  Формувати знання про народні традиції та обряди зустрічі весни. Уточнити знання дітей про послідовність весняних змін в природі (збільшення дня, підвищення температури, приліт птахів тощо),  зокрема зміни, викликані підвищенням активності сонця, значення сонця, тепла для пробудження природи, росту рослин. 

Заохочувати дітей милуватися весняним небом, хмарками, уточнити особливості неба навесні. Формувати розуміння того, як вигляд неба залежить від погоди.

            Розширювати уявлення і знання дітей про перші квіти, про їх значення в нашому житті.   

Вчити дітей спостерігати весняну природу: розглядати і описувати пролісок, визначати  істотне. 

Узагальнювати й систематизувати знання дітей про життя перелітних птахів, пояснити  дітям, чому співають птахи.

Вчити робити самостійні висновки під час спостереження, вести діалогічну бесіду.  Викликати у дітей зацікавленість до навколишнього світу. Розвивати спостережливість, мовлення, активізувати увагу і пам’ять. Формувати бажання берегти природу. Виховувати інтерес до природи, любов до пернатих друзів.

 

Попередня робота: бесіда про ознаки весни, її прикмети,  розучування закличок, розгадування загадок  про весну та її ознаки, читання казок , оповідань та віршів, розгляд ілюстрацій, спостереження за погодними явищами, розповідання віршів дітьми.

 

 

                      Хід прогулянки:

 

- Подивіться, хто це на кущику сидить? (м’ячик, він шепоче мені на вушко, що він нас сьогодні  у нас буде екскурсоводом, буде нам вказувати дорогу, де нас чекають сюрпризи)

 

- А чому ми вийшли з вами на вулицю? ( на прогулянку)

            - Діти, подивіться на себе, один на одного – як ми всі з вами вдягнені?  Який одяг на вас?

- Чому ми так одягнені легко, з чим це пов*язано? (це пов’язано зі змінами погоди, з тим ,   що сонечко стало гріти сильніше, на вулиці стало тепло.

 

  • Мячик нам пропонує заплющимо очі і глибоко вдихнути  повітря. Чим пахне в повітрі? (свіжістю, пахне весною).
  • Мячик вам приготував загадку:

Сонце сяє, сонце сяє,

Вся природа оживає.

 Мов красуня чарівна,

По землі іде вона.

 

  • Ви здогадалися , про яку пору року йдеться у загадці? (про весну)

Вихователь розповідає дітям про весну, чому її в народі  порівнювали з гарною молодою дівчиною,  чому весну  називають чарівницею - тому що всі радіють, сніг розтав, все навкруги оживає, розквітають квіти, повертаються пташки, день збільшився, сонечко стало сильніше пригрівати.

  • Давайте пригадаємо, як люди закликають весну

(Діти розповідають закличку до весни)

 

Ой, іде весна, ой іде красна

Всім несе вона

Щастя й радості.

Ти скоріш, весно,

 Розтопи сніжок,

 Розтопи сніжок

Та зігрій лужок.

 

 

  • Діти подивіться, який сьогодні гарний день. Давайте його опишемо –який день: весняний, теплий, сонячний. Давайте поставимо долоньки до сонечка, що ми відчуваємо? (тепло)

Сонце в небі ясне сяє,

Промінці нам простягає,

Щедро нам проміння шле.

Здрастуй, сонечко моє.

Я з тобою подружуся,

Низько до землі вклонюся.

 

- Ой, подивіться, м’ячик вискочив і покотився, давайте підемо за ним, куди він нас приведе?

  • Діти, подивіться на нашу клумбу, що ви бачите?

(Квіти)

  • Які квіти ростуть  у нас на клумбі?  Які вони?

(Проліски, підсніжники, крокуси, різнокольорові – голубі, фіолетові, жовті, білі)

  • Як ще ці квіти називають?

(Першоцвіти, бо зацвітають перші на весні)

  • Чи можна ці квіти нарвати і поставити у вазу?

(Ні, не можна, тому що вони маленькі, швидко зів’януть і ними більше ніхто не зможе помилуватися, ці квіти занесені до Червоної книги, вони охороняються)

- а хто літає над квітами? (бджілки, вони збирають пилок)

 

М’ячик покотився далі і зупинився біля ялинки. Чому?  Що ви бачите на ялинці? (годівничку)

  • Для чого люди підгодовують пташок? Хто повісив годівничку?
  • Давайте і ми насипимо насіннячка та крихт хліба.
  • Коли відчуваєш весняну красу, хочеться радіти і співати. Подумайте і скажіть, хто багато співає навесні?

       (Це птахи)

  • Правильно, вони перші зустрічають весну, оспівують і прославляють її.
  • З відкіля повернулися пташки?

(З теплих країв)

  • Які птахи повернулися?

(Шпачки, жайворонки, ластівки)

  • Як їх називають?

(Перелітними)

  • Коли і чому птахи відлітали у теплі краї, а зараз чому повернулися?

(Відлітали восени, тому що бояться холоду і голоду, взимку немає, що їсти, це теплолюбові птахи. А повернулися тому, що стало тепло, сніг розтав)

 

  • Подивіться, що пливе по небу? Так, по небу пливуть хмари. Великі – це хмари, маленькі – це хмаринки. А коли хмар на небі немає, то день безхмарний. Тож який сьогодні день – хмарний чи безхмарний?
  • Подумайте, що може розігнати хмари?

      (Їх розганяє вітер.)

  • А навесні він дуже лагідний, тому на нього кажуть легенький вітерець.

 

Подивіться, м’ячик знову покотився, давайте підемо за ним, куди він нас запрошує.

 

 

Діти підходять до ялинки і помічають щось приховане, відкривають – там вітрячки.  М’ячик хоче , щоб ми визначили, чи є вітер, який – сильний чи легенький, в яку сторону дує.

  • Давайте зараз проведемо дослід: визначимо, чи є вітер, і який він легенький чи сильний, куди дує.

 (Проводиться дослід по визначенню напрямку і сили вітру)

 

 

М’ячик котиться далі.

Діти ідуть далі з вихователем по території д\с, розглядають, що знаходиться і росте на території садка. М’ячик підкотився до кущика.

  • Що оживає навесні? (природа)
  • Що з’являється на деревах і кущах? (бруньки)
  • Які бруньки на кущику?(маленькі)
  • А що потім буде з бруньок? (листочки)

 

 

Трудова діяльність дітей на городі.

 

М’ячик котиться далі до городу

  • А чим займаються люди навесні на городі? В саду? (висаджують цибулю, часник, петрушку, моркву, кроп, обрізають дерева, білять)

 

Дидактична гра «Що росте на городі, а що в саду?»

(вихователь показує картинки з зображенням овочів та фруктів, діти розповідають що де росте)

 

  • М’ячик хоче , щоб ми з вами висадили цибульку на нашому городі.
  •  Ми садили у групі цибулю, тому що надворі ще було холодно, а тепер посадимо на городі. Спочатку грабельками розрівняємо землю, я прокопаю канавку, покажу вам і ми з вами разом посадимо.
  • Подивіться, яка зараз цибулька (велика чи маленька), а потім коли вона виросте, ми подивимося, яка вона стане.

 

Фізкультура на повітрі

 

М’ячик покотився на спортивний майданчик.

  • Давайте пройдемо на спортивний майданчик і трішки розімнемося.

 а)   Діти стають у коло, виконують ходьба  по колу, на носочках, на п’явочках, як ведмедики, підскоком.

б) стрибки з обруча  в обруч ( ми з вами будемо бджілками і будемо перелітати -  перестрибувати з квітки на квітку)

в) кидання торбинок з піском в обруч

  • А що люблять діти робити, коли стоять теплі, весняні деньки?

(Грати)

 

   Рухлива гра «Бджілки» (діти бігають – літають коли світить сонечко, коли хмарина сонце закрила – діти присідають)

 

  • Подивіться, м’ячик покотився далі, на автомістечко. Куди ми прийшли, що ви бачите? (ми підійшли до дороги)
  •  Що намальовано  на дорозі (зебра), для чого вона? (щоб пішоходи переходили дорогу)

Бесіда про дорожні знаки (світлофор, зебру), про правила переходу через дорогу.

 

Розв’язання ситуації

По пішохідному переходу ідуть пішоходи і їде машина, не пропускаючи пішоходів. Хто кого повинен пропустити?

Міркування: «Що може трапитись?»,  «Як діяти в такій ситуації?»

 

- Подивіться м’ячик покотився далі. Що тут стоїть? (машини).Мабуть м’ячик пропонує нам пограти з машинками. 

 

   Рухлива гра «Хто швидше перевезе будівельний матеріал» (одна команда перевозить цеглини трикутної форми, друга - квадратної)

 

 

 

 

 

Рухлива гра «Знайди свій будинок» ( на підлозі розкладені обручі, в середині яких знаходяться по одній геометричній фігурі (трикутник, квадрат, круг). Дітям роздають по одній геометричній фігурі. Діти повинні за сигналом вихователя підбігти до того будиночка, в якому знаходяться такі ж геометричні фігури.)

 

Сюжетно – рольова гра «Збудуємо будиночки для бджілок»

Діти будують будиночки для бджілок (вулики) з того будівельного матеріалу, який перевозили машинками у рухливій грі.

 

Індивідуальна робота  з Нікою та Златою  - розпізнавання кольорів.

Дидактична вправа «Збери квіти по кольорам»

(діти вибирають з купи квітів окремо квіти червоного, голубого, жовтого, фіолетового кольорів)

 

 

Вільні ігри дітей (з м’ячами, вітрячками, машинками)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
10 жовтня 2022
Переглядів
3542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку