Консультація для батьків молодших дошкільників "Світ у коробці"

Про матеріал

Консультація для батьків молодших дошкільнят, які прагнуть розвивати у своїх дітей пізнавальну активність, цікавість, уяву, концентрацію, усі психічні процеси. Містить поради щодо організації, способів використання, цінності методу сенсорних коробок. А також висвітлюються переваги та недоліки даного методу.

Перегляд файлу

Консультація для батьків молодших дошкільників на тему:

«Світ у коробці»

 

Усі батьки дітей, які доросли до того, що вже можуть щось перебирати своїми крихітними та всюдисущими пальчиками, зацікавлюються простою, і, водночас, захоплюючою іграшкою, яка прийшла до нас із Сполучених Штатів Америки. Це – сенсорна коробка!

Це може бути і миска, і каструля, і пластиковий контейнер або дерев'яний ящик. У цю ємність насипається (наливається, кришиться ...) наповнювач, кладуться різні предмети і інструменти. Це мініатюрна пісочниця, яка не обмежена тільки піском і пасочками. Тут може знаходитися будь-який наповнювач: пшениця, гречка, вівсяні пластівці, пшоно, манка, рис (звичайний і пофарбований харчовими барвниками), горох, квасоля, сочевиця, сіль , макарони (черепашки, спіральки, трубочки, квіточки, бантики, алфавіт, зірочки та інші), насіння, борошно або кукурудзяний крохмаль, кукурудзяні пластівці, горіхи, тісто (солоне і звичайне), сніг, шишки, жолуді, нитки (довгі і порізані на дрібні шматочки), паперові серветки (порвані на шматочки, цілі або зім'яті в маленькі кульки), пісок (сухий і мокрий), клапті тканини, варені спагетті, трава, листя та інші природні матеріали, галька і всілякі дрібні камінчики, грунт, шматочки поролону, ватні кульки, нарізаний папір, солома, мильний розчин, вода, гудзики, дерев'яна стружка і… ще все те, на що вистачить вашої уяви.

Крім наповнювача, в сенсорну коробку кладуть інші предмети, з якими можна гратися. Прекрасно підходять дрібні фігурки тварин і людей, кубики, кільця, кульки, клапті, маленькі коробочки, камінчики, іграшкові фрукти, штучні і справжні рослини, дерев'яні літери і цифри, лопатки, ложки, грабельки, мисочки, чашки, щипці, груша для води, сито, лійка. Важливо, щоб предметів було небагато. Краще кілька разів поміняти вміст сенсорної коробки, ніж видати всі предмети разом. Адже дитині потрібно місце, щоб вільно пересипати наповнювач, торувати фігурками доріжки, в загальному, місце для вільної гри.

Саме вільна гра так приваблює дітей до сенсорної коробки. Можна досліджувати властивості наповнювача, спостерігати за пересипанням (переливанням), знаходити предмети і закопувати їх знову або просто грати в ферму або космос. Від батьків тільки потрібно вчасно міняти наповнювач, тому що одноманітність набридає. Можна придумувати сенсорні коробки до свят, підлаштовувати під теми, які вивчаємо; використовувати нові іграшки і знайти застосування старим; можемо брати її з собою на дачу і на море, а можемо просто прибирати в коробку залишки макаронів і круп, звільняючи кухонну шафу :)

Цю гру, подейкують, придумала Марія Монтессорі. Хоча мені здається, що уважні батьки так чи інакше використовували її завжди. Виявляється, вона розвиває тактильні відчуття, фантазію, увагу, посидючість, дрібну моторику, координацію рухів. Більшість сучасних методик раннього розвитку чимало уваги приділяють дрібним предметам, обмацуванню, перебиранню сипучих речовин та іншим тактильним іграм . І недарма: властивість психіки маленької дитини така, що вона більшу частину інформації отримує емпірично, тобто за допомогою власних відчуттів. І ще: частина мозку, яка відповідає за мовлення, тісно пов'язана з долонями і пальцями. Це означає, що граючись з крупами і невеликими предметами, малюк не тільки пізнає світ, а й розвиває мовлення.

Варто зазначити, що поряд з думками прихильників цієї іграшки існують й інші думки, дещо протилежні. Тому слід звернути увагу на деякі особливості використання сенсорної коробки.

На жаль, є чимало батьків, які не розуміють, або ж не хочуть розуміти важливості дослідження простору для дитини, розвитку її пізнавальної активності. Тому вони і на прогулянці, і вдома не дозволяють дитині ні до чого торкатися руками.

Маленькі діти досліджують світ досить довгий час за допомогою рота. І ігнорувати це - означає піддавати малюка серйозній небезпеці. Якийсь час нам доводиться бути уважними постійно і скрізь. В цьому відношенні сенсорна коробка зовсім не виняток. Звичайно, це не та гра, яку можна дати дитині і відійти. Ні в якому разі!!! Краще залишити ці ігри для таких моментів, коли  є можливість побути з малюком поруч. Це якраз варіант, коли Ви дуже хочете побути разом і пограти в що - небудь цікаве, а в голову нічого не йде. Найпростіший варіант: висипати в коробку крупу і помалювати на ній пальчиком, заховати і пошукати предмети. А як подобається малюкам просто пересипати матеріал з ємності в ємність!

Здавалося б, прості рухи, а дітям так подобається! Однак, як не крути, стежити доведеться, але ж ми  завжди слідкуємо за малюками.

 Дехто може сказати, що після подібних ігор обов’язково буває велике прибирання. Так, буде! Але! Зважаючи на цінність гри для дитячого розвитку, на захоплення дитини цією грою, доросле бурчання і вимога порядку виглядають дрібницею. Головне, на цьому не концентруватися. Якщо день у вас був важкий і насичений, то таких ігор ми не починаємо і сенсорні ящики прибрані. Але якщо є час, тоді проблема скоріше полягає в нашій ліні або небажанні. Яку б систему збирання та підтримки порядку Ви не обрали для себе, як би не відносилися до скупчення речей в будинку, однак, багато хто розуміє, що часто це саме питання організації простору і сортування. В іграшках дітей це особливо важливо. Питання про те, скільки їх мати теж неоднозначне, так як це і ставлення дорослих, і функціонал іграшок ... Проте, відомо, що дитині цікаво багато, якщо не Усе. Краще усвідомити, що грати з однією і тією ж іграшкою або групою іграшок вона не буде кожен день і день у день.

Спочатку ігри в сенсорних коробках дійсно можна починати з простого наповнення різноманітним матеріалом. І навіть в цьому випадку вже придумано стільки цікавих варіацій, що вони можуть стати чудовим посібником з вивчення величини, кольору, форми. А потім будуть виникати різноманітні світи. Тем для пізнання багато: ліс, зоопарк, ферма, Африка, феї, село з містом, космічні теми, казкові сюжети, динозаври ... Всього море! А це розвиток і творчої уяви, і конструктивного мислення ...

Дитина значно ускладнює операції зі знайомими їй матеріалами. Вона  уже використовує усвідомлено властивості і якості матеріалів, в той час як у більш молодшому віці просто досліджувала. І навіть якщо Ви приготуєте самі сюжетну коробку, то це буде стимулом до гри! Звичайно, не варто тішити себе думкою, що в коробочці все залишиться так само, як Ви там красиво розташували.

Коли дитина  більше не приділяє  увагу створеній сенсорній коробці, її можна прибирати і на старому місці створювати щось нове. Ви можете вибрати і зразок для наслідування, і створити щось своє. Креативна ідея в цьому напрямку давно вийшла за межі багатьох кордонів.

Спонтанність, якщо Ви цінуєте порядок, доречна лише для дитини, а батьки повинні постаратися продумати, як організувати цей простір. Клейонки, цікаві конструкції килимків з краями і шнурівкою, щоб була можливість зібрати швидко . Деякі активні батьки - винахідники надувають для таких ігор мініатюрні басейни. Все це допоможе локалізувати творчий безлад. 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
1202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку