Алгоритм проведення "щоденн! 5"

Про матеріал
«Алгоритм проведення, матеріали, картки контролю, картки самооцінювання для методичної системи «Щоденні 5» у період квітень - травень 1 кл.»
Перегляд файлу

Полтавський обласний інститут післядипломної освіти

ім. М.В.Остроградського

 

 

 

Авторська розробка

на тему

 «Алгоритм проведення, матеріали, картки контролю,

картки самооцінювання для методичної системи «Щоденні 5»

у період квітень - травень 1 кл.»

 

 

                                                                                           Виконала:

Сирота Оксана Миколаївна,

вчитель початкових класів

Садківського л!цею

Кременчуцької районної ради

Полтавської області

 

 

2019

 

І. Вступ

Життя в ХХІ столітті надзвичайно динамічне та мінливе. Постійно змінюються технології, швидкими темпами розвивається наука. Настали часи інформаційного суспільства: суспільства високих технологій, яке потребує від освіти формування компетентної особистості. Зміни, що відбуваються в сучасній освіті, акцентують увагу на тому, щоб перейти від школи, яка «напихає» дітей знаннями, до школи компетентностей, школи, яка виховує обізнаних, самостійних, мислячих, творчих людей.

Ротаційна модель «Щоденні 5» -  це сучасний підхід до навчання читання і письма, який широко використовують у школах Канади, Америки, Британії, Австралії. Вона пропонує різні види діяльності, які збільшують мотивацію та інтелектуальну зайнятись дітей. Це систематична щоденна робота, що включає в себе 5 видів діяльності, які діти виконують у класі щодня протягом  5-15 хвилин. Ключова ідея системи – свобода вибору для учня.

Основними компонентами ротаційної моделі «Щоденні 5» є такі:

  •                                                                                                                                                                   Читання для себе.
  •                                                                                                                                                                   Письмо для себе.
  •                                                                                                                                                                   Читання для когось
  •                                                                                                                                                                   Робота зі словами.
  •                                                                                                                                                                   Слухання.

ІІ. Основна частина

Читання для себе

Під час цієї діяльності учитель пропонує  дітям самостійно обирати книжку із класної  бібліотеки (головне, щоб книги або твори були сучасними, цікавими, відповідали віковим особливостям дітей). Необхідно починати навчання з ілюстрованих книг. Під час першого читання вголос, треба вчити учнів, як успішно читати про себе. Треба розповісти про три способи прочитати книгу, щоб учні вдало справилися з першим заняттям із читання про себе.

Ластівки в капелюсі У нас під стріхою жили ластівки. Аж ось трапилася біда. Під час вітру гніздо впало й розбилося. На землі лежало четверо пташеня...

Три способи прочитати книгу – це хороший стимул для учнів, які ще погано читають; таких учнів треба переконати, що вони здатні прочитати книгу, якщо надано їм вибір читати в картинках, читати текст чи переказувати історію. Коли учні розуміють, що є три способи прочитати книгу, можна позбутися такої проблеми, як швидке вичерпання витривалості по причині «Але ж я не можу читати!» 

В перші дні навчання треба пропонувати  дітям короткі ілюстровані казки.

Письмо для себе  -  це письмо у вільній формі без акцентування на правилах і структурі. Основне завдання цієї щоденної діяльності – розвивати бажання письмово висловлювати свої думки.Теми, які описують діти під час письма, мають бути цікавими  і важливими для них, стосуватися їхнього життя.

           Писати для себе можна на будь-якому уроці у зошиті, в альбомі на окремих аркушах, використовуючи олівці, ручки, фломастери. На початковому етапі навчання, коли діти  не можуть писати, треба пропонувати  висловлювати свої думки у вигляді малюнка.

Склади сполучення слів, дописавши слова, які називають намальовані предмети.

Важкийhttps://fs01.vseosvita.ua/01006phb-8a8f/001.png

https://fs01.vseosvita.ua/01006phb-8a8f/002.jpg

Білийhttps://fs01.vseosvita.ua/01006phb-8a8f/003.jpg

https://fs01.vseosvita.ua/01006phb-8a8f/004.jpg

Чайнаhttps://fs01.vseosvita.ua/01006phb-8a8f/005.jpg

https://fs01.vseosvita.ua/01006phb-8a8f/006.jpg

Зимоваhttps://fs01.vseosvita.ua/01006phb-8a8f/007.jpg

https://fs01.vseosvita.ua/01006phb-8a8f/008.jpg

Вільнаhttps://fs01.vseosvita.ua/01006phb-8a8f/009.jpg

https://fs01.vseosvita.ua/01006phb-8a8f/00a.jpg

Назви намальовані предмети та запиши слова, що їх називають.

Запиши слова, перевіряючи орфограми, у два стовпчики. У перший запиши слова, орфограми в яких ти перевірив за допомогою зміни слова. У другий стовпчик запиши слова, орфограми в яких ти перевірив за допомогою словника.

Кі(х,г)ті, д(е,и)тина, дьо(х,г)тю, ві(х,г)ті, во(г,к)зал, біля дв(е,и)рей, рю(г,к)зак, д(е,и)ван, ол(е,и)нь, с(е,и)ло, ч(е,и)рвоніти, ж(е,и)ву, пост(е,и)лю, в(е,и)дмідь, л(е,и)ла.

  1.                            Прочитайте текст.

Як метелик плавав у ставку

Летів білий метелик над річкою. А хтось кинув у воду червону квітку. Побачив метелик квітку та сів на неї. Квітка пливе й метелик пливе.

Летіла над водою ластівка. Доторкнулась вона крилом до води. Сколихнулась вода, сколихнулася квітка, загойдався метелик. Весело йому річкою пливти.

(За В. Сухомлинським)

  1.                           Спишіть текст.

 

 

https://fs01.vseosvita.ua/01003k9f-5935/001.gif    Правила роботи з методичної системи «Щоденні 5»

ЧИТАННЯ ДЛЯ СЕБЕ

(Самооцінювання)

1. Я свідомо і швидко обираю книгу (журнал, газету,

текст) для читання.

2. Я відразу починаю працювати.

3. Я весь час залишаюсь на одному місці.

4. Під час читання я не заважаю іншим.

5. Правильно тримаю книгу. Слідкую за поставою під час читання.

6. Під час читання я перевіряю, чи розумію зміст прочитаного.

7. Я читаю весь відведений час!

РОБОТА ЗІ СЛОВАМИ

(Самооцінювання)

1. Я беру матеріали швидко і тихо.https://fs01.vseosvita.ua/01003k9f-5935/004.jpg

2. Я відразу починаю працювати.

3. Під час роботи заишаюсь на одному місці.

4. Я виконую все правильно і охайно.

5. Я вмію використовувати різні словники.

6. Під час роботи я дотримуюсь інструкції.

7. Я працюю весь відведений час!

8. Я прибираю всі матеріали на місце.

  Читання для когось. Для цієї діяльності діти об’єднуються в пари й обирають текст чи книжку, які заздалегідь підготував учитель. Діти по черзі читають, обговорюють моменти, які є незрозумілими для когось з них, пояснюють незрозумілі слова.

Після прочитування,   учні виконують завдання репродуктивного та творчого характеру, які готує завчасно вчитель. Такий вид діяльності можна використовувати на уроках природознавства,  літературного читання, основ здоровя, відводячи на це 15-20 хв. ЧИТАННЯ ДЛЯ ДРУГА

(Самооцінювання і взаємооцінювання)https://fs01.vseosvita.ua/01003k9f-5935/002.jpg

1. Ми свідомо обираємо книгу для читання.

2. Ми відразу починаємо працювати.

3. Ми гарно і дружно працюємо разом.

4. Ми читаємо по черзі (абзац чи сторінку).

5. Під час читання ми залишаємось на одному місці.

6. Ми контролюємо свій голос під час читання, щоб не заважати іншим.

7. Ми допомагаємо один одному зрозуміти прочитане.

8. Ми читаємо весь відведений час!

 

Робота зі словами.Щоденна робота включає правильне написання і обов’язкове тлумачення слів, значення яких діти хочуть з’ясувати і зрозуміти.

  Під час цього виду роботи учитель створює мовне середовище, що спонукає до активного використання опрацьованих слів. Необхідно у класі облаштувати «Стіну слів», на якій протягом місяця діти можуть бачити ті слова, написання яких треба запамятати.

Слухання . Для успішного навчання дітей важливо розвивати аудіальний канал. Під час слухання учні сприймають невеликі тексти, що читає вчитель. Проте набагато цікавіше слухати аудіозапис через навушники за допомогою сучасної техніки. Після завершення слухання діти обовязково виконують завдання на перевірку розуміння і усвідомлення.

СЛУХАННЯhttps://fs01.vseosvita.ua/01003k9f-5935/003.jpg

(Самооцінювання)

1. Я спокійно беру всі необхідні матеріали.

2. Я відразу починаю працювати.

3. Я весь час залишаюсь на одному місці.

4. Я використовую лише ті засоби і записи, які рекомендує вчитель.

5. Я уважно слухаю і розумію прослухане.

6. Я працюю весь відведений час!

7. Я прибираю всі матеріали на місце.

 

 

 «Як Сонечко друзів шукало»

Рано-рано прокинулося Сонечко і вирішило знайти собі друзів.

Спершу воно завітало до лісу і познайомилося з руденькими лисеням і білченям, з веселими бджілками  і з метеликом, що мав прозорі крила.

Вдень Сонечко було вже у селі, де теж зустріло нових друзів: кошеня, цуценя, курчатко і грайливих каченят.

Надвечір, повертаючись додому, Сонечко побачило дуже схожого на себе хлопчика, який голосно співав. Воно зраділо і поцілувало дитину в обидві щічки.

Задоволене сонечко повернулося додому і лягло відпочивати на м’якеньких хмаринах. Перед сном воно попросило свого брата Місяця, щоб той написав зірками на небі «Привіт для друзів». Усю ніч Сонцю снились веселі пригоди.

«Чарівний пензлик»

Одного разу діти залишили на столі Пензлика. Йому стало нудно без діла, і він вирішив зробити добру справу: допомогти Веселці розфарбувати квіти.

Взяв пензлик у Веселки червону фарбу і розфарбував маки.

Веселка  дала йому другу свою улюблену фарбу для чорнобривців  на бабусиному городі .

Яскравим сонячним кольором пензлик обдарував кульбабки.

Заморився наш художник, ліг на мякеньку травичку і вирішив подарувати їй зелений колір, щоб вона могла заспокоювати все живе.

Після теплого літнього дощику чарівний Пензлик розбризкав блакитну фарбу навколо себе, і на тому місці зявилися незабудки.

Потім наш помічник швидко здійнявся у ввись, зачерпнув синь неба і роздав польовим волошкам.

Раптом Пензлик побачив незнайомі йому квіти. Він віддав їм останню фарбу веселки – фіолетову. Багато фарби витратив Пензлик, Веселка аж поблідла. Це помітила дівчинка Оленка і вирішила віддати Веселці свої фарби.

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "дитина читає книгу" Читання для себе

Моє ім’я____________________________________

Я читаю книгу_________________________________

Автор книги______________________________________________

 

 

 

 

Я не розумію слова!!!(треба з’ясувати їх значення)

 

 

                  

           Результат пошуку зображень за запитом "книги малюнок"

  • Я самостійно обираю книгу.
  • Я без нагадувань починаю читати.
  • Я не залишаю свого місця під час читання.
  • Я слідкую за своєю поставою.
  • Я під час читання записую незрозумілі слова, щоб пізніше з’ясувати їх значення.
  • Я кладу закладку на ту сторінку, де закінчив читати.
  • Я намагаюся якомога більше дізнатися!

Результат пошуку зображень за запитом "дитина пише малюнки"Письмо для себе

(самоцінювання)

 

  • Я швидко і тихо беру матеріали і починаю працювати.
  • Я слідкую за порядком на робочому місці.
  • Я застосовую нові слова, вивчені правила.
  • Я пишу, використовуючи різні жанри.
  • Я слідкую за своєю поставою.
  • Я працюю протягом всього відведеного часу!
  • Я, після закінчення роботи, прибираю всі матеріали на місце.
       Результат пошуку зображень за запитом "ручка малюнок"Письмо для себе

(орієнтовні теми для «Щоденників вражень»)

  • Хто мій найкращий друг?
  • Що таке дружба?
  • Ким я хочу бути, коли виросту?
  • Що відчуваю, коли приходжу до школи?
  • На які уроки я іду із задоволенням?
  • Завдання на яких уроках не подобаються?
  • Якою я бачу свою школу у майбутньому?
  • Що я бачив прекрасного, коли ішов до школи?
  • Де  б я хотів побувати?
  • Що таке зло? Що таке добро?
  • На що схожі хмаринки на небі?
  • Які свята найбільше подобаються?
  • Чого б хотілося навчитися у мами і тата?

 

          Читання для друга

Результат пошуку зображень за запитом "діти читають книгу"Моє ім’я___________________________________

Ім’я мого друга_____________________________

Моя улюблена книга, яку  хочу прочитати з другом­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_____________________________________________

 Автор книги___________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»ÑŒÑ‚ат пошуку зображень за запитом "книги малюнок"Читання для друга

         (самооцінювання і взаємооцінювання)

  •                                                                                                                          Ми друзі, тому маємо спільні інтереси.
  •                                                                                                                          Ми починаємо працювати без нагадувань.
  •                                                                                                                          Ми залишаємося на визначеному місці під час читання.
  •                                                                                                                          Ми не відволікаємося під час читання.
  •                                                                                                                          Ми читаємо по черзі.
  •                                                                                                                          Ми намагаємося не заважати іншим під час читання.
  •                                                                                                                          Ми допомагаємо один одному зрозуміти прочитане.

Робота зі словами

У лісі Сонечко подружилося з бджілкою. Порахуй, скільки сотів трудівниця заповнила медом.

Бджілка    _____      мед . Мед (який?)_______ , _____

Результат пошуку зображень за запитом "бджілка малюнок для дітей"Сотів з медом    Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»ÑŒÑ‚ат пошуку зображень за запитом "вулик малюнок для дітей"

 

 

                                                                                                                                                       Результат пошуку зображень за запитом "лисеня малюнок для дітей"

 

 

Порахуй, скільки разів Сонечко написало на хмаринці

 ім’я свого друга.

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "дитина читає книгу"

  • Я швидко і тихо беру все необхідне для роботи.
  • Я працюю весь відведений час..
  • Я всі записи виконую охайно.
  • Я всі завдання виконую правильно.
  • Я користуюся різними словниками.
  • Я слідкую за своєю поставою.
  • Я прибираю всі матеріали на місце після закінчення роботи.

 

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки хлопчик у навушниках"Слухання

Імя___________________________________

Назва твору_________________________

Автор___________________________________

 

                        

 

 

 

Я ставлю цій історії

 

Результат пошуку зображень за запитом "дети слушают  рисунки"Уважно слухай! Результат пошуку зображень за запитом "гусеница  рисунки"

Зафарбуй стільки груш, скільки з’їла гусениця. Пов’язане зображенняПов’язане зображення

Пов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображення

Розфарбуй метелика, що вилетів із кокона.

Результат пошуку зображень за запитом "контур метелика"   Результат пошуку зображень за запитом "смайлики настрою"Оціни казку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Докучаєва Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кулак Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 березня 2020
Переглядів
8789
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку