Конспект "РІвні та показники мовленнєвої компетеності"

Про матеріал
Мовленнєвий розвиток дошкільників є пріоритетним завданням формування гармонійної особистості дітей.
Перегляд файлу

Рівні та показники сформованості у дітей дошкільного віку мовленневої компетентності

Критерії та показники

Рівні сформованості

Високий рівень

Середній рівень

Низький рівень

Звукова культура мовлення

- правильна вимова звуків, слів

- розвинений артикуляційний апарат

- розвинене фонетичне дихання, слух

- здатність диференціювати звуки

Правильно вимовляють всі звуки рідної мови, володіють правильною артикуляцією, здатні правильно диференціювати звуки, володіють розвиненим фонематичним слухом

Здатні впізнавати звуки на основі слухового сприйняття, недостаньо розвинені мʼязи артикуляційноо апарата.

Діти погано промовляють звуки рідної мови, не здатні диференціювати звуки, погано розріізняють на слух звуковий склад

Словник

- достатній словниковий запас

- володіння різними частинами мови, вміння їх розрізняти

- збагачений активний та пасивний словник

- вміння застосовувати слова в різних мовленневих ситуаціях

Діти володіють достатньо збагаченим словниковим запасом, вміють використовувати та розуміти різні частини мови, розвинений активний та пасивний словник

Достатньо сформований словник, який діти використовують при необхідності, за допомогою дорослих, за наявності певної мотивації, здатність орієнтуватись в різних мовленнєвих ситуаціях

Бідний словниковий запас, неактивне використання пасивного словника в різних ситуаціях спілкування, погана здатність розрізняти частини мови

Граматична правильність мовлення

- вміння утворювати різні форми слів

- ористувалися та формувати різні види речень

Здатність самостійно та правильно утворювати різні форми слова, сприймати та утворювати різні типи речень

Відносно сформоване уявлення про різні частини, здатність утворювати різні форми слова, а також утворювати різні типи речень за допомогою дорослих

Погана сформована здатність утворювати різні форми слів,

Звʼязне мовлення

- володіння діалогічним та монологічним мовлення

- здатність створювати прості тексти та робити переказ

Діти вправно володіють монологічним мовленням, здатні придумувати різні розповіді, формулювати думку на запропоновану тему, здатні правильно відповідати на питання та задавати їх, вести діалог відповідно до теми

Діти вміють будувати діалог на запропоновану тему вихователем, використовують усталені діалогічні формули, складають розповіді різних типів  за допомогою наочної опори чи невеликої допомоги дорослого

Не здатний самостійно почати чи продовжити, підтримати діалог, потребує допомоги під час складання текстів різного типу, погано володіє монологічним мовленням

 

doc
Додано
30 травня 2020
Переглядів
965
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку