Ранкова зустріч з теми «Подорож до країни Ввічливості»
Мета: вчити дітей ввічливому спілкуванню зі своїми ровесниками та дорослими, вживати слова ввічливості в своїх висловлюваннях; розвивати комунікативну компетентність, уміння говорити й слухати інших, розширювати словниковий запас учнів; виховувати повагу до оточуючих, чемність, стриманість.
Обладнання: сигнальні картки, плакат з правилами ранкових зустрічей, зображення Єнотика, кошики, картки зі словами.
Хід заняття
І. Вітання:
1. Запрошення на ранкову зустріч. (Учитель та діти стають у коло та беруться за руки)
2. Привітання.
- Я всміхаюсь сонечку:
Здрастуй, золоте.
Я всміхаюсь квіточці:
Хай вона росте.
Я всміхаюсь дощику:
Лийся, мов з відра.
Друзям усміхаюся:
Зичу їм добра.
Діти вітаються один з одним у колі та роблять компліменти.
3. Обговорення правил ранкової зустрічі.
ІІ. Обмін інформацією:
- Давайте поміркуємо про те, що необхідно зробити, якщо Ви випадково когось штовхнули? (У такій ситуації потрібно вибачитися.)
- А які слова нам допоможуть в цьому? (Вибачте, будь-ласка)
- Хто мені скаже як ми називаємо такі слова? (Слова ввічливості)
- Правильно, діти. Саме про такі слова ми сьогодні поговоримо, бо відправляємося до країни Ввічливості. Ворота тут замкнені, тож давайте попросимо їх відчинити. Що ми скажемо? (Відчиніть двері, будь-ласка. Ми завітали до вас з 1-Г класу)
ІІІ. Групове заняття:
1. Гра «Розгублені слова»
- Дивіться! Ворота відчинилися. А хто стоїть такий сумний? (Єнотик)
- Мабуть, в нього щось трапилося. Допоможемо Єноту? (Так)
- Спочатку давайте пригадаємо, що ми робимо, коли бачимо когось? (Вітаємося)
- Що ми скажемо Єнотику? (Доброго ранку)
- Чудово, мої розумнички!
- Єнотик каже, що він цілий день збирав у жовту торбинку ввічливі слова, а у коричневу – усі інші, але потім подув вітерець і вони розгубилися. Давайте відшукаємо їх і повернемо до торбинок.
Ввічливі слова: дякую, будь-ласка, вибачте, до зустрічі, доброго ранку, гарних сновидінь, щиро вдячний, на добраніч.
Діти знаходять слова на дошці та кладуть їх до відповідних кошиків.
- Єнотик дуже вдячний вам. Він хоче віддячити вам за допомогу і дарує картки. Якого вони кольору? (Червоні та зелені)
- Давайте назвемо ці кольори англійською. (Red and green)
- Well done!
2. Гра «Червоне світло»
- Що означає червоний колір світлофора? (Заборону руху)
- Правильно. Ось і в нашій грі він позначатиме заборону. Я називатиму вам ситуації: якщо люди вчиняють правильно, то ви підіймаєте зелену картку, а якщо не – червону. Зрозуміло?
- Давайте спробуємо!
1. Хлопчик поступається місцем у транспорті бабусі.
2. Діти дуже голосно розмовляють у бібліотеці.
3. Дівчинка вітається з учителем.
4. Однокласниця смикнула Оленку за косу.
5. Учні бігають по коридору.
- Ви чудово впоралися із завданням! На уроці «Я досліджую світ» ми дізнаємося про те, як ввічливі слова допоможуть нам у громадських місцях, а зараз розпочнемо щоденні новини.
ІV. Щоденні новини:
Зараз пора року – весна. Перший місяць весни – березень.
Сьогодні вівторок – другий день тижня.
На вулиці холодно, похмуро, йде дощ.
- Діти, я бажаю вам гарного настрою та цікавого дня!