Конспект психологічного заняття з елементами тренінгових вправ для учнів 5-го класу на тему «Які ми!?»

Про матеріал

Адаптація дитини до навчання у середній ланці школи відбувається не одразу. Це досить довгий процес, пов'язаний зі значними проблемами. Конспект психологічного заняття з елементами тренінгових вправ для учнів 5-го класу на тему «Які ми!?» допоможе педагогам, психологам полегшити період адаптації, сприятиме створенню доброзичливої атмосфери і ситуації підтримки у класі, формуванню згуртованості колективу.

Перегляд файлу

Конспект психологічного заняття з елементами тренінгових вправ для учнів 5-го класу на тему   «Які ми!?»

 

       Мета: сформувати групу учасників, активізувати і підготувати до подальшої роботи, сприяти створенню доброзичливої атмосфери і ситуації підтримки у групі, формуванню згуртованості колективу.

 

    Обладнання: плакат «Очікування» у формі 10-бальної шкали, плакат «Індикатор настрою» із 8-ми кольорових смужок, на яких надписи ознак (червоний – піднесеність, оранжевий – радість, жовтий – піднесеність, зелений – спокій, синій – сум, фіолетовий – тривожність, чорний – агресивність, білий – абсолютна свобода), малюнки з теми «Дружба», прислів’я, 21 аркуш чистого паперу, стікери у формі листочків і смужок, плакат «Дерево підтримки», кольорові олівці, папір, морські мушлі, музичний супровід, плакат з правилами (не сваритись, не перебивати, уважно слухати,  бути активним, поважати один одного, правило піднятої руки, не вигукувати), запис на дошці «Добро, яке ти робиш від серця, ти робиш собі» Л. Толстой.

 

Хід заняття

Вступне слово психолога:

D:\мама\Семінар психологів 29.11.12р\DSC01292.JPG       Доброго всім дня! Сьогодні у нас з вами незвичайний урок, а точніше заняття. Незвичайним є те, що його немає  в нашому розкладі, ми сидимо не так як завжди. Але це  не стане нам перешкодою для гарного спілкування, нашої дружби і пізнання себе.

         Щоб заняття наше пройшло успішно і, щоб у всіх був гарний настрій, прошу звернути увагу на наші правила, Давайте їх озвучимо і постараємось дотримуватись, якщо виникне необхідність – допишемо.

 

 Вправа «Наш настрій».

На дошці вивішені кольорові смужки із записаними на них ознаками під надписом «Індикатор настрою».

Психолог: - Будь ласка, зараз запрошую вас визначити свій настрій. Придивіться до цих кольорів, що вони означають і свій стікер прикріпіть там, де ви відчуваєте себе на даний момент. Якщо захочете, можете пояснити чому.

Всім дякую!.

 

 Вправа «Витинанка».

Усі учасники отримують по аркушу паперу.

D:\мама\Семінар психологів 29.11.12р\DSC01302.JPGПсихолог:   -    Станьте у коло спиною до центру. А тепер виконуй те, будь ласка, ті команди, які ви почуєте, не перепитуйте:


  • Згорніть аркуш навпіл; 
  • відірвіть лівий куток; 
  • згорніть ще раз;
  • відірвіть правий куток;
  • згорніть ще раз;
  • відірвіть лівий куток; 
  • згорніть ще раз;
  • відірвіть правий куток;

       Тепер розгорніть свої аркуші та порівняйте їх із витинанками інших учасників класу.

  • Чому у всіх вийшли неоднакові витинанки, адже інструкції були однаковими для всіх?
  •  Обговорення.

 

Вправа «Який я, чим я відрізняюсь від інших?»

Психолог:   - Які ви різні ми побачили. А зараз я буду зачитувати вам твердження, а ви уважно слухаєте і стараєтесь виконувати. Отже, починаємо!

  • Доторкніться до кінчика носа ті, хто любить дивитися комедії. 
  •  Підніміться ті, хто любить читати книжки.
  • Підніміть праву руку ті, хто вранці чистив зуби.
  • Візьміть себе правою рукою за ліве вухо ті, хто любить влітку купатися.
  • Плесніть в долоні ті, хто займається спортом.
  • Встаньте і потисніть руки ті, хто грає на музичному інструменті.
  • Поміняйтесь місцями ті, хто має вдома домашню тварину і доглядає за нею.
  • Погладьте себе по голові ті, хто хоче гарно навчатися.
  • Встаньте. Покрутіться ті, хто любить малювати.
  • Заплющіть очі ті, хто має друзів у класі.

Психолог:   Якими ми б різними не були -  у нас є багато спільного.

 

 Інформаційне повідомлення.

Психолог: -  Ви мабуть всі звернули увагу на нашу дошку, де розміщені прислів’я. Скажіть мені будь ласка, а що спільного у них. Що їх обєднує?

     – Цілком правильно це вислови про дружбу.

  • На що схоже слово дружба? Які асоціації воно викликає?
  • Які казки , мультиплікаційні фільми, оповідання ви знаєте про дружбу?
  • А яким, на вашу думку повинен бути товариш?
  • Ви б хотіли б мати такого друга?
  • А чи легко бути другом?

У вашому класі за результатами соціометрії коефіцієнт рівня згуртованості   -  %,

Коефіцієнт рівня задоволеності  -   %, коефіцієнт конфліктності -      %.

Проблеми як, бачите у нас є. – А як ви думаєте, з кого треба починати? 

 

Вправа «Дерево підтримки».

         У кожного з вас листочки. Напишіть на них прізвище та імя однокласника. Якому б дуже хотіли допомогти. Надати підтримку, висловити свою ніжність. Можливо ви б хотіли щось пробачити.

         А зараз кожен із вас по черзі вийде до дошки, де уявне дерево підтримки і прикріпить до дерева свій листочок. У вашому класі ростиме «Дерево підтримки». І щоразу. Коли дуже захочеться когось підтримати. Ви можете скористатися ним: записати побажання на аркуші і прикріпити до гілочки дерева.

 

Вправа «Сонячний зайчик»  (зняття емоційного напруження).

         Сонячний зайчик зазирнув вам в очі. Заплющіть їх. Сонячний зайчик далі побіг по обличчю. Ніжно погладьте його долонями: на лобі, на носі, на ротику, на щічках. На підборідді. Погладжуйте ніжно, щоб не злякати. Погладьте голову, шию, руки, ноги… Він скочив вам на животик – погладьте його там. Сонячний зайчик любить вас, подружіться з ним.

 

D:\мама\Семінар психологів 29.11.12р\DSC01322.JPGВправа «Колаж на тему «Дружба»».

          Відбувається поділ класу по 4 учня (за фігурками: коло, квадрат, прямокутник, трикутник, зигзаг). Видаються олівці, маркери, кольоровий папір, морські мушлі. Учні разом створюють роботу на тему «Ми разом».

           Після того, як виконали роботу, кожна команда презентує її.

 

Вправа «Притча про образи і радощі».

 

Пісок і камінь

           В якийсь один момент два товариші посперечалися і один з них дав іншому ляпаса. Інший, відчуваючи біль, але не говорячи про це, написав на піску «Сьогодні мій найкращий друг дав мені ляпаса».

            Вони продовжували йти. Згодом їм трапився оазис і вони вирішили скупатися. Той, який отримав ляпаса. Чуть не втопився, але його товариш врятував його. Коли він прийшов до тями, він написав на камені «Сьогодні мій найкращий друг врятував мені життя».

          Той, який дав йому ляпаса, а потім врятував життя, запитався його:

  • Коли я тебе ображав ти написав на піску, а тепер ти пишеш на камені? Чому?

Товариш відповів:

  • Коли хто-небудь нас ображає, ми повинні це написати  на піску,  щоб вітер міг це стерти. Але коли хто-небудь робить щось добре, хороше, ми повинні викарбовувати це на камені, щоб ніякий вітер не міг це стерти.   Навчись прощати образи на піску і гравірувати радощі на камені.

 

 

Вправа «Очікування»

D:\мама\Семінар психологів 29.11.12р\DSC01339.JPG         Психолог просить учнів задуматись,  пригадати моменти проведеного заняття, постаратись оцінити свій настрій, свої емоції і почуття. 

        На плакаті «Очікування» кожний школяр прикріплює свій стікер, вибираючи позначку  на 10-ти бальній шкалі. За бажанням висловлює вголос свої почуття.

 

 

 

Вправа «Струм»

D:\мама\Семінар психологів 29.11.12р\DSC01346.JPG      

        Всі встають у коло, беруться за руки, очі у всіх заплющені.  Психолог потиском руки передає «струм» ближньому, а той далі, аж поки він знову не повернеться  назад.

 

  • Всім, дякую! До нових зустрічей!

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кабак Надія Олександрівна
    Ірино Василівно, ви - чудовий педагог та психолог! Цікавий тренінг. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
1046
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку